SUPERMIRI Skrevet 13. mars 2021 #581 Del Skrevet 13. mars 2021 Hurraaa for vellykket OUL! Gratulerer så mye med en lillegutt i magen ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 21. april 2021 #582 Del Skrevet 21. april 2021 Hvordan går det med dere om dagen? 😊🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 21. april 2021 Forfatter #583 Del Skrevet 21. april 2021 46 minutter siden, Niny said: Hvordan går det med dere om dagen? 😊🥰 Så hyggelig at du spør! Jjeg har fulgt med i dagbøkene deres hver eneste dag siden min positive test og er så glad for at det har gått for flere av dere! Heier også på alle dere andre som forhåpentligvis skal få en positiv test snart ❤️ Det går veldig bra med oss! 24+5 i dag og jeg føler egentlig først nå at tiden går sakte. Kanskje fordi det ikke er så mye som skjer mellom uke 20-30? OUl er ferdig og nå er det bare ventetid. Heldigvis skal jeg ut i ferie/perm fra midten av juni så jeg ser veldig frem til det ❤️ Tenker nok at tiden mellom ferien og termin kommer til å gå meget fort! Ellers er lillegutt en utrolig aktiv gutt som sparker hele tiden! Blir nesten urolig hvis jeg ikke kjenner noe på en halvtime haha! Når det gjelder innkjøp så har vi akkurat kjøpt barnevogn og nå gjenstår det fortsatt ganske mye men jeg gidder ikke å stresse med det haha. Jeg har begynt å få en fin kul på magen og man kan endelig begynne å se det skikkelig at jeg er gravid. Det er en herlig følelse ❤️ Utenom det har jeg slitet med svangerskapshodepine og hadde hodepine 24/7 i hele mars. Ble da sjukemeldt 50% og det er blitt bedre nå og jeg er tilbake på jobb 100%. Dog tror jeg at jeg kommer til å bli sykemeldt igjen seinere men hver uke med 100% er en seier ❤️ Ellers frykter jeg svangerskapsdiabetes. Jeg får nok svar i dag da jeg tok testen på mandag - men jeg skjønte at verdiene mine var helt opp mot grensen. 5.4 fastende og 7.8 etter to timer. Blir veldig skuffet hvis jeg har drt men også overrasket. Jeg skulle jo egentlig ikke ta testen da jeg både er under 25 og BmI under 25 - men grunnet store barn i familien ble det besluttet at vi tar den uansett. oi dette ble en lang oppdatering og et langt svar til «hvordan går det» haha! Jeg håper alt går bra med deg også! Leser dagboken din hver dag og jeg er sååå glad for at det blir en liten bebis på deg i vinter ❤️❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 21. april 2021 #584 Del Skrevet 21. april 2021 Kjekt med lange oppdateringer når det er lenge siden vi har hørt fra deg 😍 Hos meg ville jordmor også ta den testen, men helst fordi jeg blir 25 i høst som da er før termin. Kan også tenke meg at dagene nå går sakte når det ikke lengre er noe konkret nytt og spennende å glede seg til de neste ukene. Men det er nå du kan virkelig begynne nestingen og kose deg med det 🤩❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 14. mai 2021 Forfatter #585 Del Skrevet 14. mai 2021 Uke 28+0 Kanskje på tide med en liten oppdatering! Denne tror jeg blir litt lang da jeg har mye på hjertet og sitter her alene på en fredagskveld. Nå er jeg endelig inni tredje og siste trimester og det føles veldig godt. Bebi beveger seg masse hele tiden og han er helt klart en aktiv liten gutt. Alle de bekymringene jeg hadde i starten er jo selvfølgelig borte nå - men det er vel alltid slik at det kommer nye bekymringer haha. Nå ber jeg bare for at dette er en frisk gutt og jeg gleder meg så til å få han på brystet. Innkjøp: denne måneden har jeg gått helt amok. Vi har fått kjøpt myyye nå men jeg mangler fortsatt seng. Et tips til dere andre gravide er å sjekke ut Woombie! Jeg kjøpte det både i størrelse 0-3 mnd og 3-6 mnd og har planer om å bruke dette isteden for dyne eller sovepose så lenge han trives med det❤️ Jeg syns ihvertfall det ser veldig behagelig og ikke minst trygt ut! kropp: Magen vokser og jeg har gått opp nesten 12 kilo. Jeg sliter så innmari med å godta denne vektoppgangen men jeg har faktisk kjent på litt mindre skuffelser de siste dagene. Jeg klarer ikke å trene men jeg går 2-5 turer hver dag nå og prøver å gå ca 5km tilsammen i løpet av dagen for å holde formen oppe. Heldigvis har jeg en hund som gjør at dette blir litt enklere ❤️ Følelser: jeg kjenner jo at jeg gleder meg veldig men kjenner også at hormonene er godt til stedet. Jeg blir sjeldent sur og sinna og heldigvis har det ikke blitt noe verre etter at jeg ble gravid. Men når andre kanskje opplever sinne så opplever jeg som regel sorg og kan gråte som en liten to åring. Og fy søren så mye jeg gråter nå😂 kan ligge i fanget til samboeren og gråte fordi det er en søt hund på TV-en. I tillegg gråt jeg som et lite barn når jeg skjønte at lillegutt og jeg ikke kom til å ha samme etternavn før jeg og kjæresten gifter oss hahah. I tillegg sliter jeg ekstra med selvsikkerheten og kanskje over tenker ting. også har jeg et spørsmål til dere som har vært gravide på sommeren før: hva fader kan jeg finne på i sommer? Hvor langt unna sykehuset kan jeg befinne meg? Når kjæresten har ferie så er jeg 37 uker på vei 😅 jeg vil jo helst finne på masse, både gå preikestolen, og helst Trolltunga men har jo skjønt at det er jo så absolutt ikke forsvarlig hahah! Ville dere ha turt å reise på teltturer i uke 37? Frister jo veldig men skjønner også at det er jo helt koko. Men så rastløs som jeg er gråter jeg av tanken på å være hjemme i hele sommer haah. Heldigvis har jeg gode venninner som skal ta meg med på hotellturer to ganger i sommer så det hjelper jo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 14. mai 2021 #586 Del Skrevet 14. mai 2021 Lillra skrev (26 minutter siden): Uke 28+0 Kanskje på tide med en liten oppdatering! Denne tror jeg blir litt lang da jeg har mye på hjertet og sitter her alene på en fredagskveld. Nå er jeg endelig inni tredje og siste trimester og det føles veldig godt. Bebi beveger seg masse hele tiden og han er helt klart en aktiv liten gutt. Alle de bekymringene jeg hadde i starten er jo selvfølgelig borte nå - men det er vel alltid slik at det kommer nye bekymringer haha. Nå ber jeg bare for at dette er en frisk gutt og jeg gleder meg så til å få han på brystet. Innkjøp: denne måneden har jeg gått helt amok. Vi har fått kjøpt myyye nå men jeg mangler fortsatt seng. Et tips til dere andre gravide er å sjekke ut Woombie! Jeg kjøpte det både i størrelse 0-3 mnd og 3-6 mnd og har planer om å bruke dette isteden for dyne eller sovepose så lenge han trives med det❤️ Jeg syns ihvertfall det ser veldig behagelig og ikke minst trygt ut! kropp: Magen vokser og jeg har gått opp nesten 12 kilo. Jeg sliter så innmari med å godta denne vektoppgangen men jeg har faktisk kjent på litt mindre skuffelser de siste dagene. Jeg klarer ikke å trene men jeg går 2-5 turer hver dag nå og prøver å gå ca 5km tilsammen i løpet av dagen for å holde formen oppe. Heldigvis har jeg en hund som gjør at dette blir litt enklere ❤️ Følelser: jeg kjenner jo at jeg gleder meg veldig men kjenner også at hormonene er godt til stedet. Jeg blir sjeldent sur og sinna og heldigvis har det ikke blitt noe verre etter at jeg ble gravid. Men når andre kanskje opplever sinne så opplever jeg som regel sorg og kan gråte som en liten to åring. Og fy søren så mye jeg gråter nå😂 kan ligge i fanget til samboeren og gråte fordi det er en søt hund på TV-en. I tillegg gråt jeg som et lite barn når jeg skjønte at lillegutt og jeg ikke kom til å ha samme etternavn før jeg og kjæresten gifter oss hahah. I tillegg sliter jeg ekstra med selvsikkerheten og kanskje over tenker ting. også har jeg et spørsmål til dere som har vært gravide på sommeren før: hva fader kan jeg finne på i sommer? Hvor langt unna sykehuset kan jeg befinne meg? Når kjæresten har ferie så er jeg 37 uker på vei 😅 jeg vil jo helst finne på masse, både gå preikestolen, og helst Trolltunga men har jo skjønt at det er jo så absolutt ikke forsvarlig hahah! Ville dere ha turt å reise på teltturer i uke 37? Frister jo veldig men skjønner også at det er jo helt koko. Men så rastløs som jeg er gråter jeg av tanken på å være hjemme i hele sommer haah. Heldigvis har jeg gode venninner som skal ta meg med på hotellturer to ganger i sommer så det hjelper jo. Koselig oppdatering. ❤️ Legg gjerne ut en liste over hva dere har gjort av innkjøp. Skal dere ordne barnerommet klart før fødsel? Inkluder i såfall gjerne dette. Jeg holder på å bestiller ting selv for tiden og leter etter ting og tang. Min jordmor henviser hele tiden til nhi sine retningslinjer for vektoppgang. Noen legger på seg mer tidlig og mindre sent osv. Den største vektoppgangen mener nhi normalt er mellom uke 20-28 som du nå er gjennom. Du skal derfor ikke se bort i fra at du likevel havner i nærheten av anbefalingen, dersom du er normalvektig fra før av. Dersom du har en annen kmi eller av andre grunner havner over hva de anbefaler, så hadde jeg ikke bekymret meg for mye over det. ❤️ Jordmor vil sette inn tiltak hvis det er nødvendig. Jeg for min del har lagt på meg alt for lite. Kaster enda opp i tredje trimester. Sist kontroll hadde jeg endelig klart å legge på meg 2.3kg siden sist kontroll, men jeg har tatt ekstra næringsdrikker for å klare det. Prøver å fokusere på å spise mer næringsrikt nå som jeg har blitt bedre, men det er jammen ikke lett. Ellers er jeg plaget med halsbrann, vondt i ribbeina på høyre side der lille sparker, hvor smerten virker å forplante seg til øvre del av ryggen. Heldigvis ingen bekkenplager, men det er slitsomt nok med lange studiedager. Jeg har fått litt strekkmerker på lårene og magen begynner å bli stor da, så noe skjer jo 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 14. mai 2021 Forfatter #587 Del Skrevet 14. mai 2021 18 minutter siden, babycodex said: Koselig oppdatering. ❤️ Legg gjerne ut en liste over hva dere har gjort av innkjøp. Skal dere ordne barnerommet klart før fødsel? Inkluder i såfall gjerne dette. Jeg holder på å bestiller ting selv for tiden og leter etter ting og tang. Min jordmor henviser hele tiden til nhi sine retningslinjer for vektoppgang. Noen legger på seg mer tidlig og mindre sent osv. Den største vektoppgangen mener nhi normalt er mellom uke 20-28 som du nå er gjennom. Du skal derfor ikke se bort i fra at du likevel havner i nærheten av anbefalingen, dersom du er normalvektig fra før av. Dersom du har en annen kmi eller av andre grunner havner over hva de anbefaler, så hadde jeg ikke bekymret meg for mye over det. ❤️ Jordmor vil sette inn tiltak hvis det er nødvendig. Jeg for min del har lagt på meg alt for lite. Kaster enda opp i tredje trimester. Sist kontroll hadde jeg endelig klart å legge på meg 2.3kg siden sist kontroll, men jeg har tatt ekstra næringsdrikker for å klare det. Prøver å fokusere på å spise mer næringsrikt nå som jeg har blitt bedre, men det er jammen ikke lett. Ellers er jeg plaget med halsbrann, vondt i ribbeina på høyre side der lille sparker, hvor smerten virker å forplante seg til øvre del av ryggen. Heldigvis ingen bekkenplager, men det er slitsomt nok med lange studiedager. Jeg har fått litt strekkmerker på lårene og magen begynner å bli stor da, så noe skjer jo 🙂 Skal prøve å få skrevet alt vi har fått kjøpt! Når det gjelder barnerom så kommer vi til å innrede det litt men kommer også til å ha en seng for en voksen der som et hvilested for en av oss. Vi har kjøpt dette: flaskesterilator fra Philips woombie bæresele ergobaby Babynest fra Vidas babynest stellebord fra Ikea stellesekk fra Vidas babynest bleiebøtte fra Korbell emmaljunga nxt 90 barnevogn besafe bilsete voksi bilpose easygrow nature vognpose Stellematte fra Leander Brystmelk poser badebalje og stativ Bilstol adapter Inotyol sinksalve babyolje Babycall neonate Ammeinnlegg i ull neglesaks Attend cover vippestol Altfor mye klær men mangler fortsatt mye håndkle fra newbie lammeskinn Også selvfølgelig masse andre små ting og sikkert større ting også som jeg ikke husker 😂gjenstår også en del men heldigvis har jeg sommeren på meg! Gjerne si ifra hvis dere har kjøpt noe annet smart 😍😍 bår det gjelder vekta så håper jeg at jeg klarer å holde meg innenfor anbefalingene - men hvis ikke så må jeg bare tenke at det ikke er krise. Jordmor har foreløpig ikke kommentert at det er noe å bekymre seg over men er nok mer psyken. Åå kjedelig at du sliter med å legge på deg! Er jo veldig kjedelig det også, men du er flink som prøver ❤️❤️ halsbrann tror jeg at jeg opplevde for første gang i sta!! Men det var ikke syre aktig så gjorde ikke vondt bare ekkelt. Men spent på om det var begynnelsen på noe som kommer til å vare frem til fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 14. mai 2021 #588 Del Skrevet 14. mai 2021 (endret) Lillra skrev (4 timer siden): Skal prøve å få skrevet alt vi har fått kjøpt! Når det gjelder barnerom så kommer vi til å innrede det litt men kommer også til å ha en seng for en voksen der som et hvilested for en av oss. Vi har kjøpt dette: flaskesterilator fra Philips woombie bæresele ergobaby Babynest fra Vidas babynest stellebord fra Ikea stellesekk fra Vidas babynest bleiebøtte fra Korbell emmaljunga nxt 90 barnevogn besafe bilsete voksi bilpose easygrow nature vognpose Stellematte fra Leander Brystmelk poser badebalje og stativ Bilstol adapter Inotyol sinksalve babyolje Babycall neonate Ammeinnlegg i ull neglesaks Attend cover vippestol Altfor mye klær men mangler fortsatt mye håndkle fra newbie lammeskinn Også selvfølgelig masse andre små ting og sikkert større ting også som jeg ikke husker 😂gjenstår også en del men heldigvis har jeg sommeren på meg! Gjerne si ifra hvis dere har kjøpt noe annet smart 😍😍 bår det gjelder vekta så håper jeg at jeg klarer å holde meg innenfor anbefalingene - men hvis ikke så må jeg bare tenke at det ikke er krise. Jordmor har foreløpig ikke kommentert at det er noe å bekymre seg over men er nok mer psyken. Åå kjedelig at du sliter med å legge på deg! Er jo veldig kjedelig det også, men du er flink som prøver ❤️❤️ halsbrann tror jeg at jeg opplevde for første gang i sta!! Men det var ikke syre aktig så gjorde ikke vondt bare ekkelt. Men spent på om det var begynnelsen på noe som kommer til å vare frem til fødsel. Det var virkelig ikke rent lite heller haha 😄 Må være super deilig å få de tingene på plass! Og så mye fint dere har valgt. Oppsummerer både litt hva vi har og hva vi tenker å kjøpe jeg. 1. Seng og soveartikler Vi kjøpte en stokke newborn seng som inkluderte madrass, laken, tisselaken, sengekant, vidas flettekant, uro og sengehimmel til 4000kr på finn. Ser helt ubrukt ut. Hun sa at sønnen deres hadde endt opp med å sove i en bedside crib så den var ikke særlig brukt. Men jeg angrer helt ærlig litt på at vi ikke bare kjøpte en bedside crib og en billig sprinkelseng brukt, fordi vi kunne nok spart mer der og jeg vil tro det er veldig praktisk med en bedside crib. Usikker på hva jeg føler om senge- og flettekant også mtp. fare for krybbedød, men kan jo eventuelt selge det videre. Vi har en trevugge i familien som kommer til å stå i stua. Ellers fikk jeg et babynest gratis på finn. Også har jeg arvet tepper, dundyne og sengetøy av svigermor fra guttene hennes var små. Usikker på om jeg skal bruke en sovepose i selve sengen, men da blir det nok den fra h&m til 200kr. Har enda ikke undersøkt så mye rundt babycall, men det trenger vi også. 2. Stelleplassen Vi kjøpte gulliver stellebord fra ikea til 200kr på finn også kjøpte jeg noen fine rottingkurver fra jysk som heter severin, som passet perfekt. Tenkte også å kjøpe leander stellematte selv om den er ganske dyr, fordi jeg ser for meg at den kan vare til nestemann også og er den veldig praktisk ved tanke på vask. Tenkte jeg skulle hente ut de gratise babypakkene nå som jeg er i tredje trimester, kjøpe bleier på kiwi og div utstyr på apotek1 neste gang det er trippeltrumf. I tillegg har jeg lyst til å bestille den gratise bleiebøtten fra barnas hus også kjøpe poser til den på ebay. Ellers må jeg nok kjøpe en vanlig badebalje fra ikea. Har kanskje 20 kluter og 5 gulpekluter, som jeg egentlig kjøpte lenge før vi ble gravide. Trenger nok noen gulpekluter til. De har noen billige på sparkjøp. Har litt lyst på swaddles, så syr nok noen selv i et fint stoff, når jeg må legge opp gardinene til barnerommet. 3. Vogn, bilstol, bæreutstyr, stoler mv. Har fått stokke xplory vognen, liggedel og cybex newborn bilstolen av svigerforeldrene mine. Selv kjøpte vi adapter og isofix understellet. Ellers fikk vi et bilspeil gratis på finn, bestemoren min strikker og syr både vognteppe og vognpose, samt har en venninne av mamma heklet en uro til vognen. Jeg arvet også en slags bærepose med håndtak av svigermor som ligner litt på et babynest, men som er veldig kjekk om man skal på besøk osv. Ellers har jeg lånt tanten min sin bæresele fra babybjørn. En kollega av mamma har også spurt om vi vil ha en vippestol fra babybjørn, så håper det skjer. Ellers tenkte vi å kjøpe stokke tripptrappstolen med newborn delen, men vet ikke om det blir nødvendig før hun er noen måneder gammel. Den selges titt og ofte billig på finn da. Mangler også en babygym, men tror jeg bare kommer til å kjøpe en fra teddykompaniet som nå er på salg til 400kr, fordi de ofte ikke selges særlig billigere brukt. 4. Stelleveske En venninne fra Sverige kjøpte en veldig fin stelleveske, med tilsvarende smokkeholder og toalettmappe fra pasito a pasito, gjennom amazon til meg. Selv kjøpte jeg en sydd mappe for bleier, salver, kluter mv. og stellematte i samme stoff, fra etsy. Skal kjøpe en enkel dokumentmappe fra notabene ellernoe for sykehuspapirer mv. ellers er den ferdig. 5. Diverse til amming Jeg har også fått en elektrisk brystpumpe fra madela av en venninne som er ferdig å amme. Jeg fikk forresten bbhugme i gave av mannen min ganske tidlig i graviditeten og jeg håper at jeg også kan bruke den som ammepute. Vet at de på sykehuset bruker cozyfix ammeputen da. Jeg kommer nok til å kjøpe et par flasker fra dr.brown fordi de har antikolikk funksjon. Virker ikke så dumt med noen lagringsposer til brystmelk. Samt brystkompresser og ammeinnlegg når det er trippeltrumf på apotek1, fordi venninner av meg har fått veldig bruk for det på dag 3 når problemene med ammingen har begynt å melde seg. 6. Barnerommet Jeg kjøpte en kids concept klesstativ til barn på finn til 350kr og 10 perle kleshengere for barn til 100kr. Ellers når det gjelder barnerommet så har jeg lagret ulike søk på finn og markedsplassen på fb for disse tingene jeg nevner, men hvis jeg ikke får napp, så kommer jeg til å kjøpe det på nett snart. Jeg tenker å kjøpe gyngestol og krakk fra wallebeck, en bokhylle, benk, stoler, bord og hylle fra alice & fox. Benken har også et rom for oppbevaring av leker. Jeg vil nok ha et sidebord og en lampe til ammestolen men det har jeg ikke funnet enda. En dobbel kommode fra ikea med inndelere til klærne. Når det gjelder interiør så får vi to bilder som mannen min hadde på sitt rom i barndommen fra svigermor, i tillegg til at jeg tenkte å kjøpe noen bildeprints fra etsy og rammer fra ikea. Ellers kommer jeg nok til å kjøpe noen treleker som interiør fra etsy, kanskje noen kurver, bøker og bamser. Ja sist men ikke minst så håper jeg å få tid til å kjøpe et teppe på kapp og gardiner til barnerommet. Kommer nok til å se etter disse tingene og gjøre barnerommet klart i mai-juli. Vi kommer nok også til å bruke barnerommet som et ekstra overnattingsrom på vanskelige netter når mannen min jobber. Har en ikea hemnes seng som kan stå der. 7. Klær Vi har mye klær som går på rundgang i familien. Har fått låne mye fra mamma og svigermor fra jeg og mannen min og våre søsken var små, samt tantebarnet mitt. Da snakker vi alt fra dåpskjole, hentesett, bunad, ulike strikkede plagg og vanlige klær. Har kjøpt noe selv (det meste før vi ble gravide) da, som bodyer, bukser, et par finkjoler osv, men det er lite. I de små størrelsene så tror jeg kanskje at jeg må ha litt mer, men redd for å kjøpe for mye også. Trenger iallfall noen pysjer. Når det gjelder gravidklær så har jeg kjøpt to sorte tights, en kosedress, en sommerkjole, to jobbkjoler (advokatkontor) og tre gravidtruser fra zalando og h&m. Trodde jeg hadde kjøpt lite klær til meg selv lol. Mangler ammebh. 8. Fødebagen Kommer nok til å vurdere å kjøpe kjølebind, lindreskum og skylleflaske fra fødebagen.no __ Hadde forresten ventet med å kjøpe mye og var klar på babymessen til å få unna noen bestillinger, men det var noen dårlige greier. I år var ikke babycare, barnashus mv. med, bare babyshop av de store butikkene. Babyshop hadde også gjort unntak fra 30% rabatt på alle de typiske merkene man gjerne har sett for seg å kjøpe produkter fra, så det var mest irriterende. Wallebeck, kappahl osv var heller ikke utstillere i år, så skuffende. Eneste jeg føler hjelper mot halsbrann er gavison tabletter ❤️ Håper du slipper å bli skikkelig plaget av det. Endret 14. mai 2021 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. mai 2021 #589 Del Skrevet 14. mai 2021 Lillra skrev (4 timer siden): også har jeg et spørsmål til dere som har vært gravide på sommeren før: hva fader kan jeg finne på i sommer? Hvor langt unna sykehuset kan jeg befinne meg? Når kjæresten har ferie så er jeg 37 uker på vei 😅 jeg vil jo helst finne på masse, både gå preikestolen, og helst Trolltunga men har jo skjønt at det er jo så absolutt ikke forsvarlig hahah! Ville dere ha turt å reise på teltturer i uke 37? Frister jo veldig men skjønner også at det er jo helt koko. Men så rastløs som jeg er gråter jeg av tanken på å være hjemme i hele sommer haah. Heldigvis har jeg gode venninner som skal ta meg med på hotellturer to ganger i sommer så det hjelper jo. Jeg har født midt i august en gang. Sommerferien tok vi derfor i månedskiftet juni/juli. Kjørte biltur rundt i landet og besøkte familie og venner. Veldig fin ferie! Og var hjemme et par uker før termin. De siste ukene hadde jeg absolutt ikke noe behov for å dra noen steder. Det var tungt bare å gå til bilen for å dra på butikken husker jeg Var en varm sommer! Så jeg holdt meg mest på verandaen foran en vifte. Leste bøker, ellers bare sullet litt hjemme med redebygging og gjøre ting klart. Skjønner du ser for deg å være rastløs, men er meget mulig at du ikke har så lyst å være på farten noen steder de siste ukene. Ellers er jo småturer som en plan B gode å ha. Hotellturer med venninner som du sier, men kan også planlegge dagsutflukter som piknik i park, bading ved strand, uterestaurant i byen med god mat osv. Og kanskje dere kan invitere noen hjem til dere, venner eller familie? Ha gøyale spillkvelder, mye skravling osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 15. mai 2021 Forfatter #590 Del Skrevet 15. mai 2021 11 hours ago, babycodex said: Det var virkelig ikke rent lite heller haha 😄 Må være super deilig å få de tingene på plass! Og så mye fint dere har valgt. Oppsummerer både litt hva vi har og hva vi tenker å kjøpe jeg. 1. Seng og soveartikler Vi kjøpte en stokke newborn seng som inkluderte madrass, laken, tisselaken, sengekant, vidas flettekant, uro og sengehimmel til 4000kr på finn. Ser helt ubrukt ut. Hun sa at sønnen deres hadde endt opp med å sove i en bedside crib så den var ikke særlig brukt. Men jeg angrer helt ærlig litt på at vi ikke bare kjøpte en bedside crib og en billig sprinkelseng brukt, fordi vi kunne nok spart mer der og jeg vil tro det er veldig praktisk med en bedside crib. Usikker på hva jeg føler om senge- og flettekant også mtp. fare for krybbedød, men kan jo eventuelt selge det videre. Vi har en trevugge i familien som kommer til å stå i stua. Ellers fikk jeg et babynest gratis på finn. Også har jeg arvet tepper, dundyne og sengetøy av svigermor fra guttene hennes var små. Usikker på om jeg skal bruke en sovepose i selve sengen, men da blir det nok den fra h&m til 200kr. Har enda ikke undersøkt så mye rundt babycall, men det trenger vi også. 2. Stelleplassen Vi kjøpte gulliver stellebord fra ikea til 200kr på finn også kjøpte jeg noen fine rottingkurver fra jysk som heter severin, som passet perfekt. Tenkte også å kjøpe leander stellematte selv om den er ganske dyr, fordi jeg ser for meg at den kan vare til nestemann også og er den veldig praktisk ved tanke på vask. Tenkte jeg skulle hente ut de gratise babypakkene nå som jeg er i tredje trimester, kjøpe bleier på kiwi og div utstyr på apotek1 neste gang det er trippeltrumf. I tillegg har jeg lyst til å bestille den gratise bleiebøtten fra barnas hus også kjøpe poser til den på ebay. Ellers må jeg nok kjøpe en vanlig badebalje fra ikea. Har kanskje 20 kluter og 5 gulpekluter, som jeg egentlig kjøpte lenge før vi ble gravide. Trenger nok noen gulpekluter til. De har noen billige på sparkjøp. Har litt lyst på swaddles, så syr nok noen selv i et fint stoff, når jeg må legge opp gardinene til barnerommet. 3. Vogn, bilstol, bæreutstyr, stoler mv. Har fått stokke xplory vognen, liggedel og cybex newborn bilstolen av svigerforeldrene mine. Selv kjøpte vi adapter og isofix understellet. Ellers fikk vi et bilspeil gratis på finn, bestemoren min strikker og syr både vognteppe og vognpose, samt har en venninne av mamma heklet en uro til vognen. Jeg arvet også en slags bærepose med håndtak av svigermor som ligner litt på et babynest, men som er veldig kjekk om man skal på besøk osv. Ellers har jeg lånt tanten min sin bæresele fra babybjørn. En kollega av mamma har også spurt om vi vil ha en vippestol fra babybjørn, så håper det skjer. Ellers tenkte vi å kjøpe stokke tripptrappstolen med newborn delen, men vet ikke om det blir nødvendig før hun er noen måneder gammel. Den selges titt og ofte billig på finn da. Mangler også en babygym, men tror jeg bare kommer til å kjøpe en fra teddykompaniet som nå er på salg til 400kr, fordi de ofte ikke selges særlig billigere brukt. 4. Stelleveske En venninne fra Sverige kjøpte en veldig fin stelleveske, med tilsvarende smokkeholder og toalettmappe fra pasito a pasito, gjennom amazon til meg. Selv kjøpte jeg en sydd mappe for bleier, salver, kluter mv. og stellematte i samme stoff, fra etsy. Skal kjøpe en enkel dokumentmappe fra notabene ellernoe for sykehuspapirer mv. ellers er den ferdig. 5. Diverse til amming Jeg har også fått en elektrisk brystpumpe fra madela av en venninne som er ferdig å amme. Jeg fikk forresten bbhugme i gave av mannen min ganske tidlig i graviditeten og jeg håper at jeg også kan bruke den som ammepute. Vet at de på sykehuset bruker cozyfix ammeputen da. Jeg kommer nok til å kjøpe et par flasker fra dr.brown fordi de har antikolikk funksjon. Virker ikke så dumt med noen lagringsposer til brystmelk. Samt brystkompresser og ammeinnlegg når det er trippeltrumf på apotek1, fordi venninner av meg har fått veldig bruk for det på dag 3 når problemene med ammingen har begynt å melde seg. 6. Barnerommet Jeg kjøpte en kids concept klesstativ til barn på finn til 350kr og 10 perle kleshengere for barn til 100kr. Ellers når det gjelder barnerommet så har jeg lagret ulike søk på finn og markedsplassen på fb for disse tingene jeg nevner, men hvis jeg ikke får napp, så kommer jeg til å kjøpe det på nett snart. Jeg tenker å kjøpe gyngestol og krakk fra wallebeck, en bokhylle, benk, stoler, bord og hylle fra alice & fox. Benken har også et rom for oppbevaring av leker. Jeg vil nok ha et sidebord og en lampe til ammestolen men det har jeg ikke funnet enda. En dobbel kommode fra ikea med inndelere til klærne. Når det gjelder interiør så får vi to bilder som mannen min hadde på sitt rom i barndommen fra svigermor, i tillegg til at jeg tenkte å kjøpe noen bildeprints fra etsy og rammer fra ikea. Ellers kommer jeg nok til å kjøpe noen treleker som interiør fra etsy, kanskje noen kurver, bøker og bamser. Ja sist men ikke minst så håper jeg å få tid til å kjøpe et teppe på kapp og gardiner til barnerommet. Kommer nok til å se etter disse tingene og gjøre barnerommet klart i mai-juli. Vi kommer nok også til å bruke barnerommet som et ekstra overnattingsrom på vanskelige netter når mannen min jobber. Har en ikea hemnes seng som kan stå der. 7. Klær Vi har mye klær som går på rundgang i familien. Har fått låne mye fra mamma og svigermor fra jeg og mannen min og våre søsken var små, samt tantebarnet mitt. Da snakker vi alt fra dåpskjole, hentesett, bunad, ulike strikkede plagg og vanlige klær. Har kjøpt noe selv (det meste før vi ble gravide) da, som bodyer, bukser, et par finkjoler osv, men det er lite. I de små størrelsene så tror jeg kanskje at jeg må ha litt mer, men redd for å kjøpe for mye også. Trenger iallfall noen pysjer. Når det gjelder gravidklær så har jeg kjøpt to sorte tights, en kosedress, en sommerkjole, to jobbkjoler (advokatkontor) og tre gravidtruser fra zalando og h&m. Trodde jeg hadde kjøpt lite klær til meg selv lol. Mangler ammebh. 8. Fødebagen Kommer nok til å vurdere å kjøpe kjølebind, lindreskum og skylleflaske fra fødebagen.no __ Hadde forresten ventet med å kjøpe mye og var klar på babymessen til å få unna noen bestillinger, men det var noen dårlige greier. I år var ikke babycare, barnashus mv. med, bare babyshop av de store butikkene. Babyshop hadde også gjort unntak fra 30% rabatt på alle de typiske merkene man gjerne har sett for seg å kjøpe produkter fra, så det var mest irriterende. Wallebeck, kappahl osv var heller ikke utstillere i år, så skuffende. Eneste jeg føler hjelper mot halsbrann er gavison tabletter ❤️ Håper du slipper å bli skikkelig plaget av det. Åå her var det mye bra!! Og elsker at du også har gått for mye brukt! Vi har også prøvd å få det meste brukt - så det meste på listen over er brukt eller gave! Jeg vurderer også barselpakkene i fra fødebagen - sliter bare med å bruke så mye penger på det 😂 men har hørt mye bra så burde nok vurdere det sterkt! 10 hours ago, Amatariel said: Jeg har født midt i august en gang. Sommerferien tok vi derfor i månedskiftet juni/juli. Kjørte biltur rundt i landet og besøkte familie og venner. Veldig fin ferie! Og var hjemme et par uker før termin. De siste ukene hadde jeg absolutt ikke noe behov for å dra noen steder. Det var tungt bare å gå til bilen for å dra på butikken husker jeg Var en varm sommer! Så jeg holdt meg mest på verandaen foran en vifte. Leste bøker, ellers bare sullet litt hjemme med redebygging og gjøre ting klart. Skjønner du ser for deg å være rastløs, men er meget mulig at du ikke har så lyst å være på farten noen steder de siste ukene. Ellers er jo småturer som en plan B gode å ha. Hotellturer med venninner som du sier, men kan også planlegge dagsutflukter som piknik i park, bading ved strand, uterestaurant i byen med god mat osv. Og kanskje dere kan invitere noen hjem til dere, venner eller familie? Ha gøyale spillkvelder, mye skravling osv. åå det høres ut som en god ferie du hadde! Jeg har tenkt mye på om vi skal ta oss en kjøre tur til for eksempel Vestlandet men da burde det være med engang kjæresten har ferie da vi burde kanskje være hjemme et par uker før termin! og gratulerer så mye Amateriel! Du fortjente den positive testen så utrolig mye og jeg er så glad på dine veiene 😍😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 24. juli 2021 #591 Del Skrevet 24. juli 2021 Hvordan går det me deg Lillra? ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 25. juli 2021 Forfatter #592 Del Skrevet 25. juli 2021 12 hours ago, babycodex said: Hvordan går det me deg Lillra? ❤️ Hei!! Takk som spør!❤️ Det går bra med meg - nå har ventetiden begynt for alvor (38+2 i dag!). Formen har egentlig vært veldig bra etter at kvalmen ig hodepinen forsvant i uke 20 ish! Men etter at hodet festet seg har jeg blitt vesentlig mer plaget - gikk fra å ikke ha bekkensmerter til å føle at alt ble veldig stivt og ikke minst så er det så mye vanskeligere å bevege seg og snu seg i sengen. Men nå er det ikke lenge igjen, mulig at jeg blir satt igang til uken grunnet vekstavvik (han er for stor) så det kan hende at jeg enten sitter på barsel om en uke, sitter hjemme med en bebi om en uke eller sitter og venter fortsatt haha! føler meg egentlig ikke så veldig utålmodig og kunne egentlig godt tenkt meg å være gravid frem til termin. Selvfølgelig ikke noe imot at han kommer tidlig men føler at han kommer så veldig snart uansett at jeg kan godt vente litt til også❤️ hvordan går det med deg??❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 25. juli 2021 #593 Del Skrevet 25. juli 2021 (endret) Lillra skrev (7 timer siden): Hei!! Takk som spør!❤️ Det går bra med meg - nå har ventetiden begynt for alvor (38+2 i dag!). Formen har egentlig vært veldig bra etter at kvalmen ig hodepinen forsvant i uke 20 ish! Men etter at hodet festet seg har jeg blitt vesentlig mer plaget - gikk fra å ikke ha bekkensmerter til å føle at alt ble veldig stivt og ikke minst så er det så mye vanskeligere å bevege seg og snu seg i sengen. Men nå er det ikke lenge igjen, mulig at jeg blir satt igang til uken grunnet vekstavvik (han er for stor) så det kan hende at jeg enten sitter på barsel om en uke, sitter hjemme med en bebi om en uke eller sitter og venter fortsatt haha! føler meg egentlig ikke så veldig utålmodig og kunne egentlig godt tenkt meg å være gravid frem til termin. Selvfølgelig ikke noe imot at han kommer tidlig men føler at han kommer så veldig snart uansett at jeg kan godt vente litt til også❤️ hvordan går det med deg??❤️ Samme her. Jeg er i uke 39. Men var på vektkontroll og hun veide 3.7kg med 4cm fostervann. Har hatt litt protein og ketoner i urinen samt litt dårlige blodprøvesvar, så jeg skal helst ikke gå over termin. Har derfor kontroll på termin hvor jeg må ta stilling til om jeg vil igangsettes da. Jeg håper fødselen starter av seg selv før det egentlig. Er litt håpefull fordi jeg har mye murringer og kynnere i korsrygg og nedre del av mage. Men slimproppen har ikke gått og jeg har ikke fått noe tegningsblødning enda. Prøver å gjøre det jeg kan for å produsere oxytocin iallfall. Tenkte jeg skulle bake noen kanelsnurrer, hveteboller, proteinbarer ellernoe til fødsel/barselbesøk i morgen bare for å ha noe å gjøre. Har heller ikke kjøpt inn snacks til fødebagen, ellers er alt klart. Hvilken snacks har du pakket? Endret 25. juli 2021 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 27. juli 2021 Forfatter #594 Del Skrevet 27. juli 2021 On 7/25/2021 at 6:52 PM, babycodex said: Samme her. Jeg er i uke 39. Men var på vektkontroll og hun veide 3.7kg med 4cm fostervann. Har hatt litt protein og ketoner i urinen samt litt dårlige blodprøvesvar, så jeg skal helst ikke gå over termin. Har derfor kontroll på termin hvor jeg må ta stilling til om jeg vil igangsettes da. Jeg håper fødselen starter av seg selv før det egentlig. Er litt håpefull fordi jeg har mye murringer og kynnere i korsrygg og nedre del av mage. Men slimproppen har ikke gått og jeg har ikke fått noe tegningsblødning enda. Prøver å gjøre det jeg kan for å produsere oxytocin iallfall. Tenkte jeg skulle bake noen kanelsnurrer, hveteboller, proteinbarer ellernoe til fødsel/barselbesøk i morgen bare for å ha noe å gjøre. Har heller ikke kjøpt inn snacks til fødebagen, ellers er alt klart. Hvilken snacks har du pakket? Godt å høre at alt går bra! Hadde vært gull om vi begge opplever at fødselen starter av seg selv før de velger å igangsette oss!! høres veldig lurt ut å bake også ha det klart i fryseren! Kanskje jeg skal gjøre det samme😍 jeg har pakket masse proteinbarer, potetgull, godteri og nøtter! Så skal jeg kjøpe drikke (brus og energidrikker) og tenkte også fersk bakst! Tenkte egentlig Å kjøpe baksten samme dag men kan hende jeg bare baker litt nå 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå