Gå til innhold

Det å ha en hobbybil og ulike følelser rundt det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I ungdoms- og studietiden kjørte jeg stort sett veteraner og sjeldne skranglekasser. Så fikk jeg unger. I ti år gikk det i Toyota og Honda. Pålitelige og fornuftige, men gørrkjedelige biler. Nå har jeg endelig kjøpt meg en "lekebil" igjen. Dette har jeg gledet meg til lenge.

Men reaksjonen min...er helt uventet.

På den ene siden er det kjempegøy, storkoser meg med å kjøre den, de gode samtalene med vilt fremmede på p-plasser og bensinstasjoner, menn som gir meg lange blikk overalt jeg kjører.

På den andre siden - kvaler. Masse kvaler. Bilen bruker mye bensin og skruing, polering og alt det der har horrible miljøkonsekvenser. Så koster det. Å svi av sekssiffra beløp på noe vi virkelig ikke trenger, føles rart når jeg ser på lån og slikt og kjøper billigere brød for å spare kr 4,95.

Føler meg som en kasteball mellom ulike følelser, mens jeg forventet udelt positive tider her. Er det noen som kjenner seg igjen? Hvordan har dere mestret dette?

Anonymkode: f0375...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ok med hobbybil, men du må ha råd til det. Så enkelt, så vanskelig.

Anonymkode: 41c54...f41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke går på bekostning av familielivet og livskvaliteten til barna går det da greit. Man bruker jo 40'000 i året på barnehageplass til hvert barn, så 20-30k i året til pappas leketøy bør da gå greit. 

Forutsatt at kona synes det er helt greit å bruke slike summer på hobbyen. Dumt å havne i en skilsmisse på grunn av en gammel bil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mammaen og pappa ler litt av det, men synes det går fint. Bruker mine egne penger, så familien er ikke i skvis her. :) Så, ja, jeg har råd og, nei, jeg er ikke helt komfortabel med det lel, hehe.

Anonymkode: f0375...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser poenget. Jeg har også veteranbil. Om du kjøper deg enslik bil og finner ut at dette ikke er noe for deg så er det bare å selge. De fleste klassiske biler holder seg godt i verdi og du lan faktisk ende opp med en fortjeneste om du er heldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...