Gå til innhold

Politiet presset meg opp i fart, lovlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om du ligger i midt/høyre felt og kjører i 100 i 110 sone, så er det ingen som gir deg bot og politiet vil ikke oppføre seg som du påstår. De legger seg i venstre felt og kjører forbi!! 
Hadde du ligget i venstrefelt og kjørt i 100, da kan du få bot for å sinke, men igjen, politiet hadde ikke oppført seg som du påstår. Misbruk av venstrefelt, altså kjøring i venstrefelt uten at det er nødvendig og ihvertfall sinking, får man bot for. For man skal bruke høyrefelt. 

Dette er ren røverhistorier. Hva får du igjen for å komme med slikt tull?

Anonymkode: 51cad...8fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

politiet kan presse deg, men du har rett til å kreve en sånn forespørsel skriftlig.

så stopper du bilen, får dere unnagjort det burokratiske papirarbeidet først, og så trykker du på pedalen igjen. 

prosedyren tar for langt tid, så aldri hørt at politiet går med sånn upraktisk løsning, de bare kjører videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Politiet har egentlig lov til å prøve å presse deg opp i fart, men det hender at de gjør det, men med mindre du har kamera i bilen har du ikke noe sak. 

Jeg har selv opplevd å bli forsøkt presset opp i fart. Nå kjører jeg et bilmerke som er litt kjent for å kjøre fort, så de såg meg kanskje som et lett mål. Problemet til disse unge sommervikarene var at de kjørte en fult uniformert svartemarja, så vet ikke helt hva de tenkte. Men de kjørte uansvarlig. Låg seg helt opp i baken, for så å kjøre forbi meg, og legge seg under fartsgrensen foran meg. Dette var på motorveien, og da meg i venstre felt for å kjøre forbi låg de seg igjen bak og presset på. Jeg har kamera i bilen, så ringte inn og klaget på de. 

Anonymkode: 4e581...a01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Politiet har egentlig lov til å prøve å presse deg opp i fart, men det hender at de gjør det, men med mindre du har kamera i bilen har du ikke noe sak. 

Jeg har selv opplevd å bli forsøkt presset opp i fart. Nå kjører jeg et bilmerke som er litt kjent for å kjøre fort, så de såg meg kanskje som et lett mål. Problemet til disse unge sommervikarene var at de kjørte en fult uniformert svartemarja, så vet ikke helt hva de tenkte. Men de kjørte uansvarlig. Låg seg helt opp i baken, for så å kjøre forbi meg, og legge seg under fartsgrensen foran meg. Dette var på motorveien, og da meg i venstre felt for å kjøre forbi låg de seg igjen bak og presset på. Jeg har kamera i bilen, så ringte inn og klaget på de. 

Cool story bro.

Anonymkode: 555d2...a26

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Cool story bro.

Synd du ikke har noe bedre å komme med.

Anonymkode: 182e1...53d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synd du ikke har noe bedre å komme med.

Anonymkode: 182e1...53d

Jeg gidder ikke å spre fantasihistorier under AB på et forum gitt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chunkylover53
28 minutter siden, loveli skrev:

Har hørt om lignende historier men vet ikke om de er sanne. Jeg trodde ikke politiet hadde lov til å gjøre sånt.

Nei, de har ikke lov til det.

Det er nok av folk som oppfører seg som idioter på veien ila en dag som de kan bøtelegge, hvorfor skulle de da ha behov for å presse frem en situasjon...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke å spre fantasihistorier under AB på et forum gitt.

Ikke jeg heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne historien er åpenbart løgn, det er ikke slik politiet gjør ting, så her har du lagt til og trukket fra litt mye. Men siden du har fått et forelegg har du også en politiadvokat du kan kontakte, så ring vedkommende og gi din versjon av historien, og hør hva de sier. 

Anonymkode: 20529...410

Det er ikke slik politiet skal gjøre ting, men jeg har dessverre sett politiet gjøre mye rart som ikke er etter boken. Så er det opp til deg om du er naiv nok til å tro at politiet i Norge aldri oppfører seg som tullinger, eller om du klarer å innse fakta. Jeg har vært vitne til en flere uheldige ting med politiet (og nei, det er ikke jeg som har stått i sentrum). Jeg har også vært vitne til at politiet tapte i norsk rettssal etter å ha "tatt" en "farlig" person i trafikken.

34 minutter siden, chunkylover53 skrev:

Nei, de har ikke lov til det.

Det er nok av folk som oppfører seg som idioter på veien ila en dag som de kan bøtelegge, hvorfor skulle de da ha behov for å presse frem en situasjon...?

Fordi det finnes sorte får hos politiet også. Ut fra kommentarene dine å dømme er du like naiv som personen jeg siterte over deg. 

TS: dersom det du sier er 100% fakta, uten noen som helst overdrivelser tar du selvsagt dette videre. Er det litt pyntet på tenker jeg du har lært. Men blir ikke overrasket om det er sant.  Og skaff deg kamera, det er gull verdt.

Anonymkode: 43184...966

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere her i byen så kjørte politiet en typisk ungdomsbil og yppet stadig til «fighting» på motorveien. 
Når noen tok utfordringen så stoppa de dem og gav dem bot eller tok lappen fra dem. 

lovlig? Tja. Hvertfall ikke sturerent

Anonymkode: 4f423...dbf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2020 den 12.45, AnonymBruker skrev:

De presset deg ikke opp i fart. De la seg bak og signaliserte at du skulle stoppe.

At du ikke forstod dette, og kjørte fortere, er ikke deres feil. 

Anonymkode: d2706...48b

Når en bil legger seg bak deg og blinker med lysene så betyr det at de ønsker å kjøre forbi, og man kan ikke vite at det er en sivil politibil før blålys evt. kommer på.

Så kan man jo si at politiet sikkert har retten på sin side ved at man ikke skal la seg presse til å legge seg opp i 120, men i praksis vil det skape unødvendig farlige situasjoner uansett. Dersom noe skulle komme i kjørebanen og må tråkke på bremsen, så sliter den som ligger rett bak med å stoppe, uansett om det er politi eller ei. At politiet skaper potensielt farlige situasjoner ved å legge seg rett bak når det gjelder små fartsovertredelser syntes jeg faktisk ikke er helt greit. 

Anonymkode: ab766...098

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du dreit deg ut, du har lært av det. Prøve å si at dette er noe Politiet gjør er jo idiotisk. De prøver ikke å lage farlige situasjoner. Legg deg flat og ta med deg lærdommen videre. Flaks du ikke drepte noen

Anonymkode: 2d84c...a5d

Drepte noen faktisk? Her var det politiet som gjorde noe som kunne blitt farlig 

Anonymkode: 781a5...679

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du ligger i midt/høyre felt og kjører i 100 i 110 sone, så er det ingen som gir deg bot og politiet vil ikke oppføre seg som du påstår. De legger seg i venstre felt og kjører forbi!! 
Hadde du ligget i venstrefelt og kjørt i 100, da kan du få bot for å sinke, men igjen, politiet hadde ikke oppført seg som du påstår. Misbruk av venstrefelt, altså kjøring i venstrefelt uten at det er nødvendig og ihvertfall sinking, får man bot for. For man skal bruke høyrefelt. 

Dette er ren røverhistorier. Hva får du igjen for å komme med slikt tull?

Anonymkode: 51cad...8fc

Vet ikke hvilket innlegg du har lest, ikke mitt ihverfall.. kanskje du burde lese det igjen for du er helt på jordet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

image.jpeg.d94f15a9e94d1e03232a164b2275f928.jpeg

Anonymkode: de2f1...ad7

Nøyaktig hva med denne «historien» er det som ikke virker troverdig? Som du ser her er det flere som har opplevd det samme eller kjenner folk som har opplevd det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nøyaktig hva med denne «historien» er det som ikke virker troverdig? Som du ser her er det flere som har opplevd det samme eller kjenner folk som har opplevd det. 

Det at det liksom har skjedd så utrolig mange ganger, og liksom skal være vanlig, gjør det ikke mere troverdig akkurat. At det finnes noen få dustete politifolk som gjør dumme ting noen ganger er det ingen tvil om, men at det liksom er "vanlig", og at politiet gjør det hele tiden, stemmer rett og slett ikke. Derfor er det svært lite sannsynlig at både du, de du kjenner som har fortalt at de har opplevd det, samt alle på forumet her som også forteller det, alle har opplevd det samme. 

Jeg sier ikke at det umulig kan ha skjedd, men det skjer ikke hele tiden som dere prøver å gi inntrykk av. Kanskje noen svært få av alle dere som påstår at dette har skjedd dere, faktisk har opplevd det, men langt ifra alle. Så hvorfor skal vi tro akkurat deg? 

Da er det mere sannsynlig at du gjorde et eller annet rart i trafikken, kjørte fortere enn du vil innrømme (kanskje uten å vite det, kanskje de hadde fulgt etter deg på avstand en stund osv), og så vil du ha bekreftelse på at du ikke har gjort noe galt, men at politet var noen duster. 

Jeg vet hvordan det er, jeg har selv blitt tatt i 72 i 60-sone, og merket selv etterhvert at jeg mer eller mindre ubevisst prøvde å bortforklare og fortelle at det ikke var min feil når jeg fortalte noen om det. 

Det er bare å bite i det sure eplet. 

Anonymkode: 06f56...118

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politifolk er bare mennesker, og de kan være idioter de også. Det kan også vanlige trafikanter være. 

Anonymkode: 33b69...49a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Politifolk kan selvfølgelig gjøre hva pokker de vil uten konsekvenser...       

Anonymkode: 3aac8...4e7

nei, men godt forslag!

Anonymkode: bad9f...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...