Gå til innhold

Styrketrening. Ha pause mellom dagene eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trener styrketrening (hjemme). Jeg prøver å få gjort det 3 eller 4 ganger i uka. Jeg bare lurte på om jeg burde ha pause mellom dagene eller ikke?  Hva er mest effektivt av å trene annenhver dag sånn f.eks mandag, onsdag og fredag? Eller å trene alle dagene på rad f.eks tirsdag, onsdag og torsdag? Hva er best for kroppen og mest effektivt ? 

- jente 24 

Anonymkode: c4643...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Musklene trenger minst 48 timer restitusjon, så du bør ikke trene samme muskel oftere enn annenhver dag. Hvis du trenger daglig kan du evt. trene ulike deler av kroppen. Hvis du trener samme muskelgruppe flere ganger i uken bør du også variere intensitet, Dvs trene noen ganger mer lett/ moderat og med flere reps, eller så er sjansen stor for at du kan overbelaste og få skader. Kommer også an på hvor godt trent du er i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening hjemme, hva mener du med det? Har du utstyr? Eller kjører du situps, armhevinger, air squats og dess like? I så fall kan du trene hver eneste dag uten problem.... 

Anonymkode: 5ae8c...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Styrketrening hjemme, hva mener du med det? Har du utstyr? Eller kjører du situps, armhevinger, air squats og dess like? I så fall kan du trene hver eneste dag uten problem.... 

Anonymkode: 5ae8c...9d7

Jeg har ikke holdt på så lenge. Eller av og på. Men har kettlebell på 8 kg og noen lette små vekter på 2 kg 😂 og en på 3. Men bruker de ikke for øyeblikket. Trener fortsatt bare med kroppsvekt 😊 når jeg har gjort det en stund så skal jeg gjøre med vekter 

-TS

Anonymkode: c4643...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...