Gå til innhold

Er det noen som har fiskebensgulv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har det, har dere det i hele huset eller kun i stuen? 

Anonymkode: b1352...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt å ha det i vinterhagen jeg bygget i vår/sommer. Fliser 20 x 120 cm som ser ut som treplanker. Jeg synes det gjør seg veldig å legge det i et mønster i stedet for bare rett frem og tilbake. Jeg har det ikke i resten av huset fordi det var allerede et gammelt tregulv i huset. Dette ble pusset ned og lakket på nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det, elsker det! Har det i stuen, spisestuen, og soverommet som egentlig er en tredje stue, idet det ble penest å legge det sammenhengende. Jeg har det ikke på barnas rom eller kjøkkenet.

Jeg ville nok ikke anbefalt det på kjøkkenet, da vann i mellomrommene i mønsteret kan få gulvet til å sprekke opp. Det skal ha veldig lite vann, vasker med vann ca 4-6 ganger i året eller når det kommer flekker. Kjøkkengulvet trenger en vask hver uke. 

(Vi valgte klassisk fiskebensgulv hvor hver enkelt plankebit legges separat, ikke slike klikkvarianter med ferdig mønster. Mulig anbefalingen for slike gulv er annerledes).

Anonymkode: 8d567...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fan. Syntes der blir for «bråkete». Men vet det har vært «in» igjen i en del år. 

Anonymkode: ce288...5ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er ikke fan. Syntes der blir for «bråkete». Men vet det har vært «in» igjen i en del år. 

Anonymkode: ce288...5ac

Enig. Synes det kan passe i noen hus, 20-30 talls funkis med god takhøyde og vis størrelse på rommene. Men ofte ser det bare «for mye» ut. 

Anonymkode: e936d...189

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Synes det kan passe i noen hus, 20-30 talls funkis med god takhøyde og vis størrelse på rommene. Men ofte ser det bare «for mye» ut. 

Anonymkode: e936d...189

Haha, det er akkurat det vi har. Vi gikk for store plank, ikke sånne små, føler det blir mindre bråkete da. 

Anonymkode: db8e0...c25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Synes det kan passe i noen hus, 20-30 talls funkis med god takhøyde og vis størrelse på rommene. Men ofte ser det bare «for mye» ut. 

Anonymkode: e936d...189

Tja, vi har lagt det i vår leilighet med stukkatur og 3,5 m takhøyde. Synes det passer fint i slike klassiske bygårder, men hver sin smak :)

Anonymkode: 8d567...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...