Gå til innhold

Svetter så raskt på ryggen. Hvilke klær er best å bruke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter bare en kort og lite anstrengende gåtur i marka er ryggtavla våt av svette. Synes det er slitsomt, da det synes godt, men det verste er at jeg blir raskt kald under pauser. Har hittil bare brukt t-skjorter og lett bekledning for ikke å bli for varm. Hva er best for å hindre for vått tøy? Ull? Annet? 

Anonymkode: 78411...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ull funker bra siden man ikke blir fort kald, men teknisk tøy pleier å "fordampe" svetten bort, men gir ingen varme. Så avhenger litt av hva du foretrekker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk tøy, har du noen anbefalinger? 

Nå i disse tider, tidlig høst, er ikke varme under aktivitet så viktig, men vil tro at ull er et bedre alternativ på vinteren. 

Anonymkode: 78411...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt ull. Har kuttet ut andre stoffer i overdeler. Går i tynn ull på sommeren, tykkere på vinteren. Vet jeg at jeg kommer til å svette mye og være lenge på tur tar jeg med tørr skiftetrøye til å ha på i pausen evt resten av turen. Nettingtrøye ala denne: https://www.brynje.no/super-thermo-lady-shirt-6 er genial. Varm, men svetter ikke så mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svetter veldig mye selv når jeg er aktiv og på fjellturer/toppturer eller ellers på turer. Bruker trøyer fra Devold. Funker gull for meg, ikke det at jeg svetter mindre men det at de ikke lukter og holder fortsatt på varmen selv når de er våte. 

Anonymkode: e056a...a61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innendørs fungerer teknisk tøy best for meg, men da holder man jo ikke på stort mer enn 1,5 time før man dusjer og skifter. Utendørs går jeg alltid for ull, sommer og vinter. Både ulltrøye, singletter og tykke gensere. Disse holder bedre på varme, og holder lenger før man må bytte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...