Gå til innhold

MÅ trene for å holde unna depresjon og angst, men jeg har et spørsmål!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har diagnose adhd og Dystymi. Jeg er ikke alltid deprimert, men grubling, tankekjør og nervøsitet lider jeg av. Jeg MÅ gjøre noe for å holde unna dette. Og løping/intervall og styrke er den mest naturlige medisinen. «Dessverre» varer effekten bare et par timer etterpå og angsten er tilbake og da må jeg ut og løpe igjen. Om ikke må jeg vaske, rydde..bare finne noe å holde meg opptatt med. Jeg begynte på medisiner i voksen alder, de har ikke forverret noe i livet mitt, men virkningen går alltid ut ettersom jeg opparbeider toleranse for stoffet. 

Saken er bare at jeg liker å gå pene klær, nøytrale klær som jeg ikke vil svette ut. Hvordan kombinerer dere trening ofte med klær? Jeg blir ikke særlig svett, aldri blitt det. Jeg blir svett, men det renner ikke...bare hvis det er 26 varmegrader ute kanskje. 
Jeg er lei av å skifte absolutt hele tiden. Jeg er lei av å gå i slengeklær hjemme fordi jeg når som helst må ut og løpe. Kan heller ikke drive å dusje hele tiden. Jeg liker ikke å gå rundt klam og ekkel av litt svette på ryggen. Da må jeg gå i treningsklærne mine. Noen ganger bruker jeg klar som jeg skal vaske, for det gjør ikke noe at de er blitt litt ekle når jeg likevel skal trene i dem. 
 

Hvordan gjør man det egentlig når man har en kropp som må løpe flere ganger om dagen? Å kombinere dette med klesskift og dusjing..

Anonymkode: cde4f...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å investere i noen treningsklær du syns er litt finere, som du ikke har noe imot å gå med til vanlig om du bare er hjemme?

Finnes det en annen hobby du liker å drive med som får bort tankene, men som ikke gjør deg svett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, RosaSokk skrev:

Hva med å investere i noen treningsklær du syns er litt finere, som du ikke har noe imot å gå med til vanlig om du bare er hjemme?

Finnes det en annen hobby du liker å drive med som får bort tankene, men som ikke gjør deg svett?

Nei! Jeg gjør yoga og mediterer men dette hjelper heller ikke i lengden. Det er deilig i noen timer, men så starter det fullt opp. Jeg er ikke redd for noe spesifikk, men tenker hva andre tror og tenker  om meg, føler mange misliker meg osv. Får også snev av helseangst. Redd for nedturer osv. Redd for å bli syk, få ME for eksempel. Jeg er redd alt jeg ikke kan kontrollere og sliter veldig når ting ikke virker meningsfult. Rydding er noe jeg driver med men dette er ikke slik som hjelper om rydding ikke trengs. 
Jeg er rammet av korona, veldig hardt så er ikke i jobb og bor i ei lite bygd fordi det er mest økonomisk nå. Har jobb, jobber mye frivillig osv. Får goder for det men ikke fast lønn. Jeg tror kanskje en større by hadde vært bedre for meg da ikke alle kjenner alle og det er mer å velge i. Kanskje angsten ikke forsvinner før jeg får flyttet. Bor her kun midlertidig. 

Anonymkode: cde4f...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...