Gå til innhold

Er det vanlig å ha ekser som forfølger en i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes har lest mye om dette her, at mange har ekser som følger en, hvor vanlig er dette i Norge da?

Kjenner du noen?

Kan ikke politiet gjøre mer hvis personene må leve i frykt?

 

Jeg må ha vært naiv, fordi jeg trodde dette var stort sett noe man såg på ID channel ://

Anonymkode: 7529b...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt en ex som fulgte etter meg i 3 mnd, etter jeg gjorde det slutt med han. Så var det en som var jevnlig innom jobben min, som startet å følge meg. Så kom han innom meg på jobb, for å fortelle meg alt jeg hadde gjort i løpet av uken. Men han ignorerte jeg så godt jeg kunne. Så han ga seg raskt.

 

Anonymkode: b046a...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde besøksforbud mot eksen i flere omganger. Endte med at han måtte sone tre måneder, men det var en slitsom affære å få politiet til å høre på meg.

Anonymkode: 2555c...2a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig fins de i Norge, men av naturlige grunner blir det ikke snakket mye om til hvem som helst. Det er ikke mange som kan høre slikt. Man må stole på folk.  

Og det er ikke så lett. Mange lever på hemmelige adresser og det vet jo ingen. Tror nok det er om ikke mange, så flere enn folk tror. Ja, jeg var en av dem. 

Anonymkode: a17d6...9e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en eks som nektet å akseptere at det var slutt. Jeg måtte anmelde ham, bytte telefonnummer og flytte (vi bodde ikke sammen). Måtte ha hemmelig telefonnummer en stund. Nå er det 13 år siden. Håper jeg slipper å treffe på ham tilfeldig.

Har også datet er par stk med stalkertendenser. Som parkerte utenfor huset mitt for å følge med på meg og sånn.

Anonymkode: 48e42...2dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så absolutt. Min ex stalket meg i 1-1,5 år ca. Ringte meg/sendte SMS fra andre nummer etter å ha blitt blokkert. Opprettet ny messenger profil gang på gang på gang ettersom de andre ble blokkert. Satt utenfor jobben min i 8-9 timer i håp om at hu skulle se meg 

Anonymkode: 7dfae...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Loff77 skrev:

Nei, veldig uvanlig

Nei, det er ikke det. 

Anonymkode: 910f1...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke det. 

Anonymkode: 910f1...aef

Jo da med normale folk som det jo er flest av er dette veldig uvanlig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde voldsalarm, da var jeg en av 164 i mitt distrikt og det var før de begynte å slå dem sammen.

Anonymkode: 2555c...2a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde voldsalarm, da var jeg en av 164 i mitt distrikt og det var før de begynte å slå dem sammen.

Anonymkode: 2555c...2a5

Ja. Det er tusenvis av mennesker som lever på kode 6 eller kode 7 (det store flertall med slik beskyttelse lever på flukt fra eksen), det er som du sier utrolig mange som lever med voldsalarm, mange med besøks- eller kontaktforbud, det bor mange på krisesentre rundt omkring uten sånne beskyttelsestiltak, vi har de som har bedt politiet om hjelp, men ikke fått det (noen av disse blir drept hvert år og enda flere forsøkt drept og til slutt har vi de som skaffer seg hemmelig telefonnummer/nytt navn/bor på et sted de ikke har adresse/flytter til utlandet/hva som helst på egenhånd uten politiets hjelp. I tillegg har vi de som bare lever med det med de utfordringene det byr på. Bare jeg kjenner flere som er eller har vært i alle disse situasjonene. DET ER IKKE SJELDENT. Man trenger bare å være bittelitt obs på omgivelsene for å oppdage det.

Anonymkode: 910f1...aef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så absolutt. Min ex stalket meg i 1-1,5 år ca. Ringte meg/sendte SMS fra andre nummer etter å ha blitt blokkert. Opprettet ny messenger profil gang på gang på gang ettersom de andre ble blokkert. Satt utenfor jobben min i 8-9 timer i håp om at hu skulle se meg 

Anonymkode: 7dfae...207

Høres ut som hun ikke fikk closure og at det drev henne gæren. Pratet du noen gang ordentlig med henne?

Anonymkode: bdc0c...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veit ikkje om det er så vanlig, men har hatt voldsalarm også.. Det er vel noen. Altså det er jo ein del partnervold i norge, og partnerdrap. Spørst heilt kva du meiner med vanlig. Eg liker å tro at folk flest ikkje er voldelige psykopater da..

Anonymkode: 92470...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...