Gå til innhold

Teal Swan, cult eller har noen gode poeng?


Sacramone

Anbefalte innlegg

Teal Swan er en youtuber kjent for å hjelpe mennesker over Internett. Man kan også dra på «kurs» med henne og hennes crew. 
Dere om kjenner til Teal, hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Teal Swan er en kult leder som tjener massevis av penger fra sarte sjeler som har opplevd traumer i livet deres. Hør mer på Cult på Spotify hvor de forteller om livet hennes saklig. Hun tjener penger på utseendeog hun har manipulert folk fra sekten hennes til å ta selvmord! Hold deg unna sier jeg bare!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her var skremmende å høre om! Jeg fant først en video av henne der hun påstår at folk med ADHD kommer fra familier med mye angst og det er derfor de får ADHD. Hørte podcasten nå og hun høres sykt farlig ut for sårbare personer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thaila skrev (16 timer siden):

Det her var skremmende å høre om! Jeg fant først en video av henne der hun påstår at folk med ADHD kommer fra familier med mye angst og det er derfor de får ADHD. Hørte podcasten nå og hun høres sykt farlig ut for sårbare personer. 

Hun kunne ikke ta oppvasken eller gjøre husarbeid fordi hun var programmert av hennes overgriper. Hun manipulerte 3 stk til å ta selvmord. Thats sick shit ass! Sånne mennesker vil kun bli glofisert og tjene masse penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninnit skrev (14 timer siden):

Hun kunne ikke ta oppvasken eller gjøre husarbeid fordi hun var programmert av hennes overgriper. Hun manipulerte 3 stk til å ta selvmord. Thats sick shit ass! Sånne mennesker vil kun bli glofisert og tjene masse penger!

Det er sykt ja, og de selger bøkene hennes på arkbokhandel i Norge! 🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde egentlig ikke være lov, men de bøkene hennes går liksom under»selvhjelp» Teal swan melker ut penger utifra hennes opplevelse som hun manipulerer andre med. Bra du fant ut mer av Teal Swan. Podcasten Cult på spotify har masse masse innslag om folk som danner sekter og hvordan de tenker og dreper folk gjennom manipulasjon. Skremmende og farlig greier det der. Men samtidig  interessant å høre sånt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.. og jeg som syns hun har mye bra å komme med.  Noen av budskapene hennes er litt "out there", men har funnet mye fint i det hun skriver og sier jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i den alternative leiren og kjenner litt til det man kaller åndelige lærere, guruer og denslags. Har lang fartstid med å sjekke ut forskjellige ting. Syns Teal hadde noen gode poenger å komme med til å begynne med, men ble etter hvert oppmerksom på trekk ved henne som ikke er særlig sympatiske, og hun virket "utspeisa" for meg.
Jeg går ikke vanligvis på "debunker"-sider og leser, da disse har en tendens til å rive fra hverandre absolutt alt som er alternativt, og dette gjelder også KG i stor grad. Poster man om noen som ikke er 100% "vitenskapelig" her, så vil 90% skrive at det er humbug.

I alle fall, det jeg har funnet ut om henne kommer direkte fra mennesker som har bodd med henne. I det siste har også en til av eksene hennes kommet ut med det han har opplevd. Den første som fortalte om henne var Saardep Swan som hun var gift med. En annen (venninne, ikke kjæreste) er Cameron Clark som bodde med henne en stund, sammen med de andre "disiplene" hennes. Det finnes intervjuer med henne på youtube. Det finnes mye, jeg kan søke det opp senere og linke til det om dere er interessert. Det er både blogginnlegg og videoer fra folk som har kjent henne personlig.

Slik jeg oppfatter henne er hun narsissist eller borderline, og liker å kontrollere og leke med folk ved å sette dem opp mot hverandre og slikt. Hun får andre til å jobbe for seg, hun kan ikke selv gjøre noe i huset, og det er hele tiden endeløst drama med henne. Og ja, hun har også oppfordret andre til å ta livet av seg, eller "tenke over om de vil leve eller ikke".

En annen som gjorde det mye var Benthino Massaro om noen kjenner til han. Der var det også en som tok livet av seg mens han bodde i Sedona var det vel...? Eller Boulder, husker ikke nå. Han rømte i alle fall derfra etter det, folk var ikke særlig positive til han for å si det sånn, og politiet var interessert i han.
Det han pleide å si var at om man ikke drev med selvutvikling kunne man like gjerne dø. Og det var da selvsagt hans form for selvutvikling man skulle drive med. Dette har jeg direkte fra en som redigerte videoer fra han, hun kunne fortelle mye om hva som foregikk bak kulissene, og det var ikke pent. Han er ikke noen hyggelig person.

En annen er Mooji. Ikke god han heller.

Eckhart Tolle og Adyashanti har jeg ikke funnet noe dritt på, men de har heller ikke "disipler" som bor tett på dem. Tror det er mange fallgruver når man har det.

Endret av Sol-gull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en podcast om henne, han som har laget den besøker hennes kurssted:
 https://podcasts.apple.com/us/podcast/the-gateway-teal-swan/id1387560474

Her er et intervju med Cameron Clark som bodde med henne. Det finnes ett til med henne her om man leter: 

 

Her er utdrag fra bloggen til Saardep Swan, som han har slettet så den finnes ikke i sin helhet lenger:
https://tealscottswan.blogspot.com/2016/05/black-swan.html

Her er ene eksen til Teal, den siste som stod frem. Han bekrefter ting som Cameron sier, beskriver de samme intrigene/manipuleringene: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (56 minutter siden):

Hm.. og jeg som syns hun har mye bra å komme med.  Noen av budskapene hennes er litt "out there", men har funnet mye fint i det hun skriver og sier jeg. 

Du vet at hun har blitt anklaget for å ha kopiert mye av tekstene hennes av en annen Guru? Mye klipp og lim med hun der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninnit skrev (1 minutt siden):

Du vet at hun har blitt anklaget for å ha kopiert mye av tekstene hennes av en annen Guru? Mye klipp og lim med hun der!

nei det ante jeg ikke noe om.  Men vet om mange som liker henne og budskapet hennes. Har jo lest litt om at det har vært kontroverser rundt henne, men jeg har helt ærlig ikke satt meg så mye inn i det. Jeg tar til meg det jeg føler passer og så går jeg ikke i dybden på andre ting. 

men det er jo ikke bra om hun tar ting fra andre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol-gull skrev (43 minutter siden):

Jeg er i den alternative leiren og kjenner litt til det man kaller åndelige lærere, guruer og denslags. Har lang fartstid med å sjekke ut forskjellige ting. Syns Teal hadde noen gode poenger å komme med til å begynne med, men ble etter hvert oppmerksom på trekk ved henne som ikke er særlig sympatiske, og hun virket "utspeisa" for meg.
Jeg går ikke vanligvis på "debunker"-sider og leser, da disse har en tendens til å rive fra hverandre absolutt alt som er alternativt, og dette gjelder også KG i stor grad. Poster man om noen som ikke er 100% "vitenskapelig" her, så vil 90% skrive at det er humbug.

I alle fall, det jeg har funnet ut om henne kommer direkte fra mennesker som har bodd med henne. I det siste har også en til av eksene hennes kommet ut med det han har opplevd. Den første som fortalte om henne var Saardep Swan som hun var gift med. En annen (venninne, ikke kjæreste) er Cameron Clark som bodde med henne en stund, sammen med de andre "disiplene" hennes. Det finnes intervjuer med henne på youtube. Det finnes mye, jeg kan søke det opp senere og linke til det om dere er interessert. Det er både blogginnlegg og videoer fra folk som har kjent henne personlig.

Slik jeg oppfatter henne er hun narsissist eller borderline, og liker å kontrollere og leke med folk ved å sette dem opp mot hverandre og slikt. Hun får andre til å jobbe for seg, hun kan ikke selv gjøre noe i huset, og det er hele tiden endeløst drama med henne. Og ja, hun har også oppfordret andre til å ta livet av seg, eller "tenke over om de vil leve eller ikke".

En annen som gjorde det mye var Benthino Massaro om noen kjenner til han. Der var det også en som tok livet av seg mens han bodde i Sedona var det vel...? Eller Boulder, husker ikke nå. Han rømte i alle fall derfra etter det, folk var ikke særlig positive til han for å si det sånn, og politiet var interessert i han.
Det han pleide å si var at om man ikke drev med selvutvikling kunne man like gjerne dø. Og det var da selvsagt hans form for selvutvikling man skulle drive med. Dette har jeg direkte fra en som redigerte videoer fra han, hun kunne fortelle mye om hva som foregikk bak kulissene, og det var ikke pent. Han er ikke noen hyggelig person.

En annen er Mooji. Ikke god han heller.

Eckhart Tolle og Adyashanti har jeg ikke funnet noe dritt på, men de har heller ikke "disipler" som bor tett på dem. Tror det er mange fallgruver når man har det.

Skal se på videoen du la ut. Hun manipulerte folk til å tro at de led av depresjon og måtte dø for å til den høyeste himmelen. Hjernevasking og manipulasjon er det hun mestrer til. Den podcasten jeg refererte til ( Cult på spotify) er veldig ryddig og saklige. De går etter kilder og er nøye. Det er aå mange syke folk som tror de er jesus og djevelen samtidig. De er villig til å gå over lik for å få seg status.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den underholdende og informative podcasten "Oh No, Ross and Carrie" har en god episode eller to om henne.

De to tingene i overskriften er forøvrig ikke gjensidig utelukkende. For å ta et ekstremt eksempel: Nazistene var flinke til å f.eks bygge opp Tysklands militærindustri, få folk i arbeid og lage motorveier. Det betyr ikke at de ikke var en grusom kult man burde holde seg langt unna. Alt og alle har noen positive sider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt om alle kan ta til seg budskapet hennes, en må kanskje først ha opplevd en 'oppvåkning'. Jeg har lært mye av henne, å har det mye bedre nå. Jeg har gjort jobben selv, men mye av det hun har forklart, og måten hun forklarer kompliserte ting på, når inn til meg. Hun er nok ikke perfekt, men hvem er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Elida88 said:

Vet ikke helt om alle kan ta til seg budskapet hennes, en må kanskje først ha opplevd en 'oppvåkning'. Jeg har lært mye av henne, å har det mye bedre nå. Jeg har gjort jobben selv, men mye av det hun har forklart, og måten hun forklarer kompliserte ting på, når inn til meg. Hun er nok ikke perfekt, men hvem er det? 

Hun tar også mye fra andre, samt at hun absolutt har innsikter selv. Det er det som er så forvirrende med disse menneskene, man hører at de sier noe sant, og så blander de med ting som ikke stemmer, og som kan være svært uheldig for påvirkelige mennesker. Kan du ta med deg budskapet og gå videre så er det det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest adinterim
Elida88 skrev (På 2.1.2021 den 18.30):

Vet ikke helt om alle kan ta til seg budskapet hennes, en må kanskje først ha opplevd en 'oppvåkning'. Jeg har lært mye av henne, å har det mye bedre nå. Jeg har gjort jobben selv, men mye av det hun har forklart, og måten hun forklarer kompliserte ting på, når inn til meg. Hun er nok ikke perfekt, men hvem er det? 

😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...