Gå til innhold

Northug, hva driver du med ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke alle støtteerklæringene han får, for denne livsstilen er noe han har gått inn i med åpne øyne, det er valg han har tatt, et liv han ønsker å leve. Det blir også etterlyst en pressekonferanse, men etter promillekjøringen for noen år tilbake, der han med tårevåte øyne beklaget så mye og skulle forbedre seg, blir det bare tomme ord om han skulle uttale seg nå. Ord har ingen verdi så lenge de ikke etterfølges av handling.

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Chaya skrev:

Jeg forstår ikke alle støtteerklæringene han får, for denne livsstilen er noe han har gått inn i med åpne øyne, det er valg han har tatt, et liv han ønsker å leve. Det blir også etterlyst en pressekonferanse, men etter promillekjøringen for noen år tilbake, der han med tårevåte øyne beklaget så mye og skulle forbedre seg, blir det bare tomme ord om han skulle uttale seg nå. Ord har ingen verdi så lenge de ikke etterfølges av handling.

Hva vet du om at dette er et liv han ønsker å leve? Bare fordi han igjen gikk på en smell, så er det ubetydelig at han for noen år siden angret på fyllekjøringen og ønsket å forbedre seg? 

Denne typen holdning er så trist. Jeg ser det flere steder i tråden. Det at han ikke kjørte i fylla og ikke "dreit på draget" de siste årene etter fyllekjøringen viser til at han ønsket å forbedre seg. 

Denne lynsjingen og konstante drittslengingen er patetisk og trist. Jeg håper Northug reiser seg etter dette, men tvilsomt når halve Norges befolkning leker perfekte og feilfrie, og driter han ut på nettet og tråkker mer på han enn nødvendig. Han kunne skadet noen, han kunne skadet seg selv (det har han vel forholdsvis gjort). Nå er han tatt og han får sin straff. Og så skulle det bare mangle at den store mobben i Norge kommer løpende etter og leker bedrevitere. 

Skrevet

Han bruker narkotika, han kjører som en villmann (etter at han tidligere har blitt dømt for lignende), og han oppsøker på eget initiativ de miljøene der han vanker.

Dette er hans ansvar, hans valg. Da får han også tåle konsekvensene av de valgene han tar.

Jeg har selv mistet familie i trafikken. Det er kun flaks at ikke menneskeliv går tapt når han opptrer slik han gjør, og det finnes ikke unnskyldning for det.

• Liker 42
Skrevet
12 minutter siden, Chaya skrev:

Man fortjener da en ny sjanse?

Han får den straffen han får, og hvorfor skal vi sitte her og fordømme?

Hvis man tenker litt lenger enn nesetippen, så er det et menneske bak dette navnet. Han er ikke bare en eks-skiløper med utsvevende livsstil. 

At eks-idrettsprofiler sliter med livet i ettertid, er ikke noe nytt. De finner ikke noe som kan erstatte den rusen som sporten gav dem, og erstatter den med noe annet. I hvor mange år var ikke eks fotballspiller Claus Lundekvam på kjøret.

Eks-bryter Jon Rønningen ble pillemisbruker, og var nær ved å ta sitt eget liv ved flere anledninger.

Rart at folk i 2020 ikke forstår at det kan være psykiske årsaker bak slike handlinger. Hvordan ville du bli behandlet din neste i en slik situasjon?

• Liker 5
Skrevet (endret)
27 minutter siden, Chaya skrev:

Han bruker narkotika, han kjører som en villmann (etter at han tidligere har blitt dømt for lignende), og han oppsøker på eget initiativ de miljøene der han vanker.

Dette er hans ansvar, hans valg. Da får han også tåle konsekvensene av de valgene han tar.

Jeg har selv mistet familie i trafikken. Det er kun flaks at ikke menneskeliv går tapt når han opptrer slik han gjør, og det finnes ikke unnskyldning for det.

https://www.nrk.no/vestland/tidligere-fotballstjerne_-store-morketall-for-rusmisbruk-etter-toppidretten-1.15125716

Godt at noen mener at eks-idrettsprofiler bør få støtte iallefall.

Endret av æøå*
  • Liker 6
Skrevet

Har Petter Northug hatt 100% uflaks og blitt tatt de to eneste gangene han har grisekjørt i fylla/narkorus, eller er det grunn til å tro at dette har skjedd oftere?

• Liker 26
Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)
6 timer siden, Lirah skrev:

Hva vet du om at dette er et liv han ønsker å leve? Bare fordi han igjen gikk på en smell, så er det ubetydelig at han for noen år siden angret på fyllekjøringen og ønsket å forbedre seg? 

Denne typen holdning er så trist. Jeg ser det flere steder i tråden. Det at han ikke kjørte i fylla og ikke "dreit på draget" de siste årene etter fyllekjøringen viser til at han ønsket å forbedre seg. 

Northug fyllekjørte og mistet lappen i 5 år. 6 år etter han mistet lappen så blir han tatt på nytt for å kjøre i rus. Hvordan viser det at han ønsker å forbedre seg? De 5 første årene så fikk han ikke lov til å kjøre bil. Nærmest det første han han gjør når han på nytt har fått sertifikatet er å kjøre ekstremt fort i narkorus.

Det er ingenting som tyder på at Northug har ønsket å bli en "ny mann".  

Nå er han tatt og han får sin straff. 

Det er ikke som han har noe valg. Straff er noe staten tvinger en til å ta.  Kan legge til at han løy til politiet sist han fyllekjørte, da sa han jo at kompisen kjørte bilen. Så det er ikke slik at Northug prøvde å ta ansvar, Northug gjorde sitt beste for å slippe å ta ansvar. Kompisen forlot han som kjent skadet. 

Jeg håper Northug reiser seg etter dette, men tvilsomt når halve Norges befolkning leker perfekte og feilfrie, og driter han ut på nettet og tråkker mer på han enn nødvendig. 

Jeg håper Northug tar seg sammen. Men det er ikke å "leke perfekt og feilfri" å fordømme det å kjøre bil i narkorus.  

Tror man gjør Northug en bjørnetjeneste om man duller med Northug og snakker om hvor flink han er til å ta ansvar. Det er ikke å ta ansvar å kun ta straffen man blir pålagt av staten. Å ta ansvar er å følge trafikkreglene. Å ta ansvar er å ikke fortsette med de samme lovbruddene man tidligere har begått.  Å ta ansvar er å være ærlig og å ikke lyve for å prøve å slippe unna ansvaret.

Northug bør absolutt få hjelp og han bør få komme tilbake til samfunnet. Men det kan ikke være slik at vi skal dulle med Northug helt til han dreper seg selv eller noen andre i trafikken. 

Endret av Nimbus2000
Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)
8 timer siden, æøå* skrev:

At det kan være tøft å gå fra idrettshelt til pensjonert idrettsutøver er ikke en ikke rett til å spille russisk rulett med andres liv. 

Selvsagt bør pensjonerte idrettsutøvere få hjelp til å takle overgangen. ALLE som sliter psykisk bør få hjelp. Men man har også et ansvar for ens eget liv og man har et ansvar for å ikke sette andre mennesker i livsfare. 

Å slutte med kokain er et valg man må ta selv. Det er ingen som kan tvinge Northug til å slutte med kokain eller andre rusmidler. 

Endret av Nimbus2000
Gjest AineAvive
Skrevet

Denne lynsjingen og konstante drittslengingen er patetisk og trist. Jeg håper Northug reiser seg etter dette, men tvilsomt når halve Norges befolkning leker perfekte og feilfrie, og driter han ut på nettet og tråkker mer på han enn nødvendig. Han kunne skadet noen, han kunne skadet seg selv (det har han vel forholdsvis gjort). Nå er han tatt og han får sin straff. Og så skulle det bare mangle at den store mobben i Norge kommer løpende etter og leker bedrevitere. 

Vet du, jeg og folk jeg kjenner er ikke perfekte. Jeg kan tilgi kokain bruken. Men jeg kan aldri, aldri tilgi den gjentatte villmannskjøringen. Jeg, du eller noen vi er glade i kunne blitt drept. Såpass streng er jeg mot meg selv, deg, Northug og alle andre. Jeg har lært av livet at man ikke kommer noen vei personlig eller med menneskene rundt seg hvis man ikke stiller krav. Å gråte i det uendelige for/med seg selv og andre uansett lovbrudd e.l., kommer ingen godt ut av på sikt.

Gjest AineAvive
Skrevet
6 timer siden, æøå* skrev:

Hvis man tenker litt lenger enn nesetippen, så er det et menneske bak dette navnet. Han er ikke bare en eks-skiløper med utsvevende livsstil. 

At eks-idrettsprofiler sliter med livet i ettertid, er ikke noe nytt. De finner ikke noe som kan erstatte den rusen som sporten gav dem, og erstatter den med noe annet. I hvor mange år var ikke eks fotballspiller Claus Lundekvam på kjøret.

Eks-bryter Jon Rønningen ble pillemisbruker, og var nær ved å ta sitt eget liv ved flere anledninger.

Rart at folk i 2020 ikke forstår at det kan være psykiske årsaker bak slike handlinger. Hvordan ville du bli behandlet din neste i en slik situasjon?

Ja til alt (pillene, kokainet o.l.) Jeg fordømmer ikke det, nødvendigvis. Men det stopper for meg når du gjentatte ganger setter andre liv i fare ved gal manns kjøring. 

Skrevet

Det mest skremmende er tidspunktet han er tatt på. Det viser at han trolig har store problemer (dersom det stemmer at han var ruspåvirket). Mannen har vært på skiskole for barn, tatt kokain og deretter satt seg i bilen.

• Liker 19
Skrevet (endret)
1 time siden, Brunello skrev:

Det mest skremmende er tidspunktet han er tatt på. Det viser at han trolig har store problemer (dersom det stemmer at han var ruspåvirket). Mannen har vært på skiskole for barn, tatt kokain og deretter satt seg i bilen.

Dette var min tanke også. Da er man trolig ikke så veldig "urutinert" ifht kokainbruk -det starter jo med å ta dette i forbindelse med festing/sosiale situasjoner -og i starten er man jo gjerne også forsiktig både ifht når man tar og i hvilke settinger. Northug ble tatt 2 -TO -timer etter han hadde avsluttet jobben på skiskolen for barn -var alene -det var torsdag ettermiddag og han skulle kjøre fra Trysil til Oslo. Føler man da for å i tillegg ta en stripe før man drar hjemover, da er man ikke akkurat nybegynner..

At han bruker kokain og har en såpass stor mengde hjemme - vanlig brukerdose er 0,2 g -han hadde 10 g -det tilsier ca 50 doser -det sjokkerte ikke egentlig mest (Hva han gjør hjemme bak lukkede dører bryr meg ikke) -men at han beviselig bruker det midt på en vanlig ettermiddag alene OG bevisst bruker kokain når han VET han skal kjøre bil -det er ekstremt arrogant og komplett utilgivelig. Bare flaks at han ikke har drept noen eller skadet noen hardt- Slik handling er totalt utilgivelig. 

Endret av Cessa74
  • Liker 31
Skrevet

Kan det være at det finnes sporstoffer etter kokain, som gir utslag lenge etter inntak slik at han nødvendigvis ikke behøvde å ha inntatt kokain nylig før kjøreturen, men flere dager før?

• Liker 4
Skrevet (endret)
24 minutter siden, Apis skrev:

Kan det være at det finnes sporstoffer etter kokain, som gir utslag lenge etter inntak slik at han nødvendigvis ikke behøvde å ha inntatt kokain nylig før kjøreturen, men flere dager før?

Siden politiet dro hjem til han for å ransake boligen, så fremstod nok Petter rimelig ruset? Eller er det vanlig at politiet drar hjem til folk de stopper som kjører for fort? Jeg vet ikke, men synes det virker litt merkelig. 

Endret av Marioposa
  • Liker 12
Skrevet

Han er siktet for å ha  kjørt i 168 km/t i 110-sonen og for å ha vært ruspåvirket under kjøringen, samt brudd på straffelovens paragraf 231 for å ha oppbevart narkotika

Han hadde selv innrømmet bruk av kokain -blodprøver ble tatt for å stadfeste det som bevis. Kokain har kort virketid -typ 15 - 60 minutter. Så ikke mulig at han tok dette dagen før og hadde "rester" i systemet slik som alkohol/promille dagen derpå. Dermed er det en bevisst handling om å innta kokain OG kjøre bil. Og det er det som provoserer meg ekstremt mye..

• Liker 25
Skrevet
2 timer siden, Marioposa skrev:

Siden politiet dro hjem til han for å ransake boligen, så fremstod nok Petter rimelig ruset? Eller er det vanlig at politiet drar hjem til folk de stopper som kjører for fort? Jeg vet ikke, men synes det virker litt merkelig. 

1 time siden, Cessa74 skrev:

Han er siktet for å ha  kjørt i 168 km/t i 110-sonen og for å ha vært ruspåvirket under kjøringen, samt brudd på straffelovens paragraf 231 for å ha oppbevart narkotika

Han hadde selv innrømmet bruk av kokain -blodprøver ble tatt for å stadfeste det som bevis. Kokain har kort virketid -typ 15 - 60 minutter. Så ikke mulig at han tok dette dagen før og hadde "rester" i systemet slik som alkohol/promille dagen derpå. Dermed er det en bevisst handling om å innta kokain OG kjøre bil. Og det er det som provoserer meg ekstremt mye..

Det er kanskje hasj og slike ting en kan finne spor opptil enn uke etter bruk? 

Skrevet
56 minutter siden, Apis skrev:

Det er kanskje hasj og slike ting en kan finne spor opptil enn uke etter bruk? 

Nei, ikke bare det. Kokain kan man også finne flere dager etter bruk. 

• Liker 4
Skrevet

Nå har han jo holdt på med dette livet i årevis, så var jo bare tid før han ble oppdaget. Flere rundt han visste om dette.

Ingen big deal.

• Liker 9
Skrevet
9 timer siden, Nimbus2000 skrev:

Northug fyllekjørte og mistet lappen i 5 år. 6 år etter han mistet lappen så blir han tatt på nytt for å kjøre i rus. Hvordan viser det at han ønsker å forbedre seg? De 5 første årene så fikk han ikke lov til å kjøre bil. Nærmest det første han han gjør når han på nytt har fått sertifikatet er å kjøre ekstremt fort i narkorus.

Det er ingenting som tyder på at Northug har ønsket å bli en "ny mann".  

Det er ikke som han har noe valg. Straff er noe staten tvinger en til å ta.  Kan legge til at han løy til politiet sist han fyllekjørte, da sa han jo at kompisen kjørte bilen. Så det er ikke slik at Northug prøvde å ta ansvar, Northug gjorde sitt beste for å slippe å ta ansvar. Kompisen forlot han som kjent skadet. 

Jeg håper Northug tar seg sammen. Men det er ikke å "leke perfekt og feilfri" å fordømme det å kjøre bil i narkorus.  

Tror man gjør Northug en bjørnetjeneste om man duller med Northug og snakker om hvor flink han er til å ta ansvar. Det er ikke å ta ansvar å kun ta straffen man blir pålagt av staten. Å ta ansvar er å følge trafikkreglene. Å ta ansvar er å ikke fortsette med de samme lovbruddene man tidligere har begått.  Å ta ansvar er å være ærlig og å ikke lyve for å prøve å slippe unna ansvaret.

Northug bør absolutt få hjelp og han bør få komme tilbake til samfunnet. Men det kan ikke være slik at vi skal dulle med Northug helt til han dreper seg selv eller noen andre i trafikken. 

ENIG! Noe av det bedre som er skrevet i denne tråden her, Northug er IKKE interessert i å endre seg. Gud vet hvor mange ganger han har råkjørt i rus etter at han fikk tilbake førerkortet. 

• Liker 14
Skrevet (endret)
17 timer siden, æøå* skrev:

En ny sjanse som forbilde, programleder og komersiell person som mottar gratis reklame og inntekter ? Nei.

Ja, vet du, jeg synes virkelig at det er disse bortskjemte, svake, overpriviligerte millionærene, som helsevesenet og samfunn skal slå ring rundt etter endt karriere. Her har de blitt hyllet og slikket oppover ryggen år etter år, og etter karrieren er slutt renner pengene inn på Mesterenes mester, reality, reklame og kommentatorjobber, men stakkars da! Det er jo ubehagelig at de kanskje ble hyllet endaaa mer før, og det er jo så uvant og ikke spille fotball eller gå på ski mer :sukk:

Åssen i helvete klarer vanlige folk seg? For ikke å snakke om folk som reelt sett har opplevd drit og motgang fra de var en neve store? Likevel så klarer de altså å oppføre seg normalt og lovlydig, likevel så har de såpass respekt for seg selv og andre mennesker at de ønsker ikke å utsette andre for fare. Det er sånne folk man burde ha som forbilde, og de som burde blitt hauset opp av folk og media.

Det er også et overveldende  flertall av x-idrettsstjerner som oppfører seg normalt og er bra forbilder etter endt karriere - på samme måte som at de fleste arbeidsfolk klarer å gå av med pensjon som 67 åringer uten å bli en fare for seg selv og folk rundt.

Psykiske sykdommer ja, vel, jeg kan helt klart gjøre et unntak for de av de som reelt sett får alvorlige psykiske plager.

De kjendisene det gjelder har da oppførst seg i samsvar med sykdommen de har fått - blir lagt inn, sitter i et mørkt rom fulle av angst og knasker piller , selvmordsforsøk osv osv.  De flyr IKKKKKKKKKKKKKE rundt og  er storkarer, drar damer, kjører fete biler og deltar på ALT av tv program som dukker opp mens det praktisk talt renner "selvdigger, jeg er en kuuuul kar av de". Så den må du virkelig jævlig mye lenger ut på landet med.

Ja, du får lese deg opp på Lundekvam, skikkelig  tommel-opp kar han der.

Hadde Nordtug i sin millionbil på vei hjem fra et "møt ditt idol" stevne, i 168 km i timen (og påvirket av kokain? ) kjørt ihjel din kone og dine barn / dine foreldre, så går jeg ut fra at du hadde vært like raus og judgment free da. Det er jo derfor folk fordømmer og blir forbanna, fordi han viser NULL REPSEKT FOR ANDRE MENNESKELIV.  The Icing on the cake er at han faen meg er domfelt bare for noen år siden for kjøring i rus - alkohol - i høy fart hvor han smadret bilen, stakk fra skadestedet og kameraten - det var kun FLAKS at liv ikke gikk tapt.

Det er Ikke snakk om at jeg skal se på eller støtte noen av hans produkter med så mye som en krone noen gang igjen.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...