MVN90 Skrevet 4. mars 2021 #661 Del Skrevet 4. mars 2021 (endret) Da har jeg vært på ny vekstestimering, han har vokst i overkant mye på 3,5 uke og ligger nå 14% over. Jeg kjenner panikken brer seg og at tårene presser på. Jeg hadde en forferdelig fødsel sist som førte til skader og varige men så det skremmer meg å skulle føde stort barn. Jeg kjenner jeg får spisevegring med en gang og helst vil faste fram til ny kontroll om 14 dager (skjønner at jeg ikke kan det). Han veide nå i uke 37+0 3,3 kg og hvis han fulgte den kurven skulle han lande på rundt 4 kg. Nei det er kanskje ikke kjempe stort, men jeg er heller ikke så stor så nei det her gruer jeg meg til. Jeg skulle egentlig ønske jeg ikke hadde vært på de kontrollene her for da hadde jeg ikke visst.. de skulle ta stilling til evt igangsetting på neste kontroll om 14 dager hvis han fortsette å vokse like fort, men overtid det blir det ikke! Nei nå gikk jeg fra å glede meg til fødsel og være takknemlig for den fysiske formen min til å bare bli kvalm og lei meg. Hormoner hjelper nok heller ikke på. 3 vakter igjen på jobb, permisjon fra søndag så det blir godt. Snart ferdig med å vaske husvask i hele huset og innkjøp er gjort. Så nå kan jeg prioritere lange turer daglig og bare håpe han kommer snart 🤞 Endret 4. mars 2021 av MVN90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 5. mars 2021 #662 Del Skrevet 5. mars 2021 I går var jeg på tilvekstkontroll på sykehuset grunnet høye symfysemål. Alt så bra ut, og jenta vår så ut til å trives i magen☺️ Hadde en mistanke om at hun var veldig stor, men hun var kun 5% over snittet som visstnok bare utgjør få gram☺️😅 Jeg føler med deg @Cumberbitch! Du er heldig som er over 40+ iallefall, jeg er bare 34+2 og begynner å bli så lei!🙈 Har også mye bekkensmerter i lysken og symfysen (hatt det i 10 uker nå) og får beveget meg minimalt! Dagene blir veldig lange og svært begrenset!😔 Har mye kynnere om dagen, og får veldig dårlig lungekapasitet når de kommer og må nærmest hive etter pusten! Veldig slitsomt!😅 Håper frøkna melder sin ankomst litt før termin nå kjenner jeg!😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 5. mars 2021 #663 Del Skrevet 5. mars 2021 MVN90 skrev (På 4.3.2021 den 12.21): Da har jeg vært på ny vekstestimering, han har vokst i overkant mye på 3,5 uke og ligger nå 14% over. Jeg kjenner panikken brer seg og at tårene presser på. Jeg hadde en forferdelig fødsel sist som førte til skader og varige men så det skremmer meg å skulle føde stort barn. Jeg kjenner jeg får spisevegring med en gang og helst vil faste fram til ny kontroll om 14 dager (skjønner at jeg ikke kan det). Han veide nå i uke 37+0 3,3 kg og hvis han fulgte den kurven skulle han lande på rundt 4 kg. Nei det er kanskje ikke kjempe stort, men jeg er heller ikke så stor så nei det her gruer jeg meg til. Jeg skulle egentlig ønske jeg ikke hadde vært på de kontrollene her for da hadde jeg ikke visst.. de skulle ta stilling til evt igangsetting på neste kontroll om 14 dager hvis han fortsette å vokse like fort, men overtid det blir det ikke! Nei nå gikk jeg fra å glede meg til fødsel og være takknemlig for den fysiske formen min til å bare bli kvalm og lei meg. Hormoner hjelper nok heller ikke på. 3 vakter igjen på jobb, permisjon fra søndag så det blir godt. Snart ferdig med å vaske husvask i hele huset og innkjøp er gjort. Så nå kan jeg prioritere lange turer daglig og bare håpe han kommer snart 🤞 Uff, så leit at du fikk en slik beskjed og gruer deg 😞 Men du blir godt fulgt opp, også med tanke på forrige fødsel....? Du blir vel satt i gang før baby blir for stor, kanskje keisersnitt også har vært tatt opp....? Det er nok ingen trøst, men jeg er sikker på at dette vil gå veldig fint og at de som følger deg opp er flinke folk som vet hva de driver med 😊🥰 Selv var jeg oppom føden i dag, er 37+2 og ble veldig usikker på om jeg lekker fostervann - det gjør jeg ikke 😅 Men fikk tatt en sparketest og registrere sammentrekninger, hadde 3 sammentrekninger på ca 15 min og de kjente jeg godt og har tenkt på som vonde kynnere - jeg håååper dette kan tyde på at det ikke er fryktelig lenge til ting setter i gang 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 5. mars 2021 #664 Del Skrevet 5. mars 2021 M@rihøna skrev (1 time siden): Uff, så leit at du fikk en slik beskjed og gruer deg 😞 Men du blir godt fulgt opp, også med tanke på forrige fødsel....? Du blir vel satt i gang før baby blir for stor, kanskje keisersnitt også har vært tatt opp....? Det er nok ingen trøst, men jeg er sikker på at dette vil gå veldig fint og at de som følger deg opp er flinke folk som vet hva de driver med 😊🥰 Selv var jeg oppom føden i dag, er 37+2 og ble veldig usikker på om jeg lekker fostervann - det gjør jeg ikke 😅 Men fikk tatt en sparketest og registrere sammentrekninger, hadde 3 sammentrekninger på ca 15 min og de kjente jeg godt og har tenkt på som vonde kynnere - jeg håååper dette kan tyde på at det ikke er fryktelig lenge til ting setter i gang 😂 Håper egentlig de bare har målt feil.. fått time hos jordmor en uke før jeg egentlig skulle ha for å snakke om det. Jeg hadde klart å forberede meg og gjøre meg klar til fødsel helt til i går.. De har spurt om jeg vil ha keisersnitt, men det vil jeg helst unngå for enhver pris. Skal på UL når jeg er i uke 39, de skulle ta stilling til hva de skulle gjøre da om han fortsetter å vokse så fort. Jeg kommer nok til å trygle på mine knær om å settes igang på det tidspunktet pga den psykisk belastningen det er å gå og tenke på og grue seg. Håper det nærmer seg for deg 🤞🙏 jeg har også masse vonde kynnere jeg må puste meg igjennom hele døgnet, men tviler på at det er fødsel på gang for min del 🙈😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 6. mars 2021 #665 Del Skrevet 6. mars 2021 Noen andre enn meg som kjenner på ekstrem trøtthet om dagen? Den siste uken har jeg vært sååå trøtt! Føler jeg myser og gjesper hele dagen! Har de siste dagene sovet 1-1,5 t midt på dagen, til tross for at jeg stort sett får sovet 7-8 timer totalt på natten også!😅🥱😴😴 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 7. mars 2021 #666 Del Skrevet 7. mars 2021 Hopptimisten skrev (23 timer siden): Noen andre enn meg som kjenner på ekstrem trøtthet om dagen? Den siste uken har jeg vært sååå trøtt! Føler jeg myser og gjesper hele dagen! Har de siste dagene sovet 1-1,5 t midt på dagen, til tross for at jeg stort sett får sovet 7-8 timer totalt på natten også!😅🥱😴😴 Huff det er slitsomt å være sånn.. var sånn med første, men føler liksom at etter 4,5 år med dårlig søvn og tidlig morran har kroppen vent seg til det og har ikke behov for så mye søvn 🤪 Uke 37+3 og PERMISJON! At kroppen skulle klare å stå i full jobb uten tilrettelegging fram til permisjon hadde jeg ikke turt å håpe på, men jammen gikk det ikke helt fint. Kvinnekroppen er rå! Takk til skrotten for to fine svangerskap, nå håper jeg bare på en fin fødsel og ikke for stort barn 🤞 Den siste tiden skal jeg kose meg med lange turer i vårsola og å lage god mat og ha tid til lillemor ❤ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 8. mars 2021 #667 Del Skrevet 8. mars 2021 Kan informere om at her skjer det niks og nada. 🙈 går som ei gås på grunn av symfysesmerter, tisser ca hele tiden, konstant trøtt på grunn av dårlig søvn (sliter likevel med å sovne på kvelden/natta) og sitter fast i sofaen resten av tiden. Er så leeeei av å være så inaktiv fysisk, og kan bare håpe på at minstemann liker bæresele eller vogn sånn at jeg kommer meg ut på tur igjen med hunden. 😅 denne ventetiden er sykt mye kjedeligere enn jeg trodde den skulle være 🤯 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 8. mars 2021 #668 Del Skrevet 8. mars 2021 Cumberbitch skrev (8 timer siden): Kan informere om at her skjer det niks og nada. 🙈 går som ei gås på grunn av symfysesmerter, tisser ca hele tiden, konstant trøtt på grunn av dårlig søvn (sliter likevel med å sovne på kvelden/natta) og sitter fast i sofaen resten av tiden. Er så leeeei av å være så inaktiv fysisk, og kan bare håpe på at minstemann liker bæresele eller vogn sånn at jeg kommer meg ut på tur igjen med hunden. 😅 denne ventetiden er sykt mye kjedeligere enn jeg trodde den skulle være 🤯 Huff jeg føler med deg! Ventetiden på slutten kan være ganske brutal og føles ut som skal vare for alltid 🙈 men plutselig er babyen ute! Masse lykke til med innspurten 🙏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fonni Skrevet 10. mars 2021 #669 Del Skrevet 10. mars 2021 På kvinnedagen kom det endelig en liten plugg på hele 4200 g til verden. En tung fødsel, men en magisk belønning💙 Lykke til med siste innspurt @Cumberbitch, holdt på å gå på veggen på slutten😁 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 10. mars 2021 #670 Del Skrevet 10. mars 2021 Ååå gratulerer så mye @Fonni! 💕😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 10. mars 2021 #671 Del Skrevet 10. mars 2021 Gratulerer så mye @Fonni😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 10. mars 2021 #672 Del Skrevet 10. mars 2021 Gratulerer, @Fonni! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobir Skrevet 10. mars 2021 #673 Del Skrevet 10. mars 2021 Gratulerer så Mye @Fonni😁 har vært veldig spent på hvordan det gikk pga bekymringen med SF målene 😊 har selv godt ned litt i vekt men fortsatt høyt SF mål, så skal inn på vekstkontroll neste uke😊 kos deg masse den kommende tiden og nyt 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 11. mars 2021 #674 Del Skrevet 11. mars 2021 Gratulerer så mye @Fonni🥰☺️ @Bobir, jeg hadde også mye bekymringer for at baby var veldig stor pga rimelig høyt SF mål! Var på tilvekstkontroll for en uke siden og baby lå bare 5% over snittet i vekt, og det var bra med fostervann og alt så fint ut så det trenger ikke bety noe at sf målene er høye!☺️ Masse lykke til på vekstkontroll☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fonni Skrevet 11. mars 2021 #675 Del Skrevet 11. mars 2021 Ja, @Bobir det ble en stor gutt! 💙 Veldig glad jeg slapp å gå lenge over termin, for det kunne virkelig blitt en utfordring. Nå i ettertid er jeg bare glad for at jeg har en frisk og fin baby. Vi koser oss, men det er nokså slitsomt (er vår førstemann). Jeg var bekymra og redd når han var i magen - er bekymra og redd når han er ute av magen 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 14. mars 2021 #676 Del Skrevet 14. mars 2021 8 dager over termin nå, det hadde jeg ikke sett for meg! 😅 Kjenner dere andre på tegn til at noe skjer snart? Jeg tror jeg har kjent "tegn" i snart tre uker no, der ingenting har ført til noe som helst 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 96erjente Skrevet 14. mars 2021 #677 Del Skrevet 14. mars 2021 Cumberbitch skrev (6 minutter siden): 8 dager over termin nå, det hadde jeg ikke sett for meg! 😅 Kjenner dere andre på tegn til at noe skjer snart? Jeg tror jeg har kjent "tegn" i snart tre uker no, der ingenting har ført til noe som helst 🙈 Termindato 16. mars - kjenner stadig vekk «murringer» nederst i magen, noen kvelder/netter varer de i 1 minutt og kommer med 5 minutters mellomrom, også stopper det opp😅 Hadde det ikke sånn med de to første, da bare startet fødselen plutselig, så det her er egentlig bare slitsomt og irriterende... Håper det skjer noe mer hos deg snart da! Er så kjedelig å være på overtid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 14. mars 2021 #678 Del Skrevet 14. mars 2021 96erjente skrev (3 timer siden): Termindato 16. mars - kjenner stadig vekk «murringer» nederst i magen, noen kvelder/netter varer de i 1 minutt og kommer med 5 minutters mellomrom, også stopper det opp😅 Hadde det ikke sånn med de to første, da bare startet fødselen plutselig, så det her er egentlig bare slitsomt og irriterende... Håper det skjer noe mer hos deg snart da! Er så kjedelig å være på overtid... Ja disse har jeg også kjent! Men gjerne bare tre på rappen, også har det stoppet opp. Hver gang har jeg sett på klokka for å få med meg tidspunktet fødselen startet, but no.. 😅 jeg syns de første dagene etter termindato var verst, for jeg var så sikker og naiv på at jeg skulle føde til termin. Men nå har jeg gitt litt opp, og planlegger middager og gjøremål for de neste dagene. Jeg skal jo ikke føde uansett 😂 skal på ny overtidskontroll i morgen (var på fredag også), men er så sjukt lite gira på å bli satt i gang med stripping eller tøying. Det ble foreslått på fredag, og jeg takket pent nei 🙈 har hørt det gjør så vondt, og fører til fødsel i bare 50% av tilfellene? 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 96erjente Skrevet 14. mars 2021 #679 Del Skrevet 14. mars 2021 Cumberbitch skrev (1 time siden): Ja disse har jeg også kjent! Men gjerne bare tre på rappen, også har det stoppet opp. Hver gang har jeg sett på klokka for å få med meg tidspunktet fødselen startet, but no.. 😅 jeg syns de første dagene etter termindato var verst, for jeg var så sikker og naiv på at jeg skulle føde til termin. Men nå har jeg gitt litt opp, og planlegger middager og gjøremål for de neste dagene. Jeg skal jo ikke føde uansett 😂 skal på ny overtidskontroll i morgen (var på fredag også), men er så sjukt lite gira på å bli satt i gang med stripping eller tøying. Det ble foreslått på fredag, og jeg takket pent nei 🙈 har hørt det gjør så vondt, og fører til fødsel i bare 50% av tilfellene? 😬 Vår første kom 10 dager før termindato, andre kom 10 dager etter termindato. Så det føltes virkelig som en evighet! Var på kontroll den samme dagen (eller, blir for så vidt dagen før, hun er født halv to på natta), og hun jordmora sa hun kunne sjekke om jeg var moden, og dersom jeg var det, så kunne hun strippe og hvis ikke, så var det ikke noe hun kunne gjøre og det ble igangsetting over helga. Hun sjekket, og jeg fikk beskjed om at jeg ikke var moden i det hele tatt, og helt ut av det blå og uten forvarsel virket det som om hun prøvde å røske hele livmora ut derifra. Sabla vondt der og da, og har blitt litt skremt fra å bli sjekket sånn en gang til, MEN ting kom i gang da. Trudde først at jeg bare var øm siden hun hadde dratt i ting oppi der, fordi det var liksom ikke såå vondt, og dama sa aldri noe om hva hun drev med, men sent den kvelden tok ting seg opp og jeg skjønte at fødselen faktisk var i gang. Et par timer senere var hun ute. Så det funka tydeligvis her i alle fall😋 Jeg vil mye heller at de stripper eller tøyer eller hva det nå enn var som ble gjort (i følge jordmor som jeg har snakket med dette svangerskapet grunnet angst, så mente hun at hun strippet), enn igangsetting med ballong, drypp eller tabletter eller hva det nå enn er. Synes det høres mye mer skumlere ut😅 Lest så mange steder at den prosessen der kan ta laaang tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 14. mars 2021 #680 Del Skrevet 14. mars 2021 @96erjente æææææ godt det førte med seg noe, men fytti helvete jeg hadde blitt sint om noe sånt hadde skjedd uten forvarsel. 🙈 Syns sånne ting bør komme med en advarsel 😅 Jeg har aldri opplevd overgrep ellernoe, men jeg HATER virkelig å bli sjekket vaginalt. Aner ikke hvor det kommer fra, men det er så ille at legen begynte å stille spørsmål om hvordan jeg egentlig hadde det i parforholdet siden jeg ble så anspent når legen skulle fjerne spiralen på meg. Dette er jo et par år siden nå, men det sier jo litt om hvor lite jeg klarer å slappe av i sånne settinger 🙈 Så derfor er jeg så lite gira på å bli røsket oppi der når jeg vet at det er vondt, hehe.. Håper virkelig han kommer av seg selv de nærmeste dagene 😳🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå