Gå til innhold

Er folk som jobber i helsevesenet mer trøblete enn folk flest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper at de 3 personene som har valgt å «følge» tråden, jobber i helsevesenet ;) De har fått blod på tann og skal finne ut hvem trådstarteren er, gjennom å analysere innlegg for innlegg..

Hardt liv, og ikke et sunnhetstegn på det mentale plan.

Anonymkode: 546f8...a90

Bare at du klarte å koke 3 følgere av tråden ned til dette sier litt om din mistro til mennesker og paranoia. Ikke et sunnhetstegn på det mentale plan, akkurat. 

Anonymkode: aedaa...8ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare at du klarte å koke 3 følgere av tråden ned til dette sier litt om din mistro til mennesker og paranoia. Ikke et sunnhetstegn på det mentale plan, akkurat. 

Anonymkode: aedaa...8ce

Neida, er ikke så avansert.. Bare sunn fornuft. Damer i helse elsker drama og bølger 🤗

Anonymkode: 546f8...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper at de 3 personene som har valgt å «følge» tråden, jobber i helsevesenet ;) De har fått blod på tann og skal finne ut hvem trådstarteren er, gjennom å analysere innlegg for innlegg..

Hardt liv, og ikke et sunnhetstegn på det mentale plan.

Anonymkode: 546f8...a90

Fortell hvordan de skal finne ut hvem TS er ved å analysere innlegg for innlegg.

Anonymkode: 0c465...d1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti folk innen helsevesenet som løper til sjefen bare av et skjevt blikk, som baksnakker og sniker seg unna hva de anser som "drittjobbene". Men nå har jeg verdens beste kolleger, jeg har en sjef som ser meg og er en støtte hvis det er behov, og en generelt god arbeidsplass. Alt handler om kultur og ukultur, og at folk er forskjellig. Er ikke noe som skjer kun i helsevesenet 🤷🏻‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2020 den 20.47, chunkylover53 skrev:

Absolutt ikke.

Joda. Jobber i et stort firma og det er en evinnelig pissekonkuranse. Det er like før noen begynner å si at pappan deres er sterkere enn andres. I styremøter er det mennene som krangler og kvinnene som holder hodet kaldt. Om en kvinne skulle heve stemmen i engasjement, så slås hun ned og kalles hormonell. Så desverre, vi menn er ikke bedre enn kvinner. 

Anonymkode: c3d92...76e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange hjelpepleiere på KG hvertfall - onde siden av seg selv de prøver å skjule - frustrerte kjettinger LOL. 

Anonymkode: dc245...cb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mange hjelpepleiere på KG hvertfall - onde siden av seg selv de prøver å skjule - frustrerte kjettinger LOL. 

Anonymkode: dc245...cb0

kjerringer*

Anonymkode: dc245...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Det er veldig mange som jobber med ulike ting innen helse, og det er veldig store variasjoner av mennesketyper. Blir vanskelig å generalisere en såpass stor gruppe, spesielt og fordi det er så mange ulike felt innen "helsevesenet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye slarv i helsevesenet. Det er bare å se på den siste saken med tarmkreftkirurgien ved sykehuset i Sandnessjøen. Hvem skaper drama, jo kvinnelig direktør og kvinnelige leger som uttaler seg.

Anonymkode: 2842d...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2020 den 19.40, AnonymBruker skrev:

Jeg har i alle fall problemer med flere av dem. De er slu, utspekulerte og dømmende. Det går ikke an å ha et vennskap med dem, rett og slett..

Studerte sykepleie for lenge siden, men droppet ut pga hvordan jeg ble behandlet i praksisen. Det var forskjellsbehandling, beskyldninger og latterliggjøring. De undervurderer meg som person..

Nå har jeg tatt til vett og holdt meg unna slike, og nå først føler jeg meg både ønsket og verdifull :)

 Jobb i helsevesen=drama

 

Anonymkode: 546f8...a90

Du har helt rett. Det er til og med undersøkt opp og ned og i mente.

På 2.9.2020 den 19.41, Lama_Drama skrev:

Neida. Det er kvinner. Jobb i helsevesenet der det er menn så slipper du unna mye.

Vel, all forskning på helsevesenet viser jo at de sliter noe helt enormt med dårlig arbeidsmiljø. Dette gjelder over hele fjøla. Arbeidsmiljø skapes av de ansatte og opprettholdes av leder - altså er 100% av de i en arbeidsplass med dårlig miljø medskyldige. Forskning på det skyhøye fraværet i sektoren har også ikke funnet andre spesielt sannsynlige årsaker til fraværet enn at man i helsesektoren skulker jobben ofte. 
 

Så forskning tyder på at folk i helsevesenet ikke er prakteksemplarer av menneskearten. Men, som oss alle, så lever de godt med å tro at de er hjelpsomme engler. :hoho: 

Anonymkode: 09499...e13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i helsevesenet, på min forrige jobb var arbeidsmiljøet helt føkkings hinsides grusomt. Drama og texas hver eneste dag. Så jeg sa opp. Der jeg jobber nå er det stikk motsatt. Støttende, blide ansatte som samarbeider og roser hverandre. 

Som pasient har jeg stort sett bare hatt gode opplevelser, det samme som pårørende til pasienter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dels enig. Forøvrig er det avdelingens mann (en av to) som er den største "drittkjerringa" hos oss😀

Anonymkode: bb134...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2020 den 23.49, AnonymBruker skrev:

Jeg er helsepersonell; har ikke problemer med noen, hverken kvinner eller menn. Ingen har problemer med meg heller. Jobbet i både mannsdominerte- og kvinnedominerte yrker, og yrker med 50/50 kjønnsbalanse. Dersom folk alltid får problemer med en hel og/eller spesifikk yrkesgruppe klarer jeg ikke tenke annet enn at man kanskje må se litt på seg selv...

Anonymkode: 4da5d...13f

Helt enig i dette! Jeg har det på samme vis. Har ikke hatt problemer med folk uansett hvor jeg har jobbet, og jeg har jobbet i mannsominerte jobber før helsevesenet jeg også. I helsevesenet har jeg fått meg venner for livet, og det er et veldig varmt og inkluderende miljø der jeg jobber. 

Anonymkode: 77a38...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! Jeg har blitt ekstremt slu etter jeg ble sykepleier 😈😈 pass opp!

Anonymkode: baddb...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...