Gå til innhold

Dere på 160 cm. Hvor mye veier dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 157 cm og veier 58. Trivselsvekta er 53-54, der lå jeg i mange år foruten under graviditeter, men den vekta mistet jeg pga hjemmesitting og mye matlaging og baking med barna under korona lockdown. Noe måtte vi jo gjøre... Håper å finne tilbake til 54 kg, men har i en alder av 36 år aldri slanket meg så gruer litt til dette, og har per dags dato viljestyrke lik null. Føler meg slapp og kvapsete, men er også noe utrent fordi faste treninger stoppet opp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 160 og veier ca 53 kg. Har lagt på meg 5 kg siden mars. Hjemmekontor, stengt treningsstudio, mindre aktivitet og mer småspising hjemme... Har begynt å trene igjen nå og målet er å bli i bedre form igjen og gå ned noen kilo. Har lagt på meg en del på mage og lår.

Anonymkode: 3c855...73d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 160 og veier ca 53 kg. Har lagt på meg 5 kg siden mars. Hjemmekontor, stengt treningsstudio, mindre aktivitet og mer småspising hjemme... Har begynt å trene igjen nå og målet er å bli i bedre form igjen og gå ned noen kilo. Har lagt på meg en del på mage og lår.

Anonymkode: 3c855...73d

Motiverende med andre som vil veie under 50 kg!

Anonymkode: 1508f...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2020 den 15.39, Tamsi skrev:

Mye rart her, utrolig hvor ulikt vi bærer vekta. Dere som veier 45-50, hva slags klær bruker dere? For jeg veier 61 og bruker xs/s i alle klær. Det hender at jeg ser damer med skikkelig slanke bein og undrer meg over hvor de handler, siden mine plugger av noen bein går ned i den minste størrelsen i de fleste butikker. 

Bruker XS. Og forundrer meg stadig over at lubne damer på samme høyde som meg bruker samme størrelse 😛

Anonymkode: bc1df...56c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker XS. Og forundrer meg stadig over at lubne damer på samme høyde som meg bruker samme størrelse 😛

Anonymkode: bc1df...56c

Sikkert fordi fett tar opp ca tre ganger så stor plass som muskler :)

Anonymkode: aa351...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert fordi fett tar opp ca tre ganger så stor plass som muskler :)

Anonymkode: aa351...895

Fett opptar 30% mer plass enn muskler har jeg lest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veier 59 kg, trener 3 ganger i uka og har normal bmi. Ønsker å gå ned til 55-57, men ikke mer for da forsvinner puppene helt.

Anonymkode: 34835...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

163, veier 52kg

Anonymkode: 3af46...b11

Skulle ønske dette var mine vitale mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

160 cm og veier 67 kilo. Har gått ned fra 86 kilo. Første delmål er 63 kilo og å være normalvektig.

Anonymkode: 6ce5d...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å lese når folk sier ting ala: "Jeg er 160 høy og veier 80 kg, hvis jeg går under 70 kg ser jeg underernært ut". Dette er jo en gigantisk livsløgn.

Anonymkode: 401c3...2df

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Jeg er 161 og veier 67 kilo etter svangerskap. Veide 53-54 kilo før jeg ble gravid og var veldig fornøyd med figuren min da (good times 😅). Jeg prøver å gå ned i vekt nå, men det er utrolig vanskelig. Første delmål er 60 kg, 53 kg er en fjern drøm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 152 cm og veier 60 kg etter en litt tung periode nå. Vil helst være rundt 48 kg så har litt av en jobb fremover 😅

Anonymkode: 4ceb3...4fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

160cm. Veier nå 55 (med lite muskler) og vil helst være rundt 50-52 (med mye muskler).
Akkurat nå ser jeg jo slank ut med klærne på, men under klærne er det ganske så kvapsete. Trivest best i en stram kropp.

Anonymkode: d3c0e...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

160cm. Veier nå 55 (med lite muskler) og vil helst være rundt 50-52 (med mye muskler).
Akkurat nå ser jeg jo slank ut med klærne på, men under klærne er det ganske så kvapsete. Trivest best i en stram kropp.

Anonymkode: d3c0e...605

Du kan jo ikke veie 50-52 kg med mye muskler. Jeg veier 56 med flat mage og helt middels med muskler (men er muskuløs i forhold til gjennomsnittet i følge kroppsanalyse). Så da må man nesten velge om man vil veie lite med lite muskler eller om man aksepterer at muskler veier mye. 

Anonymkode: 4b608...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/21/2020 at 7:56 PM, AnonymBruker said:

Hvor høy er du når du bruker sko i størrelse 35 ?

Ikke meg du svarer, men jeg er 153 høy og bruker 34,5-35 i sko. Det har alltid vært å kjøpe høyhelte sko, men litt enklere nå. Jeg veier 53 kg

Anonymkode: 09442...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veier mellom 56 og 59 kilo.

56 når jeg virkelig går inn for å ha gode rutiner og sunn mat. 

58 når jeg har det komfortabelt 

og 59 kg når jeg slækker litt mer.

Anonymkode: 72292...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2020 den 15.39, Tamsi skrev:

Mye rart her, utrolig hvor ulikt vi bærer vekta. Dere som veier 45-50, hva slags klær bruker dere? For jeg veier 61 og bruker xs/s i alle klær. Det hender at jeg ser damer med skikkelig slanke bein og undrer meg over hvor de handler, siden mine plugger av noen bein går ned i den minste størrelsen i de fleste butikker. 

Det er jo veldig stor forskjell på passform på klær, så man må bate velge klær som funker. Det er vanskelig siden butikkene bare øker størrelsene etterhvert som folk blir feitere - som et eksempel er en 34 er ofte for stort nå, men i cm er magen min større enn den var på midten av 90-tallet da jeg brukte 36.

På 21.8.2020 den 19.56, AnonymBruker skrev:

Hvor høy er du når du bruker sko i størrelse 35 ?

Altså, kusinen min på 173 bruker 35... Skostørrelse og høyde korrelerer ikke.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ikke veie 50-52 kg med mye muskler. Jeg veier 56 med flat mage og helt middels med muskler (men er muskuløs i forhold til gjennomsnittet i følge kroppsanalyse). Så da må man nesten velge om man vil veie lite med lite muskler eller om man aksepterer at muskler veier mye. 

Anonymkode: 4b608...406

Når man er så små som oss kan man selvsagt det. Når jeg er i topp form er jeg ca 50 kilo, med masse muskler. Man kan se blodårene i armene og til dels på 8-pac magen, etc. Nå er jeg litt feitere, har fortsatt synlig brachialis på armene, pg svært godt definerte muskler i rygg og skuldre, men kun 6-pac når jeg flekser, og blodårene på nederste del av magen viser ikke lenger, og man ser ikke konturene av musklene i lårene nå.

Med mindre du snakker om mye muskler ala klumpete bodybuilding da?  

Anonymkode: 6f3de...60e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt på utsiden, men jeg er mer opptatt av mål enn vekt. Tipper jeg veier mellom 54-56. Er nøyaktig 1.60! Jeg er normalvektig. Slanker meg ikke, men foretar en livsstilsendring. Prøver og ikke være redd for å spise tre måltider om dagen. Når jeg holder meg til kostplanen, går jeg naturlig mer ned. Har hatt spiseforstyrrelser i mange år, og har hatt perioder med mye sulting og perioder med overspising. Så vekta har gått ned til 50 og opp til 59 og alt i mellom der de siste årene. Nå vil jeg holde meg stabilt der trivselsvekten min er - et sted mellom 51-53. 

Anonymkode: 37daf...b24

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...