Gjest Bamse20 Skrevet 5. september 2020 #61 Del Skrevet 5. september 2020 Om jeg leser rett så ble du provosert fordi at noen lå veldig nært deg, eller politiet. Jeg ser ikke for meg at politiet sto i ræva på deg for og være ekkle, men mest sannsynlig for og scanne reg nr ditt. Men om du faktisk tar stygge vurderinger som å gasse opp og kjøre fortere fordi noen bak deg ligger nært, så lager du selv farlige situasjoner for både deg selv og andre trafikkanter. I denne situasjonen ville jeg ha ligget i fartsgrensa, og fortsatt å kjøre som normalt, om politiet ville ha deg til og stoppe, så hadde de slått på blålysene med engang. Det er ganske åpenbart at du ikke takler sånne situasjoner, så fraråder deg å dra på motorveien igjen eller få mere kjøretimer sånn at du faktisk ikke er en risiko på veiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #62 Del Skrevet 5. september 2020 På 3.9.2020 den 13.16, AnonymBruker skrev: Denne historien er åpenbart løgn, det er ikke slik politiet gjør ting, så her har du lagt til og trukket fra litt mye. Men siden du har fått et forelegg har du også en politiadvokat du kan kontakte, så ring vedkommende og gi din versjon av historien, og hør hva de sier. Anonymkode: 20529...410 Jo politiet gjør det Anonymkode: 5feef...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #63 Del Skrevet 6. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo politiet gjør det Anonymkode: 5feef...c5d Ja, enig. Og etterpå planter politiet i bilen til den det gjelder, så skyter de ham, og så lager de en fake video slik at det ser ut som at det var han som skjøt på politet først. Ja, sånn er det altså politet i Norges rikeste land holder på. Smh... Anonymkode: 06f56...118 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #64 Del Skrevet 6. september 2020 Jeg skjønner ikke, hvorfor gasset du på? Trodde du at bilen bak skulle kjøre inn i din bil? Opølevd at biler har kjørt nær min bil, men jeg gasset likevel ikke på Anonymkode: c41bb...c0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #65 Del Skrevet 6. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, enig. Og etterpå planter politiet i bilen til den det gjelder, så skyter de ham, og så lager de en fake video slik at det ser ut som at det var han som skjøt på politet først. Ja, sånn er det altså politet i Norges rikeste land holder på. Smh... Anonymkode: 06f56...118 *planter narkotika Anonymkode: 06f56...118 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #66 Del Skrevet 6. september 2020 Det fascinerer meg at så mange av dere går rundt og tror at alle politi gjør jobben etter boken og ikke noen kan finne på å presse folk opp i fart for å framprovosere et lite lovbrudd. Anonymkode: 4e581...a01 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #67 Del Skrevet 6. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det fascinerer meg at så mange av dere går rundt og tror at alle politi gjør jobben etter boken og ikke noen kan finne på å presse folk opp i fart for å framprovosere et lite lovbrudd. Anonymkode: 4e581...a01 Hvordan ble egentlig TS presset opp i fart her? Brukte politiet politibilen til å dytte TS opp i fart? Eller var det rent faktisk TS som tråkket på gasspedalen selv? Politet har ikke presset noen, det å tråkke ekstra på gassen er en aktiv handling man selv gjør. Man er alltid ansvarlig for sine egne handlinger, så at TS valgte å råkjøre bare fordi det lå en bil bak virker jo hinsides idioti... Anonymkode: 06f56...118 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #68 Del Skrevet 6. september 2020 Har noen av dere faktisk lest hva som står i HI?? Vi tar en recap. Det står: ts var midt i en forbikjøring og mens hn ligger vedsiden av det andre kjøretøyet er politiet plutselig rett bak og blinker med lysene. Ts øker da farten for å få lagt seg inn foran det andre kjøretøyet og slippe politibilen forbi, siden ts var av oppfatning av at det hastet for den andre bilen og komme forbi. Dere allehelgen her hadde SIKKERT reagert på en fortreffelig måte, men av alle ting så virker ikke det ta gjorde som en krisefarlig handling som gjør det nødvendig å ta teorien på nytt... Anonymkode: 182e1...53d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 6. september 2020 #69 Del Skrevet 6. september 2020 På 3.9.2020 den 13.16, AnonymBruker skrev: Denne historien er åpenbart løgn, det er ikke slik politiet gjør ting, så her har du lagt til og trukket fra litt mye. Men siden du har fått et forelegg har du også en politiadvokat du kan kontakte, så ring vedkommende og gi din versjon av historien, og hør hva de sier. Anonymkode: 20529...410 Det er velkjent at enkelte gjør denne formen for provokasjoner, og det er slett ikke uvanlig. har opplevd det flere ganger i nærmiljøet. Det er ikke lovlig, men gitt at bilisten som regel aksepterer forenklet forelegg, er det lite risiko for politimannen, og du skal ha god advokat for å bruke videoopptaket fra politibilen til å ta politimannen. Det enkleste du kan gjøre, er å nekte å vedta forelegget og satse på anmeldelse. Det koster mer (tror boten stiger med 30 % og du må ta omkostninger), men er det noen mulighet for at det kan ende med mistanke om provokasjon, blir saken direkte henlagt. Vedtar du forelegget, er saken avsluttet. Man kan ikke klage og selv om man etterpå skulle oppdage at forelegget ble gitt på feil grunnlag, vil de opprettholdes. Så strengt tatt bør man aldri vedta ett forenklet forelegg hvis man ikke er hundre prosent sikker at man er 100% skyldig uten noen som helst mitigerende hensyn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå