Gå til innhold

Kommer du til å ta vaksinen?

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det komme noe forskningsresultat på kor lenge folk er immune etter å ha hatt viruset? Har ikkje greie på dette, men tenker at viss det er slik at immunitet etter gjennomgått infeksjon kun varer ein viss periode, så må det (etter ei stund) vaksine til for å beskytte seg sjølv og andre mot evt ny infeksjon? 

Anonymkode: 6898e...dde

I følge din teori om en tidsbegrenset immunitet etter sykdomsforløp vil jo da en vaksine, som er antistoffer utviklet etter infeksjon, kun ha tidsbegrenset varighet.  Altså ikke en vaksine, men et sabeltannplaster på frisk hud. Nesten som en dose intravenøst vann. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får se. Er ikke prioritert uansett og er meste sannsynligvis en av de som tåler viruset sånn noenlunde. Kan bli aktuelt da jeg jobber i utlandet og reiser fram og tilbake hver 4 uke. 

Haster ikke med å stille meg i kø. 

Anonymkode: 36d3f...c81

• Liker 1
Skrevet

Ja så fort eg kan.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Whistler skrev:

I følge din teori om en tidsbegrenset immunitet etter sykdomsforløp vil jo da en vaksine, som er antistoffer utviklet etter infeksjon, kun ha tidsbegrenset varighet.  Altså ikke en vaksine, men et sabeltannplaster på frisk hud. Nesten som en dose intravenøst vann. 

Ja, det er eg klar over. Tenkte da at vaksinen må "fylles på" kvart andre eller tredje år eller noe slikt. Som for vaksinen som dyrlegen gir katten min  😊

Vil ikkje kalle det min teori da, bare synsing. 

Skrevet (endret)
11 hours ago, AnonymBruker said:

Svineinfluensavaksinen beskytter ikke mot kyssesyke, så den koblingen der har da ikke noe å si.

Anonymkode: 4e8ec...865

Vedkommende fikk kyssesyke som senvirkning av svineinfluensa-vaksinen. Jeg husker ikke hvor mange som fikk narkolepsi blant de unge, men det var mange

4 hours ago, AnonymBruker said:

Denne hadde vel kommet enten du tok vaksinen eller ikke.

Anonymkode: a47f9...5ac

Det er det da ingen garanti for. Hvis den sykdommen vedkommende nevner her er narkolepsi, så var det ekstremt mange som utviklet det etter å ha tatt vaksinen. 

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Håper det blir påbudt slik at de som ikke vil ta må bli hjemme i karantene fremover og folk som meg kan bevege seg ut blant folk igjen. 

Anonymkode: 47c37...f5e

Den blir ikke noe mer påbudt enn barnevaksinasjonsprogrammet. Ingen kan tvinges til vaksinasjon.

Endret av Millimani
  • Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Millimani skrev:

Den blir ikke noe mer påbudt enn barnevaksinasjonsprogrammet. Ingen kan tvinges til vaksinasjon.

Hvis man jobber med mennesker kan man fint måtte ta vaksinen for å beholde jobben. Land kan også finne på å kreve vaksine ved innreise

Anonymkode: 10b27...e0d

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

det har vi alle. Men det hjelper ikke mot covid-19.

Anonymkode: b4d35...510

Øhm.. Hjelper ikke immunforvaret mener du? :klo:

Anonymkode: 9a2a2...e85

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Millimani skrev:

Vedkommende fikk kyssesyke som senvirkning av svineinfluensa-vaksinen. Jeg husker ikke hvor mange som fikk narkolepsi blant de unge, men det var mange

Kyssesyken er en virusinfeksjon, og kan  da altså ikke komme som en bivirkning av en vaksine!

Anonymkode: 8cdc5...ab9

• Liker 5
Skrevet

I utgangspunktet ikke.. Men på sikt vil jeg kanskje, kommer an på hvordan ting utvikler seg. Kan jo være jeg «må» pga jobben min, men det vil tiden vise. 

Anonymkode: 600ac...a00

• Liker 1
Skrevet (endret)

Egentlig er jeg veldig usikker på om jeg vil ta den. Har ikke lyst til å være blant de første iallefall. Jeg er ikke i risikogruppa selv, men har flere rundt meg som er det. Eldre slektninger, to yngre, og flere i komplekset jeg bor i. Og jeg er ingen vaksine-motstander. Sånn sett burde jeg ta den. Svineinfluensa-vaksinen skremte meg litt, selv om den største bivirkningen jeg hadde da var en øm og vond overarm i ni måneder :roll: I tillegg til mursteins-hodepine den første uka etter vaksinasjonen...

Endret av Millimani
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, Bikbokelsker skrev:

Du må tro hva du vil du og. Ingen kreve noe vaksine, det ville vært overgrep.

har du aldri hørt om obligatoriske vaksiner? BCG var pålagt ved lov i Norge i en årrekke, og det samme i mange andre land.

• Liker 3
Skrevet
50 minutter siden, Millimani skrev:

Det er det da ingen garanti for. Hvis den sykdommen vedkommende nevner her er narkolepsi, så var det ekstremt mange som utviklet det etter å ha tatt vaksinen. 

1. dokumentasjon på at mange fikk kyssesyke som senvirkning av vaksine? for dette har jeg faktisk aldri hørt om før

2. Det var ikke ekstremt mange som fikk narkolepsi etter svineinfluensavaksinen. Det er en grov overdrivelse

3. Vaksiner har vært påbudt ved lov før, så det ville ikke vært noe nytt. BCG var obligatorisk i en årrekke.

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øhm.. Hjelper ikke immunforvaret mener du? :klo:

Anonymkode: 9a2a2...e85

har du ikke fått med deg at dette er et nytt virus som ingen hadde immunitet mot??

• Liker 2
Skrevet

Den kommer til å bli tilgjengelig for mange før jeg kan få et tilbud. Men om den kommer i løpet av et år, så nei. Jeg kan ta når det er skikkelig data på den eller de.

Anonymkode: a37df...976

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har du ikke fått med deg at dette er et nytt virus som ingen hadde immunitet mot??

Man har likevel et immunsystem selv om man ikke er immun. Også ukjente virus angripes av immunsystemet og slik blir man evt immun. 

Anonymkode: 27501...049

• Liker 5
Skrevet

Tipper den blir bakt inni influensa vaksinen. Ja, jeg tar den. Som årlig influensa vaksine og alt annet, Jobber i internasjonal luftambulanse.

Anonymkode: 4b395...521

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikkje at folk er meir redd for vaksina enn covid-19. Detta er ikkje svineinfluensa...

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Millimani skrev:

Står her at 121 har fått erstatning for narkolepsi. 

Har nokon fått påvist kyssesyke som følge av vaksinen?

https://www.npe.no/no/Om-NPE/aktuelt/ti-ar-med-erstatninger-etter-vaksine-mot-svineinfluensa/

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

1. dokumentasjon på at mange fikk kyssesyke som senvirkning av vaksine? for dette har jeg faktisk aldri hørt om før

2. Det var ikke ekstremt mange som fikk narkolepsi etter svineinfluensavaksinen. Det er en grov overdrivelse

3. Vaksiner har vært påbudt ved lov før, så det ville ikke vært noe nytt. BCG var obligatorisk i en årrekke.

Mener å ha lest at 550 fikk alvorlige bivirkninger av den, altså ikke veldig mange. Jeg kommer til å ta vaksine så fort det lar seg gjøre

Anonymkode: 4a56c...6df

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når den blir tilgjengelig? 

Jeg tviler på at jeg vil ta den. Jeg er veldig skeptisk til nye og ikke ordentlig utprøvde vaksiner. Når de slenger sammen noe i hui og hast kan en risikere å få uønskede senvirkninger.

Anonymkode: 166af...078

Den har jo ikke kommet ennå, så hvorfor mener du den er laget i hui og hast? 

• Opprett ny...