Gå til innhold

Føler meg snytt av kjæresten og barna hans


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hvorfor betalte du? Kunne du ikke bare bedt han om å betale? Hva slags mann er dette? 

Anonymkode: 65d0c...33e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du har gjort det du kunne her TS, umulig å vite at han plutselig ikke betaler når han har sagt han skal vippse. La det ligge nå ogs som om pengene kommer. Hvis ikke tar du det opp på en pen måte neste gang dere ses, spør om han trenger å vente til han har fått lønning eller noe før han betaler?

Men du har jo fått en skikkelig vekker. Å bli samboer med noen som holder på sånn vil bli et mareritt. Bedre å finne ut av det nå enn etter dere har flyttet sammen. Jeg håper at du får pengene dine, og at du tenker deg grundig om i forhold til å gå videre med han. Dere må i allefall sette opp en stram avtale i forhold til alt økonomisk for å sikre at du ikke ender opp med å tape mye økonomisk pga han. Jeg ville også sjekket mer om hvordan økonomien hans er i dag, om den allerede er skakkjørt.

Anonymkode: fa116...876

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! 
 

Godt å se at flere her bekrefter det jeg føler. Han vippset pengene nå ;) Det var noen hundrelapper mindre enn kravet, men jeg lar det ligge. Det er uansett billigere enn å gå inn i et forhold med han :)  Tror han ble litt satt it av at jeg krevde betaling, han er vandt til at jeg betaler for det meste. 
 

Jeg er faktisk glad for at vi dro på hyttetur, det ga meg innsikt i hvordan han og barna egentlig er. Jeg fikk helt avsmak på alle tre. Ingen tvil om at dette skal avsluttes så raskt som mulig! 

Anonymkode: 90fc6...d8a

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratuler deg selv med avgjørelsen! Godt du oppdaget det nå. Et godt eksempel på at det er lurt å vente med å flytte sammen. Og vær glad dere reiste på "ferie" en uke sammen og ikke to eller tre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er mitt stebarn og, tar alt som passer henne, spør ikke, sikkert typisk stebarn, har aldri sett sånn adferd før henne

(naboen og sa hun oppførte seg sånn når hun besøkte en venninne der)

Anonymkode: c16ef...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er mitt stebarn og, tar alt som passer henne, spør ikke, sikkert typisk stebarn, har aldri sett sånn adferd før henne

(naboen og sa hun oppførte seg sånn når hun besøkte en venninne der)

Anonymkode: c16ef...3ac

«Sikkert typisk stebarn», hva mener du? Alle skilsmissebarn der foreldrene får nye kjærester er typisk snyltere og stjeler? Så hyggelig for din kjærestes datter at du ser slik på henne. Hvorfor har du valgt å bli stemor? Skrive sånn om barnet du bor med og skal være i mors sted for.... Føler du ikke du er mer en «typisk stemor»? 

Anonymkode: a14cf...be9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

«Sikkert typisk stebarn», hva mener du? Alle skilsmissebarn der foreldrene får nye kjærester er typisk snyltere og stjeler? Så hyggelig for din kjærestes datter at du ser slik på henne. Hvorfor har du valgt å bli stemor? Skrive sånn om barnet du bor med og skal være i mors sted for.... Føler du ikke du er mer en «typisk stemor»? 

Anonymkode: a14cf...be9

Uhm ja!

Anonymkode: c16ef...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er mitt stebarn og, tar alt som passer henne, spør ikke, sikkert typisk stebarn, har aldri sett sånn adferd før henne

(naboen og sa hun oppførte seg sånn når hun besøkte en venninne der)

Anonymkode: c16ef...3ac

Jeg vil tro stebarn oppfører seg omtrent likt som alle andre barn.

Når det gjelder overskriften i hi, vil jeg si det er ganske oppsiktsvekkende at en voksen mener barna har lurt henne. At mannen er gjerrig er en sak, men det kan ikke barna noe for. De regner vel med at de voksne har avtalt seg i mellom (om de er store nok til å reflektere rundt dette).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært sammen med kjæresten min i to år nå, vi har begge barn fra før av, jeg en på 8 år og han to stykker på 7 og 9. Vi har frem til ganske nylig ikke involvert barna i noe, passet på å treffes når ungene er borte på samvær. Nå i ferien valgte vi å dra på hytteferie sammen. Vi reiste til en leid hytte, delte 50/50 på leia og planen var at vi skulle dele 50/50 på alle utgifter som mat, bensin, utflukter skulle begge betale for seg og sine. Dette skjærte seg og jeg sitter igjen med en følelse av å bli snytt. 
 

Vi reiste opp i min mors bil, en 7-seter. Jeg betalte for all bensin, bompenger, og betalte for alle da ungene skulle ha is, snacks og småtteri på vei opp. Da vi kom frem skulle vi handle mat til uka. Både kjæresten og barna hans la ivrig ting i handlevogna. Jeg endte opp med å betale alt (Ca.3000kr) , kjæresten skulle vippse over halvparten av beløpet, jeg har enda ikke fått pengene og det er en uke siden vi kom tilbake. 
 

På ferien var det alltid jeg som betalte når unga skulle ha is, sjokolade eller snacks. Og må si det blir noen kroner når man er mye ute og barna skal ha ting hele tiden.
 

Har følelsen av å bli snytt, og synes det var sure penger å betale. I tillegg synes jeg ungene hans tok seg veldig til rette i kjøleskap og fornøyelser. De spiste opp yoghurt, juice og snacks uten å ta hensyn til min sønn. De skulle alltid velge TV-kanal, musikk osv. Følte at sønnen min ble litt tilsidesatt. 
 

Hva synes dere? Har jeg grunn til å føle meg snytt? Denne ferien var på en måte første ledd i det å bli samboere... :sad:
 

 

Anonymkode: 90fc6...d8a

Jeg tror ikke det noen samboerskap men begynnelsen på slutten... 

Anonymkode: 38053...610

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Barna hans tok seg veldig til rette i kjøleskapet" Du er åpenbart ikke klar for rollen som bonusmor for barna hans. De vet ikke hvem som har betalt, de er barn på ferie med pappaen sin. Pust med magen og finn en bedre løsning på spleisinga med typen eller gjør barna hans en tjeneste og gå videre....

Anonymkode: 487d7...ea5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Barna hans tok seg veldig til rette i kjøleskapet" Du er åpenbart ikke klar for rollen som bonusmor for barna hans. De vet ikke hvem som har betalt, de er barn på ferie med pappaen sin. Pust med magen og finn en bedre løsning på spleisinga med typen eller gjør barna hans en tjeneste og gå videre....

Anonymkode: 487d7...ea5

Når jeg var liten så spurte jeg mamma om jeg kunne ta en cola boks, sånn tror jeg ikke hans barn er, derav hennes og min kommentar

Anonymkode: c16ef...3ac

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt rart at første gangen barna dere skulle møtes så drar dere på hyttetur? Det var litt voldsomt synes jeg... 

Anonymkode: 03987...988

Syns det er rart at du som kanskje er voksen ennå ikke har lært å ta inn det du leser, bokstaverer du bare ordene? 

Anonymkode: 7756e...114

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg var liten så spurte jeg mamma om jeg kunne ta en cola boks, sånn tror jeg ikke hans barn er, derav hennes og min kommentar

Anonymkode: c16ef...3ac

Nettopp! Dette er det min sønn er vant med også. Han spør om han kan få forsyne seg av ting i kjøleskapet. Det er normal høflighet å regne hjemme hos oss. 
 

Så er det ikke det å forsyne seg som er problemet, men å tømme kjøleskapet for alt juice, yoghurt og godt pålegg før andre har rukket å forsyne seg. Vi er vandt med at mat, goder og ting deles. 

Anonymkode: 90fc6...d8a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg var liten så spurte jeg mamma om jeg kunne ta en cola boks, sånn tror jeg ikke hans barn er, derav hennes og min kommentar

Anonymkode: c16ef...3ac

Det er ikke det å forsyne seg som er problemet, men å tømme kjøleskapet for alt juice, yoghurt og godt pålegg før andre har rukket å forsyne seg. Vi er vandt med at mat, goder og ting deles. 
 

 

Anonymkode: 90fc6...d8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det skjedd noe på turen siden sønnen ikke fikk sove? Så smålig av (eks)kjæresten din å utelate noen hundrelapper... Godt du så han for den han virkelig er, en snylter.

Anonymkode: 6b0f5...960

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er mitt stebarn og, tar alt som passer henne, spør ikke, sikkert typisk stebarn, har aldri sett sånn adferd før henne

(naboen og sa hun oppførte seg sånn når hun besøkte en venninne der)

Anonymkode: c16ef...3ac

Typisk stebarn? Ærlig talt.

Barn gjenspeiler oppdragelsen de har fått, så i såfall bør du være irritert på din samboer/mann, evt deg selv om dere har bodd sammen noen år. Hvorfor vil du være sammen med en mann som har oppdratt barnet sitt så dårlig? 

Det er da virkelig ikke sånn at alle barn med skilte foreldre tar seg til rette mer enn de som har foreldre som bor sammen. Forskjellen er at der foreldrene bor sammen kommer det ikke andre voksne inn og synser og mener noe om barna i like stor grad... Når det er sagt har jeg også reagert på andre barn når vi har vært sammen på tur. Men det er da ikke barnas feil, det er foreldrenes. Det er de som må stille krav til barna. Jeg både hører og ser at mine barn blir overrasket over oppførselen til sine stesøsken (hos faren) til tider. Tenker det er godt det er den veien da, så har ikke stemoren noe å klage over i det minste... (og mine er gutter, stesøsknene er jenter, bare så det er sagt også. Så mye for at jenter mer mer veloppdragne...)

Jeg oppfatter ikke at TS er mot barna her, men hun reagerer litt på deres oppførsel og kobler det til faren. Og det er jo ikke rart at barna tar seg til rette når faren tydelig gjør det samme. Dette viser bare hvor viktig det er å bli virkelig godt kjent før man går inn i et forhold og velger å flytte sammen. Prøv alle deler ved livet sammen før man flytter sammen, spesielt når det er barn involvert.

Anonymkode: fa116...876

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes dere skulle hatt betalt hver deres mat, hver deres bompenger, hadde blitt mer riktig det. Men fortsett å send han vipps krav. Er enig at du har blitt utnyttet økonomisk. Du finner deg nok en bedre mann, stor og varm trøsteklem❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det å forsyne seg som er problemet, men å tømme kjøleskapet for alt juice, yoghurt og godt pålegg før andre har rukket å forsyne seg. Vi er vandt med at mat, goder og ting deles. 
 

 

Anonymkode: 90fc6...d8a

Mener du at disse små barna skal holde oversikt over hva alle andre har spist?
Dersom man skal ha regler for hvem som får spise hva eller hvor mye man får ta, må dette avklares tydelig på forhånd.

Alternativt kan man, når noe plutselig er tomt, forklare at "oj, nå fikk ikke lille Per juice i det hele tatt" og så finne en løsning sammen. Man kan ikke som voksen sitte og klage etterpå.

Anonymkode: 6fa94...fb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har truffet hverandre stort sett hos meg når vi har barnefri. Dette har jeg faktisk ikke tenkt over før, men det er stortsett jeg som har stått for mat, drikke og oppvartning. 

Anonymkode: 90fc6...d8a

Hva er grunnen til det?

Anonymkode: b1fa1...b4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Barna hans tok seg veldig til rette i kjøleskapet" Du er åpenbart ikke klar for rollen som bonusmor for barna hans. De vet ikke hvem som har betalt, de er barn på ferie med pappaen sin. Pust med magen og finn en bedre løsning på spleisinga med typen eller gjør barna hans en tjeneste og gå videre....

Anonymkode: 487d7...ea5

At barna bare tar alt de finner ute å tenke på at det er handlet for hele perioden, og de er flere som må dele, er nå en ting. 
At de tar full kontroll over TVen også. 
Barn er barn. Det er ikke alt de kan og forstår. 
Det er ikke barna som har feilet her. De er bare dårlig oppdratt. 
Hvor var pappaen da alt dette foregikk, tenker jeg. 
Når han får vite at de har tatt all yoghurten, eller at de ikke lar noen andre få være med å bestemme hva alle skal se på TV. Da må han jo gripe inn og fortelle at sånn oppfører man seg ikke sammen med andre. Det er viktig å dele og ta hensyn til andre. 

TS har heldigvis nå oppdaget hva slags mann denne kjæresten egentlig er, og kan bryte forholdet og komme seg vekk. Og det til og med før de rakk å flytte sammen! 
God og effektiv lærdom. 

Anonymkode: 017a7...9b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...