Gå til innhold

Politiet presset meg opp i fart, lovlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, chunkylover53 skrev:

Historien er løgn. Det er jo hele poenget.

Er du litt treig i hodet eller noe? Hvor skrev jeg at jeg fikk bot fordi politiet la seg rett bak meg? Det var pga fart. Det jeg spør om er måten ting ble gjort på her. Det at politiet ligger så nærme deg. Om jeg for eksempel måtte ha bråbremset for noe ville ikke politibilen rukket å bremse for så nærme lå han. 

Anonymkode: 781a5...679

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest chunkylover53
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du litt treig i hodet eller noe? Hvor skrev jeg at jeg fikk bot fordi politiet la seg rett bak meg? Det var pga fart. Det jeg spør om er måten ting ble gjort på her. Det at politiet ligger så nærme deg. Om jeg for eksempel måtte ha bråbremset for noe ville ikke politibilen rukket å bremse for så nærme lå han. 

De må legge seg nærme bak deg så du ser dem når du ikke stanser for politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, chunkylover53 skrev:

De må legge seg nærme bak deg så du ser dem når du ikke stanser for politiet.

Eeh OK 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Så lenge man kjører fint kan man ligge 30 over i 100 sone uten å bli stoppet.

Anonymkode: ee93e...bbe

Nja....

Anonymkode: e0360...7b5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chunkylover53
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eeh OK 

Mener du at du ikke kjørte for fort? Politiet har målt deg til mellom 120 og 125 dersom du mener du fikk 6000kr i bot i en 100-sone. Da har de også trekt fra 3 km/t sikkerhetsmargin, så du har nok hatt godt over 130 på speedometeret.

At de ligger bak deg og blinker er fordi du ikke har fulgt med i speilene dine og sett dem.

Endret av chunkylover53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med 115 på nåla i 100 sonen foran politiet uten at de bryr seg. Kanskje flaks, men det kan være at de har nok å gjøre med større fisk.

Anonymkode: bad9f...d7e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd det samme, men jeg lot meg ikke lure for jeg har hørt om dette før. Når de hadde ligget rett bak meg og blinket og styrt i 15 minutter skrudde de plutselig på blålys og suste forbi meg. 

Anonymkode: c90fe...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd det samme, men jeg lot meg ikke lure for jeg har hørt om dette før. Når de hadde ligget rett bak meg og blinket og styrt i 15 minutter skrudde de plutselig på blålys og suste forbi meg. 

Anonymkode: c90fe...c32

Hva faen?

Anonymkode: 11d57...2e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Maleficenta skrev:

Var det fordi du kjørte for fort eller for sakte? Er jo ikke greit å presse folk til å gå over fartsgrensa for så å gi deg bot fordi du kjørte for fort. Er jo helt sykt. Aldri opplevd noe slik oppførsel fra politiet

Det er ganske kjent at politiet gjør det, gjerne i sivilbil

Anonymkode: 5feef...c5d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, chunkylover53 skrev:

Dette er jo ikke poenget her i det hele tatt. Poenget er at TS later som om han fikk forenklet forelegg fordi politiet la seg opp i rumpa hans. 

Eh nei , du må lese engang til . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske kjent at politiet gjør det, gjerne i sivilbil

Igjen: hva faen??

Anonymkode: 11d57...2e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjørte i en 100 sone (trodde det var 110 sone, men kom akkurat inn i 100 sona) i venstrefila forbi en trailer. Da kommer det en bil bak meg i stor fart og legger seg helt oppi rompa på bilen min, denne bilen blinker med lysa, sånn som utålmodige folk som vil forbi gjør.

Så jeg legger meg i litt over 120 fordi ble stressa av bilen som lå helt oppi min og blinka. Deretter la jeg meg inn foran traileren. Da la bilen seg inn bak fortsatt ekstremt nærme min og satt på blålysa. Den lå så nærme at vi så vidt så blålysa. 

Fikk 6000 i bot og 6 prikker på førerkortet siden jeg har prøvetid på førerkortet. Men reagerer på måten det ble gjort på.. er det lovlig av politiet å kjøre så nærme? Om jeg ligger så nærme en annen bil er det førerkortbeslag. Dessuten pressa han på med vilje 

:klo: Du svinger ut i forbikjøringen uten å se ordentlig bak deg. Bilen bak indikerer til deg at den vil forbi deg - du svarer med å sette opp farten, og tror både at dette er normal oppførsel (det er ikke det - normal oppførsel er å holde egen fart og legge seg inn igjen i høyre fil ved første anledning OG - viktig - å notere seg at en neste gang må være flinkere på å se i speilet før en skal forbi noen i venstre fil) og ikke bare tror du at du har handlet normalt, men at du blir "presset opp i fart"? 

Prøvetid er høyst riktig. Ta noen kjøretimer, ts. Lær deg om trafikkholdninger, ikke bare å teknisk kjøre en bil.

Anonymkode: 3ac72...613

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:klo: Du svinger ut i forbikjøringen uten å se ordentlig bak deg. Bilen bak indikerer til deg at den vil forbi deg - du svarer med å sette opp farten, og tror både at dette er normal oppførsel (det er ikke det - normal oppførsel er å holde egen fart og legge seg inn igjen i høyre fil ved første anledning OG - viktig - å notere seg at en neste gang må være flinkere på å se i speilet før en skal forbi noen i venstre fil) og ikke bare tror du at du har handlet normalt, men at du blir "presset opp i fart"? 

Prøvetid er høyst riktig. Ta noen kjøretimer, ts. Lær deg om trafikkholdninger, ikke bare å teknisk kjøre en bil.

Anonymkode: 3ac72...613

i 4 feltene i Oslo området så er normalen at man vrenger seg ut i venstre feltet i tide og utide og kjører solo med skygelapper når det gjelder trafikken forøvrig. Det ER normalen her, der du bor er så er det kanskje hottentotter og elg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

i 4 feltene i Oslo området så er normalen at man vrenger seg ut i venstre feltet i tide og utide og kjører solo med skygelapper når det gjelder trafikken forøvrig. Det ER normalen her, der du bor er så er det kanskje hottentotter og elg.

Og hvis normalen var å hoppe utfor et stup, så ville du sikkert gjort det også? 

Det normale bør ihvertfall være å følge trafikkreglene. Slutt å bry deg så mye om hva alle andre gjør. Det er ikke det som er lovgivende. 

Anonymkode: 06f56...118

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du dreit deg ut, du har lært av det. Prøve å si at dette er noe Politiet gjør er jo idiotisk. De prøver ikke å lage farlige situasjoner. Legg deg flat og ta med deg lærdommen videre. Flaks du ikke drepte noen

Anonymkode: 2d84c...a5d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Skulle de hatt deg til å stoppe kunne de slått på blålysa, men var vel greit å fremprovosere en reaksjon fra deg som endte med høyrer fart. Du skulle latt være å vedta boten

Anonymkode: 182e1...53d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du dreit deg ut, du har lært av det. Prøve å si at dette er noe Politiet gjør er jo idiotisk. De prøver ikke å lage farlige situasjoner. 

Anonymkode: 2d84c...a5d

Skjerp deg nå. Se bare videoen og be om unnskyldning

https://www.agderposten.no/nyheter/politibil-skulle-snu-pakjort-av-trailer/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg nå. Se bare videoen og be om unnskyldning

https://www.agderposten.no/nyheter/politibil-skulle-snu-pakjort-av-trailer/

Liker logikken din. Du kan vise til en video som viser at politet også er mennesker som gjør feil av og til, og derfor må det bety at alle i politet er noen kyniske jævler som gjør hva som helst for å fremprovosere noe ulovlig. Enkel og elegant logikk. 

Anonymkode: 06f56...118

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne historien er åpenbart løgn, det er ikke slik politiet gjør ting, så her har du lagt til og trukket fra litt mye. Men siden du har fått et forelegg har du også en politiadvokat du kan kontakte, så ring vedkommende og gi din versjon av historien, og hør hva de sier. 

Anonymkode: 20529...410

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...