AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1041 Skrevet 18. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke Norge det landet med minst rasisme i verden? Virket som at Nate ønsket å melke BLM for ikke å komme i duell og ryke ut igjen som sist. Anders hadde en flott dans og mai er en fantastisk koreograf. Ellers var det en fryktelig kjedelig kveld. Trodde aldri jeg skulle gå lei av SVD men denne sesongen har virkelig vært bånn. Apropos mai, husker dere hun og cengiz i triller, fantastisk! https://www.tv2.no/v/1236192/ Anonymkode: 0e98a...741 Syntes at Norge er det landet hvoe folk er flinkest til å skjule rasismen sin, men det kommer ut på en eller annen måte Anonymkode: 203ed...84f 3
Tuti Skrevet 18. oktober 2020 #1042 Skrevet 18. oktober 2020 På 13.10.2020 den 12.51, AnonymBruker skrev: Helt enig. Han er ikke min favoritt heller. Og det har ingenting med hudfarge å gjøre, fyren er nordk så godt som noen andre. Han blir bare for mye. Høylydt, vil være midtpunkt, fjaser og virker til tider litt useriøs. For meg blir han litt for høy på seg selv. Rytme i kroppen som bare det, men håper ikke han vinner. Anonymkode: 8edd8...556 Jeg er ikke rasist, men .... (said every racist). 3
Tuti Skrevet 18. oktober 2020 #1043 Skrevet 18. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Nate er best idag. Mange her inne har bare bestemt seg for å ikke like han. Anonymkode: bb1a2...d10 Og de liker ikke ham på grunn av hudfargen. Dette er så tydelig fordi han er topp 3 i denne konkurransen men får ikke stemmene.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1044 Skrevet 18. oktober 2020 4 minutter siden, Tuti skrev: Og de liker ikke ham på grunn av hudfargen. Dette er så tydelig fordi han er topp 3 i denne konkurransen men får ikke stemmene. Det her synes jeg er drøyt å si. Jeg visste ikke hvem Nate var før SVD og likte han godt i starten. Men jeg synes han blir for mye. Det har ingenting med fargen hans å gjøre, men personligheten hans. Etter flere programmer så blir han rett og slett for mye. Men, det kan jo også ha noe med klippingen hos TV2 å gjøre, det vet jeg ikke. Er det ikke lov å ikke elske en person, fordi han er svart? Jeg kan bare snakke om for meg selv, men det er personlighetene til folk jeg liker/ikke liker, ikke hudfargen deres. Anonymkode: f69b2...7cb 19
Tuti Skrevet 18. oktober 2020 #1045 Skrevet 18. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det her synes jeg er drøyt å si. Jeg visste ikke hvem Nate var før SVD og likte han godt i starten. Men jeg synes han blir for mye. Det har ingenting med fargen hans å gjøre, men personligheten hans. Etter flere programmer så blir han rett og slett for mye. Men, det kan jo også ha noe med klippingen hos TV2 å gjøre, det vet jeg ikke. Er det ikke lov å ikke elske en person, fordi han er svart? Jeg kan bare snakke om for meg selv, men det er personlighetene til folk jeg liker/ikke liker, ikke hudfargen deres. Anonymkode: f69b2...7cb Jeg trodde at dette var en dansekonkurranse og at man stemte på de man syntes er flinkest til å danse. Jeg liker kanskje Siris personlighet bedre en Nates, men han er jo flinkere til å danse. Derfor stemmer jeg på ham og ikke Siri. Jeg visste heller ikke hvem han var før SVD. Ja, det går ann å ikke like folk uansett hudfarge, men for meg er det veldig tydelig at folk ikke stemmer på ham på grunn av hudfarge. 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1046 Skrevet 18. oktober 2020 31 minutter siden, Tuti skrev: Jeg trodde at dette var en dansekonkurranse og at man stemte på de man syntes er flinkest til å danse. Jeg liker kanskje Siris personlighet bedre en Nates, men han er jo flinkere til å danse. Derfor stemmer jeg på ham og ikke Siri. Jeg visste heller ikke hvem han var før SVD. Ja, det går ann å ikke like folk uansett hudfarge, men for meg er det veldig tydelig at folk ikke stemmer på ham på grunn av hudfarge. Da var det kanskje rart at Tshawe vant det året han var med? Folk flest visste ikle hvem han var på den tiden heller. Men han vant og det var oppstarten til suksessen med Madcon. Anonymkode: 0e98a...741 12
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1047 Skrevet 18. oktober 2020 27 minutter siden, Tuti skrev: Jeg trodde at dette var en dansekonkurranse og at man stemte på de man syntes er flinkest til å danse. Jeg liker kanskje Siris personlighet bedre en Nates, men han er jo flinkere til å danse. Derfor stemmer jeg på ham og ikke Siri. Jeg visste heller ikke hvem han var før SVD. Ja, det går ann å ikke like folk uansett hudfarge, men for meg er det veldig tydelig at folk ikke stemmer på ham på grunn av hudfarge. Det er en dansekonkurranse, men vel så mye en popularitetskonkurranse. Det er ignorant å tenke at det ikke er det. Se på hvilken gruppe TV2 sikter seg inn på å nå ut til, det er gjerne voksne mennesker på 30-40+. Derfor sanker Thomas mange stemmer, både fordi målgruppen husker ham fra skikarrieren sin, men også fordi han fremstår ekstremt sympatisk. Samme med Michael, det sitter mang en middelaldrende dame og stemmer han frem fordi de syns han er sjarmerende. Nate treffer ikke målgruppen med sin væremåte. Han virker nok litt for høy på seg selv for mange. Og det har null og niks å gjøre med hudfargen hans. Utelukker så absolutt ikke at det er noen der ute som ikke stemmer på ham fordi han er mørk i huden, det ville vært ignorant av MEG å tenke så godt om folk, men på en generell basis tror jeg han mister litt stemmer fordi han ikke passer målgruppen. Anonymkode: adc90...330 15
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1048 Skrevet 18. oktober 2020 31 minutter siden, Tuti skrev: Jeg trodde at dette var en dansekonkurranse og at man stemte på de man syntes er flinkest til å danse. Jeg liker kanskje Siris personlighet bedre en Nates, men han er jo flinkere til å danse. Derfor stemmer jeg på ham og ikke Siri. Jeg visste heller ikke hvem han var før SVD. Ja, det går ann å ikke like folk uansett hudfarge, men for meg er det veldig tydelig at folk ikke stemmer på ham på grunn av hudfarge. Og jeg trodde dette var en dansekonkurranse for kjendiser. Det er min personlige grunn til at jeg vil ha ute Nate. Han kom på 4.plass (med daværende kjæreste/flørt) i et sjekkeprogram i år. Jeg syns hverken konseptet han deltok i, plasseringen han fikk eller tiden det har gått siden han for første gang dukket opp på TV, gjør han kvalifisert til å tituleres som kjendis. Kanskje han kan bli det med tid og stunder hvis han fortsetter å holde seg aktuell, men for meg er han en "ingen" i kjendisverdenen. Enda verre var det med han som røyk ut først, som var "kjent" for å putte ting i rumpa på Ex on the beach. Helt tullete at en slik person skal få være med i et program for kjendiser.Jeg var veldig fornøyd med at han røyk som første person. Anonymkode: 89951...10b 15
Tuti Skrevet 18. oktober 2020 #1049 Skrevet 18. oktober 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en dansekonkurranse, men vel så mye en popularitetskonkurranse. Det er ignorant å tenke at det ikke er det. Se på hvilken gruppe TV2 sikter seg inn på å nå ut til, det er gjerne voksne mennesker på 30-40+. Derfor sanker Thomas mange stemmer, både fordi målgruppen husker ham fra skikarrieren sin, men også fordi han fremstår ekstremt sympatisk. Samme med Michael, det sitter mang en middelaldrende dame og stemmer han frem fordi de syns han er sjarmerende. Nate treffer ikke målgruppen med sin væremåte. Han virker nok litt for høy på seg selv for mange. Og det har null og niks å gjøre med hudfargen hans. Utelukker så absolutt ikke at det er noen der ute som ikke stemmer på ham fordi han er mørk i huden, det ville vært ignorant av MEG å tenke så godt om folk, men på en generell basis tror jeg han mister litt stemmer fordi han ikke passer målgruppen. Anonymkode: adc90...330 Håper at det du sier er sant. Jeg er ikke norsk og kjenner ikke Thomas, Michael, Nate fra før av. Jeg ser bare på hvem som er flink til å danse, og da ser jeg at Nate er topp 3. 3
Amatariel Skrevet 18. oktober 2020 #1050 Skrevet 18. oktober 2020 Det var jo kjendisenes valg i går, så jeg skjønner godt at Nate valgte som han gjorde. Tenker ikke at han melker BLM, men faktisk valgte noe som han virkelig brenner for. 16 timer siden, Jaymie skrev: Siri blir fortsatt litt for hakkete for meg. Men hun har forbedret seg mye. Synes kanskje hun og Agnete er ferdige i konkurransen rent teknisk. Du fikk veldig rett der. Personlig skulle jeg gjerne hatt Agnete med videre, da jeg syns hun sprer mye glede, latter og liv. Joda - klart dansen betyr mest, men jeg syns ikke hun danser noe dårligere enn Michael - så litt skuffet at hun røk ut mens han fikk bli 2
Jaymie Skrevet 18. oktober 2020 #1051 Skrevet 18. oktober 2020 Akkurat nå, Amatariel skrev: Det var jo kjendisenes valg i går, så jeg skjønner godt at Nate valgte som han gjorde. Tenker ikke at han melker BLM, men faktisk valgte noe som han virkelig brenner for. Du fikk veldig rett der. Personlig skulle jeg gjerne hatt Agnete med videre, da jeg syns hun sprer mye glede, latter og liv. Joda - klart dansen betyr mest, men jeg syns ikke hun danser noe dårligere enn Michael - så litt skuffet at hun røk ut mens han fikk bli Jeg liker også Agnete veldig godt, men jeg synes også det er viktig at de som er best kommer videre og hun var dessverre på overtid. Men så koselig å se at de yngre har gode rollemodeller på Internett også ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1052 Skrevet 18. oktober 2020 Om stemnesystemet forrige gang først ble problematisk under duellen, vet vi jo at Nate eller Mikael skulle ha røket. Dette burde tv2 ha løst bedre og mer retteferdig. Anonymkode: 129c0...26b 16
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1053 Skrevet 18. oktober 2020 Hvorfor ble ikke seerstemmene fra sist lagt til når dommerpoengene ble det? Var vel bare under duellen det oppstod problem, eller? Anonymkode: 85112...0d5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1054 Skrevet 18. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ble ikke seerstemmene fra sist lagt til når dommerpoengene ble det? Var vel bare under duellen det oppstod problem, eller? Anonymkode: 85112...0d5 Seerstemmene ble også lagt til, men vi fikk ikke se de. Anonymkode: 76262...adc 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1055 Skrevet 18. oktober 2020 3 timer siden, Tuti skrev: Jeg trodde at dette var en dansekonkurranse og at man stemte på de man syntes er flinkest til å danse. Jeg liker kanskje Siris personlighet bedre en Nates, men han er jo flinkere til å danse. Derfor stemmer jeg på ham og ikke Siri. Jeg visste heller ikke hvem han var før SVD. Ja, det går ann å ikke like folk uansett hudfarge, men for meg er det veldig tydelig at folk ikke stemmer på ham på grunn av hudfarge. Du verden.. (Er du Jacob i 71grader nord??? 😄) Dette er ikke en seriøs dansekonkurranse, det er et underholdningsprogram. For å trekke seere i flere aldersgrupper må det være en viss variasjon i "type" kjendiser som får være med. Noen stemmer på de som er flinkest, mens andre stemmer på en person de har et forhold til fra før. -Som f.eks Thomas, han er strengt tatt ikke så veldig god til å danse, men halve Norge har jo hjerte for ham pga av alt han har gitt oss av gleder på langrennsarenaen 😊 Anonymkode: e9fad...d96 6
Gjest Caroline91 Skrevet 18. oktober 2020 #1056 Skrevet 18. oktober 2020 Åååh, det er så dumt at folk tror man er rasist bare fordi man ikke heier på Nate. Rase har ingenting med det å gjøre. Ikke misforstå, jeg VET at rasisme er et veldig reeelt problem. Men, det er IKKE derfor jeg ikke heier på han. Synes det er så synd at man må poengtere at man ikke er rasist hvis man sier at man ikke heier på Nate..
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1057 Skrevet 18. oktober 2020 10 minutter siden, Caroline91 skrev: Åååh, det er så dumt at folk tror man er rasist bare fordi man ikke heier på Nate. Rase har ingenting med det å gjøre. Ikke misforstå, jeg VET at rasisme er et veldig reeelt problem. Men, det er IKKE derfor jeg ikke heier på han. Synes det er så synd at man må poengtere at man ikke er rasist hvis man sier at man ikke heier på Nate.. Sånn har det blitt. Stemmer man ikke på Nate er man rasistisk og stemmer man ikke på Birgit er man diskriminerende 😊 Anonymkode: 0e98a...741 14
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1058 Skrevet 18. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da var det kanskje rart at Tshawe vant det året han var med? Folk flest visste ikle hvem han var på den tiden heller. Men han vant og det var oppstarten til suksessen med Madcon. Anonymkode: 0e98a...741 Nei, han og Madcon var kjent og hadde vunnet flere Spellemannspriser før Tshawe var med i SVD. Anonymkode: 8c5ba...74e 9
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1059 Skrevet 18. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om stemnesystemet forrige gang først ble problematisk under duellen, vet vi jo at Nate eller Mikael skulle ha røket. Dette burde tv2 ha løst bedre og mer retteferdig. Anonymkode: 129c0...26b Dette! De 2 burde automatisk vært i duell i går! Anonymkode: 77344...9ec 7
Jaymie Skrevet 18. oktober 2020 #1060 Skrevet 18. oktober 2020 (endret) 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn har det blitt. Stemmer man ikke på Nate er man rasistisk og stemmer man ikke på Birgit er man diskriminerende 😊 Anonymkode: 0e98a...741 Jeg synes dette er litt tåpelig. Det som plager meg når folk ikke stemmer på Birgit og Nate er verken diskriminering eller rasisme, men holdningene noen har her inne for å stemme på noen pga utseende selv om de ikke er av de beste, eller å unngå å stemme på dagens beste fordi de ikke liker hvordan de fremstår personlighetsmessig (evt at de er i rullestol eller ikke stor nok kjendis). Jeg stemmer litt forskjellig fra uke til uke, noen dager stemmer jeg på Birgit andre dager Nate og noen ganger noen helt andre. Det spørs på hvilken dans som treffer meg. Endret 18. oktober 2020 av Jaymie 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå