Gå til innhold

Er slike lys trygge å bruke? Fra Kina osv. De har batteri, ikke stikk kontakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Batterilys fra Kina høres ikke så veldig farlig ut, men om de virker når du får dem eller de ser ut som de skal er jo en helt annen sak. (Sånn rent bortsett fra at jeg ikke skjønner hvorfor du vil ha dem. Det der er garantert plastic fantastic fra laveste hylle.)

Anonymkode: e761e...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Batterilys fra Kina høres ikke så veldig farlig ut, men om de virker når du får dem eller de ser ut som de skal er jo en helt annen sak. (Sånn rent bortsett fra at jeg ikke skjønner hvorfor du vil ha dem. Det der er garantert plastic fantastic fra laveste hylle.)

Anonymkode: e761e...86c

Trenger bare for en fest egentlig, og muligens dekorasjon. Så er ikke ute etter kvalitet

Anonymkode: 46972...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger bare for en fest egentlig, og muligens dekorasjon. Så er ikke ute etter kvalitet

Anonymkode: 46972...490

Nei, jeg ville ikke ha følt meg helt trygg på disse. Dersom de skulle ta fyr, er jeg ganske sikker på at du vil få avkortning på forsikringen.

Dersom jeg hadde blitt invitert til fest hos noen som hadde kjøpt inn sånne ting til engangsbruk, ville jeg nok sett litt ned på dem. Ville selvsagt ikke ha sagt noe, men jeg ville ha tenkt mitt. Har også opplevd at slikt har blitt kommentert av andre gjester, f.eks. en annen mor etter henting i barnebursdag («det var mye plast der inne, gitt!»). Jeg synes forsåvidt at det er helt forståelig at noen kjøper engangstallerkener når de skal ha barnebursdag, istedenfor å dra frem hele porselensserviset. Men engangs-lysdekorasjoner i plast fra Kina synes jeg er unødvendig og litt passé. 

Det hadde generert enorme mengder avfall dersom alle skulle ha kjøpt inn sånne ting hver gang de hadde fest. For å ikke snakke om klimabelastningen ved at det blir sendt hit med flyfrakt. Den bruk-og-kast-holdningen er utrolig pinlig, kan du ikke heller leie noen dekorasjoner? Det er mange som driver med utleie av sånt.

Jeg er selvfølgelig innforstått at jeg er moralistisk nå, men jeg ble litt sjokkert.

Anonymkode: dae26...5d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alt av drit i butikkene i dag bortsett fra mat er fra Kina. 

Anonymkode: f92b7...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...