Gå til innhold

Hvorfor lyver kvinner om overgrep


Støvsugerør

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at det er masse tilbud om hjelp til voldtektsofre, mens de som blir anklaget for voldtekt er forlatt til seg selv. Vi bør og tilby støtte til de som blir anklaget for voldtekt i tilfelle voldtekten er falsk.

Anonymkode: c6721...5cc

De har rett på forsvarer. Hvilke annen støtte mener du de skal få? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angrer vel på å ha pult en stygg fyr. Er derfor de heller burde pule meg, er meget pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2020 den 17.17, Støvsugerør skrev:

Det er mye rart folk gjør her i verden. Men hvorfor lyver kvinner om overgrep for oppmerksomhet? Har behovet for oppmerksomhet i sosiale medier gått for langt?

Om jeg skal tippe, de gangene det skjer, så er det  fordi alkohol har vært involvert, og fordi dama våkner opp neste morgen med en dundranes "hangover", fylleangst til 1000, og vet hun har driiiiiiti seg skikkelig ut fest, og det foran alle kjente ...  JEg har vært vitne til det flere ganger som tenåring, og jeg tror absolutt ikke det hadde noe med oppmerksomhet å gjøre, men heller en vill "avledningsmanøvre" ...   Bare min mening, og gjetning, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Beeblebrox skrev:

Om jeg skal tippe, de gangene det skjer, så er det  fordi alkohol har vært involvert, og fordi dama våkner opp neste morgen med en dundranes "hangover", fylleangst til 1000, og vet hun har driiiiiiti seg skikkelig ut fest, og det foran alle kjente ...  JEg har vært vitne til det flere ganger som tenåring, og jeg tror absolutt ikke det hadde noe med oppmerksomhet å gjøre, men heller en vill "avledningsmanøvre" ...   Bare min mening, og gjetning, altså...

Men jeg har postet en artikkel. Hvorfor leser  ikke folk den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Men jeg har postet en artikkel. Hvorfor leser  ikke folk den!

KAnskje fordi noen bare leser HI, mtp. at vi er på KG og sånt, vet de...

Endret av Beeblebrox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør virkelig skamme deg! Noen over har gitt info om at det kan være opptil 10 % som lyver. Mange lyver. Din holdning kan ødelegge for menn som får falske beskyldninger mot seg! Alle har rett til et rettsvern. Vi må ikke straffe eller dømme menn såframt det ikke er bevis for at overgrepet har funnet sted.

Jeg blir helt satt ut av dine holdninger!

Anonymkode: c6721...5cc

Hvor har jeg skrevet at man skal dømme folk uten bevis? 

 

 

Endret av Uatskillelig
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Men jeg har postet en artikkel. Hvorfor leser  ikke folk den!

Det er nok smart å presisere hva i artikkelen du ønsker å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at det er masse tilbud om hjelp til voldtektsofre, mens de som blir anklaget for voldtekt er forlatt til seg selv. Vi bør og tilby støtte til de som blir anklaget for voldtekt i tilfelle voldtekten er falsk.

Anonymkode: c6721...5cc

Ja det er det, man har alt fra ordinær psykolog til amathea og smiso osv. Faktisk er jeg helt enig. For mennesker som blir utsatt for reelt falske anklager kan det faktisk ødelegge utrolig mye og gi store følger psykisk. For ikke å snakke om at ofte sprer "offeret" usanne rykter og personen kan risikere å bli forfulgt og utsatt for ting uforskyldt i lang tid. Ja, skriver "offer" nå da det her er snakk om folk som faktisk lyver om å bli utsatt for overgrep. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, The Kitten skrev:

De har rett på forsvarer. Hvilke annen støtte mener du de skal få? 

 

I eksempelet er det i hovedsak nå snakk om mennesker som faktisk lyver om å bli utsatt for overgrep. Dersom det blir avvist grunnet det er fortsatt den anklagede forlatt til seg selv, ikke riktig gjort og samfunnet svikter disse menneskene. Stygt og ansvarsløst gjort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, herzeleid skrev:

Det er nok smart å presisere hva i artikkelen du ønsker å diskutere.

Det var et tilsvar til hele HI, men ja, jeg overvurderer nok folk på KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Det var et tilsvar til hele HI, men ja, jeg overvurderer nok folk på KG. 

Jeg vet ikke helt. God kotyme er å sitere det en mener er viktig, og så henvise til artikkelen, heller enn å legge ut en link til en relativt lang artikkel og si "jammen artikkelen min". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Jeg vet ikke helt. God kotyme er å sitere det en mener er viktig, og så henvise til artikkelen, heller enn å legge ut en link til en relativt lang artikkel og si "jammen artikkelen min". 

Jeg har vel for god tro på menneskene.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg har vel for god tro på menneskene.

:)

Eventuelt har du kanskje missforstått internett og forum. De færreste av oss har tid til å lese alle artikler fremmede på internett linker til, særlig om de ikke kan trekke ut noe som helst som de mener er interessant eller relevant i artikkelen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Ingen tror på kvinnen som anmelder voldtekt uansett? 

Anonymkode: 2d19c...0b1

Dette kommer helt an på hvem man møter i systemet. Det finnes svært dyktige politi, jurister og bistandsadvokater. Alltid trist når folk ikke blir tatt på alvor, men det finnes også gode mennesker i yrket med mye kunnskap og som kan veilede. Heldigvis.

 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Husk at det er masse tilbud om hjelp til voldtektsofre, mens de som blir anklaget for voldtekt er forlatt til seg selv. Vi bør og tilby støtte til de som blir anklaget for voldtekt i tilfelle voldtekten er falsk.

Anonymkode: c6721...5cc

Vil gjerne vite om all den hjelpen til voldektsofre. For jeg fikk ikke noe hjelp, og avslag på DPS. 

Anonymkode: 98e3d...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil gjerne vite om all den hjelpen til voldektsofre. For jeg fikk ikke noe hjelp, og avslag på DPS. 

Anonymkode: 98e3d...b1e

Du kan få hjelp på SMSO, evt kontakte politi eller støttesenter for kriminalitetsutsatte. ❤️
 

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.8.2020 den 23.39, Uatskillelig skrev:

Ærlig talt. Hvilket belegg har du for å si at folk lyver om seksuelle overgrep? 

Seksuelle overgrep har enormt mange mørketall, og mange tier ihjel i årevis og klarer aldri engang å snakke om det de har vært utsatt for. Når noen forteller at de har blitt utsatt for overgrep, så bør man tro de. Ellers legger man bare sten til byrden.
 

Det at det skjer i virkeligheten.

Hvorfor? Er nok forskjellige grunner. Kan være økonomiske hensikter, hevn, oppmerksomhetsbehov, dekke over utroskap, anger etter ONS og en rekke andre ting.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Husk at det er masse tilbud om hjelp til voldtektsofre, mens de som blir anklaget for voldtekt er forlatt til seg selv. Vi bør og tilby støtte til de som blir anklaget for voldtekt i tilfelle voldtekten er falsk.

Anonymkode: c6721...5cc

Den som kommer med falske voldtektsanklager bør pålegges å betale erstatning til offeret i størrelsen en årslønn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, herzeleid skrev:

Eventuelt har du kanskje missforstått internett og forum. De færreste av oss har tid til å lese alle artikler fremmede på internett linker til, særlig om de ikke kan trekke ut noe som helst som de mener er interessant eller relevant i artikkelen :)

 

 

 

Jeg ser den. Siden folk på kg er så stappteite at de ikke en gang klarer  å lese en lettfattelig artikkel som går rett på poenget, får jeg vel forfatte et abstract. 

:roll: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Uatskillelig skrev:

Hvor har jeg skrevet at man skal dømme folk uten bevis? 

 

 

Du skrev at man bør tro de, når de sier at de er blitt voldtatt. Dette kan vi ikke gjøre, vi må være kritisk til de, og lete etter bevis.

Anonymkode: c6721...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...