Gjest TheCatLady Skrevet 8. august 2020 #21 Skrevet 8. august 2020 Vel, det første du må innse er at kroppen forandrer seg og det å ønske seg en kropp som du ikke kan få igjen vil gjøre at du aldri blir fornøyd. Alle blir eldre og kroppen forandrer seg. For noen kvinner er dette kanskje enda mer sårt siden det å være ung og pen står veldig høyt i fokus. I tillegg er det nok litt overdrevet hvor viktig det er. Det at du ikke har den samme kroppen som tidligere betyr ikke at du ikke kan være sexy og flott nå også. Jeg synes at det er litt feil å legge all sin verdi i utseendet og at de tingene du gjør er utelukkende for at du skal bli finere. Det å trene burde ikke være noe man utelukkende gjør for å få en finere kropp og det å spise sunt burde heller ikke være noe man utelukkende gjør for å bli finere. Kanskje det kan hjelpe å skifte fokus når det gjelder de tingene og ikke legge så mye vekt på utseendedelen. I tillegg så er det slik at det alltid er penere og yngre jenter/damer rundt en. Sånn er det bare. Jeg kan kjenne meg igjen litt. Var i en lengre periode veldig usikker på alderen og utseendet mitt og kan fortsatt bli det, men det er lite jeg kan gjøre med det. Å gjøre noen grep for å bli fornøyd med meg selv synes jeg er viktig, men jeg kommer aldri til å se ut som da jeg var 18 år. Det er heller ikke målet mitt. Det å ha fokus på andre ting i livet mitt synes jeg også er viktig. Å utvikle meg som menneske og sette mål og jobbe mot disse hjelper meg. Livet er mer enn kropp og utseende. Man skal bli gammel og da vil jeg tro at det man gjorde og oppnådde er viktigere enn alle slankekurene og timene på treningssenteret for å få fin rumpe.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #22 Skrevet 8. august 2020 Enig med alle her som skriver at dette sitter i hodet. Ja, du kan selvsagt føle deg bedre med mer trening, riktig kosthold og litt quick fixes her og der. Og alle har et behov iblant for å virkelig føle seg vakre og attraktive. Men om du og mannen tar en "date night" uten barna, du kler deg opp og sminker deg og dere går til en bedre restaurant og deler en flaske vin, så tror jeg det også hjelper på humøret. Kanskje har du en ekstra krise akkurat nå ettersom du snuser på 30-tallet? Det er ganske mange som går igjennom akkurat det, da de føler de har passert "ungpike-alderen". De har kanskje lent seg på utseendet litt for lenge, og får det i fleisen at andre jenter kommer og tar oppmerksomheten. Det er denne biten som du ikke kan hjelpe med trening og sminke - du vil ikke alltid være den deiligste kvinnen i rommet. Det hadde du ingen garanti for som 25-åring heller, selv om sjansene var høyere. Seksuell makt kan ikke forvaltes, den er ikke reell, den er helt tilfeldig. Og uansett hva du foretar deg, så blir du eldre. Selv Victoria's Secret-modeller, hvis liv sirkler rundt å holde ansikt og kropp attraktivt, pensjoneres fortsatt når de nærmer seg 40. Med tiden kommer andre bekymringer og overtar litt for de gamle. Når man virkelig blir eldre, opplever man at kropp og hode ikke fungerer så godt som før, og det er langt viktigere enn hvordan du ser ut. Litt cellulitter virker da tullete å tenke på i forhold. Har du snakket med din egen mor om dette? Anonymkode: f4082...098
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #23 Skrevet 8. august 2020 Jeg er mye yngre enn deg Ts men forstår deg godt. Dårlig gjort av alle som skal tie ned at utseende betyr mye, for det gjør faktisk det. Ikke alt langt ifra, men jeg er 28 og noen ting har jo begynt å vise seg. Mer rynker når jeg smiler, ellers er det ikke særlig med forandringer. Men har fått åreknuter men disse er tatt bort. Men åreknutene er et tegn på at livet liksom ikke skal være lek lenger. Hva blir det neste?? Irriterer meg over at vi må være skapt så dårlig at alt liksom begynner å henge og slenge på oss før vi rekker å leve! Når vi blir 40 må vi leve på 1 salatblad om dagen uten å bli feite og grå hår må melde seg. Jævla irriterende, at vi er nødt til å bli styggere og styggere. Synes ikke alle er stygge og mange har mer verdi enn utseendet. Men jeg synes gjennomsnittet er dårlig.... vi er rett og slett dårlig skapt Anonymkode: a6775...f3e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #24 Skrevet 9. august 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er mye yngre enn deg Ts men forstår deg godt. Dårlig gjort av alle som skal tie ned at utseende betyr mye, for det gjør faktisk det. Ikke alt langt ifra, men jeg er 28 og noen ting har jo begynt å vise seg. Mer rynker når jeg smiler, ellers er det ikke særlig med forandringer. Men har fått åreknuter men disse er tatt bort. Men åreknutene er et tegn på at livet liksom ikke skal være lek lenger. Hva blir det neste?? Irriterer meg over at vi må være skapt så dårlig at alt liksom begynner å henge og slenge på oss før vi rekker å leve! Når vi blir 40 må vi leve på 1 salatblad om dagen uten å bli feite og grå hår må melde seg. Jævla irriterende, at vi er nødt til å bli styggere og styggere. Synes ikke alle er stygge og mange har mer verdi enn utseendet. Men jeg synes gjennomsnittet er dårlig.... vi er rett og slett dårlig skapt Anonymkode: a6775...f3e Haha, du høres ut som meg 😜 Jeg har og tenkt at det er fryktelig irriterende at vi skal måtte eldes på en så nådeløst fæl måte. Vi skulle hatt pels. Omtrent alle andre skapninger på denne planeten, til og med de som blir like gammel eller til og med eldre enn et menneske, eldes bedre. Elendig design. Jeg vet jeg høres sprø ut, jeg vet jeg har latt meg "skade" av samfunnets skjønnhetsideal og legger for mye av min egenverdi i utseendet mitt. Men slik er det nå. For øvrig så er TS 29, så så mye eldre er hun ikke 😜 Anonymkode: fe83d...13a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #25 Skrevet 9. august 2020 Du er heldig, TS. Du har en kropp som virker. Mange skulle barbert av seg håret eller gitt mye for å ha det. Du har to barn. Ikke alle kan få. Du har en mann. Ikke alle er så heldige. Og ikke minst har du en mann som er tiltrukket av deg akkurat som du er. Hvor vanvittig heldig du er! Du skal jo ikke ut på markedet igjen, så hva er problemet? Du trenger å få satt ting i perspektiv. Håper du ikke må oppleve sykdom eller vonde ting for å klare å skjønne hva som er viktig her i livet. Utseende er ganske uvesentlig i den sammenheng. Anonymkode: baba6...bc6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå