Gå til innhold

Northug, hva driver du med ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra et rehabiliteringsperspektiv, er det lurt at støtteerklæringene og tilgivelsene strømmer inn nå, før han i det hele tatt har blitt rusfri og startet med behandling?

Tror ikke hat er veien å gå, men at tilgivelse ikke bør gis før han har tatt dette på alvor, blitt rusfri, viser ved handling at han tar trafikkreglene på alvor og tatt ansvar i arbeidet med rehabilitering og i behandlingen. 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Morsomt at sponsorene trekker seg allerede, det er hittil ikke avklart at han kjørte i ruset tilstand. I 2014 råkjørte han sørpe full (1.7 i promille), totalvraket bilen og stakk av fra en skadet passasjer, for så å legge skylden på passasjeren i avhør. Allikevel ville coop samarbeide med ham. Skal du drite deg ut, gjør det i fylla. Da alt tilgitt. https://www.vg.no/sport/langrenn/i/xLVmQ/coop-vil-fortsette-northug-samarbeidet

Endret av n_97
  • Liker 7
Skrevet
3 timer siden, Kristina S. skrev:

[..]dyrkingen av Northug er viktigere enn å hindre dødsulykker?

Sannsynligheten for at Northug kjører ned noen i fremtiden påvirkes nok ikke av om hvorvidt Uno-X trekker seg eller ikke, men om du tenker på signaleffekten så er det også et poeng.

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, Happy-Face skrev:

Northug fremstår overhodet ikke som "lei seg" på grunn av denne oppførselen hans. Han er bare lei seg fordi han ble oppdaget.

I løpet av den pressekonferansen ser man åpenbart at han ikke angrer i det hele tatt, og bare leser høyt fra et manus. Han sier ikke et eneste ord hvis han ikke leser fra papirene først. 

Enig. Han sa han var dum nok til å filme at han kjørte for fort. Dum på den måten at politiet nå har bevis på dette. 

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, Happy-Face skrev:

Northug fremstår overhodet ikke som "lei seg" på grunn av denne oppførselen hans. Han er bare lei seg fordi han ble oppdaget.

I løpet av den pressekonferansen ser man åpenbart at han ikke angrer i det hele tatt, og bare leser høyt fra et manus. Han sier ikke et eneste ord hvis han ikke leser fra papirene først. 

Sprøyt fra ende til annen......nå må dere bedrevitere slutte å tolke alt i verste mening..........lett å sitte på sine høye hest å analysere..........ok han har gjort noe svært alvorlig galt, men hvorvidt han er lei seg kan ikke leses ut fra en belastende pressekonferanse.......dette minner om mobbing ......

• Liker 11
Skrevet
49 minutter siden, anonym 4545 skrev:

Sprøyt fra ende til annen......nå må dere bedrevitere slutte å tolke alt i verste mening..........lett å sitte på sine høye hest å analysere..........ok han har gjort noe svært alvorlig galt, men hvorvidt han er lei seg kan ikke leses ut fra en belastende pressekonferanse.......dette minner om mobbing ......

Hvorfor har han gjort det mange ganger samt sendt film til venner om at han kjører i 200 i 80-sone uten å angre eller slutte? Nå angrer han plutselig? Og det har ingenting med at han ble tatt å gjøre?

• Liker 17
Skrevet
7 minutter siden, india76 skrev:

Hvorfor har han gjort det mange ganger samt sendt film til venner om at han kjører i 200 i 80-sone uten å angre eller slutte? Nå angrer han plutselig? Og det har ingenting med at han ble tatt å gjøre?

Selvfølgelig har det med at han ble tatt å gjøre............anger inntreffer såvidt jeg vet når man innser at ens handlinger er forkastelige. Ikke mens man gjør selve handlingene.

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, Happy-Face skrev:

I løpet av den pressekonferansen ser man åpenbart at han ikke angrer i det hele tatt, og bare leser høyt fra et manus. Han sier et eneste ord hvis han ikke leser fra papirene først. 

Jeg tror du bør ta en titt på pressekonferansen igjen. Northug fikk mange spørsmål fra pressen og svarte på disse uten å "lese fra papirene først". 

• Liker 12
Skrevet
På 22.8.2020 den 10.15, Pipaluk skrev:

Å deale med Narkotika er svært alvorlig. Du setter deg selv og  andre menneskers liv i fare. 

Hvorfor tar folk så lett på dette? Skulle tro han bare hadde blitt tatt for råkjøring og krasjet bilen i en fjellvegg. 

Mens Johaug får kjørt seg skikkelig mens det hun har gjort er ubetydelig i forhold til dette. 

Hvilke fare setter du andre mennesker i ved å kjøpe kokain? Det er ikke fremkommet noe som tilsier annet enn kjøp til eget bruk. Slutt å spekulere!!!!

• Liker 7
Skrevet
4 timer siden, Little Diva skrev:

Så hva mener du hjembygda skulle gjort isteden for å "ta han i mot med åpne armer?"

Noe alvorsprat hadde vært innafor.  Hadde en annen person gjort dette, så vet jeg ikke hvordan hjembygda hadde tatt han imot 

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 time siden, Pipaluk skrev:

Noe alvorsprat hadde vært innafor.  Hadde en annen person gjort dette, så vet jeg ikke hvordan hjembygda hadde tatt han imot 

Hadde hvermannsen gjort noe slikt hadde det vel ikke fått så stort omdømme i media i det hele tatt, og der hadde nok personvernet stått mye høyere.

Dessuten hva skulle denne alvorspraten være godt for og hva skulle de sagt mener du?

Endret av Little Diva
  • Liker 5
Gjest Storebror
Skrevet (endret)
3 timer siden, anonym 4545 skrev:

Mener du at man bedriver mobbing om man ikke tror på Northug?

Endret av Storebror
Skrevet
4 minutter siden, Storebror skrev:

Mener du at man bedriver mobbing om man ikke tror på Northug?

Skrev minner om mobbing. Folk for tro hva de vil, men jeg mener enkelte nærmest "elsker" å fordømme ham.

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, Pipaluk skrev:

I min hjembygd har vi opptil flere som har kjørt i fylla og mistet lappen pga høy fart. Folk synes selvfølgelig at de har gjort noe dumt, men det er ingen som har tatt avstand fra dem som mennesker og media har ihvertfall ikke dekket sakene, mer enn en anonym notis. De lever fortsatt som før. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg har en venninne som synes så "synd" på han. Hun mener det er dumt at hele Norge skal vite hva han har gjort. Straff bør han selvfølgelig få, men han fortjener privatliv.

Jeg kunne faktisk ikke vært mer uenig i den påstand. Det finnes forskjell på om man er skuespiller, idrettsutøver, lege, sykepleier, lærer, butikkmedarbeider, snekker osv. Du har all rett til å ha et privatliv. Gjør jobben din, og gjør hva du vil etter jobb. Om du blir tatt for en kriminell handling, har arbeidsplassen helt sikkert en prosedyre hvordan man skal utføre saken.

Petter Northug er en virksomhet. Han får massiv fordeler og penger av å selge navnet sitt gjennom varemerke og sponsor. Å være en idrettsutøver trengs arbeid og talent. Å være en kjendis er ikke et yrke, det er ikke et håndverk, det er ikke vitenskap. 
Dermed mener jeg om du vil satse på å være en kjendis for hente lettjente penger og få alle fordelene, må du være forberedt på at vi kan snu ryggen vår til, og det fort. Det er vi som er "arbeidsgivere" til disse kjendisene. Vi vurdere ditt produkt som du prøver å selge oss konstant. 

I min bok er han ferdig. Og håper virkelig at underholdningsbransjen slutter å støtte han. Det er ikke mangel på flinke idrettsutøvere med karisma og som har bedre moral. Ønsker han lykke til med behandling(om han virkelig kommer til å søke hjelp), håper han også innser hvor heldig han er som har et miljø som vil hjelpe han(Olympiatoppen). En vanlig nordmann får ikke slik hjelp, og der ser vi en annen fordel og privilegium han har. 

• Liker 10
Gjest Kristina S.
Skrevet (endret)

...

Endret av Kristina S.
Skrevet
5 minutter siden, Kristina S. skrev:

Oi oi, her var det en som følte seg truffet. Voldsomt så du forsvarer narkotikabruk. Hvorfor?

Tull og tøys, forsvarer absolutt ikke narkotikabruk. 

Skrevet

Ryddet for avsporing og svar til det. 

_popcorn_, mod

Gjest Sugar Plum Fairy
Skrevet

Hva kan grunnen være til å oppbevare 40 000 kr i bilen? Kjøp av narkotika? Andre grunner? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...