Gå til innhold

Filmet en forbikjøring på sperrelinje, hva skal jeg gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, har et klipp hvor en bak oss kjørte forbi rett før en sving, krysset sperrelinja i 120-130km/t. Burde dette leveres inn til politiet, eller burde jeg la være? 

Anonymkode: 7a796...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, lever det inn til Politiet. Sånne folk kan faktisk drepe andre, vil du ha det på samvittigheten?

Anonymkode: f5b1f...078

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lever det inn. Du har jo garantert bilkiltet på film også, så lever det. 

Anonymkode: a6b35...317

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, lever det inn til Politiet. Sånne folk kan faktisk drepe andre, vil du ha det på samvittigheten?

Anonymkode: f5b1f...078

Absolutt ikke, er jo livsfarlig! Pratet med noen av mine venner og de mente at jeg bare skulle la det gå og ikke bry meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke finner noen unnskyldninger for kjøringen så kan evt tipse en avis om saken.

Anonymkode: e8c8e...b52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs, er det filmet håndholdt? Fastmontert kamera? Kjenner du personen som kjørte forbi? Jeg synes ikke man skal legge seg opp i slikt, i tillegg er politiet i Norge så innmari ubrukelig. Det har jo vært saker i media av tilsvarende kjøring, med identifiserte skilt og alt, hvor politiet gjorde ingenting. Kanskje en advarsel. Litt mye stress bare for det?

Anonymkode: 3401e...0c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor? Han hindret ikke trafikken, så jeg ser ingen grunn til å verken blande inn politiet eller deg selv. Hadde han kjørt i 50 km/t hadde jeg forstått irritasjonen din.

Anonymkode: e1199...dc7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs, er det filmet håndholdt? Fastmontert kamera? Kjenner du personen som kjørte forbi? Jeg synes ikke man skal legge seg opp i slikt, i tillegg er politiet i Norge så innmari ubrukelig. Det har jo vært saker i media av tilsvarende kjøring, med identifiserte skilt og alt, hvor politiet gjorde ingenting. Kanskje en advarsel. Litt mye stress bare for det?

Anonymkode: 3401e...0c4

Jeg var passasjer og filmet med telefonen min. Vet hvem som kjørte forbi oss, ja. Like etter var en sving, så det kunne gått ekstremt galt.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Filmet en forbikjøring på sperrelinje, hva skal jeg gjøre?

Hvorfor klarte du ikke å ta en avgjørelse på egen hånd, uten å involvere Kvinneguiden?

Anonymkode: dce91...1b0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Han hindret ikke trafikken, så jeg ser ingen grunn til å verken blande inn politiet eller deg selv. Hadde han kjørt i 50 km/t hadde jeg forstått irritasjonen din.

Men han kjørte i 120-130 km/t rett før en uoversiktlig sving, samt at han krysset sperrelinje. Trodde det var ulovlig, men da ser det ut til at jeg også kan kjøre sånn,bare hvis jeg ikke hindrer trafikk I motsatt kjørefelt da? Vi kjørte i 90 km/t, altså fartsgrensa. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klarte du ikke å ta en avgjørelse på egen hånd, uten å involvere Kvinneguiden?

Anonymkode: dce91...1b0

Hva er poenget med å anmelde hvis det ikke blir noen reaksjon? Gidder ikke kaste bort tid i fra min hverdag for å reise på politistasjonen, bare for å få beskjed om at saken henlegges uansett, derfor spurte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han kjørte i 120-130 km/t rett før en uoversiktlig sving, samt at han krysset sperrelinje. Trodde det var ulovlig, men da ser det ut til at jeg også kan kjøre sånn,bare hvis jeg ikke hindrer trafikk I motsatt kjørefelt da? Vi kjørte i 90 km/t, altså fartsgrensa. 

Gjør hva du vil, så lenge du ikke hindrer trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør hva du vil, så lenge du ikke hindrer trafikken.

Så flott! Skal kjøre akkurat som denne sjåføren gjorde og få andre til å føle seg utrygge og redde, det har ikke jeg lært var lov, så det var bra jeg fikk lære det fra KG! :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var passasjer og filmet med telefonen min. Vet hvem som kjørte forbi oss, ja. Like etter var en sving, så det kunne gått ekstremt galt.

TS

Da er det personlig. Vurder å ta en telefon til vedkommende og få hans argumenter på hvorfor du ikke skal tipse noen om kjøringen hans. Etterpå skriver du disse her.

Anonymkode: e8c8e...b52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke kan dokumentere hvem som faktisk kjørte bilen kommer du ikke langt. Eieren kan si at bilen var stjålet på tidspunktet.

Anonymkode: 44c88...25c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest chunkylover53
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du ikke kan dokumentere hvem som faktisk kjørte bilen kommer du ikke langt. Eieren kan si at bilen var stjålet på tidspunktet.

Litt vanskelig dersom du besitter bilen i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan å si at den var lånt bort. Er mange som har sluppet unna fartsboks bøter fordi ansiktet ikke var gjenkjenbart

Anonymkode: f063e...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du tjene litt penger ettersom du kjenner den som kjørte.

Si at du skal ha 10.000,- ellers leverer du videoen til politiet.

Neida. Det er ikke lov. Men du kunne kanskje sluppet unna med det i dette tilfellet ettersom sjåføren mest sannsynlig mister lappen og får større bot om du leverer inn videoen.

Jeg hadde bare levert videoen jeg.

Anonymkode: 05eff...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...