Gå til innhold

Biden har valgt Kamela Harris som visepresidentkandidat


Example

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Identitetspolitikk på ville veier.

Hun er valgt først og fremst fordi hun er svart. I en misforstått tro på at hun da representerer de svarte. Det gjør hun ikke. Undersøkelser viser at svarte faktisk føler seg bedre representert med politikken til Elizabeth Warren. Men det hadde blitt rabalder å velge henne. Hun er jo ikke svart og kan dermed umulig føre en politikk som gagner svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt på at identitetspolitikk blir noe særlig tema for Biden. Ikke driver Harris og tuter om det heller. 
Forhåpentligvis er det kun en minoritet i ytre venstre-fløy som står for identitetspolitikken. 

Jeg tror Harris er et godt valg. Helst skulle han valgt Sanders, men jeg tror Harris har en større sjanse i en faktisk debatt mot Trump og Pence. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harris er nok et taktisk klokt valg. Hun er spiselig for en del moderate velgere. Spørsmålet er om hun faktisk vil engasjere minoritetene i stor grad. Det er populært å tenke at man identifiserer seg ut i fra hudfarge osv, men Harris er jo tross alt ganske langt unna det mange minoriteter opplever i sine hverdager.

Blir spennende å se om hun faktisk blir USAs første kvinnelige president. Hun har nok gode sjanser til å bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AmonymBruker skrev:

Identitetspolitikk på ville veier.

Hun er valgt først og fremst fordi hun er svart. I en misforstått tro på at hun da representerer de svarte. Det gjør hun ikke. Undersøkelser viser at svarte faktisk føler seg bedre representert med politikken til Elizabeth Warren. Men det hadde blitt rabalder å velge henne. Hun er jo ikke svart og kan dermed umulig føre en politikk som gagner svarte.

Jeg tror ikke den analysen holder. Warren falt nok ut på at hun er for langt til venstre.

Demokratene har valgt Biden fordi han er en sentrumsnær kandidat som er spiselig for mange republikanere, noe som gir politisk handlingsrom. 

Harris er til venstre for Biden, men ikke så langt at det ikke er troverdighet i koblingen.

Det gjør det også troverdig med kontinuitet hvis Biden dør i løpet av perioden. Demokratene ønsker ikke en Trump-Pence situasjon der halvparten er redd for at visepresidenten skal ta over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
På 12.8.2020 den 18.41, Example skrev:

Harris er nok et taktisk klokt valg. Hun er spiselig for en del moderate velgere. Spørsmålet er om hun faktisk vil engasjere minoritetene i stor grad. Det er populært å tenke at man identifiserer seg ut i fra hudfarge osv, men Harris er jo tross alt ganske langt unna det mange minoriteter opplever i sine hverdager.

Blir spennende å se om hun faktisk blir USAs første kvinnelige president. Hun har nok gode sjanser til å bli det.

Er svært få som stemmer på et parti pga visepresidentkandidaten så nei tror ikke Harris vil engasjere nok velgere til å påvirke valgresultatet. 

Men ja Harris har gode sjanser til å bli USAs første kvinnelige president. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det hadde vært smartere av Biden å velge noen som kunne gi litt entusiasme hos Bernie velgerne.

Tror de aller fleste moderate hadde stemt på han uansett hvilken visepresident ham hadde valgt. Bernie velgerne tror jeg fort kan velge å bli hjemme eller i verste fall gå over til den andre siden hvis de er forbanna nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske jeg kunne stemme på Trump. Trist at folk tror på alt media sier og måten de drar ting ut av kontekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/12/2020 at 9:41 AM, Example said:

Harris er nok et taktisk klokt valg. Hun er spiselig for en del moderate velgere. Spørsmålet er om hun faktisk vil engasjere minoritetene i stor grad. Det er populært å tenke at man identifiserer seg ut i fra hudfarge osv, men Harris er jo tross alt ganske langt unna det mange minoriteter opplever i sine hverdager.

Blir spennende å se om hun faktisk blir USAs første kvinnelige president. Hun har nok gode sjanser til å bli det.

Hun har satt folk i kasjotten for marijuana bruk og lo av at hun selv hadde røyket det ved et intervju, hun har også hindret å gi bevis på at en uskyldig man var dømt til døden helt til hun ble tvunget til å gi bevisene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/15/2020 at 5:34 AM, Solidaryparadoks said:

Skulle ønske jeg kunne stemme på Trump. Trist at folk tror på alt media sier og måten de drar ting ut av kontekst.

Ut av kontekst? du mener da han sa "it is what it is" når han ble spurt om de 160 000 døde av korona? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 8/15/2020 at 2:43 PM, Mask said:

Hun har satt folk i kasjotten for marijuana bruk og lo av at hun selv hadde røyket det ved et intervju, hun har også hindret å gi bevis på at en uskyldig man var dømt til døden helt til hun ble tvunget til å gi bevisene. 

 

1 hour ago, Mask said:

Ut av kontekst? du mener da han sa "it is what it is" når han ble spurt om de 160 000 døde av korona? 

Jeg kan ikke forlange at alle klarer å forstå det litt dypere elementet her. Ser man bare på skallet, så ser det sjelden fint ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/16/2020 at 7:59 AM, Solidaryparadoks said:

 

Jeg kan ikke forlange at alle klarer å forstå det litt dypere elementet her. Ser man bare på skallet, så ser det sjelden fint ut.

På samme måte som jeg ikke kan forlange at folk tenker litt kritisk uten å skylde på "ut av kontekst eller det "dypere" bilde" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...