Gå til innhold

Kan jeg blokkere mobilen for alle nr fra utlandet? eller ett land?


Newbeginnings

Anbefalte innlegg

Har i månedvis nå vært plaget med oppringninger fra ulike nr i Polen som helt sikkert er svindel. Jeg har gått inn og blokkert numrene hver bidige gang, men dette er sikkert sånn robot-oppringning fra pc som genererer nye nummer hver gang, så det er fånyttes å sperre de som alt er brukte- de lager bare nye nummer.

Til slutt slo jeg på "demp ukjente anrop", med det resultat at ALLE ukjente anrop (dvs som ikke ligger i telefonlista mi) går rett på svarer. Dette er jo litt dumt når jeg venter på telefon fra verksted og sykehus.

Går det an å sperre telefonen for alle anrop fra utlandet? eller fra Polen..?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan blokkere landkoder. Ble selv plaget av det samme fra diverse land i Afrika. Blokkerte hele landkoden og har da ikke opplevd dette problemet lenger :)

Anonymkode: 6037d...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 12.8.2020 den 10.05, AnonymBruker skrev:

Du kan blokkere landkoder. Ble selv plaget av det samme fra diverse land i Afrika. Blokkerte hele landkoden og har da ikke opplevd dette problemet lenger :)

Anonymkode: 6037d...190

oi, er det sant? Hvordan gjør man dette? Jeg lastet ned truecaller, men det er ikke noe hjelp i den. Den lar alle disse numrene ringe meg, og så sier den fra etterpå at mulig spam er oppdaget. Ja takk, fullt klar over det... ringte telenor og spurte om de kunne hjelpe med nettopp å blokkere oppringninger fra visse land, men de sa nei- det eneste alternativet mitt var å bytte nummer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Newbeginnings skrev:

oi, er det sant? Hvordan gjør man dette? Jeg lastet ned truecaller, men det er ikke noe hjelp i den. Den lar alle disse numrene ringe meg, og så sier den fra etterpå at mulig spam er oppdaget. Ja takk, fullt klar over det... ringte telenor og spurte om de kunne hjelpe med nettopp å blokkere oppringninger fra visse land, men de sa nei- det eneste alternativet mitt var å bytte nummer??

Har du Android? I så fall finner du denne innstillingen under telefon (anrop) -->prikkene øverst til høyre, velg innstillinger-->blokker numre-->legg til nummer. Bare å begynne å legge til +225 +224 +882 +688 +374

Etter jeg la inn disse har jeg ikke fått en eneste oppringning siden. Kommer det et nytt plussnummer slenger jeg både inn det ene nr som blokkert pluss landkoden.

Anonymkode: 6037d...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du Android? I så fall finner du denne innstillingen under telefon (anrop) -->prikkene øverst til høyre, velg innstillinger-->blokker numre-->legg til nummer. Bare å begynne å legge til +225 +224 +882 +688 +374

Etter jeg la inn disse har jeg ikke fått en eneste oppringning siden. Kommer det et nytt plussnummer slenger jeg både inn det ene nr som blokkert pluss landkoden.

Anonymkode: 6037d...190

Høres optimalt ut.. nei, dessverre så har jeg iphone. Og utrolig nok har de ikke klart å lage en så enkel løsning.. prøvde å gjøre det samme inne på truecaller-appen, men har ikke trua på at det funker. Den klarer jo ikke å blokkere et eneste av de anropene jeg mottar fra polen, til tross for at det er det den er designet for- blokkere svindel..

Endret av Newbeginnings
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Newbeginnings skrev:

Høres optimalt ut.. nei, dessverre så har jeg iphone. Og utrolig nok har de ikke klart å lage en så enkel løsning.. prøvde å gjøre det samme inne på truecaller-appen, men har ikke trua på at det funker. Den klarer jo ikke å blokkere et eneste av de anropene jeg mottar fra polen, til tross for at det er det den er designet for- blokkere svindel..

Ah, det bør være en lignende løsning,  men dessverre har jeg ingen erfaring med iPhone :(

Anonymkode: 6037d...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du Android? I så fall finner du denne innstillingen under telefon (anrop) -->prikkene øverst til høyre, velg innstillinger-->blokker numre-->legg til nummer. Bare å begynne å legge til +225 +224 +882 +688 +374

Etter jeg la inn disse har jeg ikke fått en eneste oppringning siden. Kommer det et nytt plussnummer slenger jeg både inn det ene nr som blokkert pluss landkoden.

Anonymkode: 6037d...190

Jeg har android, men får bare blokkert spesifikke nummer og ikke landskoder..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nerine_ skrev:

Jeg har android, men får bare blokkert spesifikke nummer og ikke landskoder..? 

Finn frem anrop på tlf. Det er der du taster nummer til de du vil ringe. Øverst går du på innstillinger og blokker numre. Så kan du legge til nummer. Eventuelt landskoder.

Anonymkode: 6037d...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...