I Grosny Skrevet 20. august 2020 #381 Skrevet 20. august 2020 Akkurat nå, Athod skrev: Kontakter First House faktisk. Når hvordan han skal håndtere media blir viktigere enn en veldig etterlengtet selvransakelse så mister han muligheten for sympati hos meg hvertfall. Hvis First House er proffe nok så ser de hvordan de best kan stille opp for han. 10 timer siden, Kristina S. skrev: Jeg er enig med hva skribentet insinuerer her: "Northug er en «god gutt» (han er 34 år)" Altså: Northug er 34 år, han burde vært en mann. Ikke gutt. Kokain er noe som trolig bremser modning. Dette dopet er veldig problematisk. Jeg håper Petter kan reddes før det er for sent, og kommer han i fengsel så bør han få narkofri soning og behandling. Han må sone et sted der det ikke distribueres narkotika. 7
Gjest Sugar Plum Fairy Skrevet 20. august 2020 #382 Skrevet 20. august 2020 First House ja! Da ordner det seg nok. Bare vær en angrende, trøndersk «godgutt» som dessverre har hatt det litt vanskelig etter at skiene ble lagt på hylla. Dakar. Snart kommer det vel bilder av at han er ute og trener igjen, eller hjelper rusmisbrukere eller noe sånt. Så er alt tilgitt.
I Grosny Skrevet 20. august 2020 #383 Skrevet 20. august 2020 (endret) På 18.8.2020 den 19.08, Sally-Go-Round skrev: Godt skrevet! https://journalisten.no/kjetil-skogrand-mediekritikk-petter-northug/de-beste-blant-oss/423525 Jeg klippet ut dette" Men tenk deg et øyeblikk om noen andre enn en dyrket idrettsstjerne skulle gjort noe liknende: Kjørt villbasse i den grad at politiet mistenker ruspåvirkning, hvorpå de ransaker bopelen og finner kokain. Politikere ville sporenstreks blitt strippet for alle verv. Næringslivsledere ville fått sparken, offentlige tjenestemenn suspendert. Professorer ville umiddelbart blitt fjernet fra all kontakt med studenter, og sannsynligvis mistet stillingen. Leger og advokater ville blitt fratatt lisensen. Vanlige folk ville tapt både jobb og anseelse." Det er skremmende hvor ille samfunnet behandler de som har fått problemer med narkotika. Kanskje Pettersaken vekker nok empati og hjelper oss å åpne øynene. Endret 20. august 2020 av I Grosny 5
ransfelt are Skrevet 20. august 2020 #384 Skrevet 20. august 2020 Hva om Petter tok seg et par-tre år som mjølkebonde hjemme i(på?) Mosvik - det burde holde han unna de verste fristelsene. Han som er odelsgutt og greier 14
Gjest Kristina S. Skrevet 20. august 2020 #385 Skrevet 20. august 2020 (endret) ... Endret 11. april 2021 av Kristina S.
Poppeloppane Skrevet 20. august 2020 #386 Skrevet 20. august 2020 Stakkars Petter er i kjelleren nå. Godt det ikke er garasjen bare... 5
I Grosny Skrevet 20. august 2020 #387 Skrevet 20. august 2020 29 minutter siden, Kristina S. skrev: Når begynte han med kokain da? Ellers synes jeg det er helt kvalmt hvordan du unnskylder ham. Men hver sin mening. Jeg vet ikke når. Hvis det er nylig så er det lettere å få han ut av det enn om det har pågått lenge. Hvis de fant mye kokain hjemme hos han så har det trolig pågått en tid. Han er tatt for grassatkjøring før, men det er usikkert om de testet han for kokain den gangen. Jeg vet ikke om jeg unnskylder Petter, men det ser ut som han står på vippen mellom stjernene og helvete i en fryktelig sårbar situasjon. Vi trenger å mobilisere vinnerinstinktet hans til å redde seg selv og vinne sitt livs viktigste kamp. Kampen mot rus. 5
Gjest Halvveis Skrevet 20. august 2020 #388 Skrevet 20. august 2020 29 minutter siden, I Grosny skrev: Jeg vet ikke om jeg unnskylder Petter, men det ser ut som han står på vippen mellom stjernene og helvete i en fryktelig sårbar situasjon. Vi trenger å mobilisere vinnerinstinktet hans til å redde seg selv og vinne sitt livs viktigste kamp. Kampen mot rus. Han kan også ringe Snåsamannen. Tidligere behandlinger har i følge han selv fungert overraskende bra mot sykdom.
Gjest Kristina S. Skrevet 20. august 2020 #389 Skrevet 20. august 2020 (endret) ... Endret 11. april 2021 av Kristina S.
Ella1 Skrevet 20. august 2020 #390 Skrevet 20. august 2020 Bare vent, når han er ferdig med straffen starter han garantert en egen forening for pensjonerte toppidrettsutøvere. Så blir han et forbilde igjen og alt blir glemt. 4
BerntHulken Skrevet 20. august 2020 #391 Skrevet 20. august 2020 https://www.nrk.no/sport/her-gar-northug-mot-skiskoleelever-_-to-og-en-halv-time-senere-blir-han-tatt-1.15127461 Vitner beskriver oppførselen til Northug som normal i timene før han ble tatt for råkjøring. Bra at han trolig ikke var ruset da, iallefall. 7
Gjest ti10 Skrevet 20. august 2020 #392 Skrevet 20. august 2020 6 timer siden, Athod skrev: Kontakter First House faktisk. Når hvordan han skal håndtere media blir viktigere enn en veldig etterlengtet selvransakelse så mister han muligheten for sympati hos meg hvertfall. Det var vel uansett ganske tydelig at det ikke var han selv som hadde skrevet den meldingen på Instagram. Alle skjønner at han trenger hjelp nå. Men jeg må innrømme at jeg synes det er paradoksalt at han skal få hjelp av First House til å bygge opp sitt "gode navn og rykte" for offentligheten nå. For er ikke det akkurat det som er problemet og der det har gått galt? Hans tidligere "gode navn og rykte" er et resultat av en idrettskarriere som ikke finnes lenger. Det eneste han nå har å gjøre i offentligheten, er som "pensjonert idrettsstjerne", og det er sannsynligvis mangelen på noe meningsfullt (dvs. idrettskarrieren som ikke finnes lenger) som gjør at han har havnet i uføre. First House skal altså nå hjelpe ham å fremstå som sympatisk eks-idrettsutøver. Vel og bra det, men å fokusere på det som har vært hjelper vel lite eller ingenting på årsaken til det har blitt som det har blitt. Det blir som å dempe symptomene uten å kurere selve sykdommen. Veldig lite konstruktivt. Det han faktisk trenger hjelp til, er å fokusere på framtiden og finne noe nytt å drive med/brenne for.
Jobbermedbarn Skrevet 20. august 2020 #393 Skrevet 20. august 2020 1 time siden, æøå* skrev: https://www.nrk.no/sport/her-gar-northug-mot-skiskoleelever-_-to-og-en-halv-time-senere-blir-han-tatt-1.15127461 Vitner beskriver oppførselen til Northug som normal i timene før han ble tatt for råkjøring. Bra at han trolig ikke var ruset da, iallefall. Jeg kan lite om kokain og hvordan det påvirker deg, og jeg regner med at andre som ikke har erfaring med personer som er ruset nødvendigvis ikke behøver å merke noe forskjell? På meg virker det i alle fall helt absurd at han var edru på skiskolen, ruset seg og så satte seg i bilen for å kjøre tilbake til Oslo? Det henger virkelig ikke på greip! Jeg forstår at han gjør hva han kan i forhold til mediastrategi nå, men på en måte svekker det litt troverdigheten på det han sier at han har et mediehus bak seg, men vi får se hva som skjer i morgen... 3
Gjest Made4u Skrevet 20. august 2020 #394 Skrevet 20. august 2020 Sjokkerende og trist nyhet var det ja, men ikke alt for overraskende, Man får bare håpe at han tar lærdom av dette, hvorvidt han gjør det eller ikke kommer helt an på om han vekkes av denne episoden eller ei, så han eventuelt kan bruke den vekkeren som motivasjon til å endre seg. Jeg tror han må trenge hjelp dersom dette skal gå bra. Jeg er optimistisk på hans vegne for fortsettelsen, men også redd for at han ikke skal lære (ikke enhver gjør det). Alt er opp til han selv nå i alle fall, han kan endre kurs eller han kan havne dypere ut i problemer. Finnes flere andre eksempler enn Matti Nykänen hvor det ikke endte så bra etter endt idrettskarriere, uten sammenligning forøvrig men det er en tendens at dersom noen først havner i negative situasjoner og dersom det er rus inne i bildet (noe det ofte er) så har det ofte en selvforsterkende effekt, om Northug nå ikke tar seg selv i nakken så kommer det til å komme flere negative saker. Jeg ønsker han alt vell, alltid likt Northug og har også hatt gleden av å se han ta VM-gull live. Så håper han kommer tilbake i en mer moden versjon av seg selv og at han ikke kjører seg selv i grøfta slik man kan frykte at han gjør.
Gjest Nimbus2000 Skrevet 20. august 2020 #395 Skrevet 20. august 2020 8 timer siden, Athod skrev: Kontakter First House faktisk. Når hvordan han skal håndtere media blir viktigere enn en veldig etterlengtet selvransakelse så mister han muligheten for sympati hos meg hvertfall. Enig. Northug skal holde pressekonferanse i morgen klokka 12. Det er jo ingen som kommer til å si "Northug snakket rett fra hjertet" når de vet at han ble preppet av First House før pressekonferansen. Man kan bli tilgitt for det meste, men det holder ikke å si "man er lei seg" om man fortsetter med den samme adferden man beklager. Det holder ikke å kun legge seg flat hver gang man blir tatt av politiet om man fortsetter som før ved første mulighet. Håper Northug tar seg sammen. Staten kan og bør nekte han å kjøre bil, men det løser jo bare deler av problemet. Northug har er et rusproblem selv om han blir nektet å kjøre bil.
Gjest Halvveis Skrevet 20. august 2020 #396 Skrevet 20. august 2020 (endret) På fredag har han pressekonferanse. Manuset lages av FH. Kan dette bli en framtidig klassiker i kjølige liksom unnskyldninger? Endret 20. august 2020 av Halvveis Skrivefeil
Apis Skrevet 20. august 2020 #397 Skrevet 20. august 2020 Håper å se Northug på privat laget til Aukland brødrene, tror det er den smarteste måten for Petter til å skifte fokus og få mål og retning på livet igjen 6
Tulipanpiken Skrevet 20. august 2020 #398 Skrevet 20. august 2020 2 timer siden, æøå* skrev: https://www.nrk.no/sport/her-gar-northug-mot-skiskoleelever-_-to-og-en-halv-time-senere-blir-han-tatt-1.15127461 Vitner beskriver oppførselen til Northug som normal i timene før han ble tatt for råkjøring. Bra at han trolig ikke var ruset da, iallefall. Det er ikke bedre at han bevisst ruset seg FØR han satte seg i bilen. Da var det ikke bare rester av rus fra kvelden før, men bevisst kjøring i påvirket tilstand. Den mannen bør aldri få kjøre bil igjen. 15
Gjest Nimbus2000 Skrevet 20. august 2020 #399 Skrevet 20. august 2020 20 timer siden, Kristina S. skrev: Denne mannen (les:gutten) er livsfarlig og bør bli fratatt sertifikatet på livstid. Slike typer forandrer seg ikke. Til eventuelle spørsmål, så er svaret nei. Det er mulig Northug skjerper seg og jeg håper han gjør det. Men han bør fortsatt bli fratatt sertifikatet på livstid. Å gi han sertifikatet tilbake er å gamble med folks liv på at han skjerper seg denne gangen. Det er alt for høy innsats sett mot Northugs historie med rus og bilkjøring. Om Northug får lappen tilbake og ender med å skade noen i trafikken så blir jeg ikke bare rasende på Northug, jeg blir rasende på staten også. Synes ikke det er straff å nekte Northug lappen på livstid. Det er til det beste både for han og samfunnet. Å hindre at han gjør seg selv til drapsmann er å gjøre han en stor tjeneste. Samtidig som man klarer seg helt fint i Oslo uten bil.
trønder Skrevet 20. august 2020 #400 Skrevet 20. august 2020 5 minutter siden, Nimbus2000 said: Synes ikke det er straff å nekte Northug lappen på livstid. Han har allerede blitt fradømt lappen på livstid én gang. Til alle praktiske formål betyr det 5 år uten førerkort. Det betyr at han hadde hatt lappen i et drøyt år da han valgte å dra en brøytekant snø opp i nesa før han holdt en snittfart på 168 km/t i 110-sona på vei hjem fra jobb. Det virker ikke som at han har lært noe siden sist. Den eneste form for anger er at han angrer på å bli tatt. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå