AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 Hei! Må sies at jeg snakker med psykolog litt langt innlegg.Beklager!! Jeg er snart 30,og har to barn.Er sammen med verdens flotteste mann! Jeg har nylig slitt mye med angst i forrhold til kropp og alder og håper på råd og tips på hvordan jeg kan snu på de stygge og ekkle tankene jeg har. Når jeg ble sammen med min mann,så var jeg sett på som sexy av han og andre menn. Jeg fikk mye oppmerksomhet fra andre menn da jeg var singel og når jeg ble sammen med mannen min synes alle han var heldig som hadde en så flott dame. Jeg var kjempetynn,med lite fett (men absolutt minimalt med muskler pga en tøff barndom der jeg var i lite aktivitet) men med små, fine pupper og en rund, fin rompe! Dessverre viste jeg frem kroppen min veldig lite pga. depresjon og usikkerhet rundt min egen kropp. Nå etter to barn har jeg verdens styggeste kropp,det må sies at mannen min sier og viser at han er fortsatt tiltrukket av meg,men jeg føler meg så ekkel og usikker på meg selv.Jeg hater at det finnes kvinner som er finere enn meg, jeg hater st jeg er ikke i den katagorien av sexy lenger.Jeg blir kjempesjalu av alle disse flotte kvinne som finnes,og hater tanken at min mann også ser disse kvinnnene. Jeg føler meg mye kvalm og hater at jeg begynner å bli eldre noe som gjør at kroppen vil bli vanskligere å trene og se flott ut.Jeg hater at jeg aldri kommer til å se like flott ut som jeg var i 20 årene rEttersom jeg aldri har hatt mye muskler så er jeg den typiske blobete kvinnen.Mye fett på kroppen!!!! Jeg gikk opp 25kg med hvert graviditet pga helseplager og depresjon. Jeg gikk ned med begge,men den samme vekten jeg hadde før barn ga ikke den samme kroppen jeg hadde før jeg ble mamma. Huden på kroppen er løsere,jeg har celluliter på mange steder,har en god del strekkmerker og en slappere rompe. Jeg sliter med å tilgi meg selv for å ha gått opp så mye!Jeg hater meg selv.Om jeg hadde vært flinkere med vekten da jeg var gravid,kanskje kroppen min ville ha vært finere.Det at jeg har lite muskler gjør at jeg ser bare feitog ekkel ut. Jeg har begynt med styrketrening for å føle meg finere og sexy,men jeg har mange negativetanker som drar meg veldig ned og trenger hjelp til å snu på disse.Mange av tankene har jeg skrevet her i innlegget. Jeg er mye sjalu på mannen min,noe jeg ALDRI har vært før...han synes det er rart og vanskelig at jeg plutselig ha blitt sånn.Han prøver å hjelpe meg med dette og forteller meg hvor vakker jeg er...men det hjelper ikke. Dette kommer Så klart av at jeg blir eldre og styggere etter barn og pga alder. Jeg må legge til at min menn elsker meg og jeg elsker han.Vi har verdens beste forhold,men min psykisk helse har blitt ødelagt pga forandringene kroppen min har gått gjennom. Hvordan tilgi meg selv for å ha gått opp så mye i svangerskapet?Hvordan tilgi meg selv at jeg er selv grunnen til at jeg har celluliter nå.Slappere hud.Mye fett og spindelårer på beina. Hvordan godta at selv om jeg trener og får muskler,så vil jeg aldri se ut som jeg er i 20 årene igjen?Hvordan godta at jeg aldri vil bli perfekt igjen. Hvordan elske huden min som ikke er like stram på kroppen. Hvordan godta og synes det er greit at det finnes andre flotte og fine kvinner der ute som min mann vil se?Jeg vil jo være den beste for mannen min og ser kjempe sexy ut... Jeg sliter så mye med dette at jeg måtte søke hjelp.Jeg vil ikke at livskvaliten min skal være så dårlig for alltid pga kroppen min.Hvordan godta?? Hva er vitsen å trene og få muskler,hvis jeg aldri vil bli sexy igjen Anonymkode: 1673f...e8b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #2 Skrevet 7. august 2020 Du har lagt altfor mye av identiteten din i utseendet ditt. Det er generelt en dårlig idé, siden alle, eller i det minste de fleste, mister dette med årene uansett. Jeg ville startet med å bry meg mindre. Du har sikkert andre interesser enn ditt eget utseende, og andre kvaliteter folk rundt deg setter pris på. Hvis du skal slite med dette i evigheter, vil det begynne å påvirke mannen, barna og omgangskretsen negativt. Anonymkode: a70e2...261 12
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #3 Skrevet 7. august 2020 Du kommer til å bli sexy igjen, men du får en ny sexy kropp. Ikke den du Hadde før. Du må være disiplinert, trene, bevege deg og ha et sunt kosthold. Om brystene plager deg kan du operere, samme gjelder mage og lår. Men aller helst naturlig da. Bruk tid til å bli kjent med den nye kroppen din. Dette klarer du Anonymkode: 0e198...2a6 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #4 Skrevet 7. august 2020 Selvopptatthet, misunnelse, overflatiskhet, apati og kroppsfiksering er vel akkurat det psykologen hjelper deg med? Anonymkode: e8478...6e3 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #5 Skrevet 7. august 2020 Jeg har ikke noe vettugt å legge til i samtalen, TS, men jeg vil bare si at jeg forstår deg, selv om vi likevel er i ulike situasjoner. Jeg er 30 og har de siste to årene gjort inngripende ting med utseendet mitt da det ikke har hjulpet i nevneverdig grad å utvikle meg selv på et indre nivå (mtp. å få menn tiltrukket til meg). Det har heller ikke hjulpet å ordne og style og sminke seg hver dag. Siden jeg har vært så lite populær hos det motsatte kjønn fokuserte jeg mest på studiene og jobb i 20-årene. Skaffet meg i tillegg artige interesser og ble kjent med nye folk gjennom disse. Prøvde hardt å godta at jeg ikke så ut som en dame menn ble tiltrukket av, men håpet heller jeg kunne jobbe frem en personlighet og at kanskje det ville være en mann der ute som ville falle for en som var lidenskapelig opptatt av andre ting og var reflektert rundt mange tema. Det er jo det man leser over alt. At man bare må jobbe med seg selv og få det bra som man er. Det skal sies at jeg også hadde mange slankeprosjekter (der jeg til tider ble veldig slank), perioder der jeg sminket meg hver dag, brukte mye penger på klær og hår. Smilte, lo og var utadvendt. Mange venner. Men.. Lite hell på mannefronten. Jeg har måttet bite i det sure eplet og innse at jeg måtte gå enda dypere og legge meg på operasjonsbordet. For når ikke arbeidet jeg har lagt ned hittil har høstet særlig frukter, da må man prøve enda hardere. Så her er jeg. Nettopp gjennomgått min første plastiske operasjon. Jeg har flere kosmetiske inngrep som venter etter hvert som jeg får råd. Jeg har takket være studiene og hardt arbeid en veldig godt betalt jobb og fin leilighet. Klarer meg på alle måter selv. Men jeg har i grunn konkludert med at dette med utseendet er enda viktigere for å tiltrekke menn enn man snakker om. Så når alle andre damer finner seg mann (jeg er eneste single i både familien og vennegjengen), av alle mulige utseender og størrelser, så skjønner jeg at jeg er faktisk enda styggere enn jeg kanskje har trodd (og tro meg, det er ikke lite stygge ting jeg har sagt til meg selv og ikke få stygge ting menn har sagt og skrevet til meg om hvordan jeg ser ut). Det har vært mange stygge og nedsettende ord fra det motsatte kjønn rundt mitt utseende. Selv uten sminke og i joggings har mennene flokket seg rundt venninnene mine mens jeg har sittet pyntet til tennene. det jeg vil frem til er at det er flere som går helt motsatt vei av enn det å akseptere seg selv kroppslig etter hvert som årene går Og at du ikke må høre på alle nedlatende kommentarer om at du er overfladisk og selvopptatt osv. Folk har sagt det til meg også, og at jeg burde vite bedre som har passert 30 og burde være mer sikker på egen kropp og utseende. Men jeg kan bare ikke la noe være uprøvd. Da hadde jeg følt at jeg hadde sviktet meg selv ved å ikke gi meg selv sjansen til å få det bedre. Sier slett ikke at du skal gjøre det samme, da jeg ikke tror du har vært like uheldig med meg med utseendet som meg (du har jo både mann og barn), men at jeg forstår deg og hvor oppslukende det kan bli. Så får folk bare le og kommentere hånlig. Men for mange er det et stort stort problem. Anonymkode: 1a5c3...415 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #6 Skrevet 7. august 2020 Hva du skal gjøre er vel nettopp det du gjør - gå til psykolog. Det hadde vel også den som skriver over hatt godt av? Min erfaring er den motsatte - at utseendet ikke har mye å si når det gjelder å tiltrekke seg en partner. Menn kommer også i forskjellige utgaver og «det finnes en for alle». Men stor usikkerhet pga eget utseende tror jeg kommer til utrykk i personligheten og kan skremme noen bort (er altså ikke utseendet som gjør det). Og så kan du prøve å tenke på at alle blir eldre og at det ikke er naturlig å se ut som en 20- åring når du er eldre. Jeg er eldre enn deg og du har mye «morro» i vente - grått hår, rynker osv. Man må bare prøve å godta det. Og så er det viktig å tilgi seg selv for det man gjorde eller ikke gjorde tidligere. Dette kan psykologer hjelpe til med. Anonymkode: 4c80e...9f1 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #7 Skrevet 7. august 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva du skal gjøre er vel nettopp det du gjør - gå til psykolog. Det hadde vel også den som skriver over hatt godt av? Min erfaring er den motsatte - at utseendet ikke har mye å si når det gjelder å tiltrekke seg en partner. Menn kommer også i forskjellige utgaver og «det finnes en for alle». Men stor usikkerhet pga eget utseende tror jeg kommer til utrykk i personligheten og kan skremme noen bort (er altså ikke utseendet som gjør det). Og så kan du prøve å tenke på at alle blir eldre og at det ikke er naturlig å se ut som en 20- åring når du er eldre. Jeg er eldre enn deg og du har mye «morro» i vente - grått hår, rynker osv. Man må bare prøve å godta det. Og så er det viktig å tilgi seg selv for det man gjorde eller ikke gjorde tidligere. Dette kan psykologer hjelpe til med. Anonymkode: 4c80e...9f1 Ikke alle er pene nok i tjueårene eller tenårene heller. Så da får man heller satse på karriere enn mann og barn! Anonymkode: bf7dd...da4 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #8 Skrevet 7. august 2020 Jeg sørger også over kroppen min. Jeg var i mitt livs form til jeg hadde en ulykke. Nå lever jeg med smerter hver dag, og er kronisk utmattet. Sørger over at kroppen ikke kan gjøre de enkleste ting, som å dra ut og spise, være sosial når jeg vil, og gjøre husarbeid når jeg vil. Forstår at du er frustrert TS, men vær glad for at kroppen fungerer Forsøk å være glad for at den funker, og forsøk å avlære deg din egen definisjon av sexy. Mannen din sier jo at han syns du er sexy. Trenger du være sexy for flere? Anonymkode: 377db...993 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #9 Skrevet 7. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva du skal gjøre er vel nettopp det du gjør - gå til psykolog. Det hadde vel også den som skriver over hatt godt av? Min erfaring er den motsatte - at utseendet ikke har mye å si når det gjelder å tiltrekke seg en partner. Menn kommer også i forskjellige utgaver og «det finnes en for alle». Men stor usikkerhet pga eget utseende tror jeg kommer til utrykk i personligheten og kan skremme noen bort (er altså ikke utseendet som gjør det). Og så kan du prøve å tenke på at alle blir eldre og at det ikke er naturlig å se ut som en 20- åring når du er eldre. Jeg er eldre enn deg og du har mye «morro» i vente - grått hår, rynker osv. Man må bare prøve å godta det. Og så er det viktig å tilgi seg selv for det man gjorde eller ikke gjorde tidligere. Dette kan psykologer hjelpe til med. Anonymkode: 4c80e...9f1 Nærmere 10 år i terapi her. Men ikke min tråd, ville bare svare på akkurat det. Anonymkode: 1a5c3...415
Antiviruset Skrevet 7. august 2020 #10 Skrevet 7. august 2020 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Må sies at jeg snakker med psykolog litt langt innlegg.Beklager!! Jeg er snart 30,og har to barn.Er sammen med verdens flotteste mann! Jeg har nylig slitt mye med angst i forrhold til kropp og alder og håper på råd og tips på hvordan jeg kan snu på de stygge og ekkle tankene jeg har. Når jeg ble sammen med min mann,så var jeg sett på som sexy av han og andre menn. Jeg fikk mye oppmerksomhet fra andre menn da jeg var singel og når jeg ble sammen med mannen min synes alle han var heldig som hadde en så flott dame. Jeg var kjempetynn,med lite fett (men absolutt minimalt med muskler pga en tøff barndom der jeg var i lite aktivitet) men med små, fine pupper og en rund, fin rompe! Dessverre viste jeg frem kroppen min veldig lite pga. depresjon og usikkerhet rundt min egen kropp. Nå etter to barn har jeg verdens styggeste kropp,det må sies at mannen min sier og viser at han er fortsatt tiltrukket av meg,men jeg føler meg så ekkel og usikker på meg selv.Jeg hater at det finnes kvinner som er finere enn meg, jeg hater st jeg er ikke i den katagorien av sexy lenger.Jeg blir kjempesjalu av alle disse flotte kvinne som finnes,og hater tanken at min mann også ser disse kvinnnene. Jeg føler meg mye kvalm og hater at jeg begynner å bli eldre noe som gjør at kroppen vil bli vanskligere å trene og se flott ut.Jeg hater at jeg aldri kommer til å se like flott ut som jeg var i 20 årene rEttersom jeg aldri har hatt mye muskler så er jeg den typiske blobete kvinnen.Mye fett på kroppen!!!! Jeg gikk opp 25kg med hvert graviditet pga helseplager og depresjon. Jeg gikk ned med begge,men den samme vekten jeg hadde før barn ga ikke den samme kroppen jeg hadde før jeg ble mamma. Huden på kroppen er løsere,jeg har celluliter på mange steder,har en god del strekkmerker og en slappere rompe. Jeg sliter med å tilgi meg selv for å ha gått opp så mye!Jeg hater meg selv.Om jeg hadde vært flinkere med vekten da jeg var gravid,kanskje kroppen min ville ha vært finere.Det at jeg har lite muskler gjør at jeg ser bare feitog ekkel ut. Jeg har begynt med styrketrening for å føle meg finere og sexy,men jeg har mange negativetanker som drar meg veldig ned og trenger hjelp til å snu på disse.Mange av tankene har jeg skrevet her i innlegget. Jeg er mye sjalu på mannen min,noe jeg ALDRI har vært før...han synes det er rart og vanskelig at jeg plutselig ha blitt sånn.Han prøver å hjelpe meg med dette og forteller meg hvor vakker jeg er...men det hjelper ikke. Dette kommer Så klart av at jeg blir eldre og styggere etter barn og pga alder. Jeg må legge til at min menn elsker meg og jeg elsker han.Vi har verdens beste forhold,men min psykisk helse har blitt ødelagt pga forandringene kroppen min har gått gjennom. Hvordan tilgi meg selv for å ha gått opp så mye i svangerskapet?Hvordan tilgi meg selv at jeg er selv grunnen til at jeg har celluliter nå.Slappere hud.Mye fett og spindelårer på beina. Hvordan godta at selv om jeg trener og får muskler,så vil jeg aldri se ut som jeg er i 20 årene igjen?Hvordan godta at jeg aldri vil bli perfekt igjen. Hvordan elske huden min som ikke er like stram på kroppen. Hvordan godta og synes det er greit at det finnes andre flotte og fine kvinner der ute som min mann vil se?Jeg vil jo være den beste for mannen min og ser kjempe sexy ut... Jeg sliter så mye med dette at jeg måtte søke hjelp.Jeg vil ikke at livskvaliten min skal være så dårlig for alltid pga kroppen min.Hvordan godta?? Hva er vitsen å trene og få muskler,hvis jeg aldri vil bli sexy igjen Anonymkode: 1673f...e8b Dette er med respekt å melde bare tull! Du kan som alle andre mennesker ta tak i dette og gjøre noe med det over tid! Endre litt på kostholdet, endre litt på antall kalorier du tar inn, trene litt med det du faktisk liker. Sakte men sikkert kommer du da i bedre form. Da vil også selvbildet bli bedre, og at du faktisk får en strammere og bedre kropp som gir det overskudd er den bonusen du faktisk får. Ingen som lever et liv blir i 20 årene med kroppen sin! Du eldes sakte men sikkert og det gjør også hele kroppen din. Tar du vare på den og trener? Du vil være attraktiv langt inn i pensjonsalderen Så har du en mann som elsker deg uansett. Kvinne deg opp og ta tak i det Livet vil da fremdeles by på utfordringer og motbakker, men du vil da kunne takle det bedre. Og jo du blir også mer sexy bare ved at selvtilliten din stiger med det jeg beskriver ovenfor. Slutt å furte og begynn i dag Endret 7. august 2020 av Antiviruset
Candiru Skrevet 7. august 2020 #11 Skrevet 7. august 2020 23 minutter siden, Antiviruset skrev: Dette er med respekt å melde bare tull! Du kan som alle andre mennesker ta tak i dette og gjøre noe med det over tid! Endre litt på kostholdet, endre litt på antall kalorier du tar inn, trene litt med det du faktisk liker. Sakte men sikkert kommer du da i bedre form. Da vil også selvbildet bli bedre, og at du faktisk får en strammere og bedre kropp som gir det overskudd er den bonusen du faktisk får. Ingen som lever et liv blir i 20 årene med kroppen sin! Du eldes sakte men sikkert og det gjør også hele kroppen din. Tar du vare på den og trener? Du vil være attraktiv langt inn i pensjonsalderen Så har du en mann som elsker deg uansett. Kvinne deg opp og ta tak i det Livet vil da fremdeles by på utfordringer og motbakker, men du vil da kunne takle det bedre. Og jo du blir også mer sexy bare ved at selvtilliten din stiger med det jeg beskriver ovenfor. Slutt å furte og begynn i dag Problemene til TS har ingenting med utseendet å gjøre. Det er bare sånn det manifesterer seg. Problemene hennes er 100% psykisk betinget. 1
Antiviruset Skrevet 7. august 2020 #12 Skrevet 7. august 2020 1 minutt siden, Candiru skrev: Problemene til TS har ingenting med utseendet å gjøre. Det er bare sånn det manifesterer seg. Problemene hennes er 100% psykisk betinget. Det vet du ikke noen ting om, det ene fører fort til det andre. Og løser hun det hun faktisk er misfornøyd med kan det psykiske løse seg like fort. Alle som er misfornøyd med det fysiske slik hun beskriver deg går med akkurat samme følelser. Kan nesten kjenne meg litt igjen selv. Raste ned 20 kilo, og alt ble så ekstremt mye lettere. Mye endret seg med selvbildet også, og aldri om jeg noen gang skal tilbake der jeg var. Alt blir tungt når man ikke er i form, og klart at dette påvirker psyken. 1
Candiru Skrevet 7. august 2020 #13 Skrevet 7. august 2020 Akkurat nå, Antiviruset skrev: Det vet du ikke noen ting om, det ene fører fort til det andre. Og løser hun det hun faktisk er misfornøyd med kan det psykiske løse seg like fort. Alle som er misfornøyd med det fysiske slik hun beskriver deg går med akkurat samme følelser. Kan nesten kjenne meg litt igjen selv. Raste ned 20 kilo, og alt ble så ekstremt mye lettere. Mye endret seg med selvbildet også, og aldri om jeg noen gang skal tilbake der jeg var. Alt blir tungt når man ikke er i form, og klart at dette påvirker psyken. Det kan ikke sammenlignes. 1
Antiviruset Skrevet 7. august 2020 #14 Skrevet 7. august 2020 2 minutter siden, Candiru skrev: Det kan ikke sammenlignes. Klart at det kan det, med det hun forteller mest sannsynlig 100%. Selvfølgelig kan det ligge andre ting bak også.
got2go Skrevet 7. august 2020 #15 Skrevet 7. august 2020 Plastiske operasjoner gjør underverker med kroppen. Og fortsett med styrketrening, skaff deg en PT slik at du er sikker på at du trener riktig.
Purple_Pixiedust Skrevet 7. august 2020 #16 Skrevet 7. august 2020 Det er bra du har begynt å trene. Fordi det er sunt og kan gjøre deg mer komfortabel. Men prøv å jobbe med å finne større verdi i deg selv og ikke bare hvordan du ser ut. Jeg har spiseforstyrrelse og mye av det du skriver er til å kjenne igjen. Jeg har slitt med dette siden jeg var 16 år. Vet ikke om det er mulig for meg å bli frisk (29 år). Men du kan kanskje klare å stoppe mønsteret du er i. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #17 Skrevet 7. august 2020 3 timer siden, Antiviruset skrev: Det vet du ikke noen ting om, det ene fører fort til det andre. Og løser hun det hun faktisk er misfornøyd med kan det psykiske løse seg like fort. Alle som er misfornøyd med det fysiske slik hun beskriver deg går med akkurat samme følelser. Kan nesten kjenne meg litt igjen selv. Raste ned 20 kilo, og alt ble så ekstremt mye lettere. Mye endret seg med selvbildet også, og aldri om jeg noen gang skal tilbake der jeg var. Alt blir tungt når man ikke er i form, og klart at dette påvirker psyken. Helt enig i dette! Så TS, kom i gang med styrketreninga og slutt å syte så mye over kroppen din slik at din kjære mann går lei! Anonymkode: bf7dd...da4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #18 Skrevet 7. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noe vettugt å legge til i samtalen, TS, men jeg vil bare si at jeg forstår deg, selv om vi likevel er i ulike situasjoner. Jeg er 30 og har de siste to årene gjort inngripende ting med utseendet mitt da det ikke har hjulpet i nevneverdig grad å utvikle meg selv på et indre nivå (mtp. å få menn tiltrukket til meg). Det har heller ikke hjulpet å ordne og style og sminke seg hver dag. Siden jeg har vært så lite populær hos det motsatte kjønn fokuserte jeg mest på studiene og jobb i 20-årene. Skaffet meg i tillegg artige interesser og ble kjent med nye folk gjennom disse. Prøvde hardt å godta at jeg ikke så ut som en dame menn ble tiltrukket av, men håpet heller jeg kunne jobbe frem en personlighet og at kanskje det ville være en mann der ute som ville falle for en som var lidenskapelig opptatt av andre ting og var reflektert rundt mange tema. Det er jo det man leser over alt. At man bare må jobbe med seg selv og få det bra som man er. Det skal sies at jeg også hadde mange slankeprosjekter (der jeg til tider ble veldig slank), perioder der jeg sminket meg hver dag, brukte mye penger på klær og hår. Smilte, lo og var utadvendt. Mange venner. Men.. Lite hell på mannefronten. Jeg har måttet bite i det sure eplet og innse at jeg måtte gå enda dypere og legge meg på operasjonsbordet. For når ikke arbeidet jeg har lagt ned hittil har høstet særlig frukter, da må man prøve enda hardere. Så her er jeg. Nettopp gjennomgått min første plastiske operasjon. Jeg har flere kosmetiske inngrep som venter etter hvert som jeg får råd. Jeg har takket være studiene og hardt arbeid en veldig godt betalt jobb og fin leilighet. Klarer meg på alle måter selv. Men jeg har i grunn konkludert med at dette med utseendet er enda viktigere for å tiltrekke menn enn man snakker om. Så når alle andre damer finner seg mann (jeg er eneste single i både familien og vennegjengen), av alle mulige utseender og størrelser, så skjønner jeg at jeg er faktisk enda styggere enn jeg kanskje har trodd (og tro meg, det er ikke lite stygge ting jeg har sagt til meg selv og ikke få stygge ting menn har sagt og skrevet til meg om hvordan jeg ser ut). Det har vært mange stygge og nedsettende ord fra det motsatte kjønn rundt mitt utseende. Selv uten sminke og i joggings har mennene flokket seg rundt venninnene mine mens jeg har sittet pyntet til tennene. det jeg vil frem til er at det er flere som går helt motsatt vei av enn det å akseptere seg selv kroppslig etter hvert som årene går Og at du ikke må høre på alle nedlatende kommentarer om at du er overfladisk og selvopptatt osv. Folk har sagt det til meg også, og at jeg burde vite bedre som har passert 30 og burde være mer sikker på egen kropp og utseende. Men jeg kan bare ikke la noe være uprøvd. Da hadde jeg følt at jeg hadde sviktet meg selv ved å ikke gi meg selv sjansen til å få det bedre. Sier slett ikke at du skal gjøre det samme, da jeg ikke tror du har vært like uheldig med meg med utseendet som meg (du har jo både mann og barn), men at jeg forstår deg og hvor oppslukende det kan bli. Så får folk bare le og kommentere hånlig. Men for mange er det et stort stort problem. Anonymkode: 1a5c3...415 ❤️ Jeg blir veldig lei meg av å lese historien din, og jeg synes det er rart at en kirurg har operert deg når du har sånne oppfatninger av deg selv. Jeg tror ikke operasjoner vil fikse dine tanker rundt eget utseendet. Og jeg er 100% sikker på at du ikke er stygg. Du har jobbet hardt med studier, du har god økonomi og en bra leilighet. Allerede der har du mange kvaliteter mange menn ser etter. Anonymkode: 93b80...24a 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #19 Skrevet 8. august 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noe vettugt å legge til i samtalen, TS, men jeg vil bare si at jeg forstår deg, selv om vi likevel er i ulike situasjoner. Jeg er 30 og har de siste to årene gjort inngripende ting med utseendet mitt da det ikke har hjulpet i nevneverdig grad å utvikle meg selv på et indre nivå (mtp. å få menn tiltrukket til meg). Det har heller ikke hjulpet å ordne og style og sminke seg hver dag. Siden jeg har vært så lite populær hos det motsatte kjønn fokuserte jeg mest på studiene og jobb i 20-årene. Skaffet meg i tillegg artige interesser og ble kjent med nye folk gjennom disse. Prøvde hardt å godta at jeg ikke så ut som en dame menn ble tiltrukket av, men håpet heller jeg kunne jobbe frem en personlighet og at kanskje det ville være en mann der ute som ville falle for en som var lidenskapelig opptatt av andre ting og var reflektert rundt mange tema. Det er jo det man leser over alt. At man bare må jobbe med seg selv og få det bra som man er. Det skal sies at jeg også hadde mange slankeprosjekter (der jeg til tider ble veldig slank), perioder der jeg sminket meg hver dag, brukte mye penger på klær og hår. Smilte, lo og var utadvendt. Mange venner. Men.. Lite hell på mannefronten. Jeg har måttet bite i det sure eplet og innse at jeg måtte gå enda dypere og legge meg på operasjonsbordet. For når ikke arbeidet jeg har lagt ned hittil har høstet særlig frukter, da må man prøve enda hardere. Så her er jeg. Nettopp gjennomgått min første plastiske operasjon. Jeg har flere kosmetiske inngrep som venter etter hvert som jeg får råd. Jeg har takket være studiene og hardt arbeid en veldig godt betalt jobb og fin leilighet. Klarer meg på alle måter selv. Men jeg har i grunn konkludert med at dette med utseendet er enda viktigere for å tiltrekke menn enn man snakker om. Så når alle andre damer finner seg mann (jeg er eneste single i både familien og vennegjengen), av alle mulige utseender og størrelser, så skjønner jeg at jeg er faktisk enda styggere enn jeg kanskje har trodd (og tro meg, det er ikke lite stygge ting jeg har sagt til meg selv og ikke få stygge ting menn har sagt og skrevet til meg om hvordan jeg ser ut). Det har vært mange stygge og nedsettende ord fra det motsatte kjønn rundt mitt utseende. Selv uten sminke og i joggings har mennene flokket seg rundt venninnene mine mens jeg har sittet pyntet til tennene. det jeg vil frem til er at det er flere som går helt motsatt vei av enn det å akseptere seg selv kroppslig etter hvert som årene går Og at du ikke må høre på alle nedlatende kommentarer om at du er overfladisk og selvopptatt osv. Folk har sagt det til meg også, og at jeg burde vite bedre som har passert 30 og burde være mer sikker på egen kropp og utseende. Men jeg kan bare ikke la noe være uprøvd. Da hadde jeg følt at jeg hadde sviktet meg selv ved å ikke gi meg selv sjansen til å få det bedre. Sier slett ikke at du skal gjøre det samme, da jeg ikke tror du har vært like uheldig med meg med utseendet som meg (du har jo både mann og barn), men at jeg forstår deg og hvor oppslukende det kan bli. Så får folk bare le og kommentere hånlig. Men for mange er det et stort stort problem. Anonymkode: 1a5c3...415 Dette er TS. Jeg fikk vondt av å lese dette...Jeg beklager så mye for hva du har gått gjennom...Å lese det du skrev var både sterkt av deg og modig. Anonymkode: 1673f...e8b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #20 Skrevet 8. august 2020 Takk for alle de fine kommentarene!!Og takk for de negative også!Det hjalp det!!Her handler det om å snu den negative tankegangen og innse at alle rundt meg også blir eldre og vi kan ikke være 20 for alltid Psykolog hjelp får jeg,men det går mer på det generelle. Jeg synes det er tøft å være så stor som jeg er nå (trener og spiser sunt så håper på å gå ned) også er det så mange vakkre kvinner/jenter som er rundt oss. Jeg ser på dem fordi de er så fine,det gjør nok mannen min også kan jeg tenke..og den tanken gjør vondt. Anonymkode: 1673f...e8b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå