Gå til innhold

Kommer du til å ta vaksinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når den blir tilgjengelig? 

Jeg tviler på at jeg vil ta den. Jeg er veldig skeptisk til nye og ikke ordentlig utprøvde vaksiner. Når de slenger sammen noe i hui og hast kan en risikere å få uønskede senvirkninger.

Anonymkode: 166af...078

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, tar bare vaksiner jeg trenger og ihvertfall ingen hastevaksine. 

Anonymkode: 27501...049

• Liker 11
Skrevet

Nei, kommer ikke til å ta en hasteutviklet vaksine. Aldri i verden om jeg frivillig dytter noe som ikke er testet ut skikkelig frivillig inn i kroppen. Jeg har hatt korona, det gjorde meg forkjølet i tre dager.

Anonymkode: 387a6...d6f

• Liker 10
Skrevet

Ja, selvsagt. Fordi svineinfluensavaksinen i 2009 ga noen relativt få mennesker bivirkninger, betyr det ikke at en helt annen vaksine kommer til å gjøre det i 2021. Vaksiner er generelt trygge, men om den beskytter 100% er jo en annen sak. Noe beskyttelse er uansett bedre enn ingen. 

Er mer bekymret for ettervirkninger av Covid 19, kjenner en ung, frisk mann som har fått hjertesvikt etter gjennomgått infeksjon. Og nei, jeg er ikke i en risikogruppe eller «hysterisk» som de som har skjønt at dette er en potensielt farlig sykdom gjerne blir kalt. 

Anonymkode: 2f480...086

• Liker 22
Skrevet

Kommer nok ikke til å være førstemann i kø til å ta den nei. Jeg ser det litt an tenker jeg, hvis pandemien bare varer og varer så tar jeg den nok etterhvert. Som andre sier, den er slengt sammen i all hast, så jeg ser an litt hvordan den vaksinen påvirker folk først.

Anonymkode: 2c4c7...14e

• Liker 5
Skrevet

Veldig usikker! Tror egentlig ikke det blir aktuelt. Tok svineinfluensavaksinen, hadde mye bivirkninger. Fikk også kraftig kyssesyke etter

Anonymkode: ebe58...b9c

• Liker 3
Skrevet

Foreløpig er jeg mer redd for senskader fra corona enn fra vaksinen, så jeg gleder meg til den kommer. 

Anonymkode: 4e8ec...865

• Liker 15
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig usikker! Tror egentlig ikke det blir aktuelt. Tok svineinfluensavaksinen, hadde mye bivirkninger. Fikk også kraftig kyssesyke etter

Anonymkode: ebe58...b9c

Svineinfluensavaksinen beskytter ikke mot kyssesyke, så den koblingen der har da ikke noe å si.

Anonymkode: 4e8ec...865

• Liker 15
Skrevet

Ja, jeg er ikke anti-vaxxer.

• Liker 10
Skrevet

Selvsagt kommer jeg til å ta den.

• Liker 7
Skrevet

Nei. Hastevaksiner tar jeg ikke. Utover det følger både jeg og ungene vaksineprogrammet, med påfyll i voksen alder 

Anonymkode: 87a3d...0c2

• Liker 8
Skrevet

Ja

Anonymkode: b81d2...6e1

• Liker 4
Skrevet

Nei, jeg har mitt eget immunforsvar

Anonymkode: 17f4e...92d

• Liker 11
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når den blir tilgjengelig? 

Jeg tviler på at jeg vil ta den. Jeg er veldig skeptisk til nye og ikke ordentlig utprøvde vaksiner. Når de slenger sammen noe i hui og hast kan en risikere å få uønskede senvirkninger.

Anonymkode: 166af...078

Nei, jeg kommer ikke til å ta den. Jeg er ikke antivax og jeg er ikke redd for å få covid19 heller. 

• Liker 10
Skrevet

Ja selvfølgelig, men frykter å havne langt bak i køen..............

• Liker 1
Skrevet

Ja selvsagt. Denne vaksinen er ikke laget på slik hast som svineinfluensaen. De lærte, de er nøye og ønsker en vaksine med minst mulig bivirkninger. 

Det å bruke svineinfluensavaksinen som sammenligning til koronavaksinen er ikke grunnlag nok :)

Anonymkode: 88388...403

• Liker 8
Skrevet

Ja, jeg gleder meg til å ta den. 

• Liker 4
Skrevet

Ja og jeg tror den blir påbudt for å reise til utlandet (iallefall for innreise til enkelte land).

Anonymkode: e829b...08e

• Liker 3
  • Opprett ny...