Gå til innhold

Minner for dagen.


Felicity

Anbefalte innlegg

*innom og leser hos deg*

Så spennende å vite at 10.juni blir du tobarnsmamma! Det er jo fordelen med planlagt keisersnitt da, at du vet hva som skal skje!! Ikke lenge igjen!!! :hoppe:

Legger igjen en goood klem til deg, Felicity! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags operasjon må du gjøre etter den første fødselen (ikke svar hvis det blir for personlig da ;) )?

Jeg revnet så fælt, så må reopereres:( Men det går nok bra.

Takk for at du stakk innom Epona, og til Sandra og Linn3c og da. Ikke vært så mange innom her i det siste, men det har jo noe med at jeg ikke skriver så ofte her. Skriver i andres dagbøker i stedet...

Da jeg skulle logge meg inn på minner for dagen nå, fra min link, så kom jeg ikke inn. Kommer dere andre inn via trykke på min signatur? Merkelig greier dette her.

Da har jeg prøveeksamen i morgen og jeg gruer meg skikkelig. Terminalpleie. Oppgaven lyder som følge Yte helhetlig pleie til en dødene pasient. Og vi har en dårlig case på min gruppe...

Fikk en gråtekule i sta, men vet ikke om det var fordi jeg var litt sint på vesla eller om det var at jeg var frustert til prøveeksamen i morgen...

Har aldri opplevd i noen praksis at noen har dødd, og bare opplevd at min far har dødd, men det er jo så mange år siden og selvforskyldt at jeg har ingen erfaring. og da synes jeg det er vanskelig å finne ut av ting...

Men,men

Nattaklem til dere som er innom :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No virka ikkje linken i signaturen din hos meg...

Dette skal vera den rette linken til signaturen din, slik at du kjem på siste innlegg:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...view=getnewpost

(Då blir linken [ url=http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=140174&view=getnewpost]Minner for dagen(hugs å fjerna mellomrommet først i linken )

Og dette er om du vil ha til første-innlegget:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=140174

Link: [ url=http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=140174]Minner for dagen

Endret av Linn3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Linn3c. Nå fikk jeg det til igjen. Veit ikke hva som skjedde jeg???

Takk Sandra, trengte det..... Jeg var så nervøs når jeg ventet på høring at jeg begynte å silgråte..... Herligheten, 28 år og griner skikkelig forran alle i klassen. Huff tror hormonene har gitt meg et puss. Jeg var så nervøs at det var skikkelig vondt. MEN jeg fikk 3+ og er fornøyd med det. Jeg blir så nervøs og greier ikke å prate så mye. Greier da bare å svare på det læreren spør om.. Kunne virkelig ønske at dette var eksamen, men det er det ikke :( Får håpe det går bra neste gangen også.

Lå på sofan her i sta, var så øm i magen på høyre siden. Skikkelig øm og gjorde litt vondt når jeg tok der. Høyre siden av navlen. Blei litt redd, tenkte på at det kanskje har noe med fallet å gjøre, men blei bedre når jeg reiste meg opp. Har også hatt ganske sterke mensensmerter forran og bak, men det hadde jeg sist svangerskap og. Men skikkelig nummen i ryggen. Ting som begynner å forberede seg tenker jeg...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett med de hormonene alltid nei.

I for i gårs var det noe jeg så som var så morsomt, og jeg begynte å le og le og le, jeg jo så jeg grein, men plutselig ble det til hylgråting, tårene trillet. Så lo jeg og så gråt jeg, og alt kom om hverandre, og det gikk ikke an å stoppe.

Hjelpes..

Godt at du er ferdig med prøveeksamen, og snart er du ferdig med den siste også :Nikke: Det blir bra :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Nei de hormonene gir meg skikkelig et puss her nå for tiden... I dag dro vi inn til min mor i oslo for jeg skulle gå i 16 mai tog(med barnehagene) med min datter og min søster som er 5 måneder yngre. Men da jeg sto opp i dag følte jeg at jeg ikke orket, så jeg spurte mora mi om hun kanskje ville. Jeg har skikkelig vondt i bena i dag. Leggen. Skikkelig støl, akkurat som om jeg har hatt skikkelig kramper i natt, men det hadde jeg forrige natten og skulle ikke merket noe i dag. Men gikk på strømmen storsenter lenge i går så sikkert derfor. Uansett da, så tenkte jeg at om jeg skal få gå i tog med min datter i morgen, måtte jeg bli hos mamma og hun fikk ta med seg barna....

Da toget kom sto jeg på veranden og så min nevø på 6, min søster og nevø på snart 2 og min mor og min datter og lillesøster gå forbi i toget....

Jeg elsker korps til 17 mai, og opplever ikke korps her jeg bor, så jeg har mistet litt av sjarmen etter at vi flyttet på landet. Da de hadde gått forbi, gikk jeg inn igjen og begynte å strigråte...... Uff, det er ikke morro og være så følsom altså.... Men håper det gir seg snart. hihi

Nå har jeg bakt sjokoladekake for å ta med meg i morgen til dit vi skal. Smakte på en og den var veldig god. NAM.

Tenke seg til at tøffe Linn3c har kommet hjem allerede. Veldig gøy at jeg hadde riktig for engangs skyld, Linn3c :)

Nå skal jeg heve bena mine og slappe av. Ha en fin kveld dere som er innom.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei.

:hoppe: :hoppe: Jeg er glad :) Nå er jeg hjelpepleier og det er så deilig å få det unnagjort før babyen kommer.

Nå er det 3 dager igjen til lillegutt kommer :) Spennende altså... Nå satt vi stekkebordet inn på badet, og det var altfor stort. Var ikke så fint som jeg trodde det skulle bli:( Men, men det får jo bare gå. Får vel pakke baggen i dag tenker jeg...Merker at jeg ikke stresser med den nå. Sist var den vel klar fem uker før... hihi. Sist hadde jeg med kjoler og sånt til A, men nå trenger jeg jo egentlig ikke det. Får jo låne der på sykehuset... ÅÅÅÅÅÅÅ jeg er så spent på hvordan han ser ut.....

Vi er jo så heldig nå som har så ufattelig godt vær :) (men må si jeg har det litt ubehaglig i denne varmen... hihi) Jeg klager ikke fordet, for det er jaggu på tide at vi får så fint vær. Håper vi får en sånn sommer :)

Får besøk, skriver senere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj 3 dager igjen! :danse:

Dette blir spennende. Masse masse lykke til

Og gratulerer som hjelpepleier. Deilig å få det overstått tenker jeg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Nei, nå begynner sommerfuglene å komme.... MEN er så glad for at det blir keisersnitt, fordi han ligger i sete enda. Ikke søren om jeg hadde født han vanlig. hihi :ler:

Kiwii, nå er jeg nyskjerrig :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du hadde visst falt ut av mine innlegg.... Tenk at du skal bli mamma på nytt i morgen allerede!!! Så gøy! Lykke til!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har gutten til Felicity kommet til verden :hoppe:

han kom kl 11:08. Veier 3900gram og er 53cm lang og med en solid sangstemme sier hun.

Var vist litt utfordrende da spinalbedøvelsen ikke funka, så måtte legges i narkose.

:hoppe:

Gratulerer så mye Felicity! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenkte at jeg får fortelle om min fødsel her nå som jeg har kommet meg litt....

Jeg kom på ahus kl 0800 den 10 juni.... Da fikk jeg rom på barsel, møtte jordmora jeg skulle bli fulgt opp av. En fantastisk jordmor:)

Jeg fikk satt inn Kateter, fikk syrenøytraliserende, og lå og ventet. Hørte også barnets hjertelyd i en gammel god dopler. hehe.

Vi fikk beskjed om at det blei litt venting fordi det var en annen operasjon, men at jeg var første mann til keisersnittet:)

Jeg lå der og ventet og var ikke nervøs i det hele tatt.... Var så rolig, men så kom jordmora inn og sa, Felicity nå er det fin tur..... og jeg fikk skikkelig panikk. Blei skikkelig nervøs og sa... tenk om jeg dør eller tenk om jeg får infeksjoner?? Jordmora, neida det går jo så bra. tenk så mange som har keisersnitt... Du er jo i gode hender...

Jeg gruet meg litt til det å føle at noen driver inni deg, men at du ikke kjenner det....

Jeg kom på operasjonsstua, og blei gjort i stand. Jeg frøys, fordi jeg var nervøs og det var litt kaldt der. Jeg spurte om mye og min samboer satt utenfor å ventet på at jeg skulle bli klar....

De ringte til anesti legen for han skulle sette spinalbedøvelsen. Min lege som jeg har gått til skulle gjennomføre operasjonen og han var tilstedet å roet meg....

De begynte å stikke meg med bedøvelse, og begynte å stikke meg med spinalbedøvelsen..... Si fra om du kjenner det gjør vondt da sier de... Og jeg skriker ut, at det gjør vondt i benet og nedover ryggen... De stakk og stakk og jeg hylte..... Så ringte de etter en ny anestilege og han stakk.... og stakk.... Og jeg hylte!!!!!!!

Så måtte de ringe til tredje anesti legen og de stakk og ba meg krumme ryggen og ikke trekke ut når de stakk.... Jeg gråt og hadde vondt.... Tilslutt sa de, der, nå traff vi Min samboer fikk beskjed om at nå skjer det noe snart....

De vasket meg med kaldt vann, jeg fikk beskjed om å løfte bena, de kløyp meg...... Og jeg kjendte alt........ Da fikk jeg beskjed om at,desverrre du må nok i narkose.........Min samboer fikk kontrabeskjed at jeg måtte det og at han desverre ikke fikk vært med....

Jeg våknet timen etter med sterke smerter...... og var så spent om å høre hvordan det gikk. Om barnet var velskapt, om det var gutt... Jeg fikk beskjed om at han var nydelig... Og at han kom til verden 11.08

Da jeg lå på oppvåkningen måtte de stelle meg fordi jeg hadde blødd mye i senga. Jeg fikk oppleve det, jeg nå skal utføre, og det gikk ganske bra egentlig. Følte ikke noe nedvergende over det.... De gjorde jo bare jobben sin. Da etter en halv time, kom min vesle krabat og min samboer og jeg fikk se verdens kjønneste gutt

Jeg blei trillet opp på rommet mitt og fikk slappet av.... Jeg måtte bare ligge den første dagen fordi de var redde for spinalhodepine....

Jeg kom meg opp dagen etter og følte meg i grei form.... Dagen etter skulle jeg skifte på såret, men turde ikke så jeg ventet en dag til.....(var så redd for infeksjoner)Dagen etter blei jeg dursjet av en barnepleier og det gikk bra.

På torsdagen var jeg virkelig klar for å reise hjem, fikk besøk og blei ufattelig dårlig på formiddagen.....Senere den dagen fant de ut at jeg hadde fått spinalhodepine og måtte ligge rett ut. Lå rett ut i tre dager før jeg orket å gjøre noe.....Så da jeg skulle skifte på såret ser de at ikke såret var som det skulle. Det verket ut fra det, og det lå ikke over hverandre. Det var en stor glippe som var betent.... Var den ene dagen skikkelig dårlig. Som om jeg skulle få influensa....

Så nå renser jeg såret,(keisersnitt såret) er inn og ut av sykehuset for å rense det, og det er ikke bra enda.... Vanligvis kunne jeg slippi bandasje fra fredagen av.... Men jeg måtte ligge lengre på sykehuset for oppservasjon og for renselse av såret.... Jeg har vært veldig uheldig har vært skikkelig deprimert denne tiden... Men Mandag var jeg overlykkelig som fikk komme hjem til min familie.... Var på sykehuset i går og renset såret, renset det selv i dag og i morgen skal jeg det, også skal jeg på sykehuset igjen på fredag så de får se.... Nå håper jeg det gror snart fordi det gjør vondt.....

Lang historie dette her, men det er grunnen til at ting har vært litt tøft den siste tiden... Forrige fødsel greide jeg ALT selv, men nå greide jeg ikke noe....

U heldig som fikk noen av komplikasjonene ved keisersnitt, jeg som var redd for å få det....

En ting, jeg har gått ned 9 kg siden jeg fødte, og mangler bare to kg igjen... Happy for det...

Klem fra Felicity

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...