Gå til innhold

500 000 i lønn, dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tjener 500 000 i året. Har da masse ferie i tillegg. Er dette dårlig lønn eller ikke? Har mange velstående venner og føler vel ofte de hinter om at jeg tjener lite.

Hva synes dere? Er 500 000 ganske bra? 

Anonymkode: 5c6e4...58c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg hadde det vært bra,jeg har mye mindre enn det.. Det viktigste er vell at du klarer deg bra

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er for dårlig. Du bør tjene som meg, 800 K, for å leve ok. 

Anonymkode: ec31d...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 er vel en grei inntekt.  Så lenge du har råd til det du trenger, og noe av det du har lyst til/på er det jo flott! Og så kommer det jo mye an på boligprisene der du bor. Man kan sannsynligvis leve bedre på en halv million på steder der boligmarkedet er moderat,enn på en million i pressområder. 

Dessuten blir man ikke nødvendigvis lykkelig av mere penger. Jeg har tjent godt over en million i året de siste 11-12 årene, men føler meg stort sett lett deprimert. Hadde det bedre da jeg tjente mindre, faktisk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Ja det er for dårlig. Du bør tjene som meg, 800 K, for å leve ok. 

Anonymkode: ec31d...465

Dust. Dessuten er ikke 800 særlig mye å skryte av, siden du tydeligvis liker å skryte. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Resignert skrev:

Dust. Dessuten er ikke 800 særlig mye å skryte av, siden du tydeligvis liker å skryte. 

800 K er tross alt mye romsligere enn 500 K. Ikke kom her å si det ikke utgjør en særlig forskjell. Skryter ikke. Mange som tjener mer enn meg. 500 K er derimot under snittet. Veldig lavt. 

Anonymkode: ec31d...465

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på hvilke utgifter/livsstil man har.

Tjener noenlunde det samme. Har boliglån og bil. Har en hobby som koster endel. Klarer meg helt fint. Kan selvsagt ikke reise land og strand rundt, men en ferietur eller to i året blir det. 

Anonymkode: 1894b...056

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt betalt om du jobber i butikk, dårlig betalt om du er ingeniør eller advokat.

Anonymkode: 49fdf...1bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke mye. Både jeg og mannen min tjener det. Vi har huslån, to billån og tre barn. Har ikke mye igjen i måneden etter alle regninger er betalt. Men hadde jeg vært singel, kun hatt et lite lån på leilighet så hadde jeg sikkert følt meg litt rikere.

Anonymkode: 2260c...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittlig årslønn i Norge er 567 480 for alle aldersgrupper. Med mindre du er aldrende har du nok en helt vanlig lønn for folk i din livssituasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34 ,jeg som tjener dette. Er det så dårlig at man blir sett ned på? Hadde foreldra mine oppdratt meg bedre hadde jeg seff hatt bedre lønn.. 

Anonymkode: 5c6e4...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke mye. Både jeg og mannen min tjener det. Vi har huslån, to billån og tre barn. Har ikke mye igjen i måneden etter alle regninger er betalt. Men hadde jeg vært singel, kun hatt et lite lån på leilighet så hadde jeg sikkert følt meg litt rikere.

Anonymkode: 2260c...f04

Huff tre unger... Why?

Anonymkode: 5c6e4...58c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 34 ,jeg som tjener dette. Er det så dårlig at man blir sett ned på? Hadde foreldra mine oppdratt meg bedre hadde jeg seff hatt bedre lønn.. 

Anonymkode: 5c6e4...58c

Tviler på noen ser ned på deg. Hvordan skulle foreldrene dine oppdratt deg annerledes så du hadde endt opp med bedre lønn?

Anonymkode: ec31d...465

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

800 K er tross alt mye romsligere enn 500 K. Ikke kom her å si det ikke utgjør en særlig forskjell. Skryter ikke. Mange som tjener mer enn meg. 500 K er derimot under snittet. Veldig lavt. 

Anonymkode: ec31d...465

Du betaler mye skatt? 

Anonymkode: 5c6e4...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer an på hvor du vil bo og hvorvidt dyre varer i seg selv gir deg glede eller ikke. Forskjellen på de som bor på eksempelvis vestkanten og andre steder er først og fremst at man må tjene dobbelt så mye for å betale for tilsvarende bolig. En slags avgift godt bemidlede betaler for å bo nærme andre godt bemidlede. Alt over 450k er nok til at jeg har så høy livskvalitet jeg kan. Luksusvarer gjør meg ikke mer tilfreds.

Anonymkode: 284d6...e3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på noen ser ned på deg. Hvordan skulle foreldrene dine oppdratt deg annerledes så du hadde endt opp med bedre lønn?

Anonymkode: ec31d...465

Lært meg å investere tidlig. Jobbe og kjøpe eiendom. Lært meg aksjer osv. 

Anonymkode: 5c6e4...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvor du vil bo og hvorvidt dyre varer i seg selv gir deg glede eller ikke. Forskjellen på de som bor på eksempelvis vestkanten og andre steder er først og fremst at man må tjene dobbelt så mye for å betale for tilsvarende bolig. En slags avgift godt bemidlede betaler for å bo nærme andre godt bemidlede. Alt over 450k er nok til at jeg har så høy livskvalitet jeg kan. Luksusvarer gjør meg ikke mer tilfreds.

Anonymkode: 284d6...e3a

Poenget er kun dette, blir jeg sett på som en vellykket eller fattig kvinne når jeg tjener 500 000 som 34 åring. 

Anonymkode: 5c6e4...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...