Gå til innhold

Kursgodkjenning ved NHH, fra tidligere øk.adm studier i Norge? (Bachelor)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Studerte for et par år siden 2 år Øk.Adm ved et Universitet i Norge. Fikk gode resultater (A og B på alle fag), men droppet ut etter 2. året. Alle fagene var der på 10 studiepoeng hver. 

Nå, en del år senere, så ønsker jeg å studere igjen. Pga. ryktet og arbeidsmulighetene som følger med NHH, anser jeg det som en skole jeg vil prøve meg på. 

Men, her er da dilemma, siden jeg ha to valg:

A) Jeg kan høre med Universitetet der jeg studerte tidligere, om jeg kan få fullføre Bachelorstudiene - for så å søke meg på Master ved NHH. Ser på poengkravene til NHH at jeg skal komme meg inn der om jeg holder meg på C og opp på alle fag siste året. 

B) Søke meg inn på NHH via Samordna opptak - da jeg definitivt nok poeng til å komme inn på Bachelor. Dersom jeg hadde fått godkjent en del av fagene der, så hadde jeg nok realistisk brukt 1 eller 2 år på å gjøre ferdig en Bachelor ved NHH, for så å gå videre til Master. Føler kanskje det er et "bonus" at man på et vis kan være med fra starten? 

Noen som har fått godkjent tidligere kurs fra andre Øk.Adm studier? 

Anonymkode: 3addd...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Google NHH og innpass av fag. Ligger en oversikt over hvilke fag som tidligere har blitt godkjent ute. 

Anonymkode: ae705...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...