Gjest gjesta Skrevet 26. juli 2006 #301 Del Skrevet 26. juli 2006 Har hørt fra Felicity, og det stemmer at hun ikke har vært helt i form etter fødselen. Hun kommer sikkert snart innom og forteller selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 26. juli 2006 #302 Del Skrevet 26. juli 2006 Ok, godt at du har hørt fra henne Xavia. Håper at du snart har tid og krefter til en KG-tur Felicity, tenker på deg. Også sender jeg en stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 28. juli 2006 Forfatter #303 Del Skrevet 28. juli 2006 Hei Alle sammen. Nå er jeg tilbake og skal prøve å komme med min fødselshistorie Men kan fortelle om min tur på ahus etter fødselen først. Blei når Amelia var 13 dager gammel lagt inn på ahus fordi jeg hadde så kraftige smerter i magen. Verre en fødselen faktisk..... Fikk nesten ikke puste og var helt fra meg av smerte.... Etter ultralyd av magen, livmoren(det fordi de ville utelukke bettenelse etter fødselen, men det så bra ut), så viste det seg at jeg hadde masse steiner i gallen og bettenelse... Tok også rønken av lungene for å utelukke noe annet også måtte jeg inn i mr. det var fordi jeg fikk etter masse om og men, klar signal for oprasjon, men de var usikre på om jeg hadde noen stein i gallegangen og de måtte være sikre at det ikke var det ellers måtte jeg først ha fjernet den før operasjonen... Det var ekkelt å ligge i mr griea, men prøvde å puste riktig også syke meg opp at dette snart var over... 1 natten jeg var på ahus fikk Amelia og samboern lov å sove over. Men hun blei så urolig at samboern valgte å sove hjemme de andre dagene... Noe jeg synes var helt forferdelig... Jeg gråt og gråt da de dro fra meg.... Gråt fordi de ikke var hos meg og jeg gråt også fordi jeg var så redd for å dø etter operasjoen.(av narkosen) men jeg har jo hatt narkose før, så jeg skulle jo egentlig være trygg å hvite at jeg voknet opp igjen....Men sånn er det vel når man har blitt mor også at man har en fantastisk snill samboer Blei på fredagen operert og det gikk bra. Jeg hadde mye vondt og var veldig kvalm etter operasjonen, så jeg blei på sykehuset et døgn etter operasjonen... Pumpet meg under hele oppholdet, men jenta fikk morsmelkerstatning av pappaen sin. For melken min var full av morfin og antibiotika som jeg fikk på sykehuset. Pappaen var fantastisk under hele oppholdet og jeg skal lete lenge etter en som er så fantastisk Nå er vi hjemme igjen og hun får pupp nå og er veldig fornøyd. Godt og være hjemme med min familie Jeg blir bedre og bedre for hver dag og prøver meg frem med maten... skal ikke spise så mye fet mat nå, men må prøve meg frem. Godt å fått vekk galleblæren så jeg ikke får vondt lengre. klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 28. juli 2006 #304 Del Skrevet 28. juli 2006 Ååååååå. Så godt at du er bedre igjen nå og er hjemme sammen med samboer og den lille jenta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 28. juli 2006 Forfatter #305 Del Skrevet 28. juli 2006 Min fødselshistorie. Da min datter kom til verden 06.07.06 Jeg var på kontroll på sykehuset da jeg var 5 dager over tiden og fikk undersøkelse, og ul viste en baby på 4000 g ca og de kjekket modningen og det var ingen modning nesten, til å være over termin.. 4 juli, 10 dager etter terminen fikk jeg innkalling til å bli satt i gang fødselen. Kl 09.00 troppet vi opp på Ullevål sykehus og jeg var ganske så nervøs. Vi blei geleidet inn på et venterom der det var to andre som lå…. Blei vist sengen min og fikk beskjed om at legen skulle komme snart. Halv elleve kom legen og han tok en underlivsjekk for å se modningen og det hadde blitt 1-2 cm, på kontrollen på torsdagen før så var det bare 1 cm. Han strippet meg litt(tøyde livmoren) og han satt inn gele(modningsgele) Den skulle jeg ligge med i en time, da jeg hadde ligget ferdig fikk jeg beskjed om å reise meg opp å gå litt. Det begynte med mensen murringer. Jeg gikk med det hele dagen. Utover ettermiddagen kvelden begynte jeg med maserier. De vekslet mellom 4-5 min mellom hver rie. Men åpningen hadde ikke bedret seg så derfor kalte de det maserier. Hele natten lå jeg med de og jeg fikk ikke sovet. Samboeren fikk et rom på hotellet for det er ikke bare bare å reise hjemover å bruke en time hver vei. Vi visste jo ikke hvordan forløpet blei. Jeg måtte da 02.00 om natten få to paragin forte, men det hjalp ikke så jeg fikk en sprøyte med petodin. Morfin lignende preparart. Da blei babyen overvåket skikkelig….. Men hun hadde det greit hun. Neste dag den 05. juli fikk jeg halv ti en ny underlivskjekk og der hadde jeg kommet meg opp til 2 cm. Jeg fikk en ny gel og blei liggende i en time. Murringen startet med en gang… Halv elleve kledde jeg på meg og samboeren og jeg gikk ut for å gå litt. Kl elleve begynte riene å ta tak. Vi gikk rundt Ullevål sykehus området i takt med riene. De var ganske vonde, men synes maseriene var verre faktisk… I et tiden kom jeg tilbake for å spise middag, og det smakte ikke så mye. Orket ikke å spise så mye for det var litt vondt. Ei venninne av meg kjørte tilfeldigvis forbi Ullevål og vi gikk ned til henne og møtte henne. Skravlet med henne i 20 min- tid(med rier som kom og gikk) så gikk vi tilbake på rommet. Da la jeg meg ned å riene kom sterkere. Jordmora vi hadde fått da vill overflytte meg til mottaket der jeg kunne få tilgang til lystgass(noe jeg ikke torde og ta med engang fordi jeg var så redd for å bli kvalm)Jeg fikk varmeflasker og akupungtur også gikk jeg litt rundt med gåstolen. Jeg tok tempen og hadde feber og fikk antibiotika. Da jeg blei kjekket nå på mottaket hadde jeg 3 cm åpning. Da var kl. 16.00 Jeg fikk klyster, og det var faktisk deilig, tenkte jeg. Hehe I seks tiden blei jeg overflyttet til fødestuen. Stort og fint rom med badekar. Men jeg tok meg bare en dursj. Jeg blei overtalt til å prøve lystgass, prøvde veldig svakt først, og det gikk veldig bra. De skrudde opp den etterhvert. Jeg hadde da fått tre til fire cm, og nå begynte det å gjøre fryktelig vondt. Jeg bannet fra meg en gang i løpet av hele fødselen.. Hehe. (ikke det at jeg banner mye da til vanelig) Men det tok veldig lang tid til jeg fikk 4 cm åpning…..Tror ved elleve-tolvtiden så tok de vannet og jeg fikk epudural. Da fikk jeg vilt meg litt.. Utover natten fikk jeg plutselig da vannet blei tatt veldig fort åpning. Husker ikke helt klokkeslettet eller om jeg fikk epudural før de tok vannet, men ting kom i gang i hvertfall. Jeg fikk vilt meg litt før press-riene kom, den vordene pappa fikk en blund på 15 min. Kl. 05, begynte press-riene og de måtte sette på drypp for å få riene litt sterkere. Jeg presset og presset. Forferdelig vondt var det. Prøvde først å stå for å få hun lengre ned, så prøvde jeg ryggen, også på alle fire mot veggen i senga, også ryggen igjen. Kl 0553 kom lille Amelia til verden, 3644 og 52 cm lang Pappa gråt, men av mammas store forundring kom det bare stønnelyder ut av mamma, hehe. Lett blanding av mamma og pappa er hun. Vi fikk begge sett på morkaka. Pappa klippet navlestrengen og ble med ut for å vaske av Amelia litt, veide og målte. I over en time måtte jeg bli sydd for jeg hadde revnet skikkelig, men da satt nurket hos pappaen sin Jeg håper at jeg fikk med alt da ellers retter jeg etter hvert som jeg kommer på det. Fødselen syntes jeg gikk greit, men den tiden før jeg fikk epudural(der jeg var 3-4 cm) var vondt og utdrivningsfasen. Men Mase-riene synes jeg kanskje var verre en selve riene. For de varte så lenge, riene kom og gikk like fort igjen… Så flere fødsler blir det Og en annen ting. Da jeg kom på barsel, fordi jeg hadde revnet så mye og hadde hatt feber under fødselen, så da vi alle tre var alene på rommet, så fridde jeg til min samboer. Han svarte ja og jeg satt på ring på fingeren hans og han på min Vi har ikke satt noen dato enda, men innen tre år blir det iallefal klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 28. juli 2006 #306 Del Skrevet 28. juli 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. juli 2006 #307 Del Skrevet 28. juli 2006 Å, så koselig at du fridde til samboer! Nå blir det bryllup! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 28. juli 2006 #308 Del Skrevet 28. juli 2006 Så fint å "se" deg her igjen! Det hørtes ikke godt ut med operasjon og mye smerter. Ønsker deg virkelig god bedring fremover! Men morsomt å lese om Amelias ankomst til verden. Og gratulerer med forlovelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jandia Skrevet 28. juli 2006 #309 Del Skrevet 28. juli 2006 Hei Lene!!! Har jo gratulert deg før, men får vel ta det her inne også. Litt lysten på å begynne å være på KG igjen... hehe. Gratulerer med lille jenta, og grattis med ring på fingeren!! Høres ikke godt ut med operasjon sånn rett etter fødsel nei. DET må jo vært helt jævlig. Stakkars liten. Stor klem til deg! Du må sende meg flere bilder av nurket... Klem klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 31. juli 2006 #310 Del Skrevet 31. juli 2006 Gratulerer med 26 årsdagen du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 31. juli 2006 #311 Del Skrevet 31. juli 2006 Gratulerer med vesle jenta. Gratulerer med dagen. Håper det går bedre med deg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #312 Del Skrevet 31. juli 2006 Tusen takk for gratulasjonene Nei det var ikke godt med gallestein og bettenelse, og særlig ikke etter fødselen. Men godt det er unnagjort Nå får vi jo bare kose oss Jandia... Vi får ta en cafè tur snart da klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 27. oktober 2006 #313 Del Skrevet 27. oktober 2006 Heisann, oppdaget dagboken din gjennom et innlegg om gallestein i forumet. Jeg sitter her og sliter med det. Jeg hadde to kraftige anfall forrige uke, som varte i timesvis, og helt enig med deg om at de smertene er værre en fødselssmerter... Har nå tatt ul og har sannsynligvis betennelse i galleblæren. Og jeg er kvalm og øm under hele høyre ribben... men det skjer ikke noe mer Har ikke legetime igjen før om 4 dager... har bare fått smertestillende medisin. Så jeg vet ikke hva som skjer, men er ganske bekymret. Fint å lese at du ble bra etter operasjon. Håper du kan spise normalt nå. Hadde vært kjekt om du ville skrive litt om det... Klem fra ny dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 28. oktober 2006 #314 Del Skrevet 28. oktober 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 12. november 2006 Forfatter #315 Del Skrevet 12. november 2006 Hei til dere som er innom. Nesten så jeg vurderer og slette dagboken min...Hehe, jeg er jo så dårlig til å skrive her inne...Takk for at dere som er innom holder liv i den :D Nå er Amelia 4 måneder gammel og det har vært mye fremgang på disse fire månedene.... Tiden går altfor fort!!!! Så en bitte liten baby i går og det er så utrolig rart og se hvor stor hun har blitt nå. Enda så er det jo folk som sier, oi denne var ikke stor..... Da tenker jeg inni meg, jo hun har jo blitt det Mammaen min får keisersnitt den 5 des, og det blir spennende.. Er spent på hvordan lillesøsteren min ser ut altså. Hvor stor tulla vår er forhold til henne. Vi har vært flinke til å gi Amelia flaske sånn en gang i blant for at vi kan ha muligheten å sette henne bort.... Men de siste gangene har jeg gitt henne og det er et problem!!!! Hun tar ikke flaske av noen andre enn meg, den lille frøkna..... Tenk dere hun kniper igjen munnen i en alder av 4 måneder for at det ikke er meg som gir henne... Helt utrolig sprø du meg at hun er så sær alerede.... Nå må vi trene hver dag for jeg skal på julebord den 2. des med venninner og da skal det være en helaften på byn Nå har jeg skrevet litt iallefal nå må jeg betale regninger klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 19. desember 2006 #316 Del Skrevet 19. desember 2006 Du har samme tanker om dagboka di som jeg har om min ser jeg. Tenk nå kravler vel lillejenta di snart avgårde? Håper du og den lille familien din har det bra! Har du blitt storesøster forresten? Ser det står om ks 5. des. Går litt opp og ned i livet mitt, men slik er det vel for de fleste noen ganger. Nå bør jeg finne senga så jeg får mannen avgårde på heldagsprøve i fysikk i morgen. Stor juleklem til deg og dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 22. desember 2006 #317 Del Skrevet 22. desember 2006 GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 23. desember 2006 #318 Del Skrevet 23. desember 2006 Ønsker deg og dine en riktig god jul og et godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 23. desember 2006 Forfatter #319 Del Skrevet 23. desember 2006 Tusen takk for hilsen i min dagbok selvom jeg ikke er her så ofte Er jo her inne, men følger med i deres dagbok i stedet klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. desember 2006 #320 Del Skrevet 23. desember 2006 Ha en kjempefin jul!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå