Gå til innhold

Når på dagen bør jeg trene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har ett lite dilemma med å finne riktig treningstid...

Jeg trener styrke 5 dager i uken. Jobber 7-15/1530 mandag-fredag. Spiser lunsj kl. 1130 og det blir derfor «vanskelig» å trene rett etter jobb da det blir langt mellom lunsj og middag. Jeg kunne tatt middag med på jobb, men prøver å spise middag med samboer da vi har lite tid sammen ellers i hverdagen! Samboer er ikke hjemme før 1630, så om jeg skal vente på han med middag blir det ikke trening før rundt 18... er da hjemme igjen kl. 1930-20 ca og da er det snart tid for å legge seg og jeg føler jeg har null igjen av dagen! 
 

Når trener dere? Og har dere ett forslag til å få kabalen til å gå opp? Kanskje jeg som problematiserer. 

Har til info lagt opp til økter på lørdag og søndag nå, for å få to fridager i ukedagene.. så er i grunn bare tre ukedager kabalen må på plass😂

Anonymkode: 4791b...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener vanligvis et par timer etter middag, så rundt 18-19. Trener hjemme og ikke så lange økter, så syns ikke det er noe problem. Du kan evt. ta med et lite mellommåltid du spiser rett etter jobb. Og så drar du rett på trening

Anonymkode: 27aa4...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener mellom kl 14 og 16. Noen ganger litt senere. Er da jeg funker best. Men aldri etter kl 8 om kvelden. Ellers får jeg ikke sove pga forhøyet energinivå jeg får av treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillefrøkengrei

Jeg trener enten rett etter jobb eller et par timer etter middag. Altså rundt 19-20. Jeg foretrekker å trene rett etter jobb fordi det kan være tungt å komme seg opp av sofaen når jeg har kommet hjem. Jeg opplever sjelden at jeg blir veldig sulten og at det er et problem når jeg trener rett etter jobb. Men kjenner jeg at jeg kommer til å bli sulten så er det ikke verre en at jeg spiser en banen eller har med et lite mellommåltid som backup :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener når jeg har mulighet. En økt klokka 06:00, et par økter klokka 17, spiser da noe lett før trening og en økt klokka 20. Det siste er ikke ideelt da jeg sover veldig dårlig etter trening så sent, men når tid er en begrenset ressurs så må man gjør det beste ut av det. Får også til en økt eller to i helgen, da foretrekker jeg å trene på formiddagen i 9-10-tiden. 

Anonymkode: ece4c...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ikke noe kabal? Virker ikke som du har barn? Da er det vel bare å trene rett etter jobb. Du spiser et mellommåltid like før du er ferdig på jobb. Eller du trener før jobb eller etter middag. Mange muligheter. Jeg får stort sett ikke trent før kl 2030 pga barn, men det går greit. Viktigste er å få gjort det. 

Anonymkode: 74dfc...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...