Gå til innhold

Svindyr forlovelsesring

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, RaptorStrike skrev:

Dersom man tenker at en forlovelsesring handler om å kjøpe kjærlighet så har man misforstått rimelig kraftig etter mitt syn.

Om den koster så mye så begynner man å lure... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Yoshi skrev:

Alt er relativt når det kommer til hva som er billig og dyrt. 

Min samboere ville ikke fortelle hva min kostet, men jeg har en viss ide siden han kjøpte en av de mange forslagene jeg hadde sendt ham. 

Dog er den nok billigere enn gifteringen jeg var med på å kjøpe. Da valgte jeg høy kvalitet på gullet fordi jeg vet den vil bli utsatt for mye slitasje gjennom livet. 

Hvordan mister folk ringer egentlig? Kjøper de feil størrelse? 

Man kan gjerne glemme den igjen. Man må jo ta den av av og til. Noen har yrker hvor man ikke kan ha på Ring f. Eks 

Skrevet
26 minutter siden, Maleficenta skrev:

Man kan gjerne glemme den igjen. Man må jo ta den av av og til. Noen har yrker hvor man ikke kan ha på Ring f. Eks 

Blant annet min mann.

Så ringen ligger selvfølgelig igjen i en skål på badet når han er på jobb. Jeg takler helt fint at han rusler over parkeringsplassen på sykehuset uten ring to ganger om dagen. 

Jeg ser virkelig ikke at det er mulig å miste en ring om man har det minste snev av struktur i hverdagen. 

Anonymkode: 69e1a...8d2

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blant annet min mann.

Så ringen ligger selvfølgelig igjen i en skål på badet når han er på jobb. Jeg takler helt fint at han rusler over parkeringsplassen på sykehuset uten ring to ganger om dagen. 

Jeg ser virkelig ikke at det er mulig å miste en ring om man har det minste snev av struktur i hverdagen. 

Det er de samme som må lete etter bil nøklene hver morgen 😋

Skrevet
4 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det er de samme som må lete etter bil nøklene hver morgen 😋

Ringene lever på fingrene våre, eller i en skål på badet.

Bilnøklene lever i lommen hans / veska mi, eller i en skål i gangen.

Og nå høres det ut som at jeg har OCD, med det sparer oss i alle fall for veldig mye penger... 😂

Skrevet
På 28.8.2020 den 13.36, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det er vulgært.

Har man så mye penger at man ikke vet hva man skal gjøre med de, kan man ikke være særlig smart..

Anonymkode: 1a60c...20d

Eller snarere det motsatte, med mindre det kun er arv

Gjest RaptorStrike
Skrevet
6 timer siden, Maleficenta skrev:

Hvorvidt noe koster mye er avhengig av inntektene til den som kjøper ringen. En ring til 10’000 kr for en som får utbetalt 17’000 kr i måneden er latterlig mye. Den samme ringen til en som får utbetalt 100’000 kr i måneden er ikke rare summen.

Skrevet
På 7.9.2020 den 20.52, Maleficenta skrev:

Jeg fikk en da han fridde. Koselig det. Eneste ringen jeg bruker. Men den kosta ikke 40000.

Da var det jo lurt av ham å ikke kjøpe en ring til 40000 når du ikke vil ha det heller. Da bør du nesten godta at andre sine menn kjenner damen sin like godt og vet at de vil sette pris på en dyr ring før de kjøper en til henne.

Anonymkode: 2f890...40d

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Maleficenta skrev:

Hvorfor i alle verdens dager skulle det ha noe å si? Forhold pleier da vitterlig å være godt etablert på det tidspunktet man gir en forlovelsesring, så det er litt sent å skulle kjøpe kjærlighet da...

• Liker 1
Skrevet

En ring er noe man skal ha for resten av livet, så det er jo greit at den har en verdi.

Men uavhenging så har det lite og si. Så lenge man elsker værandre så har ingen pris noe og si

Skrevet
På 28.8.2020 den 22.07, Apocalypte skrev:

Blir flau på andre kvinners vegne (spesielt vanlige norske kvinner med vanlig middels lønn  med kjærester som også tjener middels)  som skal har ringer som koster minst to månedslønner og slikt vas!   Du jobber, kjøp din egen ring til 60 000 kr hvis det er så viktig for deg!

AMEN!!!!!

Min ring kostet vel 2000 kroner tror jeg? En vanlig glatt gullring. 

Pris på ring og lykkelig ekteskap kan ikke sammenlignes, men "billigringen" har nå klart et så langt 18 års lykkelig ekteskap.  

• Liker 2
Skrevet
På 8.9.2020 den 23.33, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle verdens dager skulle det ha noe å si? Forhold pleier da vitterlig å være godt etablert på det tidspunktet man gir en forlovelsesring, så det er litt sent å skulle kjøpe kjærlighet da...

Ja men man er da økonomisk fornuftig fordet. Er ikke smart å bruke to mnd lønner på en ring med mindre man tjener fett. Og uansett om man gjør det så er det så mange nydelige ringer til helt normal pris at det er ikke nødvendig å bruke samme sum som på en bil. Og er man alt godt etablert er det såvidt nødvendig med forlovelsesring når man praktisk talt har vært gift i flere år. Da er det bare å kjøre rett på med bryllup og giftering uten forlovelse i forkant 

• Liker 1
Skrevet

Kjøp ring i gull i utlandet der minst mulig er gått til arbeidet ved å lage den og verdien i hovedsak er vekta av gullet. Da er det ikke sløsing lengre men en investering i at gullprisen skal gå opp.

Skrevet
On 8/29/2020 at 3:37 AM, AnonymBruker said:

Folk må da ta sine valg, ut i fra hva som betyr noe for dem.

Har selv dyre ringer. Elsker fine smykker, og det gir meg glede hver dag å se de. Vi var godt etablerte, hadde/har god råd, felles økonomi, og alt vi trengte. Hadde han fridd noen år tidligere, da vi var nyetablerte, hadde jeg imidlertid følt det var helt feil prioritering. 

Jeg kunne laget en lignende tråd om biler - en ting som for meg er ensbetydende med å kaste penger rett ut av vinduet. Biler er for meg en nødvendighet for å komme meg rundt, ingenting mer, så det legges minst mulig penger i dette. Men innser jo at andre kan ha andre preferanser, og føle stor glede av å ha en fin bil med tilleggsutstyr. 

Og så kommer alltid dette argumentet med å gi til veldedighet. Vi gir. Vi kunne sikkert gitt mer. Men kan egentlig ikke absolutt alle i Norge gjøre det? Selv en som lever på NAV er millionær sett med øynene til 90% av verdens befolkning. Så i bunn og grunn er absolutt alle i dette landet egoistiske når det gjelder pengebruk, men velger likevel å sparke oppover til de som har mer, i stedet for å se at de selv lever i overflod sett med de flestes øyne. 

Sammenligne biler med ringer? 😄 Hvor fort går ringen din fra 0 til 100?

Skrevet
2 timer siden, Tension skrev:

Sammenligne biler med ringer? 😄 Hvor fort går ringen din fra 0 til 100?

Altså. Bruke 800 000 på noe som faller i verdi med 100-200 000 i året?  

Der snakker vi definisjonen av å kaste penger rett ut vinduet. 

Menn er ganske enkle når det kommer til økonomi og verdifall....

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså. Bruke 800 000 på noe som faller i verdi med 100-200 000 i året?  

Der snakker vi definisjonen av å kaste penger rett ut vinduet. 

Menn er ganske enkle når det kommer til økonomi og verdifall....

Kan få en grei bil for 4-600. Har man allerede bolig og andre verdier i orden ser jeg ikke problemet med å kjøpe en brukbar bil, låner selvfølgelig ikke for noe som synker i verdi, biler betales med sum på konto.

Skrevet
2 minutter siden, Tension skrev:

Kan få en grei bil for 4-600. Har man allerede bolig og andre verdier i orden ser jeg ikke problemet med å kjøpe en brukbar bil, låner selvfølgelig ikke for noe som synker i verdi, biler betales med sum på konto.

Verdifallet er da det samme uansett om pengene er fra konto, eller ved hjelp av lån? 4-600 rett ut vinduet. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Verdifallet er da det samme uansett om pengene er fra konto, eller ved hjelp av lån? 4-600 rett ut vinduet. 

Litt kos må man ha :)

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Pengene for siste bilkjøp kom ikke fra konto men var finansiert ved å ta ut innskuddspenger fra ask som har doblet seg bare under korona. Pengene som er igjen der er ren profitt og allerede større enn innskuddet jeg tok ut :). Kunne selvfølgelig tatt litt lån og kjøpt en bil til 1 mill men får vente med det til senere anledning. Var lei av å kjøre gammelt vrak fra 90-tallet for min del.

Skrevet
På 14.9.2020 den 11.25, Maleficenta skrev:

Ja men man er da økonomisk fornuftig fordet. Er ikke smart å bruke to mnd lønner på en ring med mindre man tjener fett. Og uansett om man gjør det så er det så mange nydelige ringer til helt normal pris at det er ikke nødvendig å bruke samme sum som på en bil. Og er man alt godt etablert er det såvidt nødvendig med forlovelsesring når man praktisk talt har vært gift i flere år. Da er det bare å kjøre rett på med bryllup og giftering uten forlovelse i forkant 

Men man kjøper altså ikke kjærlighet ved å kjøpe en dyr ring, det er en søkt tanke. Ingen i denne tråden har sagt det er en god ide å kjøpe ring man ikke har råd til. Jeg må si jeg synes det er underlig at du vil prioritere andres pengebruk. Det er ikke det minste merkelig om de velger å bruke noe mindre på bil og noe mer på ring. Ringen varer iallefall lenger enn bilen. Nå har vel ikke innkjøp av ringer noe med nødvendighet å gjøre, sånn sett trenger man ikke gifteringer for å bli gift heller. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...