Outlander Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 (endret) https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/politiet-om-grottefest-16-prosent-oksygen-igjen.3BQ4hqsGb Jeg tenker, ja ja, ungdommer er nok ikke det smarteste når det gjelder å tenke fornuftig, men her er det snakk om 20-30 åringer. Om ikke covidsmitte er nok, nå hadde disse smartinger 16% oxygen igjen. Dette kunne ha endte så utrolig mye verre, men jeg sitter her og tenker, er ikke 20-30 åringer litt for gammel for å være så utrolig dum? De dritti covid, det vet vi, men å samle seg, 200 stikker, i en bunker uten utflukt er kanskje det dummest jeg noen gang her hørt. Mange av de var skikkelig beruset på begge alkohol og andre rusmidler. Nok en testament at vi gjør ikke en bra jobb med å oppdra disse ungdommer med denne fri oppdragelse metoden så mange av dere Norske elsker å bruke. Jeg kaller det omsorgssvikt egentlig, da når disse barn og ungdom blir stor er de helt ubrukelig voksne. Endret 30. august 2020 av Outlander 43
Aragorn ll Elessar Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Jeg er ikke overrasket i det helle tatt at folk gjør slikt. For å sitere karakteren J fra Men in Black 32
SPOCA Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 (endret) Reagerte på det samme. Konklusjonen er at det finnes idioter. Én ting er å feste i en grotte og ikke tenke på oksygennivået, jeg kan forstå til en viss grad at det er noe man ikke tenker like nøye på, spesielt i rus (det er uansett idiotisk når det er sagt). En helt annen ting er at de driter så åpenbart i Covid-19 og er for meg fullstendig uforståelig. Party like it's 2020, som FHI skriver på sine mange reklameplakater i hovedstaden. Endret 30. august 2020 av SPOCA 36
Kågebruker Skrevet 30. august 2020 #4 Skrevet 30. august 2020 Vi lever i et av verdens rikeste land og har det trygt og godt. Noen synes det blir for kjedelig tydeligvis. 23
Cuntzilla Skrevet 30. august 2020 #5 Skrevet 30. august 2020 Jeg hadde nok fått fullstendig klaustrofobi av å være i en grotte med så mange folk hvor eneste utgang var et hull på 1x1 meter. Bare sånn rent evakueringsmessig. Men at man blir kullosforgiftet av strømaggregater visste jeg ikke. Sikkert mange der som ikke visste at det var et dieseldrevet strømaggregat der, eller ikke tenkte helt over det og antok at man hadde arrangert lignende der før uten problem kanskje. Jeg hadde nok kanskje tenkt over det, og uansett ikke gått inn i et lokale uten rømningsveier. Men det er veldig lett å være etterpåklok her. Bare bra ingen døde, det kunne gått så mye verre. 36
Stavangebrud2012 Skrevet 30. august 2020 #6 Skrevet 30. august 2020 Jeg lurer på hva som får folk til å gjøre slikt. Å feste med kun en liten, smal nødutgang inni en grotte midt i en pandemi. Kunne forstått det hvis var 18-19, men her er det snakk om voksne personer. Egoistisk og uansvarlig. Håper de har fått seg en støkk. 17
clyde Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 Idioti. Trodde at folk hadde tatt en pause fra disse festene nå i disse dager. Vi blir aldri kvitt viruset når folk bare gir f. 14
Gjest Optimo Skrevet 30. august 2020 #8 Skrevet 30. august 2020 Og dette skal vi bruke nødetatene på.
Apis Skrevet 30. august 2020 #9 Skrevet 30. august 2020 Noen ganger overgår virkeligheten fantasien, håper det deles ut klekkelige bøter 16
Apis Skrevet 30. august 2020 #10 Skrevet 30. august 2020 51 minutter siden, Kågebruker skrev: Vi lever i et av verdens rikeste land og har det trygt og godt. Noen synes det blir for kjedelig tydeligvis. Tror det gjør at vi glemmer å tenke egen sikkerhet, eller mange glemmer, men til slutt er det bare vi selv som kan passe på oss selv. 5
Gjest kylling1 Skrevet 30. august 2020 #11 Skrevet 30. august 2020 Dette må være mindre smarte folk. 1) sette et dieselaggregat inni en grotte med bare en liten nødutgang og ellers uten lufting, 2) invitere masse folk dit midt i en pandemi og 3) narkotika i fri flyt. Og dette var jo ikke unge folk engang. Erre mulig.
Meadow Skrevet 30. august 2020 #12 Skrevet 30. august 2020 Arrangørene av dette burde få en skikkelig smekk, noe så uansvarlig. Tenk hvis det hadde begynt å brenne. 16
Fjaselina Skrevet 30. august 2020 #13 Skrevet 30. august 2020 Brannfare, panikk, klaustrofobi, covid, dieselaggregat og kullosforgiftning, det er så mange feil i dette opplegget at det NESTEN hadde vore fortjent med ei katastrofe. Det er ikkje lov å vere så dum! 42
Miss_Alba Skrevet 30. august 2020 #14 Skrevet 30. august 2020 Festen i grotta var helt idiotisk. Hovedinnlegget fra TS er likevel ikke det skarpeste jeg har sett. Generaliseringen over «dere norske» er like ugrei som generaliseringer over «dere utlendinger». 42
Tough cookie Skrevet 30. august 2020 #15 Skrevet 30. august 2020 Her må politiet ta selvkritikk! De ble tipset om denne festen før den startet, og de gjorde ikke en damn shit😐 27
Marihønepøne Skrevet 30. august 2020 #16 Skrevet 30. august 2020 2 minutter siden, Tough cookie skrev: Her må politiet ta selvkritikk! De ble tipset om denne festen før den startet, og de gjorde ikke en damn shit😐 Og underveis. De gjorde ikke noe da heller. De måtte oppdage sju bevisstløse personer ved en tilfeldighet for å reagere. 22
Bix Skrevet 30. august 2020 #17 Skrevet 30. august 2020 (endret) Blir ganske oppgitt når selv politiet - etaten som har ansvaret for landets sikkerhet - omtaler dette som "grotte". Dette er et tidligere tilfluktsrom (eller alarmrom) som ble nedlagt da Sivilforsvaret overlot dette til Lovisenberg-stiftelsen i 2012. Tidligere var det planer om å bygge et nybygg med garasjeanlegg på toppen av fjellveggen der tilfluktsrommet holder til med utkjørsel på gateplan mot Colletts gate, men vet ikke hva det blir til; deler av tilfluktsrommet befinner seg på det gule feltet nedenfor. For øvrig burde dette ravepartyet kvalifisere til Darwin Awards; dummere er det vel knapt mulig å bli med mindre man går inn for kollektiv kullosforgifting; problemet er bare at enkelte folk som nærmer seg 30 fortsatt tror de er 15. Endret 30. august 2020 av Bix 21
Mrs Robinson Skrevet 30. august 2020 #18 Skrevet 30. august 2020 (endret) 53 minutter siden, Tough cookie skrev: Her må politiet ta selvkritikk! De ble tipset om denne festen før den startet, og de gjorde ikke en damn shit😐 50 minutter siden, Marihønepøne skrev: Og underveis. De gjorde ikke noe da heller. De måtte oppdage sju bevisstløse personer ved en tilfeldighet for å reagere. Mao, vi må sette strengere regler og forbud fordi folk ikke klarer bruke sunt vett? Det er politiets feil at dette skjedde, ikke deltagerne som frivillig deltok på festen? Endret 30. august 2020 av Mrs Robinson 15
Fjaselina Skrevet 30. august 2020 #19 Skrevet 30. august 2020 20 minutter siden, Bix skrev: Blir ganske oppgitt når selv politiet - etaten som har ansvaret for landets sikkerhet - omtaler dette som "grotte". Dette er et tidligere tilfluktsrom (eller alarmrom) som ble nedlagt da Sivilforsvaret overlot dette til Lovisenberg-stiftelsen i 2012. Tidligere var det planer om å bygge et nybygg med garasjeanlegg på toppen av fjellveggen der tilfluktsrommet holder til med utkjørsel på gateplan mot Colletts gate, men vet ikke hva det blir til; deler av tilfluktsrommet befinner seg på det gule feltet nedenfor. For øvrig burde dette ravepartyet kvalifisere til Darwin Awards; dummere er det vel knapt mulig å bli med mindre man går inn for kollektiv kullosforgifting. Samme om det egentlig er et tilfluktsrom, så lenge "døra" dei brukte inn er den einaste tilgjengelige fluktruta, og den er ei opning på 1×1 meter, pluss at dei måtte forbi ein smal passasje på nokre meter før det vida seg ut og vart eit stort rom. Dette høyres ut som ei grotte i praksis. 14
Bix Skrevet 30. august 2020 #20 Skrevet 30. august 2020 (endret) 1 hour ago, Fjaselina said: Samme om det egentlig er et tilfluktsrom, så lenge "døra" dei brukte inn er den einaste tilgjengelige fluktruta, og den er ei opning på 1×1 meter, pluss at dei måtte forbi ein smal passasje på nokre meter før det vida seg ut og vart eit stort rom. Dette høyres ut som ei grotte i praksis. Avlåst bunker er kanskje en mer korrekt betegnelse. Det stemmer at den eneste åpningen idag er på 1×1 meter, men tidligere var hovedinngangen like stor som i tilfluktsrommet på St. Hanshaugen som fremdeles er i bruk, og det var minst to utganger til - en litt lenger nede i Colletts gate som er murt igjen, og en utgang i kjelleren i sykehusbygningen på toppen av fjellet som nå er revet; denne utgangen er antagelig også sperret idag. Endret 30. august 2020 av Bix 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå