Gå til innhold

Menn: Setter dere pris på vennskap med kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men finnes det virkelig ikke slike kvinner, som tenker sånn? At du kan ha saklige diskusjoner uten at det blir for mye følelser og sladder?

Anonymkode: 5fa5b...2aa

Jeg har har sakelige diskusjoner med venninner. Men mine erfaringer er at det å snakke om følelser blir sett som det viktigste. Å «kjenne» på sine følelser. Ikke bare like en film, eller ha det gøy, men dypsindig analysere hvorfor. Jeg føler meg dum noen ganger fordi jeg ikke tenker slik, så jeg holder kjeft og bare lytter. Men selvsagt setter jeg pris på venninner, og vil prøve hjelpe dem med deres problemer.

Endret av MyMichelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men finnes det virkelig ikke slike kvinner, som tenker sånn? At du kan ha saklige diskusjoner uten at det blir for mye følelser og sladder? Anonymkode: 5fa5b...2aa

Har kjent noen få, men det er lenge siden nå. De finnes antagelig rundt meg, men ikke akkurat her hvor jeg holder til. Kjenner ikke til noen. Har akkurat trukket meg ut av relativt nytt bekjentskap med kvinner som begynte å bli kvelende tett og personlig utleverende. Når noen begynner å fortelle om veldig private ting, så er det visst forventet at man skal gå runden og bidra alle som en og det er ikke noe for meg. Jeg er alene igjen, men heller det enn vennskap som blir for krevende. Som sluker en med hud og hår. Man skal trives i vennskap. Ikke kjenne på tvang og baksnakking om man ikke leverer. Kanskje menn også baksnakker, men jeg tror det blir på et annet nivå enn drevne damegjenger med lederskikkelser som styrer. Jeg vil ikke være en del av det. 

Anonymkode: b895d...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid kommet best overrens med damer og har klart å bygge veldige fortrolige vennskap med damer på relativ kort tid når personligheten passer.  Unntaket er samboer. Hun kunne jeg aldri vært venn med. 

Mange av disse damene har vært utrolige flotte og jeg har hatt alt for dårlig selvtillit til å drømme om noe mer enn vennskap.

Desverre er min samboer sjalu og derfor har jeg måtte kutte ut disse vennskapene. 

Anonymkode: 85077...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, men svarer allikevel.

Jeg har hatt flere mannlige venner opp gjennom årene, men kun to menn jeg anså som ordentlig nære venner og som jeg var veldig glad i. Det hendte aldri noe «upassende» mellom oss, og det var kun rene vennskap. Jeg hang mye med begge to (hver for seg, ulike tidsperioder), og vi kunne snakke om alt mulig rart. Satte ordentlig pris på vennskapene.

Men det som skjedde i begge tilfellene, var at de kuttet meg ut når de møtte en dame de ble seriøs med. Jeg ble rett og slett ghostet. Første gang etter nesten 10 års vennskap, andre gang etter 3 års vennskap. Jeg ble ordentlig skuffa og lei meg. Jeg hadde jo forstått det om det var sånn at damene deres ikke hadde likt det om vi møttes alene, men vi kunne da beholdt en viss kontakt? Jeg kunne møtt damene deres, og så kunne vi vært sosiale sammen?

Har mistet litt troen på vennskap mellom damer og menn etter dette. Han første endte riktignok opp med å skille seg, og da tok han kontakt igjen. Svarte selvfølgelig høflig på spørsmål om hvordan det går med meg, stilte spørsmål tilbake osv. Men hadde ingen interesse av å fornye det vennskapet. Skal han droppe vennskapet igjen neste gang han møter noen, da? 

Nå er jeg gift, og føler det blir litt unaturlig å starte nye vennskap med mannlige bekjente. Kanskje gjennom mannen hvis han får nye venner, men føler det hadde blitt litt rart å plutselig bygge et nært vennskap med en ny mannlig bekjent nå. Så jeg kan ikke se for meg å få noen nye mannlige, nære venner.

Anonymkode: c0b27...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid kommet best overrens med damer og har klart å bygge veldige fortrolige vennskap med damer på relativ kort tid når personligheten passer.  Unntaket er samboer. Hun kunne jeg aldri vært venn med. 

Mange av disse damene har vært utrolige flotte og jeg har hatt alt for dårlig selvtillit til å drømme om noe mer enn vennskap.

Desverre er min samboer sjalu og derfor har jeg måtte kutte ut disse vennskapene. 

Anonymkode: 85077...e9c

Er det ikke litt rart å være samboer med en du aldri kunne vært venn med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mezinchaleft skrev:

Nei, eller jeg har jo venner av det motsatte kjønn, men disse treffes kun sammen med andre i "vennegjengen". Aldri om vi treffes alene. 

Jeg har av erfaring erfart at to individer av motsatt kjønn ikke kan dele et dypere vennskap med hverandre. De biologiske-kognitive forskjellene er for store, og det er også fare for at seksuell tiltrekning kan oppstå. Dette gjelder dog ikke for homofile menn, da hjernen deres har mer tilfelles med en kvinnehjerne enn en mannehjerne. 

 

Så du mener at forskjellen innad i kjønnene ikke kan være større enn mellom her? Siden det ikke virker som du bare snakker om gjennomsnittlige menn og kvinner. Jeg er heterofil kvinne, og kommer mye bedre overens med menn. Men har venninner også. Personlighet og interesser har vel mye mer å si for hvem som er interessant å være venn med enn kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig setter jeg pris på vennskap med damer. Baktanker har jeg ikke. Men synes det er kos hvis vi blir ganske nær slik at vi kan stille hverandre litt intime spørsmål uten at det skal ende opp som press til kos. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Snowbrigade skrev:

Så du mener at forskjellen innad i kjønnene ikke kan være større enn mellom her? Siden det ikke virker som du bare snakker om gjennomsnittlige menn og kvinner. Jeg er heterofil kvinne, og kommer mye bedre overens med menn. Men har venninner også. Personlighet og interesser har vel mye mer å si for hvem som er interessant å være venn med enn kjønn?

Det er mye mulig du kommer overens med menn, men de kommer nok ikke overens med deg. De er antakelig flinke til å spille med, men i bunn og grunn ønsker de nok og komme i buksa på deg. Med mindre de er homofile selvsagt. Da er de isåfall nærmere kvinner enn menn i tankegangen uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis damen er skikkelig sexy og fin, da tror jeg det vil være vanskelig for en normal hetro mann å faktisk kun bare være venner.  Jeg har aldri fått det til, alle guttene har blitt forelsket i meg😩... (Jeg skriver anonymt, så det er ikke skryt jeg holder på med)

Jeg paaser godt med gutter i forhold til interesser og måten jeg er på, samtidig er jeg opptatt av å se femenin ut og har veldig feminint utseende og utstråling... 

Min beste venn er min samboer. Glad for å ha han da. Men kjipt at mine veninner prøver å holde sine kjærestet på avstand fra meg. De blir sjalu. Blæh.. Nb: jeg flørter ikke..

Hvorfor så vanskelig??... 

Anonymkode: deac0...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Selvfølgelig setter jeg pris på vennskap med damer. Baktanker har jeg ikke. Men synes det er kos hvis vi blir ganske nær slik at vi kan stille hverandre litt intime spørsmål uten at det skal ende opp som press til kos. 

"Intime spørsmål og betroelser" mellom meg selv og en mannlig venn hadde ikke vært ønskelig i det hele tatt. Da er man over i en gråsone. Venner snakker om alt, men det der hadde jeg ikke gjort med noen. Privat er privat. 

Anonymkode: b895d...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, lurer på om menn flest synes at å kvinner til venner egentlig mener noe genuint med det?

Virker som menn stort sett leter etter kjæreste heler tiden, så er det noen menn som synes at å ha vennskap med kvinner er bra?

Da mener jeg altså, kun vennskap og ikke noe som helst romantisk eller noe sånt. Er det ikke mulig ? Eller har dem alltid noe i baktankene?

Anonymkode: 5fa5b...2aa

Ja, det gjør jeg virkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Mezinchaleft said:

Det er mye mulig du kommer overens med menn, men de kommer nok ikke overens med deg. De er antakelig flinke til å spille med, men i bunn og grunn ønsker de nok og komme i buksa på deg. Med mindre de er homofile selvsagt. Da er de isåfall nærmere kvinner enn menn i tankegangen uansett. 

Så fantastisk at du vet hva alle menn føler å tenker.

Anonymkode: ea381...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg gjør det. Man trenger noen jentevenner som man kan henge med og ha det gøy sammens med.

Anonymkode: ffb2e...65d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har aldri vært venn med en kvinne og vil nok aldri være det. Den samme kjemien eksisterer ikke der, for ikke å snakke om hobbyer og interesse.

Anonymkode: 089a2...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Intime spørsmål og betroelser" mellom meg selv og en mannlig venn hadde ikke vært ønskelig i det hele tatt. Da er man over i en gråsone. Venner snakker om alt, men det der hadde jeg ikke gjort med noen. Privat er privat. 

Anonymkode: b895d...549

Hvis du lurer på noe intimt så ser jeg ikke problemet med å spørre ei god venninne nei. Hun ser ikke problemet tilbake heller da. Det har ingenting med vårt forhold å gjøre bare hva det andre kjønn tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...