Gå til innhold

Hvordan kommer det til å gå med oss?


chriztine

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet i en utrolig vanskelig situasjon den siste tiden. Tror jeg bare trenger å skrive det ned og håpe på noen trøstende tilbakemeldinger...

Har den siste tiden bodd i Oslo sammen med kjærsten min. Vi har hatt det utrolig fint sammen og begge hatt jobber vi har trives i. Ingen av oss er ifra Oslo, men en by ca 1,5 t kjøretur fra.

De siste månedene har vi snakket om å flytte tilbake. Og har blitt enige om å prøve å få oss en jobb i hjembyen. Han fikk seg jobb nesten med en gang, og vi begynte flyttingen i sommer.

Alt har skjedd så utrolig fort, og nå angrer jeg.....

Jeg trives rett og slett ikke her. Syns det er altfor trangt her, og dessuten så har flere av vennene mine flyttet til Oslo.

Men det aller største problemet er at jeg ikke får jobb her. Er nokså nyutdannet og har skjønt det at jeg må inn til Oslo for å få en jobb jeg trives i. Visste vel det egentlig hele tiden, men kjærsten hadde så store ønsker om å flytte tilbake så jeg ville bli med for å se hvordan det ville gå.

Har det egentlig kjempevondt nå. Jeg elsker han jo og vil jo egentlig gjøre alt for han. Men vet at det eneste riktige å gjøre er å flytte tilbake.

Vi har jo ingen garanti for at forholdet vårt skal holde livet ut, så hvis jeg ikke flytter nå så kommer jeg til å angre senere. Kan jo ikke forsette å bo her når ikke jeg trives.

Kjærsten min syns det er utrolig trist, men har også sagt at han ville gjort det samme hvis han var i min situasjon. Så han skjønner meg jo. Han vil heller ikke flytte tilbake til Oslo med meg, for han var fast bestemt på å flytte hit, og er like bestemt på å bli her!

Vi har bestemt oss for å prøve å holde sammen selv om dette blir et skritt tilbake. Vi får jo sett hverandre bare i helgene.

Begge er selvfølgelig veldig usikre på hvordan dette kommer til å gå.

Det kommer til å bli så trist å våkne opp alene, når han har vært ved siden av meg hver natt i nesten et år...

Noen som har vært i samme situasjon?

Ville dere gjort det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg ville nok gjort det samme.

Du skal være der du trives, og ikke vantrives for andres skyld. Det kan gå utover humøret og forholdet på sikt. Som du selv skriver så har kjæresten din også forståelse for dette.

Dere har så vidt jeg skjønner vært sammen i ett års tid (rett meg hvis jeg tar feil), og det er jo ikke så lenge. Det er vel heller ingen permanent løsning at du evt flytter!?

Klart det ikke er noe særlig trivelig når du er vant til å din kjære rundt deg stort sett hele tiden, men det at dere er litt borte fra hverandre kan jo også virke som en vitamin-innsprøytning på forholdet! Tenk så herlig å glede seg til å møte noen man er glad i, det blir jo nesten som å være nyforelsket igjen!

Jeg tror du gjør klokt i å lytte til deg selv, din ønsker og behov.

Hvis dere er glade nok i hverandre så tåler forholdet det.

Lykke til!

______________

Anette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig helt enig i alt du sier... prøver å tenke slik selv. Men likevel så syns jeg det er kjempevanskelig. Jeg får på en måte litt dårlig samvittighet for at jeg flytter fra han jeg er glad i... Det er jo ikke slik noen av oss ønsker å ha det, men likevel... Det er så vanskelig å tenke klart når man er midt oppe i en slik situasjon....

Uansett, det hjelper iværtfall å høre at du syns jeg tar det riktige valget!

Så takk for svar Anette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men tror ikke dere har noen fremtid sammen. 2 personer som elsker hverandre å så høyt som du sier, finner sammen et bosted der begge trives og får jobb. Det virker på meg som om det viktigste for dere er karriære og omgangskrets, og ikke hverandre. Tror dere sagt men sikkert vil gli fra hverandre og til slutt møter dere andre spennende personer som dere faller for.

Håper for deres skyld at jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge brukt tid på utdannelse og har studielån. Selvfølgelig er det viktig for oss å få en jobb vi trives med!

Han har funnet sin drømmejobb her vi bor nå, mens jeg fremdeles leter etter min... eller iværtfall en som jeg kan få litt mere erfaring av, slik at jeg etterhvert kan få en jobb jeg trives med her vi bor nå.

Syns du jeg heller skulle droppa hele karriæren min og blitt her?

Og det med at mange av vennene mine bor i Oslo, er bare et plus! De er kjempeviktig for meg, men ikke avgjørende for hvor jeg bor...

Hva hadde du gjort i min situasjon da, Bettan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Selv om du stiller det siste spørsmålet til Bettan så svarer jeg likevel.

Er nemlig uenig med Bettan!

Selvfølgelig er venner viktige å ha. Man skal ta vare på de vennene man har.

Jeg tror det er, som jeg skrev tidligere, lurt av deg å reise dit det er større mulighet for å få jobb. Du kan jo bo der til du har fått litt erfaring, for så å søke jobb på hjemstedet ditt. Du har tross alt brukt mange år av livet ditt på en utdannelse, og da bør du jo bruke den!

Hvis kjæresten din ikke bor lenger unna enn 1,5 t kjøring, er ikke det all verdens heller. Hva med å avspassere noen dager? Ta en langhelg sammen?

Det finnes mange muligheter selv om man bor et lite stykke fra hverandre.

Jeg tror forholdet kommer til å overleve hvis dere er så glade i hverandre som du sier.

Så igjen, lykke til Chriztine!

__________________

Anette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsker du aa flytte tilbake med tid og stunder hvis du faar deg jobb paa hjemstedet, da? Du sier jo at du foler det er for trangt der og at flere av vennene dine bor i Oslo.

Det erkjempeviktig aa ha venner, og det er viktig aa ha en jobb man liker. Og det er fint at du og kjaeresten din kan snakke sammen om dette og at han forstaar deg. Men hvis dette var mitt forhold, og jeg var din kjaereste, saa hadde jeg blitt med deg tilbake til Oslo. Og jeg synes det er litt rart at han ikke gjorde det :( .... hvorfor ikke flytte sammen til oslo igjen for saa aa prove aa faa jobb i hjembyen senere? hva er forklaringen paa det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig syns jeg det er litt for trangt her i hjembyen. Men etterhvert vet jeg at jeg kommer til å flytte tilbake hit, for det er jo tross alt her jeg egentlig føler meg hjemme. Og vet også at med tid så kommer de fleste vennene mine tilbake.

Kjærsten min vil ikke flytte tilbake til Oslo fordi han flyttet dit pga jobb og studier. Han har hele tiden savnet hjembyen, og dessuten har han fått en super jobb her.

Begge vil bo sammen, men ingen av oss er villige til å ofre alt annet for det... Det høres kanskje ikke så lovende ut for oss... men tror likevel vi har valgt det riktige valget! Vi kommer jo til å se hverandre omtrent hver helg da! Flere forhold som overlever dette! Så prøver å se positivt på det!

Takker for svar iallfall! Er litt ok å se hva andre mener om dette også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette er nok ikke ekte kjærlighet.

Jeg ville uansett valgt å være der hvor kjæresten min var,,,,,,,uten tvil.

Så det eneste jeg kan si er dette; Du gjør det rette! Stå på! Både for han og deg. For dette vil sikkert gagne dere begge to!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dette avstandsforholdet vil trolig aldri fungere. Særlig ikke når følelsene deres ikke er sterkere enn som så!

Om noen måneder er dere i andre forhold begge to. Det vedder jeg ganske mye på,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Fint at du evner å se dette med såpass klare øyne. Det beundrer jeg.

Stå på krava du nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si at dette ikke er ekte kjærlighet? Hadde du ofret alt annet for å bo sammen med kjærsten din? Det kommer jeg aldri til å gjøre! Ikke fordi jeg ikke elsker han, men fordi jeg vet at jeg er avhengig av å ha et liv utenfor også. Uansett hvor forelska vi er nå, så kan ting gå galt... Og hvor står jeg da? Jeg mener hvis jeg har ofret alt for han!

Jeg tror og håper at vi elsker hverandre såpass mye at vi klarer å bo litt hver for oss. Vi kommer jo til å snakke med hverandre hver dag og sees hver helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gummis, ikke logget inn

Chriztine,

vi har bodd fra hverandre i to perioder på 1 år - og da snakker vi 6 timer med fly fra hverandre. Vi har hele tiden visst at det skulle bli oss, og i sommer giftet vi oss. Vi har lært hverandre å kjenne på veldig mange andre måter ved at vi har chattet, emailet, og snakket i telefon i lang tid. Og brukt alle penger på å se hverandre...

Du sier du vil tilbake til hjembyen etterpå, og tror på en fremtid. Da skal dere klare det. Søk på jobber og se hva du finner -- hvem vet om drømmejobben dukker opp i hjemmebyen denne høsten?? Og hvis det blir Oslo -- eller Bergen--eller hvor du enn finner drømmejobben, så kan du og kjæresten fortsatt ha et godt forhold så lenge dere pleier det godt.

Vi har iallefall hatt det mye bedre sammen når begge er fornøyd i jobbsituasjon - er man uhappy på jobben er det lett å være litt deppa hjemme og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...