Gå til innhold

TV2: Mysteriet Marianne


NordicViking

Anbefalte innlegg

På 3.9.2020 den 18.49, AnonymBruker skrev:

Hun hadde en kroneis i hver hånd da hun forsvant.

Er det ikke rart at hun ikke slapp disse (og de dermed ble funnet) om hun ble brutalt bortført?

Anonymkode: fa200...695

Hun hadde vel med seg to kroneis for å gi til noen - kidnapperen tenker jeg. 
 

hun plantet flasker.. enkelt da å se at hun ønsket penger til noe (godteri), og da var det en enkel inngangsport for den evt kidnapperen tenker jeg

Anonymkode: 705d3...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun hadde vel med seg to kroneis for å gi til noen - kidnapperen tenker jeg. 

Den ene var til kusinen (eller noe sånt) som ventet hjemme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hun hadde vel med seg to kroneis for å gi til noen - kidnapperen tenker jeg. 
 

hun plantet flasker.. enkelt da å se at hun ønsket penger til noe (godteri), og da var det en enkel inngangsport for den evt kidnapperen tenker jeg

Anonymkode: 705d3...eac

Dette var et ærend på vegne av seg selv og kusinen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2020 den 21.06, NordicViking skrev:

Agder politidistrikt er kritiske til TV-dokumentarer som 'Mysteriet Marianne', og utelukker både at etterforskningen kan bli tatt opp igjen samt at saken er noe for politiets 'Cold case'-enhet. (Tvedestrandsposten - bak betalingsmur)

Det kom vel ikke som noen overraskelse. 

 

Agder politidistrikt venter vel med skrekk og gru på når Baneheia-serien kommer pp Dplay til neste år, hvor vi vil gå se den katastrofale behandlingen fra Agder-politiet både for 20 år siden og i nyere tid. Så ikke rart de ikke liker dokumentarserier som, med noen unntak (f.eks den elendige serien Mannen som falt), gjør en langt bedre jobb enn politiet med å finne ut hva som har eller kan ha skjedd.

Anonymkode: e9db9...c13

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå troe jeg snart at jeg er mettet av true crime. 

vell, ingenting kriminelt er bekreftet enda. Så du bør ha plass til denne😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Dette er nok sannsynligvis søkt, men det har blitt funnet benrester i Lier som man nå vet stammer fra et menneske. Lier ikke langt unna Drammen. Tenk om det hadde vært Therese. 

Anonymkode: 8a06a...1ed

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må de vel finne ut om det er rester av dyr eller menneske.

Anonymkode: 6637e...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener de sa at det var beinrester fra et voksent menneske. Men gudene vet. Noen er det ihvertfall

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er nok sannsynligvis søkt, men det har blitt funnet benrester i Lier som man nå vet stammer fra et menneske. Lier ikke langt unna Drammen. Tenk om det hadde vært Therese. 

Anonymkode: 8a06a...1ed

Det tenkte jeg også. Det er ikke langt i det hele tatt. Men leste på NRK at de trodde det var fra et voksent menneske, og vil tro det er ganske lett å se om det er barn eller voksen. Så da spørs det...

Anonymkode: d67de...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er nok sannsynligvis søkt, men det har blitt funnet benrester i Lier som man nå vet stammer fra et menneske. Lier ikke langt unna Drammen. Tenk om det hadde vært Therese. 

Anonymkode: 8a06a...1ed

Har du lest noe annet enn overskriften? Først og fremst så er det ikke slått fast at der er menneskelige ben, men det er uansett snakk om noe som er for stort til å være et barn. Men det er et interessant funn, særlig siden det ligger så beleilig nært veien. Det har dog åpenbart ingenting med denne saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, javafx said:

Har du lest noe annet enn overskriften? Først og fremst så er det ikke slått fast at der er menneskelige ben, men det er uansett snakk om noe som er for stort til å være et barn. Men det er et interessant funn, særlig siden det ligger så beleilig nært veien. Det har dog åpenbart ingenting med denne saken å gjøre.

Syns de sa på Dagsrevyen at de vet det stammer fra menneske? Men fikk ikke med meg det med voksent, nei.

Anonymkode: 8a06a...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-4-24 den 19.41):

Dette er nok sannsynligvis søkt, men det har blitt funnet benrester i Lier som man nå vet stammer fra et menneske. Lier ikke langt unna Drammen. Tenk om det hadde vært Therese. 

Anonymkode: 8a06a...1ed

AnonymBruker skrev (På 2021-4-24 den 19.47):

Først må de vel finne ut om det er rester av dyr eller menneske.

Anonymkode: 6637e...579

MalloryK skrev (På 2021-4-24 den 19.49):

Jeg mener de sa at det var beinrester fra et voksent menneske. Men gudene vet. Noen er det ihvertfall

AnonymBruker skrev (På 2021-4-24 den 21.03):

Det tenkte jeg også. Det er ikke langt i det hele tatt. Men leste på NRK at de trodde det var fra et voksent menneske, og vil tro det er ganske lett å se om det er barn eller voksen. Så da spørs det...

Anonymkode: d67de...80b

javafx skrev (På 2021-4-24 den 21.14):

Har du lest noe annet enn overskriften? Først og fremst så er det ikke slått fast at der er menneskelige ben, men det er uansett snakk om noe som er for stort til å være et barn. Men det er et interessant funn, særlig siden det ligger så beleilig nært veien. Det har dog åpenbart ingenting med denne saken å gjøre.

AnonymBruker skrev (På 2021-4-24 den 21.51):

Syns de sa på Dagsrevyen at de vet det stammer fra menneske? Men fikk ikke med meg det med voksent, nei.

Anonymkode: 8a06a...1ed

 

Det stammer sannsynligvis fra et voksent menneske. Det er også muligens et arkeologisk funn

Tror beinrester er fra et menneske – NRK Oslo og Viken – Lokale nyheter, TV og radio

 

Therese-saken har en annen tråd på forumet. Dette handler om Marianne-saken, og har ingen ting med arkeologisk funn i Lier å gjøre.

 

 

 

Endret av Millimani
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Mange som selvfølgelig er døde, men går nok en del monstre fortsatt løs blant oss.  En del kan nok skyldes elendig politi-arbeid.

Anonymkode: 2ebb9...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Millimani skrev (På 16.9.2020 den 11.12):

Kanskje noen vil ta seg bryet med å tømme det tjernet til våren. Jeg håper iallefall det. Jeg håper at saken blir løst. Helt utrolig at rettsmedisinsk institutt bare har latt hårene ligge. Joda, kanskje teknologien er enda bedre om ti-femten år til å finne ut om det er hår som stammer fra Marianne? Det var vel noe sånt som ble nevnt. Ti til femten år?! Skal det gå så lang tid før man kan være sikre på at det faktisk tilhører Marianne, når man likevel vet at det stammer fra et menneske? Hvis de tar seg bryet med å tømme tjernet, så blir det kanskje funnet mer av betydning. Nå har det kommet fram at flere så ei jente som lignet Marianne sittende i baksetet på en lys bil. Et eldre ektepar på sykkeltur så også ei barbent jente som løp fra to menn ved Fjære kirke i Grimstad, hvor bilen også sto parkert. Den samme bilen sto parkert ved Holletjenna, de hørte et skrik som hørtes ut som kom fra et barn. Stakkars Marianne! Jeg håper saken blir oppklart, at de søker mer i Holletjenna og området rundt, at de kan tømme tjernet og gå gjennom alt. Men jeg har ikke sett siste episode, den skal jeg se i kveld. 

Litt gammel tråd ser jeg. Men helt sjokkerende at noen har denne jenta uten å melde fra, uten å gjøre noe som helst. Jeg fatter ikke at det går an!

Anonymkode: 0f858...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt gammel tråd ser jeg. Men helt sjokkerende at noen har denne jenta uten å melde fra, uten å gjøre noe som helst. Jeg fatter ikke at det går an!

Anonymkode: 0f858...f05

Har sett jenta skulle det stå.

Anonymkode: 0f858...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Litt gammel tråd ser jeg. Men helt sjokkerende at noen har denne jenta uten å melde fra, uten å gjøre noe som helst. Jeg fatter ikke at det går an!

Anonymkode: 0f858...f05

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har sett jenta skulle det stå.

Anonymkode: 0f858...f05

Ja det er veldig sjokkerende! Vel så sjokkerende at det tok fire dager før etterforskningen kom ordentlig i gang, og at de ikke tok utgangspunkt i en annen viktig vitne-observasjon. Den 12 år gamle gutten som så Marianne komme ut av butikken med en pose i hånda. Istedet gikk de ut fra observasjonen som var gjort på Mariannes første tur til butikken i underkant av en time tidligere. Da sto hun ved siden av noen andre barn og spiste en pinne-is. Mye av dette står allerede skrevet i tråden, så bare les i vei.

De skulle vel søke med droner i Holletjenna, så jeg håper de finner noe ut av det. Det er stille om det, og det er kanskje greit å holde det stille til de evt skulle finne noe mer. 

Endret av Millimani
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (På 17.3.2024 den 21.06):

Ja det er veldig sjokkerende! Vel så sjokkerende at det tok fire dager før etterforskningen kom ordentlig i gang, og at de ikke tok utgangspunkt i en annen viktig vitne-observasjon. Den 12 år gamle gutten som så Marianne komme ut av butikken med en pose i hånda. Istedet gikk de ut fra observasjonen som var gjort på Mariannes første tur til butikken i underkant av en time tidligere. Da sto hun ved siden av noen andre barn og spiste en pinne-is. Mye av dette står allerede skrevet i tråden, så bare les i vei.

De skulle vel søke med droner i Holletjenna, så jeg håper de finner noe ut av det. Det er stille om det, og det er kanskje greit å holde det stille til de evt skulle finne noe mer. 

Ja, det er forferdelig!

Får håpe det klarer å finne ut av det, og finne ut va som skjedde.

Anonymkode: 0f858...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...