Gå til innhold

Skal vi danse 2020

Gjest Caroline91

Anbefalte innlegg

1 time siden, Jaymie skrev:

Nate og Birgit har fått gjennomgå mest her i tråden. Jeg liker begge, men sier også noe hvis jeg mener noe er dårlig. Synes det er dumt at folk stemmer utifra utseende osv. 

Fordi det er de som skiller seg ut. Å skille seg ut er skummelt, det skal man ikke gjøre🙄

Anonymkode: df621...80f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som vet hvilken land Ewa er fra? Etternavnet hennes høres ikke spesielt norsk ut.

Anonymkode: 80a77...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvilken land Ewa er fra? Etternavnet hennes høres ikke spesielt norsk ut.

Anonymkode: 80a77...5a3

Hun er fra Polen.

Anonymkode: 0e98a...741

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Jaymie skrev:

Thomas har større potensiale teknisk enn Siri, men sliter med å slippe seg løs. Følger du med på bevegelsene så kan Thomas komme langt hvis han bare blir litt mer komfortabel, Siri har forbedret seg masse, men er fortsatt kantete og klønete i bevegelsene synes jeg. Kvelden gikk som den burde. 

Da får vi være enige om å være uenig. Jeg hadde blitt veldig overrasket om Thomas hadde danset det Siri gjorde i dag. Skal mer til enn å slippe seg løs. Nå er jeg klassisk trent så ser nok kanskje etter andre ting. Sier ikke det var feil personer som røk, men danseteknisk mener jeg Thomas er på lånt tid, selv om jeg digger han og Rikke. 

Anonymkode: a0bee...de8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi hun er litt godt i hold, mener jeg.

Ser det også med Agnethe som er enda større. Det er ikke enkelt å være en grasiøs og samtidig ha 30-40 kg for mye på kroppen. 

Jeg var tynn før men har vært feit de siste 10 årene, så uttaler meg av egen erfaring. 

Anonymkode: 55be4...5cd

Rytme, smidighet og grasiøsitet har ikke med vekt å gjøre. Du kan finne svært overvektige kvinner som beveger seg ekstremt grasiøst, ofte afroamerikanske kvinner. Har mer å gjøre med kroppsholdning og musikalitet å gjøre, og å tørre å svinge. 

Er selv slank, så dette er ikke noe selvforsvar.

Anonymkode: 8c5ba...74e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får vi være enige om å være uenig. Jeg hadde blitt veldig overrasket om Thomas hadde danset det Siri gjorde i dag. Skal mer til enn å slippe seg løs. Nå er jeg klassisk trent så ser nok kanskje etter andre ting. Sier ikke det var feil personer som røk, men danseteknisk mener jeg Thomas er på lånt tid, selv om jeg digger han og Rikke. 

Anonymkode: a0bee...de8

Jeg kan være enig med deg, de er på overtid flere der. Denne sesongen har vært svakere enn tidligere synes jeg. Men det er mange danser, og jeg synes generelt at Siri sliter mest over det store bildet av de to. Også har jeg jo en weak spot for Rikke, hun kan virkelig fremheve de gode sidene hos sin partner. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt Thomas gjør ser keitete og malplassert ut. Er som å se en tenåring som raskt har blitt veldig høy og ikke har fått med seg hvor lange lemmene har blitt. Ikke noe av det han gjør er bra dans. Han er bare med fordi han får sympatistemmer fordi folk syns synd på han fordi han har angst, og det er latterlig! Siri er 47 ganger bedre enn han på dans. Dansen hans bestod av rockefot og luftgitar. 

Anonymkode: 2b949...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://tv.nrk.no/serie/stjernekamp/sesong/8/episode/5/avspiller

Dere som snakker om sympatistemmer for Nate, se på Sondre sin hip hop i Stjernekamp sesong 8 episode 5. Nok et eksempel på hvor mye det betyr å kunne formidle et slikt personlig tema som diskriminering og rasisme. Det snakkes mye om sinte, unge, utenlandske menn. Om jeg hadde blitt behandlet slik som mange av disse har blitt behandlet hadde jeg vært ganske sinna jeg også. Hudfargen er man født med og får ikke gjort noe med. Å bli behandlet som annenrangs mennesker pga antall pigmenter i huden er ikke greit uansett hvilken farge man har. 

Anonymkode: 6b8b5...214

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Norge det landet med minst rasisme i verden? Virket som at Nate ønsket å melke BLM for ikke å komme i duell og ryke ut igjen som sist.
Anders hadde en flott dans og mai er en fantastisk koreograf. Ellers var det en fryktelig kjedelig kveld. Trodde aldri jeg skulle gå lei av SVD men denne sesongen har virkelig vært bånn.

Apropos mai, husker dere hun og cengiz i triller, fantastisk! https://www.tv2.no/v/1236192/

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi hun er litt godt i hold, mener jeg.

Ser det også med Agnethe som er enda større. Det er ikke enkelt å være en grasiøs og samtidig ha 30-40 kg for mye på kroppen. 

Jeg var tynn før men har vært feit de siste 10 årene, så uttaler meg av egen erfaring. 

Anonymkode: 55be4...5cd

Rapportert! Ufint å snakke om kroppen til andre på den måten! Det er heller ikke tillatt her på kg! 

Anonymkode: d7bd7...c9f

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke Norge det landet med minst rasisme i verden? Virket som at Nate ønsket å melke BLM for ikke å komme i duell og ryke ut igjen som sist.
Anders hadde en flott dans og mai er en fantastisk koreograf. Ellers var det en fryktelig kjedelig kveld. Trodde aldri jeg skulle gå lei av SVD men denne sesongen har virkelig vært bånn.

Apropos mai, husker dere hun og cengiz i triller, fantastisk! https://www.tv2.no/v/1236192/

At du tror Norge er det landet med minst rasisme og at du tror han bruker dette for å få stemmer - viser hvor sykt lite opplyst du er om temaet rasisme. Vennligst ikke uttal deg igjen - evt. les deg godt opp først! 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi liker å tro det. Selv om det finnes land som er mye mer rasistiske en Norge betyr ikke det at det IKKE er rasisme her. Mange kjenner rasisme og diskriminering på kroppen hver eneste dag. At du ikke har opplevd det betyr ikke at det ikke finnes.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi liker å tro det. Selv om det finnes land som er mye mer rasistiske en Norge betyr ikke det at det IKKE er rasisme her. Mange kjenner rasisme og diskriminering på kroppen hver eneste dag. At du ikke har opplevd det betyr ikke at det ikke finnes.

Kunne ikke sagt det bedre selv! Det er så white privilege å mene at det ikke er så mye rasisme i Norge, eller at man prøver å få sympati. Blir kvalm!  

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://tv.nrk.no/serie/stjernekamp/sesong/8/episode/5/avspiller

Dere som snakker om sympatistemmer for Nate, se på Sondre sin hip hop i Stjernekamp sesong 8 episode 5. Nok et eksempel på hvor mye det betyr å kunne formidle et slikt personlig tema som diskriminering og rasisme. Det snakkes mye om sinte, unge, utenlandske menn. Om jeg hadde blitt behandlet slik som mange av disse har blitt behandlet hadde jeg vært ganske sinna jeg også. Hudfargen er man født med og får ikke gjort noe med. Å bli behandlet som annenrangs mennesker pga antall pigmenter i huden er ikke greit uansett hvilken farge man har. 

Både Sondre i Stjernekamp og Nate i SVD formidlet budskapet sitt bra, og det er nettopp fordi det betyr noe for dem. Da kommer det innenfra og med Nate sin danseteknikk så var det virkelig fortjent å få dagens beste poengsum. Uforglemmelig opptreden. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk stemmene mine til Marte, Thomas og Birgit. I duellen gikk alle mine stemmer til Mikael. I tillegg synes jeg at Andreas og Nate var svært gode dansemessig, og dansen til Siri var rørende. Mange gode numre i dag. De imponerer mer og mer de aller fleste. 👏🤩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nate og partner fikk drapstrusler bare fordi han var svart og de skulle danse. Så synes Nate skal få stå opp mot rasistene i fred jeg😎 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alt Thomas gjør ser keitete og malplassert ut. Er som å se en tenåring som raskt har blitt veldig høy og ikke har fått med seg hvor lange lemmene har blitt. Ikke noe av det han gjør er bra dans. Han er bare med fordi han får sympatistemmer fordi folk syns synd på han fordi han har angst, og det er latterlig! Siri er 47 ganger bedre enn han på dans. Dansen hans bestod av rockefot og luftgitar. 

Anonymkode: 2b949...83e

Jeg tror ikke Thomas nødvendigvis får sympatistemmer fordi folk syns synd på han. Husk at vi bor i et land hvor langrenn er verdens viktigste sport, og alle som er, eller har vært, gode i det er levende legender. Jeg tror han heller får så mange stemmer fordi han er en nasjonalhelt. 

Anonymkode: 89951...10b

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mperle skrev:

Får assosiasjoner til disse amerikanske anti-abortion demonstrantene med «choose life» genserne til Michael og Ewa😅

Haha! Mens jeg tenkte på filmen "Trainspotting" !

Kjipt at to måtte ut, selv om jeg skjønner at det må gjøres sånn pga produksjonen!

Anonymkode: 07045...c1b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caroline91

En ting som irriterer meg er hvordan TV2 ALLTID må snakke om dansene til Birgit. På Facebooksidene til TV2 nyhetene, Tv2 og Tv2 underholdning så la de ut (etter at alle hadde danset) at Birgit og Philip leverte igjen, og at Tore ble rørt. Hva med å nevne de to parene som faktisk fikk 40 poeng? 

Vet at dette ikke er Birgit sin feil altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...