Hverdagsfrue Skrevet 16. august 2020 #301 Skrevet 16. august 2020 Akkurat nå, Katten.2.0 skrev: Som regel er det psykedelika man ikke blir fysisk avhengig av. Stoffer som slipper løs lykkehormoner er jo dét man blir fysisk avhengig av. Jeg har aldri sagt man ikke blir avhengig. Jeg sier det er noe som mange "vanlige" tar for gøy i festsammenheng. Man trenger ikke å være narkoman eller i et tungt belastet miljø. Det er kjent som et partydop. 2
Rosaboble15 Skrevet 16. august 2020 #302 Skrevet 16. august 2020 10 minutter siden, SoWhat? skrev: Glemmer dere at politiet mistenkte at han var ruspåvirket? Altså. De mistenker ikke det uten grunn, eller fordi man kjører for fort. Tror nok politiet har sett hvordan rusa folk oppfører seg før. Og ikke minst hvordan de snakker. Hallo Jeg har blitt mistenkt for det og tatt med for å ta prøver. Helt uten at jeg kjørte for fort eller var ruset på noe som helst. De ville ikke oppgi grunnen til at de trodde det da, så den vet jeg jo ikke, men uansett var det feil, så det kan sikkert skje med andre også. 2
SoWhat? Skrevet 16. august 2020 #303 Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, Hverdagsfrue skrev: Jeg har aldri sagt man ikke blir avhengig. Jeg sier det er noe som mange "vanlige" tar for gøy i festsammenheng. Man trenger ikke å være narkoman eller i et tungt belastet miljø. Det er kjent som et partydop. Må man være i et tungt belastet miljø for å være narkoman eller avhengig altså? Min bror har drevet for seg selv og hatt suksess på jobb hele veien han. Avhengig var han likevel, og trengte å få hjelp for å komme ut av det. Det er toppen av ironi at du kaller folk naive 9
Katten.2.0 Skrevet 16. august 2020 #304 Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, Hverdagsfrue said: Jeg har aldri sagt man ikke blir avhengig. Jeg sier det er noe som mange "vanlige" tar for gøy i festsammenheng. Man trenger ikke å være narkoman eller i et tungt belastet miljø. Det er kjent som et partydop. Dét er sant. Nå er det ikke akkurat en fest Northug hadde vært på. Han var på vei hjem etter å ha undervist barn. 18
Gjest alphabet Skrevet 16. august 2020 #305 Skrevet 16. august 2020 6 minutter siden, SoWhat? skrev: Glemmer dere at politiet mistenkte at han var ruspåvirket? Altså. De mistenker ikke det uten grunn, eller fordi man kjører for fort. Tror nok politiet har sett hvordan rusa folk oppfører seg før. Og ikke minst hvordan de snakker. Hallo I hans tilfelle er det kanskje ikke så rart at han var nervøs når han først ble stoppa? Politiet ser litt hva dem vil, også kan det tenkes seg at de også har fått med seg ryktene at han er glad i litt brus.
SoWhat? Skrevet 16. august 2020 #306 Skrevet 16. august 2020 Akkurat nå, Rosaboble15 skrev: Jeg har blitt mistenkt for det og tatt med for å ta prøver. Helt uten at jeg kjørte for fort eller var ruset på noe som helst. De ville ikke oppgi grunnen til at de trodde det da, så den vet jeg jo ikke, men uansett var det feil, så det kan sikkert skje med andre også. Ja, det kan det sikkert, men selvfølgelig er det en grunn til at de tar med folk til prøver. Det var det også med deg, selv om de tok feil. 1
SoWhat? Skrevet 16. august 2020 #307 Skrevet 16. august 2020 (endret) 1 minutt siden, alphabet skrev: I hans tilfelle er det kanskje ikke så rart at han var nervøs når han først ble stoppa? Politiet ser litt hva dem vil, også kan det tenkes seg at de også har fått med seg ryktene at han er glad i litt brus. Jaja. Vi får vente og se hva prøvene viser Men jeg mistenker at det var mangel på nervøsitet bla som fikk de til å reagere. Jeg tipper at hans "legge seg flat" innlegg nok hadde inneholdt det. At han ikke var ruset da han kjørte. Men det sto det ingenting om, og det er litt påfallende all den tid det var kjent offentlig om mistanken. Endret 16. august 2020 av SoWhat? 7
Rosaboble15 Skrevet 16. august 2020 #308 Skrevet 16. august 2020 4 minutter siden, india76 skrev: Hvorfor tror folk han ikke var påvirket? Utrolig hva slags naivitet som finnes blant folk. Det har jo allerede stått frem et vitne som så hvordan han kjørte dagen før, helt ustabilt med å vingle over hele kjørebanen samt bråstopp og full gass. Ikke akkurat normalt for noen som bare råkjører uten rus? Vinglingen skal jeg ikke uttale meg om, men de fleste jeg kjenner som liker å kjøre fort i raske biler, pleier å bremse ganske kraftig for så å komme fort opp i hastighet igjen. Det er akselerasjonen som gir det største kicket for de fleste. Å gjøre det veldig nær andre bilister er idiotisk da, men selve greia er ikke spesielt unormal vil jeg si. Og jeg orker ikke omgås folk som er ruset på kokain (eller andre ting, men anser kokain som det klart verste og det er jo det vi snakker om i denne saken også), så det er ikke snakk om folk som er rusa i disse tilfellene i hvert fall. 4
india76 Skrevet 16. august 2020 #309 Skrevet 16. august 2020 (endret) 12 minutter siden, Rosaboble15 skrev: Vinglingen skal jeg ikke uttale meg om, men de fleste jeg kjenner som liker å kjøre fort i raske biler, pleier å bremse ganske kraftig for så å komme fort opp i hastighet igjen. Det er akselerasjonen som gir det største kicket for de fleste. Å gjøre det veldig nær andre bilister er idiotisk da, men selve greia er ikke spesielt unormal vil jeg si. Og jeg orker ikke omgås folk som er ruset på kokain (eller andre ting, men anser kokain som det klart verste og det er jo det vi snakker om i denne saken også), så det er ikke snakk om folk som er rusa i disse tilfellene i hvert fall. Men han gjør altså dette mens det er folk på veiene som kan observere hva han driver med og muligens kontakte politiet. Jeg hadde ringt politiet pronto om jeg hadde sett slikt. Hvor gjør de du kjenner dette? Er det mens det er andre på veiene og i de hastighetene det gjaldt for northug? Endret 16. august 2020 av india76 3
MiniMjau Skrevet 16. august 2020 #310 Skrevet 16. august 2020 11 timer siden, Fallabella skrev: Du har skjønt det! Bra innlegg. Ingen vet om han var ruset da han kjørte men det et ingen tvil om at fyren bruker kokain. Det er bare trist... Takk, det varmet . Ja, jeg har gjort mine erfaringer som pårørende.😿 1
Rosaboble15 Skrevet 16. august 2020 #311 Skrevet 16. august 2020 1 time siden, india76 skrev: Men han gjør altså dette mens det er folk på veiene som kan observere hva han driver med og muligens kontakte politiet. Jeg hadde ringt politiet pronto om jeg hadde sett slikt. Hvor gjør de du kjenner dette? Er det mens det er andre på veiene og i de hastighetene det gjaldt for northug? Hastigheten ja, men ikke med andre biler i nærheten nei. Mindre sjanse for å bli tatt for det, mindre sjanse for en ulykke med andre. De gjør det fordi de liker å kjøre fort, og har biler som tillater det. Akkurat som Northug vil jeg tro. Det blir ofte stoppet folk i høye hastigheter der han kjørte, så ingenting tyder på at han er alene om å kjøre fort akkurat der. 2
_popcorn_ Skrevet 16. august 2020 #312 Skrevet 16. august 2020 Ryddet for spekulasjoner. _popcorn_, mod
Paperwall Skrevet 16. august 2020 #313 Skrevet 16. august 2020 En som ble forbikjørt av Northug dagen før: https://www.dagbladet.no/nyheter/forbikjort-dagen-for---helt-galskap/72747602 "Bilen vinglet over hele veibanen. Flere ganger bråbremset han og stoppet nesten helt opp, for så å gi full gass igjen. Dette er en ulykkesutsatt vei som jeg har kjørt ofte i 7-8 år. Aldri har jeg sett noe liknende, sier Støfring, som i ettertid angrer på at han ikke kontaktet politiet om det han så." 9
india76 Skrevet 16. august 2020 #314 Skrevet 16. august 2020 2 timer siden, Rosaboble15 skrev: Hastigheten ja, men ikke med andre biler i nærheten nei. Mindre sjanse for å bli tatt for det, mindre sjanse for en ulykke med andre. De gjør det fordi de liker å kjøre fort, og har biler som tillater det. Akkurat som Northug vil jeg tro. Det blir ofte stoppet folk i høye hastigheter der han kjørte, så ingenting tyder på at han er alene om å kjøre fort akkurat der. Nettopp, da lar de være når andre er i nærheten mens Northug gønner på og kjører forbi andre i full fart. Han oppfører seg altså akkurat som en typisk person i kokainrus. Regner med at de du kjenner gjør det på natten for å unngå å bli sett men Northug viser ingen slike «hensyn». 6
ForumMaria Skrevet 16. august 2020 #315 Skrevet 16. august 2020 Gjennomsnittsmåling ble gjort. Vil det i praksis si at han kjørte mye fortere enn 168 km/t i perioder? Oppe i 200 kanskje? 4
Katten.2.0 Skrevet 16. august 2020 #316 Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, ForumMaria said: Gjennomsnittsmåling ble gjort. Vil det i praksis si at han kjørte mye fortere enn 168 km/t i perioder? Oppe i 200 kanskje? Vil egentlig håpe for det. Det er bedre at han ligger i 200 på en strekning med god oversikt, enn i 160 i en strekning med elendig oversikt. 2
bustelise Skrevet 16. august 2020 #317 Skrevet 16. august 2020 Det er ingen steder i en 110-sone som har elendig oversikt. Man kan for øvrig kjøre i 155 km/t der uten å miste lappen engang, så 168 km/t der er ikke så hjernedødt fort som det kan høres ut som ved første ørekast heller. Han hadde vel beholdt lappen i omtrent alle andre land i hele verden utenom Norge. Sett bort fra dersom rustesten kommer tilbake positiv, selvsagt. 7
Rosaboble15 Skrevet 16. august 2020 #318 Skrevet 16. august 2020 1 time siden, india76 skrev: Nettopp, da lar de være når andre er i nærheten mens Northug gønner på og kjører forbi andre i full fart. Han oppfører seg altså akkurat som en typisk person i kokainrus. Regner med at de du kjenner gjør det på natten for å unngå å bli sett men Northug viser ingen slike «hensyn». Kontrollen startet klokka 21.30 og varte i om lag fire timer. Det var ni menn og en kvinne som mistet førerkortet. I natt hadde operasjonssentralen hastighetene på ni av dem: Mann (18) fra Ullensaker tatt i 158 km/t. Mann i 60-åra fra Skedsmo tatt i 122 km/t. Mann (32) fra Oslo tatt i 120 km/t. Mann (33) fra Ullensaker tatt i 118 km/t. Mann fra Litauen tatt i 118 km/t. Kvinne (47) fra Skedsmo tatt i 116 km/t. Mann (29) fra Jessheim tatt i 133 km/t. Mann Født i 91 fra Oslo tatt i 129 km/t. Mann i 20-åra fra Tolga tatt i 125 km/t Tatt fra en artikkel i Romerikes Blad, en artikkel fra januar i år. Dette er i 80-sonen på E6 ved Olavsgaard. Ingen av disse var mistenkt for rus. 158 km/t er i en 80-sone er fortere enn det Northug kjørte. Slett ikke uvanlig altså. Denne strekningen av E6 er som laget for høye hastigheter, Northug er ikke akkurat den eneste, eller noe unikt tilfelle på noen måte. Jeg kjenner forøvrig ganske mange som har mistet førerkortet for å ha kjørt både fort og uvørent, helt uten rus. Nå vet jeg ikke om Northug var ruset på kokain eller ikke, men det gjør ikke du heller, og fart er en slags rus i seg selv for veldig mange mennesker. Med en rask bil blir fristelsen selvfølgelig enda større, i tillegg til at høye hastigheter ikke føles like høye i en slik bil heller. Det er lett å bli fartsblind. 3
Katten.2.0 Skrevet 16. august 2020 #319 Skrevet 16. august 2020 1 hour ago, bustelise said: Det er ingen steder i en 110-sone som har elendig oversikt. Man kan for øvrig kjøre i 155 km/t der uten å miste lappen engang, så 168 km/t der er ikke så hjernedødt fort som det kan høres ut som ved første ørekast heller. Han hadde vel beholdt lappen i omtrent alle andre land i hele verden utenom Norge. Sett bort fra dersom rustesten kommer tilbake positiv, selvsagt. Om du kjører E18 mellom Tønsberg og Larvik er det en god del steder hvor du vil ha elendig oversikt i 160, til tross for 110-sone, samme på vei inn til Oslo langs E6 nordfra. Fysikken 'endrer' seg i slike hastigheter, og et gjennomsnittlig menneskets reaksjonsevne på ett sekund vil bety at bilen har forflyttet seg ~50m. Sleng på at det begrenser bilens evne til kontroll og mangedobler bremselengden - så vil jeg argumentere for at ens oversikt er ganske dårlig om det ikke er på en rettstrekke i slike hastigheter. 7
Jean-Jaques Skrevet 16. august 2020 #320 Skrevet 16. august 2020 (endret) På 14.8.2020 den 23.02, Justlooking skrev: Jeg håpet han hadde ordet seg et godt liv i Oslo med alt på stell ... Ja særlig på Oslo vest. jeg støtter nrodthug og synes at han viser seg som en sårbar, ikke-perfekt person. Han er for meg alltid en av Norges mest spesielle og beste idrettsstjerner uansett! Nordthug❤️ Endret 16. august 2020 av Jean-Jaques 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå