Gå til innhold

Minner for dagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei til dere som har vært innom...:)

Kjønner ikke jeg, men får ikke lengre beskjed om at jeg får mld-er her..

Men joda ting går bedre her. Vi har det bra nå faktisk.

I helgen har vi vært på helgetur med tilsammen 12 stk uten barn. Turen var til Gøteborg. Der har vi shoppet, spist god mat, og slappet av og hygget oss. Det var veldig koselig.

Ellers så er lille vennen mye syk og forsjølet enda... Er så lei det nå altså.... Hun er syk hver 14 dag, det er ikke tull altså...Men, men sånn er det å gå i barnehagen å være liten å ikke ha opparbeidet imunforsvar.

Hun har gått konstant nå i halvannen måned og det kommer mere og mere nye ord. Det er så hyggelig altså...:)

Også en annen liten ting da. Vesla skal faktisk bli storesøster hun... Det kom litt overresket, og litt sjokket, men sånn er det nå. Vi velger å beholde spiren :) men min lege er ikke så begeistret. Men, men det får nå være. Behandling på ting og tang får komme etter at den lille har kommet....

Litt oppdateringer fra meg appropo liksom ;) Og ja Samba det var meg, hvordan gjettet du det?

Klem

Skrevet

Gratulerer med en liten en til på vei! :blomst:

Så koselig å høre om Vesla, her kommer det også nye ord stadig vekk. Kjedelig med sykdom altså, men det hører gjerne med barnehagestart dessverre... :(

:klem:

Skrevet

Gratulerer!!

Jo jeg gjettet det da du i tråden på graviditet "røpet" at du hadde en datter på 15 måneder. Måtte gruble litt, men så tenkte jeg at det måtte være deg.

:)

Skrevet

Gratulerer med baby i magen.

Håper du får et fint svangerskap.

Skrevet

Hei.

Takk for det alle sammen :) Er litt småkvalm, mest på kvelden denne gangen... Håper det holder seg sånn verken mer eller mindra. For så lenge man er litt kvalm er det håp at den sitter:) For må jo si at jeg håper jo at det går bra denne gangen også, selvom man får tenke om man mister at noe var galt med det...

Nå har vi fortalt det til familien(mangler brodern min og svigerinna min på min samboers side) også har vi sagt det til noen venner. Men må si reaksjonen denne gang var laber... Hehe, par stykker som gratulerte, ellers svært lite reaksjon. Svigers sa ingen ting, men de tenkte nok sitt... Hadde vært hyggelig med en tilbake mld da.

De som er så glad i vesla nå. Men men, de viser ikke stort glede før den er der.

Jeg tror vi får gutt denne gangen..... :babygutt:

Også er det det med navn... Nå er jeg i tvil. 5 navn har jeg likt veldig, 3 jente navn og 2 gutte navn.

Ene guttenavnet og jente navnet er like, men bare gutt og jente navn, som jeg tenker på etter min far(er egentlig ikke noe oppkalling menneske, men)Erik og Erika.

Også er det guttenavnet som vesla skulle hete om hun blei gutt, Sondre, også to jente navn som jeg alltid har hatt lyst å kalle barna mine Rebecka og Alexandra. Men ene nevøen min har navnet, bare guttestavelsen...

Så er litt forvirret. Nå som jeg har tygd på de navnene i mange år er jeg i tvil..... Ingen faller som vesla sitt navn.... Men har heldigvis god tid....:)

Ellers så jeg i graviditesdagboken min fra to år siden at kvalmen begynte for fullt i uke syv med oppkast og slik, og nå er jeg 6+2 tror jeg. Og krysser for et bedre svangerskap når det gjelder kvalmen. hehe.

klem fra meg.

Skrevet

Håper du slipper den verste kvalmen ja.

Ellers høres det da veldig merkelig ut at reaksjonen fra vennekrets og svigers er laber... Skjønner at du hadde ønsket en annen respons.

Skrevet

Vi var jo ikke helt begeistret over nyheten da vi fortalte det, så kanksje derfor at ingen ragerte så mye. Men men, det blir jo ikke samme med den andre tenker jeg. Også er det jo tidlig så de er kanskje reserverte. Vet de etterhvert setter pris på en baby. Alle er jo så glad i Amelia. Hehe.

Husker da jeg var gravid sist så gikk jeg lenge og ventet på mensen eller å blø, det gjør jeg nå også.

Gleder meg til å komme så langt at faren er mindre for å miste... Selv har jeg ikke mistet før, men er livredd fordet. Men, men, går vel bra. Hehe.

klem

Skrevet

Gratulerer med spire i magen, Felicity!!! :juhu: Tenk at lille jenten din skal bli storesøster!!! Skal bli koselig å lese hos deg undervegs! :)

Håper du slipper den verste kvalmen, selv om kvalme er betryggende, som du jo sier selv også!

God klem!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei dere. Ja da var det lenge siden sist jeg var her og skrev.... Hehe. Men med praksis og alt så er det ikke så god tid jeg har her. Synes det heller er morro og lese deres dagbøker. ;)

Ja jeg kaster opp enda... Stort sett hver dag, men i dag gjorde jeg det ikke. men så er jeg da heller kvalm hele dagen og får det igjen i morgen tenker jeg.... :(

Vi var på ul på mandag og jordmora synes babyen var for liten så de kunne ikke sette noen termindato enda. Det er greier, veit. du. Hun mente jeg var to uker tilbake, men det stemmer nok ikke fordi man kan ikke få positiv test etter tre uker. Greit om det var en uke tilbake, men to får jeg ikke til å stemme. hehe. Fikk egentlig en ny ul om en måned, men har snakket med legen min og skal en tur til han på tirsdag. Er jo så greit fordi jeg har vært og tatt ul tre ganger før hos han.

Ellers så har Amelia begynt i ny barnehage og det virker som hun trives så langt. Hun var hjemme med meg i dag fordi jeg hadde senvakt. Greit og ha en dag alene vi to. Deilig:) Hun leker fortsatt noe innmari med dukker og pakker dem inn :) Hun er så flink til deg. og i bhg sier de at hun er så kosete(koser alle barna) at det av og til blir veldig voldsomt. hihi. Gromjenta det :)

Klem fra meg. Nå må jeg legge meg. Skal i seng og skal tidlig opp i morgen og.

Snakkes:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Håper alt er vel med både vordende storesøster, den lille i magen og dere to store! :)

Gratulerer med baby i magen igjen forresten - "kjekt" å se at det ikke bare var vi som endte opp med en noe uplanlagt nr. 2, men koselig er det jo så absolutt!!

:klem:

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei.

Nå er jeg 34+2 og det nærmer seg.

Siden sist så har jeg jo fått innvilget keisersnitt den 10 juni, altså om 4 uker. Helt sprøtt og tenke på :-D Må si jeg gruer meg til keisersnittet. Det med at jeg har vondt etterpå og sånt, også har jeg jo fått etter første gangen jeg blei gravid et forkle forran på magen, så magen blir nok hengene over såret og det er jo ikke bra i forhold til infeksjoner og slikt.... Men får bare være flink å lufte det. Gruer meg også til å miste magen, og at den bare blir fleskeberg, men jeg skal jo ta operasjon i feb-mars og får jo dekket bukplastikk p.g.a magen, så får jo bare bite tenna sammen.

Også blir jo vesla storesøster til lillebror..... Det er jeg veldig spent på. Hun blir jo bare 23 måneder, så er spent på hvordan hun tar det. Vi har bevisst tatt ferie for henne i bhg da når babyen kommer. Eller uken før, fordi min samboer ikke skal ta ut pappaperm før uka etter, siden jeg blir liggende på sykehuset. Da skal vi holde av god tid så vi alle blir kjendt med lillebror.

Gruer meg litt til å bli tobarnsmamma. Har jo skrevet tidligere at jeg har vært så sliten de siste åra, og håper og krysser for at jeg blir i bedre form. Nå er jeg iallefal ganske så sliten. Og bli like glad i barn nr to også, rart, for jeg har jo virkelig en deilig følelse ovenfor jenta vår. Men tror nok det går bra. I og med at jeg har veldig morsfølelse for denne gutten allerede, noe jeg ikke hadde første gang jeg var gravid.

Vi begynner så vidt å få ryddet ut av gutterommet, og har fått tvillingvogn vi skal få låne og har kjøpt bag til den, og fått kurv i hus. Stellebord har vi også, har vasket klærne hans i str 50 og 56 og sengetøy. Eneste jeg ikke regner å få nå er vogga, bestefaren min har laget som vi brukte sist. han ville ha den igjen og male den. Greit nok det, men nå har kona hans blitt dårlig. En flekk på lungene, så vi fikk beskjed å ikke ringe på en stund. Hun har hatt kreft så mange ganger nå, at de er nedfor. Så jeg tør ikke å ringe å mase om vuggen.

Og vesla ligger jo fortsatt i sprinkelseng, men vi kan få tak i en annen vugge, men vil jo helst låne den som han har laget. SÅ får se ann. Kanksje jeg får mamma til å ringe han. Vi har jo en kurv til rommet vårt, og en kurv i stua(men den som står i stua er så liten at den må byttes ganske fort)

Jeg vil gjerne ha gutterommet klart til han kommer, slik vi hadde det for jenta vår, men han kommer jo til å ligge inne hos oss iallefal et halvt år, så da er det jo ingen hast.

Vi får noe maling vi skal prøve på gutterommet nå i morgen tenker jeg, så får vi gjort det før han kommer.

Er så spent på hvordn han ser ut. Ser for meg at han er prikk lik min samboer og datter(de er veldig like) også spent på hvor stor han er :)

På ul på fredag var han 2.8-2.9. Regner med at han blir 3.5-3.6.

Nå skal jeg legge meg.

Litt oppdatering her. Skal forresten ha prøveeksamen nå på onsdag og eksamen 2 juni. er skikkelig spent...

Natta:)

Skrevet

Heihei! No fann eg endeleg dagboka di :)

Her er link som du kan putte i signaturen din!

[ url=http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=140174&view=getnewpost]Minner for dagen[/url ]

Eg har sett inn et mellomrom mellom den første klamma og teksten, den må du ta vekk, samme med på slutten, før den siste klamma.

Ferdig blir linken sånn;

Minner for dagen

Klistrar dette i skravletråden vår også, så ser du kva du ser først :)

Skrevet

Å jeg skjønner godt at du gruer deg til keisersnittet, jeg gjør det samme! Men når du til og med har fått anbefaling om det er det nok det beste. Vi får prøve å tenke på det at smertene etter keisersnittet bare er for en liten periode, og de skadene vi kunne fått etter en ny ruptur eller rift vil være mye verre!

Grøss og gru.

Gratulerer med innvilget keisersnitt! Det blir spennende å høre om, for vi er jo i ganske samme båt.

Hvilket sykehus skal du føde på? Er det Ahus?

Det er dumt det for mye skremsel rundt keisersnittet på samtalen din. Jeg skjønner at det er komplikasjoner som kan skje etter et keisersnitt altså, men det er jo noe med hvilken grunn man har for å ønske keisersnitt når i tillegg gynekologen din anbefalte det pga skadene du hadde fått! Heldigvis ble det ingen masing og skremsel om dette hos han legen jeg var inne hos, men han forsikret seg jo to-tre ganger om at jeg var sikker på valget. Men for all del altså, jeg skjønner jo at det er viktig å informere om mulige komplikasjoner og at den som skal føde skjønner at det ikke er risikofritt.

Hvor lenge før termin skal du ta keisersnittet? Jeg skal ta det 6 dager før, og syntes det kanskje var litt nærme termin? Men skjer det noe så er det jo bare å reise inn i hui og hast da.

Skrevet
Heihei! No fann eg endeleg dagboka di :)

Her er link som du kan putte i signaturen din!

[ url=http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=140174&view=getnewpost]Minner for dagen[/url ]

Eg har sett inn et mellomrom mellom den første klamma og teksten, den må du ta vekk, samme med på slutten, før den siste klamma.

Ferdig blir linken sånn;

Minner for dagen

Klistrar dette i skravletråden vår også, så ser du kva du ser først :)

Endelig fikk jeg det til, etter masse prøving over lenge....:) Tusen takk :)

Skrevet
Å jeg skjønner godt at du gruer deg til keisersnittet, jeg gjør det samme! Men når du til og med har fått anbefaling om det er det nok det beste. Vi får prøve å tenke på det at smertene etter keisersnittet bare er for en liten periode, og de skadene vi kunne fått etter en ny ruptur eller rift vil være mye verre!

Grøss og gru.

Gratulerer med innvilget keisersnitt! Det blir spennende å høre om, for vi er jo i ganske samme båt.

Hvilket sykehus skal du føde på? Er det Ahus?

Det er dumt det for mye skremsel rundt keisersnittet på samtalen din. Jeg skjønner at det er komplikasjoner som kan skje etter et keisersnitt altså, men det er jo noe med hvilken grunn man har for å ønske keisersnitt når i tillegg gynekologen din anbefalte det pga skadene du hadde fått! Heldigvis ble det ingen masing og skremsel om dette hos han legen jeg var inne hos, men han forsikret seg jo to-tre ganger om at jeg var sikker på valget. Men for all del altså, jeg skjønner jo at det er viktig å informere om mulige komplikasjoner og at den som skal føde skjønner at det ikke er risikofritt.

Hvor lenge før termin skal du ta keisersnittet? Jeg skal ta det 6 dager før, og syntes det kanskje var litt nærme termin? Men skjer det noe så er det jo bare å reise inn i hui og hast da.

Hei.

Jeg skal føde på ahus. Sist fødte jeg på ullevål. Veldig fornøyd, men siden jeg får keisersnitt(eller han som skal ta det) er min lege som jeg har gått til så bestemte jeg meg for at da føder jeg på ahus. Du da?

Jeg skal ha ks 12 dager før terminen min. Har termin 22 juni, og blir da tatt 10 juni. Men det kan hende jeg fikk så tidlig fordi min lege søkte. Han vet fra sistgang at jeg sleit med vann i kroppen, sov lite og hadde masse maserier i fire uker før, så han sa. du trenger ikke gå lengre enn du må:)

Gleder meg nå masse til gutten kommer:) 4 uker i dag faktisk. Nå ligger jeg kanskje på oppvåkning :-D

Litt rart fordi jeg tenker at kanskje dette er siste gangen jeg er gravid. Samboern min vill ikke ha flere enn to, mens jeg gjerne vil ha tre, men vet jo ikke om jeg orker det. Kaste opp i 9 måneder vet jeg ikke om jeg orker. Men egentlig må jeg ta et standpung fordi jeg må operere p.g.a forrige fødsel. Har fortsatt plager, og da vil de at jeg ikke skal bli gravid etter den operasjonen. Eller de vil man skal være ferdig med å være gravid da. Men så kunne jeg virkelig tenkt meg å blitt gravid når jeg er 50 lettere og da... Kanskje jeg da ikke har noen plager. Men vet at mange som har tatt slanke operasjon sliter med at babyen sparker i såret, noe som gjør vondt, selv etter mange år. Tanken min er jo å skulle få en om fem-seks år da. Har jo god tid, men kan ikke vente med å rette opp etter forrige fødsel så lenge. Så da må jeg kanskje forsone meg med to. 1.mann er jo frisk og håper jo at gutten også er velskapt. Men man vet jo aldri....

En ting som jeg synes er rart er at, jeg har ikke hatt vondt i bena eller armene siden jeg blei gravid. Helt merkelig... Før jeg blei gravid greide jeg jo nesten ikke å gå fordi jeg hadde så vondt i anklene.....

Men legen min har jo faktisk skrevet på sykdommer på helsekortet mitt at jeg har leddgikt enda jeg er under utredning. Blir spennende å se om det kommer fort tilbake etter fødsel. Det er kanskje en stor grunn for at jeg er så sinnsykt sliten, om jeg har leddgikt. Men vi får se...

Klem

Skrevet
Endelig fikk jeg det til, etter masse prøving over lenge....:) Tusen takk :)

Alt i orden! :klemmer:

Skrevet

Jeg skal på Ullevål, var der sist også.

Det er greit å slippe å gå så lenge når du hadde plager sist før terminen. :Nikke: Jeg hadde ingen særlige plager, annet enn en del vann i kroppen da, men ikke noe som var ubehaglig. Ingen vonde kynnere eller noe sånt heller.

Bare 4 uker igjen, det er jo ingenting. Har du mye du skal ordne før babyen kommer?

Hva slags operasjon må du gjøre etter den første fødselen (ikke svar hvis det blir for personlig da ;) )?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...