Amatariel Skrevet 4. desember 2020 #321 Del Skrevet 4. desember 2020 Stor klem til deg Veldig fint å få en oppdatering fra deg! Du har absolutt vært i tankene mine ❤️ Det er godt å høre at prosessen fremover er "lettere" for deg enn først antatt. Når situasjonen først er som den er, så håper jeg det er mulig å få raskeste vei ut av dette Syns også det er lurt at du har en slags fremtidsplan for prøvingen igjen. Om ikke annet bare for å ha noe konkret å se frem til! Det hjelper mye på psyken. Riktig god jul til dere alle - hele familien. Nyt hvert minutt sammen ♥ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 4. desember 2020 #322 Del Skrevet 4. desember 2020 Tenker på deg og sender deg mange klemmer❤️❤️ Håper dere får en fin juletid🎄🎅🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #323 Del Skrevet 8. januar 2021 Liten oppdatering, litt rart å oppdatere av å til her ettersom dette tross alt var en prøvedagbok 🙄 jeg begynner snart med strålebehandling, dette har tatt litt tid fordi de har brukt lang tid på maaange undersøkelser og prøver, så brukte lang tid på å finne ut av hvilken behandling jeg skulle ha. Først var det cellegifttabletter, men nå har de funnet ut av at jeg skal ha stråling noe jeg ble veldig negativ til... fordi stråling risikerer man å bli helt steril iforhold til cellegifttabletter som Ikke har de bivirkningene med å bli steril. Jeg er veldig bitter for dette... strålingen er mot bekkenområdet så da blir eggstokkene veldig utsatt, og jeg har fortsatt prøvingen og et barn nr to i hodet så er jo automatisk det jeg tenker på når det kommer til å bli steril, for en overgang!!! Å prøve på et barn og jakte etter eggløsning til å kanskje bli steril eller meget nedsatt fruktbarhet og eggreserver. jeg har noe meget sjelden kreft diagnose som holder seg i ro, skal i samtale meg kreftlege på mandan og gjennomgang av stråling og opptegning hvor de skal stråle. Har kun hørt over tlf av lege at det det ble stråling til behandling enda, så jeg skal foreslå å få barnet nr to først også behandling etterpå😅 hadde så klart aldri gjort dette om det var risiko for spredning og livet mitt her, men dette er en litt annen tilfelle og en kreftdiagnose jeg kommer til å ha livet ut i magen uansett, grunnet stråling nå er at det er et lite parti som er dannet mer sår og dermed litt mere plager en plass i magen som må bort men har jo uansett kreftceller igjen uansett etter endt behandling.. er en blanding av kreftceller og betennelsesceller i tarm så litt ufarlig til å bli kaldt order kreft men samtidig kjipt at jeg må leve med og med behandling i ny å ne. Har bare så lite lyst til å begynne med stråling nå, jeg får på en måte ikke godtatt det, og jeg bestemmer jo til syvende og sist selv, høres kanskje helt hårreisende ut, men er på en måte ikke det når det er den krefttypen jeg har. kjenner jeg får panikk bare av tanken på når de skal stråle meg, kommer til å tenke på at et og et egg i eggstokkene mine bare forsvinner. Vet jo selv at legen kanskje synes dette høres helt sprøtt ut, men jeg skal prøve meg på denne tanken. Klarer bare ikke tanken på annet nå kjenner jeg😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. januar 2021 #324 Del Skrevet 8. januar 2021 Så fint å høre fra deg Love90! Godt nytt år Jeg har troen på at dette skal bli et fint år, også for deg. At ting snart kommer til å gå din vei. Kanskje det går mye bedre enn fryktet med behandlingen f.eks. Men om det må stråles på 'farlige plasser' (graviditetsmessig) - kan det være en idè å få fryst ned noen blactocyster? Sånn hvis det verste utfallet skulle skje, at det blir vanskelig for deg å produsere gode egg, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 8. januar 2021 #325 Del Skrevet 8. januar 2021 Kjære deg ❤️ Det må være ekstremt mange tanker og følelser i sving, det kan ikke være lett.. Synes det høres lurt ut å spørre om det er en mulighet å utsette behandling, anbefaler deg å bære ærlig på hvor viktig det føles for deg. Da tror jeg det er lettere å bli tatt på alvor, og selv om de ikke synes det er et godt alternativ tror jeg også det er lettere å få forståelsesfulle svar dersom de har kjennskap til dine følelser. Lykke til 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 6. februar 2021 Forfatter #326 Del Skrevet 6. februar 2021 Liten tur innom her med veldig gode nyheter! er ferdig med strålingen nå, varte i 10 dager i strekk! Dagen før strålingen skulle jeg ha samtale med stråle lege og forbredning osv, da fikk jeg høre at de skal «beskytte eggstokker og livmor» ettersom de vet jeg har et barneønske til. De satt strålene sånn at de ikke ble truffet av dem, men går irundt dem på et vis. Så stråle legen sa at de ikke skulle få noe stråling på seg😃😃 og det var jo veldig positivt ettersom jeg var innstilt på å bli steril før denne samtalen 😅 jeg har fått litt mindre dose stråling enn det de vanligvis gir, pluss at de skulle stråle en plass så de slapp å treffe eggstokker og livmor, var såpass langt unna, så det var veldig positivt👍🏻 negative her nå er jo andre bivirkninger, er så sår etter strålinga, har pint meg gjennom smerter i en uke nå.. så håper på bedring snart. Har vært veldig tøft alt dette den siste tiden, det er iskaldt, mørkt og mye dårlig form, ingen energi til barnet mitt i det siste heller😞 føler meg dritt og tenker masse. Ser stadig bekjente går gravide med sine søsken til barna sine, og de fleste har barn som er yngre enn mitt.... og jeg blir så stressa fordi jeg så for meg 3 år mellom mine... og nå har hun snart bursdag og blir 3 år, og når vi begynte prøvingen i sommer så, så jeg for meg at jeg gikk gravid og kanskje høy gravid på bursdagen hennes 😞 så ble det alt dette istedet 😬 de på sykehuset har sagt at det bare er å begynne prøvingen igjen når vi vil å føler oss klar for det! Det er jo også helt sykt, for så for meg at vi måtte vente i 1 år etter behandling. Men ettersom eggstokkene ikke har fått noe stråling så er det ingenting å vente på. De sårene jeg har inni magen som er grunnen til at jeg måtte ha stråling skulle gro nå av seg selv. Det var de veldig sikre på👍🏻 vi kommer til å vente i 1 mnd nå så jeg får kommet meg litt osv, men hadde uansett aldri trodd for 1 mnd siden at vi kunne starte prøvingen så kjapt igjen tross alt😊 har bare ikke har noe særlig tro på at vi blir gravide med det første så kjapt... så ser for meg en lang prøveperiode som også er ganske tøft psykisk synes jeg. Har vært veldig godt på den måten de mnd vi ikke har prøvd nå, bare å ikke vite hvor i syklusen jeg er eller å tenke over noe sånt har vært godt også😅 ble langt innlegg dette med mye å forklare ting på, så mulig ting er vanskelig å forstå. Er det noen som kjenner meg her inne så er jeg isåfall veldig lett å kjenne igjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. februar 2021 #327 Del Skrevet 6. februar 2021 Ååå dette var jo fantastiske nyheter!!! Så herlig at strålingen kunne unngå de viktige delene og at du kan begynne å prøve igjen snart! Whiii - nå ble jeg bare SÅ glad!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 6. februar 2021 #328 Del Skrevet 6. februar 2021 Så nydelig hyggelig å høre fra deg med denne oppdateringen 😍 Jeg er så glad legene tok hensyn til barneønske, og la til rette behandlingen for deg 🥳 Forstår veldig godt at du har det vondt og tungt, men jeg vil trøste deg med at barnet ditt garantert ikke vil klandre deg for å ikke være fullt tilstedet en liten periode. For i barnets liv er dette virkelig en liten periode. En annen trøst kan også være at mange barn får enda større glede av det å bli storesøsken når de selv ikke er veldig små. Det kan selvfølgelig bli utfordrende uansett å få småsøsken, men litt eldre barn er ofte bedre rustet til å takle det, og kan i mange tilfeller få ekstra stor glede av småsøsken allerede fra første stund. Du er den perfekte mor for ditt barn, selv om du ikke har kunnet gitt småsøsken enda, og selv om du har en periode hvor du føler du ikke greier å gi alt du ønsker til barnet ditt ❤️ Og når dere er klare for å starte prøvingen igjen ønsker jeg dere alt godt 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 11. februar 2021 Forfatter #329 Del Skrevet 11. februar 2021 Amatariel skrev (På 6.2.2021 den 10.15): Ååå dette var jo fantastiske nyheter!!! Så herlig at strålingen kunne unngå de viktige delene og at du kan begynne å prøve igjen snart! Whiii - nå ble jeg bare SÅ glad!! Ekspander Så morsomt at du ble så glad på mine vegne🤩 ble veldig overrasket selv når jeg var i samtale med stråle legen før jeg begynte behandlingene, da jeg nevnte at vi egentlig var prøvere osv, og hun bare svarte at det bare var å fortsette med rett etter behandlingene var ferdige og at de ikke skulle treffe eggstokker og livmor med stråler, tegnet opp til meg hvor det treffer osv, så jeg ble svært overrasket fra å tro etter å ha lest på nettet at jeg skulle bli steril til dette😅 tøft når det sto på dette her, og tiden etterpå med sår osv, men kunne vært langt verre i forhold til barneønske! ❤️ Godis skrev (På 6.2.2021 den 10.32): Så nydelig hyggelig å høre fra deg med denne oppdateringen 😍 Jeg er så glad legene tok hensyn til barneønske, og la til rette behandlingen for deg 🥳 Forstår veldig godt at du har det vondt og tungt, men jeg vil trøste deg med at barnet ditt garantert ikke vil klandre deg for å ikke være fullt tilstedet en liten periode. For i barnets liv er dette virkelig en liten periode. En annen trøst kan også være at mange barn får enda større glede av det å bli storesøsken når de selv ikke er veldig små. Det kan selvfølgelig bli utfordrende uansett å få småsøsken, men litt eldre barn er ofte bedre rustet til å takle det, og kan i mange tilfeller få ekstra stor glede av småsøsken allerede fra første stund. Du er den perfekte mor for ditt barn, selv om du ikke har kunnet gitt småsøsken enda, og selv om du har en periode hvor du føler du ikke greier å gi alt du ønsker til barnet ditt ❤️ Og når dere er klare for å starte prøvingen igjen ønsker jeg dere alt godt 🤞 Ekspander Tusen takk for gode ord❤️ og det er så sant det du skriver at de får en større glede når de er litt større og får et søsken! Er så glad for at vi snart kan prøve! Er rett over eggløsningsperioden nå, og gjorde bevisst på å ikke prøve denne mnd da jeg har vært i dårlig form etter strålebehabdlingene, med mye vondter med sår osv, generelt sliten! Men tenker vi er veldig klare neste mnd! Og føler meg så heldig tross alt sammen at vi kunne begynne så kjapt og ikke minst har alle mine egg på plass! Er lykken i seg selv 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 11. februar 2021 Forfatter #330 Del Skrevet 11. februar 2021 (endret) Nå er det to mnd fremover hvis man blir gravid havner seneste mnd i året som termin da 🙄 selvfølgelig nå som vi endelig skal begynne prøvingen igjen snart😅 jeg vet at mannen er sterkt imot å få barn sent på året og har gitt utrykk for en god stund siden at han vil hoppe over mnd der man får termin sent på året! Jeg derimot som bare er glad for at vi kan begynne prøvingen igjen ganske snart og ikke minst vet av erfaring at vi bruker en god stund på å bare kan bli gravide gir ganske F nå i at det er to av de kommende mnd i møte nå som han egentlig ville hoppe over😅 så tenker jeg at dette er leeenge siden han nevnte, tror han nevnte det når vi begynte prøvingen i sommer eller noe, så hvis jeg ikke minner han på at det nå blir en evt termin sent på året så tror jeg ikke han blir å tenke over det heller🤣 tror ikke han tenker over at hvis jeg blir gravid denne mnd eller neste så blir termin da og da, haha! Innafor å ikke minne han på? Han må jo følge med selv tenker jeg! Og jeg har ingen tid å miste! Har allerede blitt flere mnd pause nå pga helsen her, så orker ikke tanken på to mnd til.. Ellers var det veldig godt å ikke ha prøvingen i tankene med tanke på å teste etter eggløsning, tenke, og å ha så store forhåpninger i dpo land osv, har selvfølgelig hatt andre større bekymringer i hodet i det siste med tanke på ting jeg har vært igjennom siste månedene, men samtidig har det vært godt å ha pause fra dette, som jeg har hatt hodet i flere mnd også. Håper på at hodet mitt klarer å ikke bli helt opp i dette og at så mye fokus på å bli gravid skjer igjen nå når vi begynner på igjen! Føles litt som at jeg vet hvor lyst jeg har på en unge til, så blir det litt altoppslukende fordi det betyr så mye, men samtidig så tror jeg også det er fordi jeg føler det er vanskelig for meg å bli gravid så bare det å få det til er som å vinne i lotto for meg. Nå ble dette et langt innlegg! Men er så glad for å snart være snart tilbake i prøvetiden, selv om den også er så slitsom, men tenk, kunne vært en helt annen situsjon her der jeg trodde jeg skulle bli helt eller nesten steril! Håper bare på at det ikke tar så lang tid når vi begynner på igjen nå da🤞🏻 Har som plan å prøveeee å slapp helt av i tankene, teste etter eggløsning når jeg vet det nærmer seg, og ikke tenke så mye! Mye enklere sagt enn gjort den siste nevnt, men skal prøve! Og bare nyte oss tre litt også! Kommer alltids enn enda mer hektisk hverdag, forhåpentligvis😉 er forresten sånn typ 1 dpo idag, forhold til el tegn og slim osv så vet jeg det, det morsomme er at de mnd vi ikke har prøvd nå så har jeg hatt rett på akkurat dagen når jeg har trodd mensen skulle komme iforhold til når eggløsningen var, har ikke stabil sykluser på dagen, men iforhold til tegn så har jeg hatt rett uten å ha testet etter eggløsning da, så begynner å kjenne tegnene veldig godt👍🏻 Hadde også forresten en syklus på 34!! Dager sist mnd, og hadde rett ang eggløsningsdagen den mnd også, pga tegnene så visste jeg at syklusen ble så lang forhold til når eggløsningen var liksom! Vil ikke se mer av de sykluslengdene fremover hverfall🙄 er lange til å være meg som har mellom 26-28 👍🏻 Nå er det en mnd til vi begynner prøvingen igjen, så blir veldig spennende😊 nå ble dette innlegge enda lengre😅 Endret 11. februar 2021 av Love90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. februar 2021 #331 Del Skrevet 12. februar 2021 Love90 skrev (På 11.2.2021 den 22.32): så tenker jeg at dette er leeenge siden han nevnte, tror han nevnte det når vi begynte prøvingen i sommer eller noe, så hvis jeg ikke minner han på at det nå blir en evt termin sent på året så tror jeg ikke han blir å tenke over det heller🤣 tror ikke han tenker over at hvis jeg blir gravid denne mnd eller neste så blir termin da og da, haha! Innafor å ikke minne han på? Han må jo følge med selv tenker jeg! Og jeg har ingen tid å miste! Har allerede blitt flere mnd pause nå pga helsen her, så orker ikke tanken på to mnd til.. Ekspander Helt klart innafor å ikke snakke noe omkring akkurat dette. Han vet vel at et svangerskap er i 9 måneder 😅 Og det er jo ikke noe å henge seg opp i uansett... man blir like glad i et barn født sent på året. Og dere har jo søsken også. Som betyr at hvis det blir klaff innen de neste to månedene så blir årskullet tettere. Det er sånt som jeg tenker på. Så vi krysser ALT vi har for å bli gravide med 2021-baby. Tar selvfølgelig over nyåret også, men ekstra viktig å få på denne siden så søsken får færrest mulig årskull mellom seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 12. februar 2021 Forfatter #332 Del Skrevet 12. februar 2021 Amatariel skrev (På 12.2.2021 den 14.18): Helt klart innafor å ikke snakke noe omkring akkurat dette. Han vet vel at et svangerskap er i 9 måneder 😅 Og det er jo ikke noe å henge seg opp i uansett... man blir like glad i et barn født sent på året. Og dere har jo søsken også. Som betyr at hvis det blir klaff innen de neste to månedene så blir årskullet tettere. Det er sånt som jeg tenker på. Så vi krysser ALT vi har for å bli gravide med 2021-baby. Tar selvfølgelig over nyåret også, men ekstra viktig å få på denne siden så søsken får færrest mulig årskull mellom seg. Ekspander Ja, selvfølgelig bli man like glad i barnet uansett når på året det blir født😊 han nevnte tidligere at han ville hoppe over de mnd fordi han ser så stor forskjell på barna i barnehagen som er født sent på året kontra vårt barn som er født mye tidligere og de begynner jo og samtidig på skolen osv. skjønner jo dette, og er veldig enig i at å bli født tidligere på året er en stor fordel de første årene👍🏻 Men samtidig så har det ikke stor betydning i det store og hele, kanskje bryr han seg ikke særlig lenger om det heller etter alt som har vært nå. Er så enig i det du skriver om at det ikke blir like stor forskjell iforhold til årskull mellom søsken om det blir klaff nå.. hadde ikke tenkt på det før du nevnte det! Nå håper jeg hvertfall det blir klaff de to mnd her ettersom det blir mindre mellom søsken med tanke på årskullet 😅🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. februar 2021 #333 Del Skrevet 12. februar 2021 Love90 skrev (På 12.2.2021 den 18.30): han ser så stor forskjell på barna i barnehagen som er født sent på året kontra vårt barn som er født mye tidligere Ekspander Jeg tror det er mer personlighetmessig enn et fasitsvar. Jeg kjenner mange (og er selv desemberbarn) og fra og med skolealder kan man sjeldent se hvem som er født sent og tidlig på året. Modenhet kommer på så mange andre måter enn alder 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 26. februar 2021 Forfatter #334 Del Skrevet 26. februar 2021 (endret) CD3 Nå er jeg midt i mens uka som vanligvis varer lenge, 7-8 dager. Idag har jeg ikke blødd noe, ikke sett noe🙄 mens de to første dagene var voldsomme😬 håpee håper virkelig ikke at den strålingen kunne ha banka de eggene mine litt alikevell og at ting blir annerledes og mindre fruktbar, de mente de ikke skulle treffe noe der, men blir jo alltids litt redd når ting nå er litt annerledes, hadde også smerter ut fra en annen verden de to første mensdagene nå sånn typ mye verre enn det pleier å være. Utholdelige. Om det er tilfeldig eller om det har noe med strålingen å gjøre, vet jeg ikke. vi går jo inn i en ny prøve mnd nå etter 4 mnd pause, som er veldig lenge! Synes det har vært verst da jeg fikk eggløsningsslim hver mnd og visste at jeg var fruktbar og hadde sååå lyst å gjøre noe med men visste at vi aldri kunne ha gjort d, vil jo heller ikke risikere å blitt d under behandlinger, måtte jo da ha tatt abort itilegg og det hadde jo ikke hjulpet. Nå blir det godt men også ikke godt å endelig kan begynne prøvingen igjen. Har vært sykt godt med prøvestopp også, som jeg skrev tidligere, det med det psykiske biten over det. Slipper å tenke på om når eggløsningen er og om det faktisk har klaffet i hele 14 dager🙄 og få de forventningen og forhåpningene mnd etter mnd. Har selvfølgelig fortsatt inderlig lyst på et barn til som også blir det siste! Er bare så godt og leve normalt og se og nyte hvor koselig vi tre som familie ogjen har hatt det. Ja for det ser jeg virkelig når vi har prøvestopp og nå som jeg har vært i bedre form i det siste ukene... har faktisk vært innom tanken på å bare kutte nr 2. frister veldig av å til.. vi kan gi henne vi har alt av oss og følge hun opp akkurat som jeg har så lyst til som vi gjør nå. Vi får pleid kjærligheten mer meg og mannen. Og jeg som heller ikke kan kalle meg 100% frisk ever, desverre. Har jeg kapasitet til to barn? Har løyet om det tidligere her tror jeg at vi alle er friske osv, men det er ikke sånn... har en kronisk sykdom som kommer og går, i dårlige perioder som har med seg fatique pga sykdommene og behandlingene også. Ikke vært noe problem og fått barn og hun får alt av meg som hun ska ha, og mannen er jo her på mine dårlige dager, og stiller opp ekstra da, selvfølgelig ellers også, men han tar litt ekstra så jeg får hvilt litt hvis jeg har noen dårligere perioder. Så sitter jeg her og tenker meg høl i hue om dagene, på nr to. Fordeler og ulemper. Og hvor lyst jeg har på ein siste unge til, og ikke minst et søsken til hun vi har. Jeg vet vi klarer det med glans❤️ Men synes jo at prøvingen er utrolig slitsom hvis det får mnd etter mnd igjen, og ikke minst når jeg først blir gravid så synes jeg det også var beintøft med den kroniske sykdommen jeg har oppå det hele. Sleit veldig mye med den under svangerskap sist. Så er det tiden etter da! Elsker den tiden når babyn kommer❤️ Men den også er jo veldig tøff, men mye våken netter og jeg som var såååå redd for krybbe død sleit jo meg fullstendig ut. Holdt meg vaken når hun sove de 6 første mnd og mye etter det også. Kunne brå våkne med hjertebank for var så redd hun ikke levde når vi sov på natta 🙄 men så varer alt dette en kort kort stund. Og innerst inne har jeg så lyst av hele mitt hjerte på en til. Men er så redd også på en måte, alt jeg må om igjen, og denne gangen enda et barn å ta vare på samtidig selv om vi er to om det. Så er jeg kanske litt den som er med hun hele tide og ikke vil gå glipp av noe 😅 er bare så glad i jenta mi at å bli sjuk under svangerskapet å skal gå glipp av mye med henne pga det også tiden etter, når jeg må amme og være mye med baby, så er det jo jente mi jeg fortsatt vill gi alt til❤️❤️ Er mye tanker ute å svinger nå før vi begynner igjen! Men at hjerte mittt har lyst på en til er det fortsatt ingen tvil om❤️ Endret 26. februar 2021 av Love90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 27. februar 2021 #335 Del Skrevet 27. februar 2021 Så utrolig mange fine refleksjoner du har rundt tanken på å få et barn til!❤️ Imponerende at du evner å se forbi det sterke ønsket om nr 2, og komme med så mange flotte tanker for å veie opp fordeler og ulemper i en slik situasjon! Jeg vet at baby-desperasjon kan fucke med hodet ditt, så creds til deg altså!!🙌🏼 Har du drøftet tankene dine med mannen? Hva sier han om prøvingen videre? Jeg er sikker på at uansett hva dere bestemmer dere for, så er det det rette valget for dere!🥰 Høres ut for meg som du veldig fint vil klare å balansere det å fremdeles være der 100% for jenta di, samtidig som det er rom for en til å elske betingelsesløst!❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 28. februar 2021 Forfatter #336 Del Skrevet 28. februar 2021 Hopptimisten skrev (På 27.2.2021 den 6.04): Så utrolig mange fine refleksjoner du har rundt tanken på å få et barn til!❤️ Imponerende at du evner å se forbi det sterke ønsket om nr 2, og komme med så mange flotte tanker for å veie opp fordeler og ulemper i en slik situasjon! Jeg vet at baby-desperasjon kan fucke med hodet ditt, så creds til deg altså!!🙌🏼 Har du drøftet tankene dine med mannen? Hva sier han om prøvingen videre? Jeg er sikker på at uansett hva dere bestemmer dere for, så er det det rette valget for dere!🥰 Høres ut for meg som du veldig fint vil klare å balansere det å fremdeles være der 100% for jenta di, samtidig som det er rom for en til å elske betingelsesløst!❤️ Ekspander Tusen takk❤️ ja, har fått roet ned den baby desperasjonen og om et barn til. Man bli desperat etter å bli gravid raskest mulig og får det i tankene veldig mye som en slags et mål man tenker på konstant til man har fått det til, fordi det er så stort og noe man ønsker så mye, men nå når vi har hatt prøve stopp i noen mnd så har jeg jo fortsatt like stort ønske men ikke den desperasjonen etter å bli gravid, og tror det er mange som får dette i prøve boblen, det blir altopslukende og nesten det eneste som er i fokus så det rett å slett ikke blir så bra psykisk.. tror vi kvinner er noen som bare får dette psykisk når vi begynner prøvingen og andre ikke.. Vi har kommet til at vi starter prøvingen nå, selv om jeg også ser at jeg og min form har nok å henge fingrene i, så føler meg litt smått egoistisk mot familie og egen helse som kommer i gang med nr to igjen nå. Men tenker hvis det skjer så må det bare gå, og forhåpentligvis så blir formen også stadig bedre, den har jo fått litt juling den kroppen her. har som mål og ikke prøve å bli sånn desperat og få denne «å bli gravid fort» i hode 24/7. ser nå når vi hadde prøvestopp hvor koko jeg begyne å bli der å bli gravid hadde et så stort fokus i tankene mine at jeg ikke så og nyta livet vi har nå som oss 3 skikkelig, som jeg gjorde før vi begynte! Så ser på en måte ikke noe vits i at dette skal stjele mine tanker mot dette. Har foreløpig nå så tidlig mer avslappet forhold til dette nå, at blir jeg gravid så er det en gave og en mening og skjer det ikke eller det tar lang tid så er jeg også fornøyd med livet som vi har det nå, for det er jeg virkelig! Vi har det virkelig så fint vi den lille familien min. Er så mye kjærlighet i denne familien min, og jeg er så solt over den lille jenta mi hver dag at hjerte mitt nesten sprekker❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. mars 2021 #337 Del Skrevet 1. mars 2021 Syns også du har veldig fine refleksjoner Og jeg kjenner meg mye igjen i det du skriver. Jeg har jo forsøkt på søsken flere ganger, og kjenner godt til den desperasjonen og altoppslukheten som du beskriver. Ønsker deg masse lykke til i prøvingen fremover. Nyt våren! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 3. mars 2021 Forfatter #338 Del Skrevet 3. mars 2021 CD 8 Lurer litt på om noen som kanskje leser her har mer peiling enn meg? De mnd vi ikke har vært prøvere så har jeg ved første dag med eggløsningsslim hatt blødning ved do besøk, sånn mensklumper som kommer med litt eggløsningsslim, tydelig mensklumper da det er koagulert blod. Har tenkt over dette men lagt ifra meg tanken ettersom vi hadde prøvestopp. Nå kommer tankene igjen fordi jeg opplevde dette idag , er ferdig med mensen for to dager siden, og idag kom dette kogulerte blodet og eggløsningslim, (pleier å ha el slim i 4 dager med selve el dagen) men dette er altså den første dagen med el slim dette skjer, som jeg også har notert meg i de mnd som har vært nå.. har hørt om at man er ekstra fruktbar med litt blod i el slimet, men dette er klumper og en del blod på papiret ved tørk på hvert do besøk i 1-2 dager fra el slim begynner altså🙄 tenker dette ikke har noe med ekstra fruktbarhet å gjøre ettersom det er såpass mye, og nå som vi er prøvere igjen kom jeg til å tenke på at dette har en negativ virkning, fordi den tykke slimhinnen i livmoren som er i ferd med å skal bygge seg opp mot eggløsningen kanskje blir løst litt opp av en evt hormonforstyrrelse rett før eggløsning🤔 noen som vet hva dette kan skyldes? Må dra ganske langt for å kunne sjekke dette hos privat gyn så føler ikke jeg orker det enda før det evt tar en stund å bli gravid.. tenkte å høre her om noen leser om kanskje noen har peiling? 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. mars 2021 #339 Del Skrevet 3. mars 2021 Hm, kanskje det er litt siste rest av menstruasjon som kommer ut? Som har ligget der, og da blir med EL-slimet som kommer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 4. mars 2021 Forfatter #340 Del Skrevet 4. mars 2021 Amatariel skrev (På 3.3.2021 den 20.56): Hm, kanskje det er litt siste rest av menstruasjon som kommer ut? Som har ligget der, og da blir med EL-slimet som kommer? Ekspander Takk for at du alltid er klok på alt dette og svarer. setter så pris på at du alltid leser her og svarer meg på alt mulig😅🥰 har tenkt tanken jeg også, på om det kan være rester etter mensen. Idag har jeg foreløpig ikke sett mer blod, bare slim, så håper det bare er uskyldige rester som ikke har noe å si🤞🏻 Men virker jo litt rart også🤔 tidlig eggløsningslim denne syklusen da må jeg si, vil jo si at jeg får eggløsning på dag 11-12 😊👍🏻 Også tenkte jeg på om jeg skulle begynne temping, men mannen står opp kl 06.00 og 08.00 annenhver dag, jeg trenger ikke å stå opp før 08.00 nå fortiden. Så jeg våkner hver gang han begynner tidlig. Som er annenhver dag. Og jeg orker seriøst ikke å ha på vekkerklokke hver dag kl 06.00😬 så stemmer tempen om det blir ca 1-1.5 time forskjell annenhver dag? Hender seg tuppa våkner før vekkerklokka i 07.00 tiden når vi egentlig ikke trenger å stå opp før 08.00. Lurer på om den tiden i forskjell for hver dag har noe å si? Eller blir det så mye tull at jeg bare skal droppe det? Tenkte å prøve å gi det en sjanse nå da😅 tenkte det var en god start nå når vi begynner på igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå