Gå til innhold

Slutte med ting styrketrening - gå over til gruppetrening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg elsker styrketrening. Problemet er at det gjør ikke kroppen min. Etter en prolaps for 4 år siden og flere runder med tilbakevendende korsryggsmerter og skuldersmerter har jeg fått nok. Jeg har moderert treningen rundt smertene og justert øvelser og vekt når jeg har vært skadet. Jeg begynner nå å kjenne på at gjentakende smerter bare på grunn av at kroppen ikke tåler belastningen av treningen min er bortkastet og farlig. Jeg har gått til flere behandlere som har rådet til å gå tilbake til styrketrening etter en stund, men jeg ender bare med samme utfall. Har også fått folk til å se på teknikk, og det er lite til ingenting å pirke på. Det er rett og slett muskler og ledd som ikke henger med. 

Som sagt er jeg møkk lei og vurderer å skifte ut all styrke med kondisjon og gruppetimer. Har noen erfaring med å "skifte beite" så drastisk? Hva kan jeg forvente skjer med kroppen? Jeg har bygd meg relativt muskuløs, men ikke på bodybuilder-stadiet.

Det svir i hjertet, men jeg tør ikke risikere permanent skade på kroppen. 

Anonymkode: 122c7...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil avhenge veldig av hva slags gruppetimer du går på. 
 

Hvis du får smerter av å kunne tilpasse all trening helt fritt i styrkeavdelingen er jeg usikker på hvor lurt det er å gå på gruppetimer der alle øvelser bestemmes av andre..?

Anonymkode: 90b6d...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...