Gjest Tamsi Skrevet 10. august 2020 #21 Skrevet 10. august 2020 Jeg liker vegetarburgere bedre enn vanlig kjøttburger. Men jeg er også veldig glad i bacon. Så der det lar seg gjøre blir det vegetarburger med ekstra bacon.
Djungelvrål Skrevet 10. august 2020 #22 Skrevet 10. august 2020 Jeg tar litt ingefær på hver eneste bit før jeg dypper i soya, liker godt chilimajones på men ikke for mye. Spiser ikke rå fisk da. Syns mango er noe av det best inni maki. 1
SoWhat? Skrevet 10. august 2020 #23 Skrevet 10. august 2020 Lærte å spise sushi riktig med en gang, og har aldri fått noe majones til. Det så bare kvalmt ut. Pizza skal jo ikke dynkes i saus og dressinger, men jeg innrømmer at jeg bruker rømmedressing iblant, men da på de helt enkle pizzaene med fks pepperoni eller skinke. Aldri på mer forseggjorte pizzaer
Eun Skrevet 11. august 2020 #24 Skrevet 11. august 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Også er det ikke plass på gaffel eller munn til å ha alt på samme gaffel. Anonymkode: 8ad2c...4d3 Kunne ikke vært mer enig her... 😁
Gjest theTitanic Skrevet 11. august 2020 #25 Skrevet 11. august 2020 På 9.8.2020 den 22.14, AnonymBruker skrev: Alle har vel sin riktige måte å spise mat på som er best. Men ofte har man gjerne en formening om hvordan det "bør" spises, enten det er ens egen teori eller slik det er ment å være fra de som opprinnelig komponerte retten. For eksempel så har jo sushi mange forskjellige friske smaker. Man er ment å spise litt ingefær mellom hver bit eller når man bytter mellom ulik type sushi for å rense munnen for den forrige smaken. Gjør dere det? Videre så tilbys det ofte chilimajones som tilbehør til sushien. Chilimajones er godt det, men etter min mening så ødelegger det for alle de friske smakene som det egentlig var ment at sushien skulle smake, ved å dynge bitene ned med en tung, fet majones. Den milde fisken, blanding av surt og søtt og friskheten fra grønnsaker forsvinner i majonesen. Det er godt mulig jeg tar feil, men jeg tipper på at dette med chilimajones til sushi er et vestlig fenomen og ikke noe som asiaterne har kommet med. Jeg kjøper det aldri. Jeg bruker soyasausen som var ment å være med, siden den forsterker smakene. Også med pizza så får man med en tung dressing. Mange pleier å dynge ned hele pizzastykket med dressing. Etter min mening smaker da hele pizzaen det samme, og om det er kyllingpizza eller pepperonipizza så spiller det ingen rolle for alt er jo bare smak av dressing likevel. Jeg pleier ikke å kjøpe dressing, og hvis det er tilgjengelig så tar jeg kanskje litt på skorpa siden den uansett bare er tørr, smakløs og ikke ment å være en reell del av opplevelsen. Har dere noen slike teorier? 😁 Ser dere andre som spiser maten "feil"? Anonymkode: 5cad8...1aa Sikkert "feil" , men riktig for meg. Dropper ris, ingefær etc. Kun fisk og soya. Sashimi er vel det. Noen ganger kjøper jeg en Salma laks og spiser den på tur: rå rett fra pakken.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #26 Skrevet 11. august 2020 Pasta: Skal være al dente. Liker best pasta som er "italiensk", altså enkle oppskrifter. Pesto og parmesan, bolognese (ekte, ikke full i alt annet), carbonara, trøffelolje og flak av trøffel osv. Unngår derfor å spise pasta på restauranter der pastaen er pimpet så sinnsykt. Alt for mye saus, alt for mange ingredienser så det blir mer en gryterett med alt mulig av rester oppi. Italiensk mat: Italiensk mat er generelt enkel mat med gode råvarer og få ingredienser. Litt som pastaen jeg allerede har nevnt. Samme med pizza. Digg med få, men gode ingredienser. Tradisjonelle retter: Liker ikke når disse endres på. Svineribbe og pinnekjøtt skal serveres på klassisk måte. Helt ok om noen vil vil forsøke med andre ingredienser og oppskrifter, men ikke til julemiddagen osv. Er litt enig med sushi ol. også. Føler at mange gjerne vil spise det som er "inn", men så liker de det egentlig ikke og derfor må ingrediensene "dekkes" over for at en skal like smaken. Generelt synes jeg folk er irriterende når de går ut og spiser og klager på maten fordi den ikke er laget på akkurat den måten de liker best selv. F.eks går man ikke på en ekte italiensk restaurant og forventer tykk bunn og rømmedressing. Anonymkode: 31c41...4d2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #27 Skrevet 12. august 2020 Jeg spiser vel egentlig all mat feil. Klarer ikke å bruke kniv og gaffel samtidig, så dersom jeg spiser mat som ikke må skjæres så bruker jeg kun gaffel. OM jeg må skjære opp, så må jeg først skjære, for så å legge fra meg kniven og deretter ha gaffelen i den hånden som jeg opprinnelig hadde kniven i (høyre). Liker virkelig ikke å være i middagsselskap. Bruker gjerne skei på det som er mulig. Anonymkode: 6c367...c36
Karve Skrevet 13. august 2020 #28 Skrevet 13. august 2020 Jeg får ofte drepende blikk når jeg spiser boller og vafler med smør og gulost. I familien min er det helt normalt, og de bollene og vaflene som er igjen på dag to blir som oftest tatt med i matpakka med smør og gulost på.
Brunhilde Skrevet 14. august 2020 #29 Skrevet 14. august 2020 16 hours ago, Karve said: Jeg får ofte drepende blikk når jeg spiser boller og vafler med smør og gulost. I familien min er det helt normalt, og de bollene og vaflene som er igjen på dag to blir som oftest tatt med i matpakka med smør og gulost på. Gulosten har jeg ikke prøvd, men smør på (nystekte) boller er farlig godt.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #30 Skrevet 14. august 2020 Jeg liker ikke eddik, så spiser ikke ingefær til sushi (siden den er syltet). Og jeg elsker wasabi, så lager en tjukk grøt av masse wasabi og litt soyasaus til å dyppe i. Jeg knuser tacoskjellene over salaten på tallerkenen i stedet for å putte salat/taco-tilfang inni - gjør man det blir det jo kjempelite salat og veldig mye frityrstekt mais til middag. Aldri ketchup eller dressing på pizza (eller på noe annet). Men der tenker jeg tvert i mot at det er de som bruker det, som gjør det feil. De har ikke dressing eller ketchup på pizzaen, eller på pastaen, i Italia. JOg så holder jeg gaffelen i høyre hånd og kniven i venstre, selv om jeg ikke er keivhendt. Anonymkode: a3677...5f1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #31 Skrevet 14. august 2020 På 12.8.2020 den 23.00, AnonymBruker skrev: Jeg spiser vel egentlig all mat feil. Klarer ikke å bruke kniv og gaffel samtidig, så dersom jeg spiser mat som ikke må skjæres så bruker jeg kun gaffel. OM jeg må skjære opp, så må jeg først skjære, for så å legge fra meg kniven og deretter ha gaffelen i den hånden som jeg opprinnelig hadde kniven i (høyre). Liker virkelig ikke å være i middagsselskap. Bruker gjerne skei på det som er mulig. Anonymkode: 6c367...c36 Samme her Tror det er derfor jeg er slank, for det tar så lang tid å spise, så jeg rekker å kjenne at jeg er mett i tide til å stoppe å spise i motsetning til de som kaster i seg maten Anonymkode: 8ad2c...4d3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #32 Skrevet 15. august 2020 Jeg dynker pizzaen i dressing med god samvittighet, og likeså med sushi og soyasaus/chilimajones. Majones på pizza er forøvrig også digg. Anonymkode: 8a676...6d8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå