Gå til innhold

Tok Korona test uff

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tok koronatest på søndag da jeg ble innlagt på sykehuset. At dem tok fra svelget var ok, men da dem puttet den lange dingsen langt opp i nesen var fælt. Men fikk vite at jeg har ikke korona. Dem sjekker alle som blir innlagt på sykehus nå sa dem.

Anonymkode: adb05...e80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så unødvendig å drive å spre usannheter om at denne viktige testen liksom er så fæl. Det gjør faktisk at folk dropper å teste seg! Ja litt ubehagelig er det, men herregud, det er ikke ille. I såfall har du ikke opplevd mye.

Anonymkode: 8bd78...955

• Liker 33
Skrevet

Jeg tok testen i går, og ble lettet over hvor lite vondt det var.   Det kjentes omtrent som når jeg får saltvann i nesa ved bading, og var over på 3 sekunder. 

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så unødvendig å drive å spre usannheter om at denne viktige testen liksom er så fæl. Det gjør faktisk at folk dropper å teste seg! Ja litt ubehagelig er det, men herregud, det er ikke ille. I såfall har du ikke opplevd mye.

Hva vet du om hva jeg har opplevd? Jeg ble innlagt med store magesmerter og hadde et helvete, jeg tåler dessverre dårlig annet ubehag når jeg har så vondt fra før av. Så tusen takk for den. Jeg fikk høre av sykepleieren at jeg taklet å ta prøven veldig fint forresten i forhold til mange andre. Men jeg hadde sikkert taklet den i nesen bedre om jeg ikke hadde hatt alvorlige vonde smerter fra før av. 

• Liker 4
Skrevet

Det pekes uansett på noe viktig her, hvis de klarte å finne en mindre ubehagelig måte å teste på ville sannsynligvis mange flere gjort det. 

Anonymkode: ff1d4...819

• Liker 10
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok koronatest på søndag da jeg ble innlagt på sykehuset. At dem tok fra svelget var ok, men da dem puttet den lange dingsen langt opp i nesen var fælt. Men fikk vite at jeg har ikke korona. Dem sjekker alle som blir innlagt på sykehus nå sa dem.

Okej.. hva er poenget ditt med inlegget da?

Anonymkode: 2e9af...dc8

• Liker 10
Skrevet

Herlighet for en pinglegjeng om klager på den nesetesten! Det er gjort på 3. sek, det er ubehagelig men virkelig ikke noe å skrike opp om. Hvis du lager så mye baluba for det bør du gremmes over deg selv. 

Anonymkode: 38621...afe

• Liker 10
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det pekes uansett på noe viktig her, hvis de klarte å finne en mindre ubehagelig måte å teste på ville sannsynligvis mange flere gjort det. 

Anonymkode: ff1d4...819

Er dette virkelig sant - at noen unngår å ta koronatest fordi det skal være vondt?? Herregud for en pinglegjeng sier jeg også! Jeg har ikke tatt testen, men tok influensatest i fjor, og har hørt det er helt likt som nese-testen. Det var ikke vondt, men kanskje litt uvant - som å få vann i nesen under bading, jeg fikk behov for å hoste litt etterpå. 

Anonymkode: 39b66...bfc

• Liker 3
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet du om hva jeg har opplevd? Jeg ble innlagt med store magesmerter og hadde et helvete, jeg tåler dessverre dårlig annet ubehag når jeg har så vondt fra før av. Så tusen takk for den. Jeg fikk høre av sykepleieren at jeg taklet å ta prøven veldig fint forresten i forhold til mange andre. Men jeg hadde sikkert taklet den i nesen bedre om jeg ikke hadde hatt alvorlige vonde smerter fra før av. 

Så det eneste du ville med innlegget ditt var å få klapp på skuldra? 

Anonymkode: 7fcda...1b3

• Liker 7
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. 

Anonymkode: 69766...b6f

Skrevet

Den testen er fryktelig ubehagelig. Nesten alle jeg har snakket med sier det samme. Så det er ikke noe usannhet i det.

Anonymkode: 5e979...98e

• Liker 3
Skrevet

Tok testen selv i dag. Gjorde ikke mer vondt i nesa enn å nyse. Kiler bare intenst.

Anonymkode: 2b47a...682

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh ok, wow så modig du var da. Nå sier du jo rett ut at det var ikke testen som var problemet, men resten av helsesituasjonen din. Poenget er at det er unødvendig å lage en tråd om hvor fæl denne viktige testen er, det er vanvittig lite solidarisk og sprer usannheter om at dette ikke er en test som voksne folk helt fint tåler. Skam deg!

• Liker 8
Skrevet

Hahaha...lenge siden Vikingtiden nå skjønner jeg🙈 Tenk om noen mnd når tusenvis av nordmenn har utviklet PTSD av å måtte ta konona-test! Jeg håper ingen som syntes korona-testen var ille noen sinne må ta endoskopi via nesa! Den svir litt mer..men går tross alt også heeeelt bra :) 

Anonymkode: 95033...16b

• Liker 4
Skrevet

Den testen ble tatt for noen år siden pga en mistenksom bakterie, men det er da vel virkelig ikke noe å skrive om. Den er  ubehagelig, ja. Bare vent til dere skal føde barn, kanskje da kan vi snakkes. Sorry, måtte bare.. 🌸

Anonymkode: 3abce...e35

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Den testen ble tatt for noen år siden pga en mistenksom bakterie, men det er da vel virkelig ikke noe å skrive om. Den er  ubehagelig, ja. Bare vent til dere skal føde barn, kanskje da kan vi snakkes. Sorry, måtte bare.. 🌸

Anonymkode: 3abce...e35

Haha, enig i at å føde var langt verre. Brekke benet var også verre, men ville bare sammenligne med noe som var relativt likt ;) 

Anonymkode: 95033...16b

Skrevet

Hvor vondt det gjør å bli pirket høyt oppe i nesen avhenger vel av hvor betent man er oppi der? Jeg har hvertfall tatt sånn nesetest ved flere anledninger uten at det var noe spesielt ubehagelig, men en gang jeg var skikkelig dårlig gjorde det så vondt at jeg i et kort sekund følte det som om jeg skulle til å svime av. 

Anonymkode: dc9db...670

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det eneste du ville med innlegget ditt var å få klapp på skuldra? 

Anonymkode: 7fcda...1b3

Nei jeg skjønner at du dømmer meg og innlegget mitt. Det får du bare gjøre. Jeg håper du ikke havner i samme situasjon som meg.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eh ok, wow så modig du var da. Nå sier du jo rett ut at det var ikke testen som var problemet, men resten av helsesituasjonen din. Poenget er at det er unødvendig å lage en tråd om hvor fæl denne viktige testen er, det er vanvittig lite solidarisk og sprer usannheter om at dette ikke er en test som voksne folk helt fint tåler. Skam deg!

Jeg skrev at jeg tok testen og syns den var fæl i nesen ja. Men jeg var veldig syk når jeg tok testen, og folk reagerer ofte forskjellig på ting når dem er friske og syke. Kanskje ikke du gjør som er laget av is. Det er mye som er unødvendig å poste her inne, men jeg skriker ikke av den grunn som du gjør. Synd for deg at jeg overlevde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...