PåPlass Skrevet 14. august 2020 #61 Skrevet 14. august 2020 Har aldri skjønt hva folk har sett i de fleste norske kjendiser. De har så mye svin på skogen. 12
clyde Skrevet 14. august 2020 #62 Skrevet 14. august 2020 Er det virkelig noen som er overrasket over dette? 10
solmåneogstjerner Skrevet 14. august 2020 #63 Skrevet 14. august 2020 (endret) 5 timer siden, Minitroll skrev: Hvor har vi 110 sone i Norge? Omtrent hele veien mellom Larvik og Drammen ihvertfall... Og så vidt jeg husker også fra Oslo mot Sverige og litt på e6 nord for oslo. Endret 15. august 2020 av solmåneogstjerner 6
clyde Skrevet 14. august 2020 #64 Skrevet 14. august 2020 1 time siden, GørilB skrev: Dette er bare trist. Hadde sansen for Petter, men mistet respekten nå. Verste jeg vet er folk som kjører ruspåvirket. Interessant at det er først nå du mistet respekten for ham, fyllekjøring er denne mannen godt kjent med fra før. Han liker vel også å skylde på kompisene sine når han blir tatt for noe om jeg ikke husker helt feil 21
Callisto83 Skrevet 15. august 2020 #65 Skrevet 15. august 2020 Dette er hva cancel culture skulle dreid seg om. Null sympati fra meg. Han skal bare være sjeleglad for at han ikke drepte noen stakkarer på veien. Med tanke på at dette er andre gang han blir tatt for noe slikt, tør jeg ikke tenke på hva han har sluppet unna med. 37
curiosity Skrevet 15. august 2020 #66 Skrevet 15. august 2020 Utrolig at han kan høste sympati som han holder på. Kjøre i 168 km/t i kokainrus, hjelpes, finnes ingen god unnskyldning for det!! Håper han får rett hjelp før han dreper andre eller seg selv. Offtopic men ; ang Johaug var vel leppekremen heller en passende dekkhistorie de klekket ut når de skjønte at blodprøvene ikke var rene. 26
Daraya Skrevet 15. august 2020 #67 Skrevet 15. august 2020 Trist. Han la seg flat den gangen han kjørte med promille, folk var sympatisk da man ikke vil tenke noe slemt om ham, men nå er det nok slutt med støtte og forståelse. Jeg kan føle medlidenhet for avhengigheten men kjøre ruset går bare ikke. Han har gjort det før, syns det er helt på sin plass med fengselsstraff. Ikke luksussoning med fotlenke. 10
Miss perfect Skrevet 15. august 2020 #68 Skrevet 15. august 2020 Dere som skriver at dette er trist, hadde dere syntes det om det var den vanlige mannen i gata? Han kan prise seg lykkelig for at han ikke har skadet noen, i verste fall drept noen.. 24
Jr.Garcon Skrevet 15. august 2020 #69 Skrevet 15. august 2020 Får satse på at han denne gangen faktisk må inn å sone. Sist fyllekjøring-totalsmadring av bil-forlate skadet passasjer fikk han jo surfet seg unna med en fotlenke hjemmesoning mens han trente x ganger om dagen. Det at han noen få år etter klarer det kunststykket å grisekjøre i 168 km i timen, og denne gangen påvirket av kokain - hvis Politiets mistanke viser seg å være korrekt, håper jeg fører til noen måneders soning og tap av føreretten i 5 år. Håper også at han kuttes fra samtlige Tv2 jobber og sponsorer og lignende - jeg skal i alle fall ikke se/kjøpe en dritt han reklamerer for. Det er vel de fleste sitt mareritt å bli drept, bli lam, eller miste familiemedlemmer takket være en jævel av en ruspåvirket bilfører. Det er en så hensynsløs og egoistisk atferd at den kan ikke forsvares ved et enkelttilfelle, og har han faktisk vært ruspåvirket denne gangen også, så håper jeg inderlig det er det siste vi ser og hører i media om denne " flotte sympatiske idrettshelten". 45
Gjest YtreYtterst Skrevet 15. august 2020 #70 Skrevet 15. august 2020 Klarer ikke å ha så mye som et snev medlidenhet med fyren. Det er ikke synd på han. Han er en voksen mann som har tatt bevisste og idiotiske valg, både sist han ble tatt for fyllekjøring, og nå. Håper virkelig politiet tar ordentlig tak i dette, gudene vet hvor mange ganger han har kjørt rundt og vært ruset uten å bli tatt.
Paperwall Skrevet 15. august 2020 #71 Skrevet 15. august 2020 7 timer siden, Montos skrev: Du tas ikke med til blodprøve med mindre du har utslag på narkotika, enten via tegn-test politiet utfører eller via spyttest. Det er et juridisk vilkår for å tappe blod. Videre har mistanken om narkotikarus ført til at de skaffer seg beslutning om ransaking av hans bopel. De har altså hatt skjellig grunn til at det er stoff hjemme hos han. Mistanken viser seg å stemme da de finner kokain. Første gang hadde jeg litt sympati med mannen og tenke «jaja, alle kan drite seg ut en gang». Men enda en gang? Håper samtlige kutter all samarbeid med han. Den første gangen stakk han av, han forlot en skadet kompis på åstedet, så sympati har den mannen aldri fortjent. 36
Paperwall Skrevet 15. august 2020 #72 Skrevet 15. august 2020 6 timer siden, Diamant20 skrev: Jeg synes egentlig bare at dette er skikkelig, skikkelig trist! Han har sikkert gjort dette i desperasjon, han vill nok ikke bli «en sånn». Synes de som uttaler seg hos NRK har gjort gode uttaleser, han trenger hjelp og støtte. Mens han var aktiv var det er stort støtteapparat, kollegaer, trenere osv. Som fulgte med, det kan umulig være lett å bare miste alt dette. En så kjent person kan ikke bare forsvinne inn i mengden heller. Dette er trist, og han trenger hjelp som jeg håper han får. (Ja, jeg vet man har ansvar for eget liv) Han har levd et utsvevende liv en periode nå, hvor han driter fullstendig i andre. Han er en voksen mann som skal vite bedre, det blir bare for teit å unnskylde oppførselen hans. Det er mange andre, i samme situasjon som han, som ikke ender opp med å gjøre slike store tabber, mange som har hatt et mye tøffere liv. Northug har vel aldri hatt et spesielt tøft liv og det tøffe han har vært gjennom er forårsaket av ham selv. Han har satt seg bak rattet i ruspåvirket tilstand og kjørt i en ekstrem hastighet - at han ikke har det samme støtteapparatet som han hadde tidligere er ingen unnskyldning for å oppføre seg som en drittsekk. Han er en voksen mann som får ta konsekvensene dette medfører. 39
Populært innlegg Factum Factaria Skrevet 15. august 2020 Populært innlegg #73 Skrevet 15. august 2020 (endret) 1 time siden, YtreYtterst skrev: Klarer ikke å ha så mye som et snev medlidenhet med fyren. Det er ikke synd på han. Han er en voksen mann som har tatt bevisste og idiotiske valg, både sist han ble tatt for fyllekjøring, og nå. Håper virkelig politiet tar ordentlig tak i dette, gudene vet hvor mange ganger han har kjørt rundt og vært ruset uten å bli tatt. Min utheving: Nettopp. De to gangene han har blitt tatt er selvfølgelig ikke de eneste gangene han har kjørt i påvirket tilstand. Tror man det er man så naiv at man burde ha verge. Fatter ikke hvorfor han høster så mye sympati. Hører aldri om tilsvarende når «den vanlige mannen i gata» kjører i rus, da er det aldri annet enn fordømmelse. Endret 15. august 2020 av Factum Factaria 63
Djækklåsst Skrevet 15. august 2020 #74 Skrevet 15. august 2020 (endret) Tragisk, ikke den første idrettsutøveren som sliter og ødelegger for seg selv etter at karrieren er over/på hell. Mon tro hvordan dette ender. Sist gang «reddet han seg inn» gjennom å trene som en gal og vinne fire VM-gull påfølgende vinter. Nå har han jo lagt opp og er en mye mindre interessant person for offentligheten. Med mindre han som følge av dette satser på comeback for å igjen «vinne tilbake folkets tillit» 😛 Endret 15. august 2020 av Djækklåsst 3
Drizzt Skrevet 15. august 2020 #75 Skrevet 15. august 2020 8 timer siden, MiniMjau skrev: Takk og pris at han ikke skadet noen. Flaks!! Håper han får en kraftig straff nå. At tv2 må TENKE SEG OM, før de bestemmer seg hva de skal gjøre med han og programmene.... 😑😐 Han burde bli fratatt førekortet for livstid nå. Han har bevist at han ikke er til å stole på. Første tabben kan man tenke ''ja, det kan skje alle 1 gang'', men når han gjør det igjen? Tenk hvor mange ganger han har gjort det uten å bli tatt? Ren flaks at han ble oppdaget. Jeg mistet all respekt for ham. Idrettsprestasjonene kan ingen ta fra ham, men det han er blitt nå er rett og slett ikke noe å være stolt av eller støtte. Han må i fengsel. 24
parmanoia Skrevet 15. august 2020 #76 Skrevet 15. august 2020 1 time siden, Factum Factaria skrev: Fatter ikke hvorfor han høster så mye sympati. Hører aldri om tilsvarende når «den vanlige mannen i gata» kjører i rus, da er det aldri annet enn fordømmelse. Fordi han er en skihelt. Å gå fort på ski er i en helteklasse for seg selv i Norge. Jeg synes ikke så synd på ham. Det er flaks at ingen har blitt drept. 12
Gjest Trykksjakta Skrevet 15. august 2020 #77 Skrevet 15. august 2020 (endret) Det hagler nå med sympati mot en rusmisbruker, alkoholmisbruker og en livsfarlig svinkjører. Interessant hvordan vi er skrudd sammen. Så lenge det er snakk om en kjent person, så er det trist og trasig, og rop om at han må få "hjelp". Hadde dette derimot vært en tilfeldig nordmann, hadde han blitt hudflettet, korsfestet og gjort til spott og skam av et unisont land. Det hadde ikke vært mye sympati å spore da..... Ja, vi skal være forsiktige med å dømme, og folk må få flere sjaner i livet, og vi vet ikke hva som ligger bak. Problemet er at dette først og fremst ser ut til å gjelde priviligerte personer i samfunnet. Jeg forventer at Northug sørger for å skaffe seg den nødvendige behandling og hjelp, selvsagt ønsker jeg det, men jeg gjør faktisk det samme for ALLE som havner i samme situasjon. MEN, Northug må nå finne seg i å bli behandlet på samme måte som hvilken som helst annen person. Dvs. at rettsvesenet denne gangen ikke kan ta hensyn til at han er en kjent person, og det vil sende et håpløst signal hvis de igjen skal gi han tilsvarende mild soning som forrige gang. Jeg tror vi kan fastslå en gang for alle at det bare er flaks at Northug ikke er blitt drapsmann. Spesielt første gangen var det snakk om tilfeldigheter at det ikke var folk der han dundret gjennom rundkjøringa. Nå har det skjedd to ganger - og det er når han har blitt TATT. Alle skjønner at det er langt flere enn disse to gangene at Northug har kjørt i beruset tilstand. Det er ekstremt alvorlig det som har skjedd, og myndighetene må reagere hardt på det. Endret 15. august 2020 av Trykksjakta
Gjest Fallabella Skrevet 15. august 2020 #78 Skrevet 15. august 2020 Fra treningsnarkoman til narkis? Har han vanket i et dårlig miljø?
adele34 Skrevet 15. august 2020 #79 Skrevet 15. august 2020 (endret) …… Endret 3. desember 2021 av adele34 …… 17
Anna Maria Skrevet 15. august 2020 #80 Skrevet 15. august 2020 1 minutt siden, adele34 skrev: Skal ikke forsvare hva han har gjort. Men han som er tidligere en proff idrettsmann har fått frigjort mye dopamin i sin karriere. Vanlig når en legger opp at en ikke får frigjort dopamin på samme måte som før, og at en da søker andre måter for å oppnå dopamin (lykkerus) på. Som så å kjøre fort, Hoppe i fallskjerm, gamble i aksjer, spill osv (og dessverre narkotika). Synd at han kan ha satt andre liv i fare ved å kjøre for fort. Da får han begynne å hoppe i fallskjerm eller med basehopping. 37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå