Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS.

Den strategien du har valgt hittil i livet ditt har ikke fått deg til å nå målene og drømmene dine. Du kan fortsette i samme spor som før, men det har ikke gitt deg noe hittil, eller velge å endre kurs i livet. Dersom du tenker fem år frem i tid, hva tror du mest sansynlig er best strategi for å oppnå målet ditt om mann, sex og barn?

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan utvide din søkeradius? Slik jeg oppfatter det trives du ikke der du bor. Du har lite nettverk/ venner som du har kontakt med i det daglige. Du har lite kontakt med, og et anstrengt forhold til familien din. Du er ikke tilknyttet arbeidsivet der du bor. Dersom du får god kjemi med en mann et annet sted i landet så har du tid til å reiseå besøke han, og tid til å få besøk. Dersom det blir seriøst så kan dere ta praten om hvor dere vil bo. Kanskje trives du mer der han bor, kanskje vil han flytte til deg. Ikke tenk på det når dere matcher. Det er helt normalt å finne en kjærste fra et annet sted i landet, det skjer via studier, jobb, venners venner eller nettdating. Jeg har forstått det slik at du bor på et mindre sted, hvor mange single menn som fyller dine kriterier tror du at det er i bygda/byen din og omengen? I feks Oslo bor det en million mennesker, det er litt større sjangse for å finne en liker der.

Kan jeg spørre deg hvilken bakgrunn/utdannelse/ arbeidserfaring du har? Hvorfor er du i Nav systemet? Hva er planen og drømmene dine? Dersom det var aktuelt for Nav å kreve at du bruker arven din, så lever du vel på sosialhjelp og ikke arbeidsavklaringspenger eller uføretrygd? Kan det være en ide for deg å komme deg ut i jobb? Eventuelt studere, eller delta på kurs fra Nav? Det å være i aktivitet er godt for den psykiske helsen. Det er tungt og kan være ensomt å ikke være i jobb eller studier. Jeg er i full jobb, men studerer et helt annet sted i landet enn der jeg bor. Det er forelesninger og gruppediskusjoner på nett, også hjemmeeksamen. Det er nok pandemien som har gjort det slik. Det er noen sikkelig interessante menn på studiet. De har masse spennende kompetanse og erfaring. Kvinnene er også hyggelige. Kanskje det kunne væer noe for deg for å bli mindre ensom.

Må den neste mannen du har sex med være den du skal være sammen med resten av livet? Du er kåt, hva om du treffer og ligger men en av mennene? Da får du hudkontakt, nærhet, kjenne duften av en mann, og er mindre ensom der og da. Kanskje det vil roe ned frustrasjonen, uroen og bitterheten din? Alle trenger nærhet, det er naturlig og ikke noe galt i det.

Anonymkode: 684ec...a3e

Har prøvd nettdating i Oslo for 8 år siden,det var nesten som her. Folk løy der også,møtte ikke opp. Folk du ikke likte ble sure osv. Har fått matcher her med folk i Østfold,Vestfold,Bergen,Trondheim,nabofylke etc. 
Jeg er ikke en ons-person. Har hatt mulighet til en fwb person ikke så langt herfra men han svarer kun når det passer seg og ignorer ellers og slikt gidder jeg ikke bruke tid på.

Tar et nettstudie nå,venter på ny PC som kommer snart så da blir det drøfting før første innlevering, og hjemmeeksamen i slutten av november. Har planer om å ta mer også på sikt,men det er litt dyrt.

Jeg har bachelor fra tidligere og endel årsstudium, noen enkelt fag. Elsker å lære og få ny kunnskap.

Jeg har kontakt med familien men det er ampert til tider.

Det som også er greia er at jeg ikke har større nettverk en annen plass og redd for å bli mer ensom der enn jeg allerede er her. 

Ts

Anonymkode: 1bb8f...613

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd nettdating i Oslo for 8 år siden,det var nesten som her. Folk løy der også,møtte ikke opp. Folk du ikke likte ble sure osv. Har fått matcher her med folk i Østfold,Vestfold,Bergen,Trondheim,nabofylke etc. 
Jeg er ikke en ons-person. Har hatt mulighet til en fwb person ikke så langt herfra men han svarer kun når det passer seg og ignorer ellers og slikt gidder jeg ikke bruke tid på.

Tar et nettstudie nå,venter på ny PC som kommer snart så da blir det drøfting før første innlevering, og hjemmeeksamen i slutten av november. Har planer om å ta mer også på sikt,men det er litt dyrt.

Jeg har bachelor fra tidligere og endel årsstudium, noen enkelt fag. Elsker å lære og få ny kunnskap.

Jeg har kontakt med familien men det er ampert til tider.

Det som også er greia er at jeg ikke har større nettverk en annen plass og redd for å bli mer ensom der enn jeg allerede er her. 

Ts

Så bra at du er igang med studier 🙂 Er det noen mulighet for at du kan treffe noen via studier, eller intressen din for å lære? Selv om du sikkert tenker at du ikke kommer til å teffe drømmemannen på nettstudie- og har kanskje rett i det, så kan du få nye venner. Plutselig er du på en fest, slapper av og koser deg, også kommer en fyr bort til deg som er venn av en venn av dine nye venner. Og bang, der er han 😉

Det jeg mente i sted er at du kan være åpen for å flytte om du finner deg en mann med et godt nettverk der han bor som du kan bli  en del av. Det kan også være at mannen vil flytte til deg. Tinder har endret seg veldig de siste 8 årene, så nettdating i Oslo har sikkert også forandret seg?

Vil du fortelle hvorfor du ikke er i jobb, og hva du liker å lære/ studere? Da kan det være lettere for oss å komme med mer konkrete tips innen dine intresser og hvor du kan treffe noen.

Du må være innstilt på at noen menn kommer til å behandle deg dårlig, avvise deg, ghoste deg osv. Det betyr ikke at alle er slik. Du må stille deg positiv og åpent inn for hver mann, selv om han før viste seg å være en drittsekk. Kommer du med en negativ holdning "straffer" du den nye for hva den forrige gjorde mot deg. Det er verken logisk eller rettferdig for den nye eller hva? Du kan skremme vekk gode menn på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at du er igang med studier 🙂 Er det noen mulighet for at du kan treffe noen via studier, eller intressen din for å lære? Selv om du sikkert tenker at du ikke kommer til å teffe drømmemannen på nettstudie- og har kanskje rett i det, så kan du få nye venner. Plutselig er du på en fest, slapper av og koser deg, også kommer en fyr bort til deg som er venn av en venn av dine nye venner. Og bang, der er han 😉

Det jeg mente i sted er at du kan være åpen for å flytte om du finner deg en mann med et godt nettverk der han bor som du kan bli  en del av. Det kan også være at mannen vil flytte til deg. Tinder har endret seg veldig de siste 8 årene, så nettdating i Oslo har sikkert også forandret seg?

Vil du fortelle hvorfor du ikke er i jobb, og hva du liker å lære/ studere? Da kan det være lettere for oss å komme med mer konkrete tips innen dine intresser og hvor du kan treffe noen.

Du må være innstilt på at noen menn kommer til å behandle deg dårlig, avvise deg, ghoste deg osv. Det betyr ikke at alle er slik. Du må stille deg positiv og åpent inn for hver mann, selv om han før viste seg å være en drittsekk. Kommer du med en negativ holdning "straffer" du den nye for hva den forrige gjorde mot deg. Det er verken logisk eller rettferdig for den nye eller hva? Du kan skremme vekk gode menn på den måten.

Har ikke kontakt med noen fra nettstudie.

Må da ikke forvente å bli behandla dårlig og  ghosta igjen og igjen. En kan velge å bli behandla bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må den neste mannen du har sex med være den du skal være sammen med resten av livet? Du er kåt, hva om du treffer og ligger men en av mennene? Da får du hudkontakt, nærhet, kjenne duften av en mann, og er mindre ensom der og da. Kanskje det vil roe ned frustrasjonen, uroen og bitterheten din? Alle trenger nærhet, det er naturlig og ikke noe galt i det.

Vil helst at det skal være det ja. Veldig klar for å dele livet og hverdager med en fast kjæreste ja.

Kjenner på kroppen at jeg er veldig bitter for tiden. Føler meg som en fruentimmer. Gått i såååå lang tid uten mannekroppskontakt,noe jeg craver helt vilt. Og ikke har vært sosial på uendelig lenge. Mine foreldre som forteller alt det sosiale de gjør hele tiden. Blir litt misunnelig på alt mine venninner har osv.

Har nevnt det før det er en fyr jeg har et lite øye til,selv om jeg ikke har sett han fysisk på noen år. Han er fra og bor i hjembygda mi. Får litt hjertesukk når jeg tenker på han. Tør ikke å snoke på facebooken hans heller. Viss han er singel har jeg lyst å bli kjent men jeg tør ikke å ta kontakt da jeg har blitt avvist så mange ganger før. Tror ikke psyken min tåler nok et nederlag. Sukk😍🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veit ikke om eggene mine er bra heller. Håper det da. I morgen er det eggløsning forresten😂😅 Er det kun en dag det varer dere eksperter?

Eggløsning varer en dag, men man er fruktbar inntil tre dager før og én dag etter, så til sammen ca 5 dager i mnd. 

Hvilken prevensjon foretrekker du? 

Anonymkode: d2573...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse venninnene med barn, sender de melding og spør hvordan det går? Har de dårlig samvittighet for ikke å treffe deg oftere? Er du en reell del av gjengen? Kommer det til å endre seg når barna blir eldre?

Har du tenkt på kor? Da er der overtall av kvinner i alle aldre (i hvert fall her jeg bor). 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Nå har jeg lest alle 56 sidene og lurer veldig på dette med venninner. 
Du sier du ikke har så mye kontakt med de lenger, men de som du har omtalt her virker jo ikke som om de er ekte venninner? 
Jeg tenker da på kritikken din om at de har latt seg selv forfalle fordi de ikke bruker sminke (de har etter hva jeg forstår småbarn, kanskje andre prioriteringer). Hun fra barndommen har alfor mange barn som er syke hele tiden, hun har aldri tid til deg, men så er det du som ikke har orket møte henne? 
Så er det noen som er «såkallet» venninne. Hva har skjedd med henne/de? 
Er det noen av damene som kan gi deg innsikt i ting du kan gjøre på en annen måte i fremtiden? 

Anonymkode: 12913...460

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eggløsning varer en dag, men man er fruktbar inntil tre dager før og én dag etter, så til sammen ca 5 dager i mnd. 

Hvilken prevensjon foretrekker du? 

Anonymkode: d2573...a20

Har ikke gått på p-piller siden 2009 tror jeg. Brukt mest kondom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det du skriver om venninner, så høres det ut som om det kun er bestevenninnen din igjen, og at det er henne du bør bruke mer tid på. Siden hun tidligere har foreslått treff, så er det vel en god sjanse for at hun sier ja til å møtes? Hva med å sende henne en SMS og høre? 😊

(jeg ville foreslått å dra på besøk til henne, siden hun har småbarn og ikke er like mobil)

Anonymkode: eb57f...94e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Froskebella skrev:

Det er et fellestrekk her med dramatikken i tråden her, venninnene dine og mennene du var kontakt med - deg!

Hva med litt selvinnsikt? Gå i deg selv og finn ut hva det er med deg som lager drama! 
Svarer du nå med «dette gidder jeg ikke» eller «slutt å plag» o.l så forstår jeg dette som at du skjønner poenget mitt

Nå siterte du meg, og det var kanskje TS du mente? Hun skjønner det sikkert da, bare ville gjøre deg oppmerksom på det 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sally-Go-Round skrev:

Nå siterte du meg, og det var kanskje TS du mente? Hun skjønner det sikkert da, bare ville gjøre deg oppmerksom på det 🙂

Det var ts jeg mente ja ☺️ Trykket feil der en plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Froskebella skrev:

Det er et fellestrekk her med dramatikken i tråden her, venninnene dine og mennene du var kontakt med - deg!

Hva med litt selvinnsikt? Gå i deg selv og finn ut hva det er med deg som lager drama! 
Svarer du nå med «dette gidder jeg ikke» eller «slutt å plag» o.l så forstår jeg dette som at du skjønner poenget mitt

Jeg har VELDIG kritiske foreldre. Min mor dømmer alle og enhver hele tiden. Slekt,venninner,naboer,folk på TV osv. Hun har kritisert måten jeg har gått/stått på,klærne mine,gaver jeg har gitt til folk oppigjennom,skoler jeg har gått etc. Min far er veldig streng,oppfarende og hissig. (Aldri rørt oss fysisk,kun verbalt)Dette har de nok påført meg. 
Rart at min mor har så mange venner som hun har egentlig for hun sitter å dømmer alle nord og ned hele tiden. Min far kobler henne ut til tider. Psykologen min mente det ikke var unaturlig å ha «tatt etter» sine foreldre og nærmeste omsorgspersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har VELDIG kritiske foreldre. Min mor dømmer alle og enhver hele tiden. Slekt,venninner,naboer,folk på TV osv. Hun har kritisert måten jeg har gått/stått på,klærne mine,gaver jeg har gitt til folk oppigjennom,skoler jeg har gått etc. Min far er veldig streng,oppfarende og hissig. (Aldri rørt oss fysisk,kun verbalt)Dette har de nok påført meg. 
Rart at min mor har så mange venner som hun har egentlig for hun sitter å dømmer alle nord og ned hele tiden. Min far kobler henne ut til tider. Psykologen min mente det ikke var unaturlig å ha «tatt etter» sine foreldre og nærmeste omsorgspersoner.

Så bra at du vet hva som har forårsaket dette. Nå kan du kanskje be psykologen om hjelp og råd til å gjøre noe med det. 
Du legger veldig mye frem som at «alle andre er dumme». Svært sjelden er det sånn. Selvinnsikt er en god egenskap, og jeg foreslår derfor at du kan jobbe med dette hos psykologen. 
Ønsker deg lykke til med det!

Anonymkode: e0535...cf5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at du vet hva som har forårsaket dette. Nå kan du kanskje be psykologen om hjelp og råd til å gjøre noe med det. 
Du legger veldig mye frem som at «alle andre er dumme». Svært sjelden er det sånn. Selvinnsikt er en god egenskap, og jeg foreslår derfor at du kan jobbe med dette hos psykologen. 
Ønsker deg lykke til med det!

Nå må dere gi dere her. Ærlig talt nå er det for mye tyn her. Dere er langt fra perfekte selv så slutt med pekefingeren og Finn alle feil.

Alt er faktisk ikke min feil. Det er ikke normalt at en såkalt god venninne kjefter deg huden full fordi du spurte en annen venninne om hun var gravid og at man skal følge alle regler til punkt og prikke,at de må få fortelle det selv om de er det osv. Enig i at man skal få fortelle det selv,men at en spør betyr ikke at det var stygt ment. Og hva sier det om hun som ble spurt om det gikk til denne andre slik hun skulle kjefte på meg og sette meg på plass.  Faktisk har flere såkalla venninner «satt meg på plass»,du må ikke gjøre sånn og slik. Det er faktisk ikke greit. Barndomsvenninna mi feks har aldri gjort dette til orientering. Jeg kjenner henne så godt at jeg kan se i blikket hennes når hun mener diverse ting.

En venninne som bor langt vekke sendte meg en snap tidlig en morgen for noen år siden. Jeg hadde diskutert med andre i kommentarfeltet til en kjendis. På snapen fra denne venninnen sto det at hvis jeg ikke sluttet å kommentere på denne kjendisen sitt kommentarfelt som hun fikk opp på sin Facebook side,så truet hun med å slette meg fra fb. Er dette fint gjort?Er dette normalt?Skal man finne seg i at folk skal bestemme slik over en?Hadde dere syns det var greit ? 
Dette er ikke eneste hun har påpekt. « Du må slutte å gjøre slik og slik» kan hun prestere å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long time lurker her, har fulgt med på tråden din :) 

Har ikke sett at du har nevnt hva slags jobb du har og hva slags fag du har studert? Hvis vi visste det, kunne kanskje flere kommet med tips til aktiviteter/arenaer du kan møte folk på. 

Vet at du har sagt at du ikke vil flytte fordi du er redd for å bli ensom, men jeg tenker at det ikke virker som at du har noe å tape. De venninnene du beskriver er jo tydeligvis enten slemme eller så har du bare ikke møtt dem på kjempelenge. Hvorfor ikke søke jobb i en annen, litt større by? Det verste som kan skje er at du ikke trives og da kan du alltids reise tilbake. En ny jobb, et miljøskifte, kanskje du kan begynne med et kurs eller noe lignende og bli kjent med nye mennesker? Da får du også kommet deg bort fra foreldrene dine. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må dere gi dere her. Ærlig talt nå er det for mye tyn her. Dere er langt fra perfekte selv så slutt med pekefingeren og Finn alle feil.

Alt er faktisk ikke min feil. Det er ikke normalt at en såkalt god venninne kjefter deg huden full fordi du spurte en annen venninne om hun var gravid og at man skal følge alle regler til punkt og prikke,at de må få fortelle det selv om de er det osv. Enig i at man skal få fortelle det selv,men at en spør betyr ikke at det var stygt ment. Og hva sier det om hun som ble spurt om det gikk til denne andre slik hun skulle kjefte på meg og sette meg på plass.  Faktisk har flere såkalla venninner «satt meg på plass»,du må ikke gjøre sånn og slik. Det er faktisk ikke greit. Barndomsvenninna mi feks har aldri gjort dette til orientering. Jeg kjenner henne så godt at jeg kan se i blikket hennes når hun mener diverse ting.

En venninne som bor langt vekke sendte meg en snap tidlig en morgen for noen år siden. Jeg hadde diskutert med andre i kommentarfeltet til en kjendis. På snapen fra denne venninnen sto det at hvis jeg ikke sluttet å kommentere på denne kjendisen sitt kommentarfelt som hun fikk opp på sin Facebook side,så truet hun med å slette meg fra fb. Er dette fint gjort?Er dette normalt?Skal man finne seg i at folk skal bestemme slik over en?Hadde dere syns det var greit ? 
Dette er ikke eneste hun har påpekt. « Du må slutte å gjøre slik og slik» kan hun prestere å si. 

Ok, skjønner. Du har vært ganske uheldig som har bare slemme folk rundt deg. Slemme venninner, slemme foreldre, slemme søsken og slemme menn. Hadde jeg vært så uheldig ville jeg flyttet langt bort og startet på nytt et sted.

Du virker ikke akkurat fremmed for å sette andre på plass heller da

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke tyn, bare hjelpsomme råd. Selvinnsikt er bra for alle, ikke bare deg. Du vet ikke hva andre sliter med til daglig, så mange ting du sier kan «trigge» forskjellige responser. Regner med det er en trigger for deg om noen kommenterer slik som dette. Med tanke på en oppvekst med kritikk. 
Når det er nevnt, er det noen «beskjeder» du har fått flere ganger fra de her såkalla venninnene? Slik du skriver inne på noen kommentarer så virker du veldig krass og dømmende. Det er sikkert ikke meningen, men da kan jo det vere noe å tenke over hvordan du ordlegger deg. Trenger ikke vere mere hokus pokus enn slike småting som kan gi andre et bedre inntrykk, både fra deg og andre. 
Ordlegging når man spør da f.eks en venninne om hun er gravid, kan jo selvfølgelig ha mye å si. Kanskje var der en bakgrunn som gjorde at hun reagerte som hun gjorde? Å andre venninnen visste dette. Sier ikke at jeg støtter ene eller andre, men verden er gjerne ikke svart/hvit. 

Anonymkode: 12913...460

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig er jeg dritlei meg selv for tiden. Eksisterer men lever ikke,er alene og ensom hele tiden. Kommer ikke videre fra stagnasjon. Dagene er gørrkjedelige. Går endel på turer,men er lei av å gjøre alt alene. 
Savner oppløftende venner som hadde kommet og tatt meg med på ting,ikke tatt nei for et nei og fått en med på kjekke ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva stopper deg fra å besøke bestevenninnen din? Du skrev tidligere at hun hadde tatt initiativ til å møtes tidligere. Hvorfor spør du ikke om å få komme på besøk?

Anonymkode: eb57f...94e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...