Gå til innhold

Influencere og reklame for sex-leketøy


linneam

Anbefalte innlegg

Det er mye reklame for ulike bedrifter som selger sexleketøy om dagen, og gjerne av influencere som viser det fram på story og forteller hva som er bra med de ulike produktene. Jeg blir helt svett av å se på det, men lurer på hva dere generelt tenker?

Greier ikke helt bestemme meg for om jeg synes det er kleint fordi jeg av personlige preferanser synes det er privat og derfor helt absurd og sitte "utlevere" på den måten, eller om jeg synes det er fint at vi kan snakke åpent og ærlig om sex, nytelse og hjelpemidler. 

Noen tanker? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, linneam skrev:

Det er mye reklame for ulike bedrifter som selger sexleketøy om dagen, og gjerne av influencere som viser det fram på story og forteller hva som er bra med de ulike produktene. Jeg blir helt svett av å se på det, men lurer på hva dere generelt tenker?

Greier ikke helt bestemme meg for om jeg synes det er kleint fordi jeg av personlige preferanser synes det er privat og derfor helt absurd og sitte "utlevere" på den måten, eller om jeg synes det er fint at vi kan snakke åpent og ærlig om sex, nytelse og hjelpemidler. 

Noen tanker? 

Personlig synes jeg det er kleint. Men ikke særlig kleinere enn å se skinkene til SE reklamere for bøker.

Uansett mener jeg at hvis de først velger å reklamere for slike produkter, ja da må de også ha mot til å fortelle hva de liker med nettopp dette leketøyet. De må kvitte seg med blygheten, og på en troverdig måte opplyse om hva som gjør at de foretrekker akkurat dette, slik de gjerne gjør når de reklamerer for andre produkter. Ikke bare lese opp reklamen fra samarbeidspartneren. Er det for vanskelig får de heller takke nei til jobben.

Husker en influencer som reklamerte for Kondomeriet, mens hun samtidig understreket at hun absolutt ikke “hadde behov” for å bruke denne vibratoren, eller hva det nå var. Det blir for dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why is it that when a girl buys a vibrator, its seen as a bit of naughty fun. BUT when a guy orders a 240 Volt FuckMaster Pro 5000 blowup latex doll with 6 speed pulsating vagina, elasticized anus with non-drip semen collection tray, together with optional built in realistic orgasm scream surround sound system, he's called a pervert?

Er det jeg lurer på.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de kan spare på detaljene i egne kanaler, og heller skrive en ekte produktanmeldelsen inne på siden til Kondomeriet, så kan folk selv velge å lese den utleverende erfaringen. (sveip opp for å lese...) Da slipper alle vi andre å få ufrivillige bilder i hodet når vi tilfeldigvis hører en podcast med reklame, eller scroller nedover på Instagram.

Skriftlige anmeldelser kan fortsatt beholde litt av spenningen i en tekst og gjøres delikat. Det synes jeg ikke noen av influenserne har klart hittil i sine kanaler,

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
16 timer siden, Kaptein Klein skrev:

Why is it that when a girl buys a vibrator, its seen as a bit of naughty fun. BUT when a guy orders a 240 Volt FuckMaster Pro 5000 blowup latex doll with 6 speed pulsating vagina, elasticized anus with non-drip semen collection tray, together with optional built in realistic orgasm scream surround sound system, he's called a pervert?

Er det jeg lurer på.

Jeg vet ikke om jeg er enig i betegnelsen «pervert». 

For meg bikker det over når du erstatter sex med et menneske med sex med en dukke. Kjønnsorgansubstitutt er uproblematisk og jeg har ingen dobbeltstandard for kvinner og menn på det. 

Til TS sitt spørsmål er jeg enig med @Finlay, men jeg finner uansett ikke influenceranbefalinger troverdig lenger. De skulle vært rimelig konkrete for at de skulle vært overbevisende og jeg er født minst en generasjon for sent til den typen deling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har null problem med at influensere reklamerer for sexleketøy, hadde det ikke vært for at det hender BARNA deres blir omtalt i innlegget både før og etter orgasmekrem og womanizer. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leila87

Jeg følger selv ei privat som jeg oppdaget på ei snappgruppe. Firebarnsmor, eldste er et fosterbarn i tenårene, nest eldste er vel også så gammel nå at venninnene sannsynligvis har begynt med sosiale medier. Midt i mellom reklame for barnevogn og bilder av et barn i regntøy med rabattkode kommer det reklame for sexleketøy. 

Nei, det blir faktisk for dumt av hensyn til barna. Hadde mine foreldre reklamert for dildoer og orgasmekremer når jeg var 15-16 hadde jeg vært flau, og muligens blitt mobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er så kleint og svett at jeg har ikke ord 😩 😅 Det er å selge seg så billig; for gudene må vite at de blir sikkert godt betalt. 
Skammer meg på vegne over alle som promoterer sexleketøy; sorry alle der ute som gjør det 👻👀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...