Gå til innhold

Ekspert om nordmenn på utenlandsferie i år: – Egoisme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må nordmenn for alt i verden reise til Spania, på cruise eller til hytta i Sverige midt under en pågående pandemi?

https://www.nrk.no/nordland/idehistoriker-magnus-helgerud-mener-nordmenns-reisemani-kan-forklare-utenlandsreisene-under-korona-1.15112006

Det er da opplaget er det ikke ?

Nordmenn er egoistiske idioter.

Anonymkode: 6eac4...942

Cruise var innenlands. Selv har vi nettopp vært hos svigerfamilien i et grønt land. Ingen smitte tilbake til Norge gitt. Tomme flyplasser, munnbind og avstand overalt. Flyplassen der var mye mer tom enn Gardermoen. 

Anonymkode: 28574...f57

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde dette skulle være en uttalelse fra en ekspert som evner å se nyanser. 

Anonymkode: a010a...3f7

• Liker 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Helt enig egoistisk og korttenkt, bare se hvordan smittetallene nå øker grunnet denne dumskapen. 

Skrevet

Sånne folk eier ikke skam heller.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Cruise var innenlands. Selv har vi nettopp vært hos svigerfamilien i et grønt land. Ingen smitte tilbake til Norge gitt. Tomme flyplasser, munnbind og avstand overalt. Flyplassen der var mye mer tom enn Gardermoen. 

Vi vet det var grønt. Det er ikke det som er poenget. At noe er tillat betyr ikke at det er uegoistisk.

Anonymkode: 19e1e...7ff

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg eier ikke skam for å ha vært utenlands. Som student har jeg ofret veldig mye uten at verken skolen eller regjeringen har gjort noe som helst for å bedre studiehverdagen. Så nå tenkte jeg at for min egen velvære og for å skaffe meg motivasjon til høsten måtte jeg komme meg vekk.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fordi JEG fortjener det! Tipp topp, tommel opp!
🤬

Anonymkode: a903d...2c1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg eier ikke skam for å ha vært utenlands. Som student har jeg ofret veldig mye uten at verken skolen eller regjeringen har gjort noe som helst for å bedre studiehverdagen. Så nå tenkte jeg at for min egen velvære og for å skaffe meg motivasjon til høsten måtte jeg komme meg vekk.

Så da driter du i resten? Stakkars deg som trenger motivasjon til å fullføre utdannelsen din så du kan få jobb og tjene penger. 

Du får studielån til laaav rente og supre vilkår. Gratis skole. Studentrabatter. Hva mer trenger du? Noen til å holde deg i hånda og fortelle deg nøyaktig  hva du skal skrive på eksamen for å få A? 

Anonymkode: e2cb1...22d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så da driter du i resten? Stakkars deg som trenger motivasjon til å fullføre utdannelsen din så du kan få jobb og tjene penger. 

Du får studielån til laaav rente og supre vilkår. Gratis skole. Studentrabatter. Hva mer trenger du? Noen til å holde deg i hånda og fortelle deg nøyaktig  hva du skal skrive på eksamen for å få A? 

Nei, jeg driter ikke i resten. Men er du klar over hvor mange eldre jeg så da restriksjonene var på det strengeste som samlet seg i svære klynger? Ble litt lei av å bry meg når de ikke bryr seg selv.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker er per definisjon egoister, er jo ikke noen overraskelse det. Dere som hyler og skriker fordi andre har reist til grønne land er jo ikke noe mindre egoister dere. Jeg besøkte familie som hadde fått en baby jeg ikke hadde møtt, og ja, det var det verdt for meg. Jeg overholdt alle smittevernsregler og mer til, og hadde ikke med meg noe smitte hverken den ene eller den andre veien.

Anonymkode: 7c063...406

• Liker 5
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du med deg at en drøss av mannskapet på hurtigruten som hadde corona kom fra Filippinene eller? 

Endret av NorthernLight
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

De fleste som reiser til røde land blir heller ikke smittet, men nok har blitt det (både i røde og grønne land) og smittet andre i Norge til at vi nå har fått en kraftig økning. Vi kan ikke basere smittevernreglene på at alle skal ha flaks og unngå smitte.

Anonymkode: 061b4...5c9

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg driter ikke i resten. Men er du klar over hvor mange eldre jeg så da restriksjonene var på det strengeste som samlet seg i svære klynger? Ble litt lei av å bry meg når de ikke bryr seg selv.

Noen gjør det ikke så da gjør ikke jeg heller.....? Prøv igjen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen gjør det ikke så da gjør ikke jeg heller.....? Prøv igjen. 

Umulig å snakke til noen som har stengt for inngående, så jeg gidder ikke mer.

• Liker 4
Skrevet

Fordi noen må være voksne nok til å avstå fra hysteriet. De økonomiske konsekvensene av nedstengningen vil føre til langt mer lidelse enn pandemien.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Umulig å snakke til noen som har stengt for inngående, så jeg gidder ikke mer.

Nei det skjønner jeg for her skriver du mye bullshit. 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud. Ja, vi som jobber i helsevesenet har IKKE behov for en tur til varmere strøk for å «motivere» oss til høsten 🙈

Anonymkode: c093b...acb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å herregud. Ja, vi som jobber i helsevesenet har IKKE behov for en tur til varmere strøk for å «motivere» oss til høsten 🙈

Jo, det har dere nok. Dere er bare misunnelig på oss som kunne reise.

• Liker 3
Skrevet

Det er da bare å ta en tur det.

• Liker 2
  • Opprett ny...