Gå til innhold

Guri Melby innstilt som ny partileder: – Det har vært tøft


Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

Valgkomiteen i Venstre har stilt seg enstemmig bak innstillingen om Guri Melby som partileder. Komitélederen bekrefter at diskusjonene var tøffe. Medlemmene var splittet så sent som søndag morgen, ifølge kilder til VG.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Wb9krL/guri-melby-innstilt-som-ny-partileder-det-har-vaert-toeft

Så Guri Melby er blitt den nye partileder av Venstre, er dette et bra valg, dårlig valg eller er du totalt likegyldig til hvem venstre velger som partileder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, valgkomiteen fremstiller vel den personen de tror vil være det beste valget for partiet, og for å sanke flest mulig stemmer ved neste valg.  Min favoritt er en annen, men siden jeg ikke er medlem i Venstre spiller jo ikke det noen rolle for meg, men jeg tror de kunne ha gjort det bedre.  Neste valg vil vise om de har gjort riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker henne godt. Hun har vært relativt usynlig før korona (ikke noe styr eller pr kåthet), men hun har vært både tydelig og fin når det stod på som verst. Tror de har valgt en kandidat som er et trygt valg og de fleste kan samle seg bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgkomiteen bestemmer ikke, men innstiller. Hvem som helst av de andre kan stille som motkandidat, så blir det avstemming.

Men som regel er det selvsagt slik at den som innstilles vurderes å være den med mest og bredest støtte, og som også velges.

Ser at Raja alt har trukket seg, men gjenstår fremdeles et par aktuelle.

Endret av Djækklåsst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun er flink. Jeg liker egentlig Raja også, men han er litt for mye av en klovn til å skulle takle en lederrolle, så jeg tror dette er bra for partiet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert et bra valg, men tror Raja hadde vært et friskt pust. Han har uten tvil styrke og pågangsmot, og er flink sosialt. Morsom er han også. Men er vel for unorsk....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elvestuen og Rotevatn gjør partiet dødt for min del, men har et godt inntrykk av Melby. Synes også Raja er en god brobygger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Sikkert et bra valg, men tror Raja hadde vært et friskt pust. Han har uten tvil styrke og pågangsmot, og er flink sosialt. Morsom er han også. Men er vel for unorsk....

Jeg synes ikke han er spesielt unorsk, men jeg tror ikke han er den typen leder Venstre trenger nå. Jeg synes egentlig ikke han er en ledertype i det hele tatt, mer en morsom innspiller, litt sånn partyminister.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Garderobemannfrue skrev:

Jeg synes ikke han er spesielt unorsk, men jeg tror ikke han er den typen leder Venstre trenger nå. Jeg synes egentlig ikke han er en ledertype i det hele tatt, mer en morsom innspiller, litt sånn partyminister.

Han har vel klart mer enn de fleste norske politikere. Livet hans har ikke akkurat vært et party. Han er full av pågangsmot og han er tøff. Kanskje det er en ulempe å ha humør og humor...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Spent på om hun klarer å dra partiet oppover. Det at de ikke sitter i regjering med Frp nå er veldig fordelaktig tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre enn Trine når det gjelder konflikter. Vi får se hvordan det blir for Venstre - overleve eller gå under.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SoWhat? skrev:

Livet hans har ikke akkurat vært et party.

Det er det heller ingen som har sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Garderobemannfrue skrev:

Det er det heller ingen som har sagt.

Så hvorfor kalte du han partyminister? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun har vært utrolig arrogant i familiepolitikk, både ved tredeling av permisjon og ved å føre skam på de som ikke tar ut barna 3 uker fra bhg om sommeren osv... (uten å engang se hvorfor noen ikke kan det, og møte behovene der). tror hun har fått mange mot seg! 👎🏻

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Så Guri Melby er blitt den nye partileder av Venstre, er dette et bra valg, dårlig valg eller er du totalt likegyldig til hvem venstre velger som partileder?

Hun er EU-tilhenger, så synes ikke noe særlig om henne. Liker lite hennes og Venstres syn i mange viktige saker, så forhåpentligvis vil det sikre at partiet havner under sprregrensen for godt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er ikke jeg venstrevelger eller veldig inne i diskusjonen rundt lederkandidatene, men for min del fremstod hun som det beste valget. Hadde troen på Raja frem til de interne stridene, men fikk inntrykk av at han undergravde sin partileder og ikke virket så lojal, så tror han kunne fått vanskeligheter med lojalitet fra partifeller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
14 timer siden, herzeleid skrev:

Nå er ikke jeg venstrevelger eller veldig inne i diskusjonen rundt lederkandidatene, men for min del fremstod hun som det beste valget. Hadde troen på Raja frem til de interne stridene, men fikk inntrykk av at han undergravde sin partileder og ikke virket så lojal, så tror han kunne fått vanskeligheter med lojalitet fra partifeller. 

Mitt inntrykk også. Samme under sexskandalen til Grande. Også der var Raja illojal mot Grande. 

Er ikke venstremedlem, men hadde ikke ønsket Raja som min leder. Hadde heller ikke ønsket Grande. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...